Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Skal si jeg føler meg ekkel og råtten som alltid spisr snop i helgene, og som i tillegg drikker et par iskaffer og spiser nugatti på brødskiva i ukedagene når jeg leser du får dårlig samvittighet for et par chips-flak :sjenert:

Kjedelig å bli kvalm igjen da. Håper du slipper å gå sånn i 4-6 uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: 36 uker :strix:

Uff, så leit at du skal være så dårlig! :( Haha, dårlig samvittighet ovenfor 3 chipsflak? :sjokkert: Oii.. Da burde jeg egentlig bare gå å dø... :sjenert:

God bedring, håper kvalmen gir seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikkje noko kjekt å vere kvalm :klemmer : Håper det berre var eit eingongstilfelle! Eg har høyrd at mange spyr ein del mot slutten av svangerskapet også, rett og slett pga manglande plass i magen. Så kanskje det er fordi du nærmar deg slutten?!

Og du må ikkje vere lei deg fordi du åt litt potetgull : klemmer: Du skulle komt ein tur hit - her bugnar det av potetgull! :ler : Næring må du uansett ha, og litt potetgull er betre enn ingenting! : ) (No fekk eg også lyst på potetgull, men eg må ete skikkeleg frukost først : fnise: )

Og eg er imponert over at du har nesten alt i boks altså! :tommelsmil : No kan han berre komme, HenLu er klar! : ler:

Det er nok ikke bare et engangstilfelle siden jeg har vært småkvalm i en hel uke nå :( Men takk for omtanken :klemmer: Heldigvis er jeg ikke kvalm de tre siste månedene av svangerskapet (slik som i begynnelsen), men kun den siste, så det er jo positivt i seg selv :fnise:

Haha, er vel smart å spise skikkelig frokost, ja. Skulle ønske jeg og klarte det for mat er jo egentlig godt :sjenert: Men nå er det ingenting som er godt lenger. Men jeg må innrømme at jeg har lyst på ALT jeg ikke kan/bør spise: joikakaker, salami, spekemat etc :sjenert:

Nå kan han bare komme, ja :strix:

Så kjedelig at kvalmen er tilbake : kjefte: håper det går fort over!! Verste av alt er å være kvalm.

Og jeg må og si ikke vær lei deg for å spise potetgull. Er titt og ofte jeg også tyr til det om morgenen. : sjenert:

Helt enig! Føler at svangerskapskvalmen er det verste jeg kunne fått. Jeg driter i at jeg har vondt overalt og hormonene, men kvalmen, fy ****, den er virkelig jævlig! :fnise: Svangerskapskvalmen er i tillegg verre enn vanlig kvalme synes jeg.

Skal si jeg føler meg ekkel og råtten som alltid spisr snop i helgene, og som i tillegg drikker et par iskaffer og spiser nugatti på brødskiva i ukedagene når jeg leser du får dårlig samvittighet for et par chips-flak : sjenert:

Kjedelig å bli kvalm igjen da. Håper du slipper å gå sånn i 4-6 uker til!

Jeg lider av "flink pike"-syndromet :sjenert: Alt jeg gjør skal være perfekt og jeg skal alltid være flink. Så det er intet unntak nå når jeg er gravid :sjenert: Du trenger ikke å være råtten. Min kjære spiser nugatti og peanøttsmør på brødskiven, drikker sukker med te i (ja, for det er mest sukker han bruker oppi "teen") og spiser kaker og muffins. Og han er ikke gravid :fnise:

:strix : 36 uker :strix :

Uff, så leit at du skal være så dårlig! : ( Haha, dårlig samvittighet ovenfor 3 chipsflak? : sjokkert: Oii.. Da burde jeg egentlig bare gå å dø... : sjenert:

God bedring, håper kvalmen gir seg : klemmer:

Hihi, nå nærmer det seg, ja! :jepp: Som jeg sa til Teri, så lider jeg av "flink pike"-syndromet så jeg skal være flink i alt jeg gjør og det gjelder svangerskapet også :sjenert:

Og takk :klemmer:

_______

Jaja, da var jeg plutselig 36 uker på vei :sjokkert: Siden jeg var så kvalm i går orket jeg ikke å vaske babyklærne, og selv om kjæresten tilbød seg så er dette noe jeg vil gjøre selv :sjenert: Følte meg litt slem da jeg sa at jeg vil helst gjøre det selv. Ikke fordi han ikke kan vaske klær, men jeg vil gjerne henge på plass de søte små babyklærne selv :sjenert:

Så i dag blir det vasking av babyklær + babyutstyr og jeg har tatt meg sammen så jeg skal handle inn siste rest av ting (ammeinnlegg, ammebher, Neutral vaskepulver + tøymykner, en ny klut og eddik :fnise). Vil bruke en ny klut til å vaske ting med :sjenert:

