Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Oi..Skulle ønske jeg og kjæresten hadde så masse penger.. :sjenert: Da hadde alt blitt bra mye enklere..hehe..

Det er nok normalt at 11-åringer tenker litt sånn. Jeg gledet meg masse til å få lillesøster da jeg var 12 år, men lurte også på hvordan det kom til å bli, om jeg kom til å få null oppmerksomhet og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusler meg inn her og seier HEI, eg! :goodbye: Frekkingen meg les gjennom heile dagboka di og går utan å seie noko.. Men no turte eg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil og hus og greier! Hørtes ikke så dumt ut det :) Skulle gjerne hatt meg en sånn mann selv :fnise:

Nav altså! :kjefte: De er jo så ubrukelige! Har flere ganger opplevd å få forskjellige beskjeder der det er jeg som ender opp med å måtte ordne opp i alt. Nå undersøker jeg alt på forhånd for jeg stoler ikke på en sjel i Nav. Fælt at det skal være sånn. Håper du får pengene dine kjapt. Det hjelper å ringe å purre ofte og være bestemt. Pleier å gå kjappere da.

Og ja, de ammebhene på Lindex er kjempegode! Bruker de nå allerede for jeg syns de vanlige bhene mine gnager sånn :sjenert:

Endret av Pitteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..Skulle ønske jeg og kjæresten hadde så masse penger.. :sjenert: Da hadde alt blitt bra mye enklere..hehe..

Det er nok normalt at 11-åringer tenker litt sånn. Jeg gledet meg masse til å få lillesøster da jeg var 12 år, men lurte også på hvordan det kom til å bli, om jeg kom til å få null oppmerksomhet og slikt.

Jeg har ikke så mye penger :sjenert: Men kjæresten har en god del - men han har også en del i gjeld(altså billån) og veldig mye utgifter :)

Tenkte å snakke med stesønn om det når han kommer til oss i morgen, så får jeg se hva han sier.

Tusler meg inn her og seier HEI, eg! :goodbye: Frekkingen meg les gjennom heile dagboka di og går utan å seie noko.. Men no turte eg! ;)

Ja, din frekking :fnise: Koselig med nye tittere ;)

Ny bil og hus og greier! Hørtes ikke så dumt ut det :) Skulle gjerne hatt meg en sånn mann selv :fnise:

Nav altså! :kjefte: De er jo så ubrukelige! Har flere ganger opplevd å få forskjellige beskjeder der det er jeg som ender opp med å måtte ordne opp i alt. Nå undersøker jeg alt på forhånd for jeg stoler ikke på en sjel i Nav. Fælt at det skal være sånn. Håper du får pengene dine kjapt. Det hjelper å ringe å purre ofte og være bestemt. Pleier å gå kjappere da.

Og ja, de ammebhene på Lindex er kjempegode! Bruker de nå allerede for jeg syns de vanlige bhene mine gnager sånn :sjenert:

Skal ikke klage på kjæresten min, nei :fnise: Gleder meg til å kjøpe ammebh. Synes mine også gnager :( Men ser brystene helt annerledes ut i ammebh?

NÅ har vi faktisk funnet navn. Det blir Emre. Det var det navnet jeg ville ha fra begynnelsen :danse: Eller, ville jo egentlig ha Elias, men det fikk jeg ikke og navnet jeg ville ha etter Elias var Emre. Vi har kalt han emre i noen uker faktisk.

Fødebag:

- Helsekort og andre nødvendige papirer (ultralyddiagnostikk og blodtypeark)

- Minneboken til Emre + en penn.

- Mobil + lader, kamera + lader, ipod + lader

- Et par gode sokkepar

- 2 SVARTE nattpysjbukser og og en tights.

- 2 gode og deilige gensre og en finere bluse.

- 1 singlett

- 1 truse til hjemreise + 1 ammebh. Jeg får jo nettingtruser på KK.