Ei god venninne fikk gutten sin i går etter 5 dager på overtid :jepp: Jeg sa at vi fikk ta besøkene etter at jeg og har fødet. Tenker at hun er sliten etter mange påtrengende og i tillegg er jeg mye kvalm, så jeg orker ikke så mye. Kjæresten/eksen til min bror sin slimpropp har også gått (den var det blod på/i) og hun har mye modningsrier :jepp: Så det blir spennende å se om hun får snart eller om hun må gå med disse mase/modningsriene i flere uker: jepp:

I dag er det forresten AKKURAT 1 mnd igjen til termin. Jeg har jo termin 27.september. Så i morgen er jeg på 20-tallet på dager igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 36 veker og for 1 mnd igjen til termin! :strix: :strix:

Spennande med slimpropp og greier da! Det var ikkje blod i din?? (Lol, eg er glad vi har KG å skrive sånne ting på.. Nokre damer oppdaterer Facebook med "nå har slimproppen gått" og sånn...det kjem IKKJE eg til å gjere, for å seie det slik! Eg er litt meir privat av meg.. :sjenert::fnise: ) Ho dama har termin berre nokre dager før deg ja?

Koseleg at venninna di har fått unge da :) Tipper det blir kjekt å treffe ho etter at du også har fått! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man snakker om solen (eksen/kjæresten til min bror). Vannet har gått! Jeg blir tante ganske snart. Måtte bare rett inn og si det! Hun hadde egentlig termin 23.okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som snart tante da HenLu! :strix:

Her er jeg den mest irriterende gravide, tanter, onkler og besteforeldre sitter på nåler, mens jeg traller rundt og danser med store magen min. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stefan (som han skal hete) har ikke kommet helt enda, nei :) Klokken tre hadde hun 2 cm åpning og helt avflatet livmorhals. Så ble hun sendt hjem, men skulle komme tilbake på KK 18.00. Har ikke hørt noe enda, men regner med jeg hører noe i løpet av kvelden :fnise:

Min bror var i Oslo med jobben på kurs, men herregud så fort han kom seg til Bergen igjen gitt :fnise: Han var helt stresset i sted. Jeg var hjemme hos mamma og han tente seg en røyk INNE :sjokkert: Han røyker, men jeg og var jo der :fnise: Og mamma laget lurveleven fordi jeg er gravid og han røykte inne. Hehe, og han bare sullet rundt og gikk rundt seg selv og sa plutseig: "jeg må gå!" Også kjørte han opp på KK. Forstår ikke hvorfor han kom innom mamma en gang :fnise:

Nå har jeg fått handlet inn det meste, MEN jeg mangler ammeinnlegg. Var først på Apotek1. Der var de utsolgt for ammeinnlegg i ull i alle størrelsene, så kjørte mamma meg til Boots Apotek og der hadde de kun innlegg i M og S. Det blir for smått. Så kjørte vi til vitusapotek. Der hadde de kun noen rare ammeinnlegg som jeg ikke ville ha. Men jeg fikk fikset meg en babypakke der :jepp: Så jeg tenkte å dra på et annet apotek i morgen og få innlegg fikset.

Nå holder jeg på å vaske og fikse utstyr, så jeg svarer i dagbøkene deres i morgen :jepp: Har stresset sånn i dag pga ammeinnleggene og at jeg skal bli tante :fnise: Har handlet litt i dag; 2 ammebher, 2 pk libero bleier (46 stk for 10 kroner! :hakeslepp: Det er visst vanlig pris), en ammetopp, shampoo, balsam, dusjsåpe til fødebag + vaskepulver og tøymykner til emre sine klær. Det ENESTE jeg mangler er ammeinnlegg! Faen altså :fnise: Har flere engangsammeinnlegg, men må jo ha i ull også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig å se at det siste du manglet før i dag, er akkurat det jeg også mangler. Ammeinnlegg, ammeBH, ammetopper og slikt :jepp: Er vel tingene til oss som blir siste prioritet, men det er jo ikke så rart, da.

Hehe, må ha vært artig å observere broren din :fnise: Jeg lurer usannsynlig mye på hvordan kjæresten min blir å reagere når fødselen starter! Har faktisk ikke den fjerneste anelse.

Hvordan tror du din kar vil reagere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for en kjapp oppdatering. Jeg har blitt tante :strix: Tviler på at jeg klarer å reise opp til de på sykehuset i morgen. Er sengeliggende nå pga ryggen, rumpen og mellom beina. Jeg må nesten ha bekkenløsning. Klarer ikke å reise meg pga smerter overalt :( Og kvalmen kommer sakte, men sikkert.