- Ammeinnlegg

- Hentesett til min lille engel (sparkebukse, genser/cardigan og lue) + 1 body i bomull og 1 i ull. Og en ull-lue :)

- Bilsete i bil :fnise:

- Penger/bankkort til å kjøpe noe i kiosken

- Ta med noe tørrmat/snacks som er energirik (sjokolade og kjeks) og svisker

- Noen blader

- MYKT toalettpapir

- Toalettsaker: tannbørste, tannkrem, shampoo, balsam, hårbørste + hårstrikk, fuktigshetskrem til ansikt og hender, deodorant, sminkebagen min, sminkeservietter, hårføner(?) og parfyme. (Rettetang)

- Crocs

- Brystvortesalve

Er det vits med hårføner? Venninnen min snakket om at det sikkert ble litt ekkelt å føne nedentil når det kommer så mye "godsaker" ut av oss. Er det noe jeg mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som dere sliter så veldig økonomisk, og det er jo deilig! Hytte og båt er store ønsker for meg i fremtiden også. Ihvertfall hytte, det er så koselig! Også har jeg lyst på bobil faktisk :sjenert: Ikke sånn gammel og ekkel, men sånn fin. Syns campingturer er så kos også. Men der er ikke typen min helt med :fnise:

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt-titt! :goodbye: Legger igjen spor her som den sniken av en snikleser jeg er.. :sjenert::fnise: Er ikke oppdatert på alt i boken din, men har fulgt med nå og da. Men nå som du er på "mine innlegg" kan jeg jo plutselig følge med litt bedre, og :hoppe: litt for hver uke du nærmer deg fødselen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke ut som dere sliter så veldig økonomisk, og det er jo deilig! Hytte og båt er store ønsker for meg i fremtiden også. Ihvertfall hytte, det er så koselig! Også har jeg lyst på bobil faktisk :sjenert: Ikke sånn gammel og ekkel, men sånn fin. Syns campingturer er så kos også. Men der er ikke typen min helt med :fnise:

Ha en fin helg :klemmer:

Tror vi har det ganske bra økonomisk i hvert fall :jepp: Men det er mye utlegg vi/han har: billån, lønn til de ansatte, betale skatt, moms osv. Hehe, men det går seg til og det blir bedre til neste år når det ene billånet er betalt ned :)

Camping? Der er ikke jeg helt med heller :fnise: Holder meg til hytte, MEN da må det ikke være utedo og uten varmtvann. Det må være et lite hus :sjenert:

Titt-titt! :goodbye: Legger igjen spor her som den sniken av en snikleser jeg er.. :sjenert::fnise: Er ikke oppdatert på alt i boken din, men har fulgt med nå og da. Men nå som du er på "mine innlegg" kan jeg jo plutselig følge med litt bedre, og :hoppe: litt for hver uke du nærmer deg fødselen :danse:

:goodbye: Alltid kjekt med nye lesere. Vi får :hoppe: hverandre frem til termin :nigo:

_______

Kan ikke akkurat si at dagen i dag var noe særlig god. Har vært kjempetrøtt og bestevenninna mi(hun som egentlig skulle bli med på fødsel) og meg har funnet ut at en tredje venninne snakker stygt bak ryggen på oss. Vi har alltid vært ærlig mot hverandre, så vi forteller hverandre alt til tross for at jeg føler at vi har sklidd fra hverandre. Dette har hun tatt til seg og forholdet vårt begynner å bli bedre :)

Men i hvert fall; Person nr.1 snakker stygt om bestevenninna mi til meg når hun ikke er der. Dette forteller jeg SÅ klart til bestevenninna mi og prøver alt jeg kan å forsvare henne. Person nr.1 snakker stygt bak ryggen min når hun er med bestevenninna mi. Og hun snakker stygt om andre når alle vi tre er sammen. Meg og bestevenninna mi venter sakte, men sikkert på å avsløre henne - vi må bare få vite litt mer. Person nr.1 har ikke et bra forhold med kjæresten sin i det hele tatt (han sitter i fengsel) og må derfor snakke stygt om våre forhold tydeligvis. Så i dag sa hun til bestevenninna mi at det ikke virker som om kjæresten min er glad for å bli far! Altså, jeg skjønner ikke hvor hun har det ifra i det hele tatt(?) De andre som var der spurte hva hun mente og om hun hadde snakket med min kjæreste, men det hadde hun ikke. Jeg begynte å gråte skikkelig når jeg fikk høre at hun hadde sagt det. Vil GJERNE spørre hvorfor hun har sagt dette og kjæresten min ville reise opp på døren hennes og ta seg en alvorsprat med henne. Jeg synes det er ok å snakke stygt om meg, men når folk snakker om familien min så begynner det å gå litt langt. Klarer ikke å slutte og tenke på det :( Og tårene bare triller...utrolig råttent sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi er aldri pent :( Råttent gjort av henne å si noe slikt om en annen venninnes kjæreste. Hun er nok bare sjalu på deres forhold og på at dere nå skal bli foreldre, men det er ekstra vondt når noen som skal være en venn sier slike ting. Håper dere får konfrontert henne med dette for det er absolutt ikke greit å holde på slik hun gjør. Sender deg en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Virker som denne personen ikke har det godt og er sjalu på hva du og forloveden din har, og det bestevenninna di har. Hun har jo ikke det, ikke det at jeg stakkarsliggjør henne, men det er typisk sjalusi det med baksnakking.

Bare konfrontér henne, for når hun går så langt som det hun sier om deg og forloveden, så har hun tross alt gått over en grense. Hun har såret deg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av henne å baksnakke så mye. Noen bør kontrontere henne, og hvis hun ikke tar det til seg, så kutt henne ut. Da lærer hun i alle fall til en eventuell neste gang, i en ny venninnegjeng.

Men prøv å ikke ta det sånn til deg. :) Folk kan få seg til å si bra mye rart uten at det er grobunn i det. Beste da er bare å prelle det av seg og tenke at den personen der er jo helt på jordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord, jenter :) Det er ikke meningen å være så negativ i blant, men det er deilig å få det ut også. Vi skal ta et oppgjør med henne, for jeg synes hun krysset en STOR linje. Regner med hun er sjalu for hver eneste gang kjæresten har perm fra fengselet så er han heller med venner som dealer (han har narkodom på seg) i stedet for å være med henne og hun vet at jeg og min kjære er med hverandre OFTE. Men stygt sagt :( Ble bare så vanvittig lei meg og kjæresten prøvde å trøste meg, men huff...Er litt bedre i dag :)

________

Jeg har sovet lenge i dag :overrasket: Helt utrolig! Og kjæresten ligger ved siden av meg like varm som en vedovn og snorker. Prøvde å ta litt på tuttifruttien hans så han skulle våkne :sjenert: Men det hjalp ikke :fnise:

Jeg er så sliten om dagene. Orker ingenting. I går orket ikke jeg å lage meg mat en gang, så det jeg kunne spise uten å "lage meg mat" var druer :fnise: Så det var det jeg spiste i går + chips og sjokolade for det trenger jeg heller ikke å lage :sjenert: Nei, jeg skal være flink i dag! Skal lage lyse muffins til min kjære NÅ. Det er jo det beste han vet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å sove lenge! :) Godt man kan ha noen sånne dager også.

Snille HenLu som skal bake til sin kjære :hjerte:

Kos dere i dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vits med hårføner? Venninnen min snakket om at det sikkert ble litt ekkelt å føne nedentil når det kommer så mye "godsaker" ut av oss. Er det noe jeg mangler?

Jeg har sovet lenge i dag :overrasket: Helt utrolig! Og kjæresten ligger ved siden av meg like varm som en vedovn og snorker. Prøvde å ta litt på tuttifruttien hans så han skulle våkne :sjenert: Men det hjalp ikke :fnise:

:skratte::skratte::skratte::skratte: "godsaker" og "tuttifrutti" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig å sove lenge! : ) Godt man kan ha noen sånne dager også.