Teri: Hehe, ja, jeg selv er alltid sist prioritert nå :fnise: Prinsen min kommer i første rekker og det er vel derfor vi er litt "treig" med å handle inn til oss selv :sjenert:

Fikk ikke vasket alt. Hadde så innihampen vondt, så jeg bare la meg til sengs. Tenkte å sove litt så jeg slipper å kjenne disse smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, tante HenLu :strix: Så herlig at vannet gikk en måned før termin :fnise: Haha, jeg er så misunnelig på alle som føder før tiden. Er såå utålmodig nå! :sjenert:

Stakkars broren din, var sikkert kjempe stressa :fnise: Er nok ikke så lett for de mannfolka når det hele slår inn.

De første bleiene, altså de minste størrelsene, er skikkelig billig. Også blir de dyrere og dyrere jo større og eldre ungen blir. Dette har jeg virkelig satt meg inn i skjønner du, etter bomkjøpene mine i Sverige :sjenert: Men det er jo en god motivasjon for å få ungen til å slutte med bleier etterhvert :)

Deilig at du har fått handlet inn det meste da :jepp: Er så deilig å være ferdig med alt. Jeg har ammeinnleggene i ull fra Apotek1, i størrelse S. Syntes de er GIGANTISKE jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du er utålmodig, Teita :fnise: Jeg hadde jo en "terminvenn" siden meg og kjæresten/eksen til min bror hadde termin med 4 dagers mellomrom, men nå har jo hun fødet, så da er det bare meg igjen :fnise: Eller, har jo ei som har termin samme dag som meg faktisk og noen som har før/etter meg, men vi er ikke SÅ nære at vi prater flere ganger daglig. Men en av mine bestevenninner har termin uken etter meg, så det blir topp :jepp: Jeg har jo termin uken etter deg, Teita :strix: Skulle ønske jeg visste en dato på når han kom :sjenert: Føler dette er litt som et penge/gamblingspill. Man vet aldri hvor langt man kommer og man aldri hva som venter en :fnise:

Jeg visste med en gang at jeg måtte ha L, selv om innleggene er gigantiske :fnise: Min mor sa jo: "De innleggene ser jo kjempestore ut, tror ikke du det går bra med en M?" Så ser hun apotekdamen ned på brystene mine og sier at: "Nei, det tror jeg dessverre ikke. Det er viktig at de skal dekke hele brystet så man ikke fryser på brystet", så jeg får vente og se om jeg finner ammeinnlegg i strs L i ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: gratulerer som tante!! :strix:

Så: KVAR fant du bleiar til 10 kr?!?!

Og til slutt: HÆ?? Skal ammeinnlegg dekke heile brystet???? :hakeslepp: Eg trudde dei berre skulle dekke brystvorta og det brune feltet.. Oh my god.. Kvar får eg tak i ammeinnlegg i størrelse 10XL??! Eg må sikkert strikke sjølv.. ojojoj.. No vart eg sjokka her! :ler::daane: Æsj, dumme store puppar.. Hallo, bh-en min dekker heile ansiktet mitt - kvar finn eg ammeinnlegg i størrelse ansikt?!

No tuslar eg utatt, framleis lettare sjokkert.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratuleeeeerer tante Henlu :D :rodmer: Kooooselig!!

Håper du får tuslet deg opp å hilst på prinsen :jepp: Jeg hadde ikke klaaart å ventet, sikkert stått klar i døra med en gang nesten :P hahahah :fnise:

Silverdoe: Takk for en herlig start på dagen. Ler meg skvett i hjel her jeg sitter :fnise: Størrelse ansikt!! Hahah. Du får strikke selv, strikke en gryteklut ;P

(jeg vet, dårlig humor. Får skylde på dårlig søvn ;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som tante! :strix: Skal se du får masse type "skal jeg virkelig OGSÅ få en sånn en"-følelser når du holder den lille for første gang :rodmer:

Stakkar det som har så vondt, da. Er det blitt bedre nå kanskje? :klemmer:

Og til slutt: HÆ?? Skal ammeinnlegg dekke heile brystet???? :hakeslepp: Eg trudde dei berre skulle dekke brystvorta og det brune feltet.. Oh my god.. Kvar får eg tak i ammeinnlegg i størrelse 10XL??! Eg må sikkert strikke sjølv.. ojojoj.. No vart eg sjokka her! :ler::daane: Æsj, dumme store puppar.. Hallo, bh-en min dekker heile ansiktet mitt - kvar finn eg ammeinnlegg i størrelse ansikt?!