Snille HenLu som skal bake til sin kjære :hjerte :

Kos dere i dag :klemmer :

Ja, det er virkelig deilig :) Sov tungt i natt, deilig :jepp:

:skratte : :skratte : :skratte::skratte: "godsaker" og "tuttifrutti" :fnise:

*kremt* Liker metaforer :sjenert: Er bergenser, vet du. Vi har et litt spesielt ordforråd :sjenert:

Oh! Slapp dag i dag. Men Henlu var flink og bakte muffinser til sin kjære. Tror jeg spiste mesteparten :sjenert: De var helt vanvittig god :sikle: Er da lov å skryte litt av seg selv :sjenert:

Og gubben tvang meg med på gåtur i regnet. Han mente det ville være romantisk. Og visstnok hadde han rett :jepp: Så jeg gikk med hans boots, en tights, en singlett med bakepulver, hvetemelk og kefir på etter bakingen og hans jakke som jeg overhode ikke fikk igjen over magen + et sort sjal :skratte: Så sprø ut der jeg gikk, mens han gikk med kule klær som vanlig. Folk må ha lurt på hva slags rusk/rukkel han har plukket med seg :sjenert: Skulle jo så klart skiftet, men jeg så ikke at jeg hadde grist på meg selv før han påpekte det på turen :kjefte:

Også har gubben laget VERDENS beste mat/middag i dag. MMM, vanvittig god. Og han skal på jobb 06.00 i morgen tidlig så han ligger som et slakt ved siden av meg i sengen :hjerte: Lillgutt har vært turbo i dag - som vanlig. Herlig :) Tenk at jeg har termin NESTE måned :hakeslepp: Okei, okei, er tross alt 27.oktober da, meeeeen det er alikevel neste måned :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevell neste måned, ja..! :jepp: Utrolig å tenke på!

Jeg vil også ha muffins!! Elsker muffins, men gidder aldri å lage det.. :sjenert: Kan ikke du sende i posten? :jepp:

____

Tuttifrutti.. :ler:

:sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra ordforråd du har :fnise:

Muffins er namnam! Jeg er merkelig nok mer glad i å lage dem enn å spise de. Tar et par så er det egentlig nok. Kjøpte meg en fantastisk kokebok så prøvde en oppskrift på kokos- og ananasmuffins. De ble kjempegode! Kjekt å ha noen å lage de til da. Typen din ble vel glad og fornøyd når du bakte til han :)

Har vært skikkelig drittvær de siste dagene! Selvom jeg er fra Bergen, liker jeg ikke regn :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hus, hytte, båt og ny bil høres helt herlig ut :D Hehe. Her er vi og på husjakt, i grunn. Trodde egentlig vi ikke var det, men nå vil gubben ha hus. Og det kjappt. Så får håpe vi finner noe før prinsen bestemmer seg for å komme :)

Ikke gøy med venner som går rundt å baksnakker!! Jeg blir så irritert av sånn. Rett og slett fordi jeg syns vi er for voksne :kjefte: blir sint jeg!! Har mine mistanker om at det er noen som går rundt å slenger med leppa her hos oss og, selv om alle sier ingen snakker bak min rygg. Og det bør de i grunn ikke heller, for de har ingenting de skulle ha sakt :fnise: Vi jenter er rare!

Deilig med gåtur :D Godt å komme ut å lufte seg. Og så flink du er som har bakt til kjæresten din, du er snill :):rodmer: Har hatt så lyst å bake boller og skillingsboller i evigheter nå, men er så travelt for tiden, så får ta det igjen :)

Og tenk ja, neste mnd kommer prinsen :D Nydelig navn dere har bestemt dere for :rodmer: Skal dere ha et navn til eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevell neste måned, ja..! :jepp: Utrolig å tenke på!

Jeg vil også ha muffins!! Elsker muffins, men gidder aldri å lage det.. :sjenert: Kan ikke du sende i posten? :jepp:

____

Tuttifrutti.. :ler:

:sengekos:

Alle er spist opp :sjenert: Men jeg kan gjerne lage hvis du kommer på besøk :fnise: Tror ikke de blir så god dersom jeg sender i posten :klo: Og jaaa! Det er NESTE MÅNED! :overrasket: Tenk at det skal komme en vannmelon utav hufsa mi! Skremmende tanke! Men så er det ikke så skremmende alikevel når jeg tenker på at den vannmelonen faktisk er gutten min :rodmer: Og hufsa er no hufsa, så dette skal gå bra :jepp: Det er ikke riene/smertene jeg er mest redd for, men å rakne/bli klippet og deretter bli sydd.