No tuslar eg utatt, framleis lettare sjokkert.. :fnise:

:ler: Nå måtte jeg le litt altså! Men jeg skjønner problemstillingen din. Det er litt dårlig at det ikke er "lagt til rette" for at noen har veldig store pupper. Jeg har størrelse D eller noe sånt (en av de tingene jeg aaaldri klarer å lære meg) så sliter ikke med det selv, men skjønner frustrasjonen da jeg har størelse 41 i sko, og det er bare noen få år siden det ble vanlig at de fleste type sko gikk opp til den størelsen. Før gikk det bare opp til 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til slutt: HÆ?? Skal ammeinnlegg dekke heile brystet???? :hakeslepp : Eg trudde dei berre skulle dekke brystvorta og det brune feltet.. Oh my god.. Kvar får eg tak i ammeinnlegg i størrelse 10XL??! Eg må sikkert strikke sjølv.. ojojoj.. No vart eg sjokka her! : ler: : daane: Æsj, dumme store puppar.. Hallo, bh-en min dekker heile ansiktet mitt - kvar finn eg ammeinnlegg i størrelse ansikt?!

No tuslar eg utatt, framleis lettare sjokkert.. : fnise:

HAHAHAHAAHAAHHAHA :skratte: 10 XL? hahahhahaha, jeg dåner! :daane::fnise: Ja, de skal dekke hele puppen. Viktig for å ikke få brystbetennelse :fnise: Jeg og trodde at de kun skulle dekke brystvorten og areola(?)(det brune feltet), men det er det kun engangsinnleggene som gjør. Kanskje du kan kjøpe dobbelt opp med innlegg og da to innlegg inni hver cup? :fnise:

På Coob Obs har de Libero-bleier til 10 kr :jepp:

Gratuleeeeerer tante Henlu :D :rodmer : Kooooselig!!

Håper du får tuslet deg opp å hilst på prinsen :j epp: Jeg hadde ikke klaaart å ventet, sikkert stått klar i døra med en gang nesten :P hahahah :fnise :

Silverdoe: Takk for en herlig start på dagen. Ler meg skvett i hjel her jeg sitter :fnise : Størrelse ansikt!! Hahah. Du får strikke selv, strikke en gryteklut ;P

(jeg vet, dårlig humor. Får skylde på dårlig søvn ;P)

Jeg kom mer opp :jepp: Han var så liten og sååå nydelig :rodmer: Jeg ble misunnelig, ville kidnappe han, men fikk ikke lov :(

Gratulerer så mye som tante! :strix : Skal se du får masse type "skal jeg virkelig OGSÅ få en sånn en"-følelser når du holder den lille for første gang :rodmer :

Stakkar det som har så vondt, da. Er det blitt bedre nå kanskje? :klemmer :

:ler : Nå måtte jeg le litt altså! Men jeg skjønner problemstillingen din. Det er litt dårlig at det ikke er "lagt til rette" for at noen har veldig store pupper. Jeg har størrelse D eller noe sånt (en av de tingene jeg aaaldri klarer å lære meg) så sliter ikke med det selv, men skjønner frustrasjonen da jeg har størelse 41 i sko, og det er bare noen få år siden det ble vanlig at de fleste type sko gikk opp til den størelsen. Før gikk det bare opp til 40.

Har selv størrelse DD, så håper L passer :fnise: Jeg kom meg opp på KK og fikk besøkt den lille :rodmer: Herregud, så nusselig. Kan ikke tro at det er nevøen min :sjokkert:

_______

Som sagt så fikk jeg somlet meg opp på sykehuset. Eller, somlet og somlet. Forloveden kjørte meg! :jepp: Og forloveden pratet og praten til den lille. Den lille smilte (prompe-smil) og forloveden ble SÅ stolt. "Se!!! Han smiler til meg :nigo:" og jeg måtte forklare han det at: "Nei, kjære. Han promper. Det er luft-smil". Han: "nei: Han smiler til meg!" Haha, da lo den nybakte moren, ja. Jeg kjøpte den rammen som er på det første bildet til henne i barselgave.

Ville egentlig kjøpe rammen på bilde nr 2, men den var de utsolgt for:

Jeg holdt først på å kjøpe den stjerne-rammen, men jeg kjøpte heller "mor og sønn" så hun visste at gaven var til HENNE og lillegull, så hun slapp og ta inn bilder av min bror også. Og jeg selv ville ha den stjernerammen :sjenert: Tenkte å kjøpe "Far og sønn"-ramme til min kjære i julepresang :jepp: Han synes den var kjempefin.

Edit: ÅÅå, jeg kan jo kjøpe den i pappagave til min elskede!!! :jepp: Da har jeg endelig funnet pappagave.

post-40325-0-51921200-1317229281_thumb.j

post-40325-0-91822500-1317229335_thumb.j

post-40325-0-66290200-1317229512_thumb.j

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: ÅÅå, jeg kan jo kjøpe den i pappagave til min elskede!!! :jepp: Da har jeg endelig funnet pappagave.

:fnise: Kjempefin pappagave, og veldig fine rammer! Den i midten var kjempefin, synd den var utsolgt. Kan eg spørre kor du kjøpte dei?

Har du forresten kjøpt noko anna til broren din, sidan dette var ei gåve til mammaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...