Hehe, bra ordforråd du har :fnise:

Muffins er namnam! Jeg er merkelig nok mer glad i å lage dem enn å spise de. Tar et par så er det egentlig nok. Kjøpte meg en fantastisk kokebok så prøvde en oppskrift på kokos- og ananasmuffins. De ble kjempegode! Kjekt å ha noen å lage de til da. Typen din ble vel glad og fornøyd når du bakte til han :)

Har vært skikkelig drittvær de siste dagene! Selvom jeg er fra Bergen, liker jeg ikke regn :kjefte::fnise:

Du kan gjerne få lage muffins til meg hver dag :sjenert: Mm, kokos- og ananasmuffins hørtes veldig godt ut :sikle: Må prøve meg på noen andre muffins enn kun lyse, men det er de gubben liker best.. :sukk:

Har ikke opplevd mange i Bergen som liker regn i hvert fall :fnise: Jeg hater regn. Jeg passer ikke til å bo i Bergen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars oss jenter hvis babyene hadde vært på størelse med en vannmelon! :hakeslepp::fnise:

Jeg er også redd for å revne, men forhåpentligvis går det bra for oss alle! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å smøre meg inn med jordnøttolje i går, jeg :sjenert: I tilfelle gutten min bestemmer seg for å gjøre entrè litt før tiden - selv om jeg tror han kommer på overtid. Kjæresten synes jordnøttoljen luktet litt..ekkelt, altså oljete..og det synes jeg og, men vi får holde ut :fnise: Det er vel kanskje ikke så rart at vi synes det. Det er jo trossalt olje :skratte: Og begge har en enormt luktesans.

Fikk akkurat STRENG beskjed av kjæresten å spise noe mat. Han sa at gutten vår ikke er noe restbosspann så han skal ha fersk mat hele tiden :skratte: Hahaha, han er så...dum :fnise: Jeg kjenner jeg får et enormt sug i magen av å tenke på at jeg SNART skal gjennom fødsel. Greit nok, det kan være 2 mnd til, men det er alikevel SNART. Har gledet meg til fødsel hele veien, men jeg kjenner det knyter seg litt i magen når jeg tenker på det. På KK er besøkstidene fra 17.00 - 20.00 for barnefar og fra 19.00-20.00 for andre - med mindre man går ut i oppholdsrommet, da kan man ha besøk så lenge man vil. Skal skrive i fødebrevet mitt at jeg SKAL uansett ha familierom. Det skjer ikke at jeg skal dele rom med andre.

Hater sykehus og det er jo en grunn til at jeg fikk gå fra sykehuset 2-3 dager etter jeg våknet opp fra koma :sjenert: De ville overhode ikke slippe meg etter at jeg hadde våknet opp pga hyukommelsestap, lav blodprosent som gjorde at jeg besvimte hele tiden og jeg NEKTET å ta smertestillende, men jeg sa til dem at dersom de ikke slipper meg ut, så rømmer jeg og jeg har mange som vil hjelpe meg med å rømme :skratte: Det var morfinen som snakket :sjenert: Så sa de at jeg kunne få lov å få helgeperm, men at jeg måtte komme tilbake til sykehuset på søndagen - dette var på fredagen. Mamma hentet meg, kjørte meg hjem og jeg ba henne ringe til sykehuset og si at jeg ALDRI i verden kom tilbake. Og jeg kom heller aldri tilbake. Skal lage et lurveleven på KK gir de meg ikke et familierom. Kommer nok sikkert til å be kjæresten hente meg før de 2 dagene har gått dersom jeg ikke får det. MEN jeg skal snakke mye med storken/føden før jeg føder og mase og mase på familierom. HÅPER det er plass og at jeg får det. Klarer ikke å være alene sånne steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...