Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Snille broren din!! :strix: Da har du et flonka nytt kamera du kan proppe full av bilder av lillegutt :)

TLC, hva er det? Det hørtes ut som en kanal jeg aldri har hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

TLC, hva er det? Det hørtes ut som en kanal jeg aldri har hørt om før.

TLC er en kanal. Vi har den her, men jeg har aldri sett noe særlig på den kanalen. Her er litt info om kanalen (http://en.wikipedia.org/wiki/TLC_(TV_channel)) Sitter klistret foran National Geographic, Discovery channel og den hvor criminal minds kommer (heter Veronica den kanalen :fnise:)...

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter TLC Norge :fnise: De fleste som har Canal Digital har den på nr 13 eller nr 44 :) Det MÅ du se. Bla gjennom alle kanalene dere har og se om dere har TLC Norge. Folk som ikke visste de var gravid før ungen er ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått oppdatert meg! :jepp:

:hoppe: for 30 uker! Og hurra for at du ikke trenger planlagt KS! :strix: Må ha vært en deilig beskjed. Jeg kjenner jeg kommer til å få panikk hvis jeg plutselig må ha KS! Håper virkelig kroppen (og babyen) spiller på lag med meg når det kommer til fødsel :fnise:

Skjønn liten gutt du har i magen din! :jepp: Er så rart å tenke på at vi har velskapte "ferdige" babyer i magen vår. Babyer som kan puste hvis de blir født nå. Det er helt utrolig. :) De er så perfekte med sine bollskinn, lange fingre, tær osv. :rodmer:

* Tror jeg må kikke på litt filmer *

Æææh, jeg som hadde elsket det programmet du snakker om, HenLu! Men jeg var ute på "skyen" og fisket i lamme kjæresten i går da det programmet gikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at babyen ikke er vrang under fødsel :fnise: Vil helst gå gjennom en vaginal fødsel :jepp: Satser på at det er det som skjer!

Gleder meg SÅ sinnsykt til lillemann kommer :hjerte: Vil ha han i armene mine nå, vil kose og kysse på han :rodmer: Har så mye kjærlighet å gi og ALT kommer til å gå til gutten min :rodmer: Elsker han virkelig høyt :hjerte:

________

I dag var jeg hos legen. Har lagt på meg 1 kg :hakeslepp: 1 kg :danse: Sykt! Jeg sa jo jeg ble fornøyd med 5 kg :fnise: Magen vokser fint :) ALLE skal på Rihanna-konsert som er både i dag og i morgen - utenom meg. Jeg klarer ikke å stå oppreist så lenge av gangen, så jeg orker ikke å gå der selv om kjæresten virkelig vil at jeg skal gå. Han må jobbe så mye disse dagene, så han vil jeg skal finne på noe. Så i morgen skal jeg til ei venninne, sove over til fredag og etterpå passe datteren hennes mens hun er på jobbintervju, så det blir kjekt :jepp:

Har så lyst på noe godt til middag. Noen som har noen gode middagstips for en person? Orker ikke å lage lasagne eller taco kun til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er heldig som får deg som mamma, med så mye kjærlighet å gi han :rodmer:

1 kilo bare! :sjokkert: Skjønner ikke hvordan det går ann jeg.. Her er det andre baner kan du si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, et kg er jo jammen ikke mye! :) Skulle ønske jeg ikke hadde lagt på meg så mye, hehe. Er helt sikkert oppe i 11 kg nå jeg, og mer skal det vel bli :sjenert:

Så koselig å lese om alle dere som elsker babyene deres! :rodmer: Jeg er veldig glad i min egen, og verden hadde rast sammen om noe skulle skjedd, men kan ikke si jeg har en sånn ekstrem morskjærlighet enda. Tror nok den kommer først når lillegutt kommer på brystet mitt for første gang :rodmer: Og når man sitter på sykehuset og bare kikker på den lille, og lukter på han og bare koooser seg! :rodmer:

Vi har så mye fint i vente! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fine prinsen :D Halledussen, så søt :rodmer: blir nesten litt forelsket ;P hehe.

Jammen meg har vi mye fint i vente ja. Og jeg klarer knapt å vente lenger jeg heller. Kunne han ikke bare kommet nå med en gang!?!?!

Tror ikke det kan ha vært et bra mareritt nei. Sikkert mange i norgesland (og sikkert andre steder også) som har fått nattesøvnen ødelagt av han!

Haha, så på TLC på "Ops, jeg er gravid" jeg og. Helt sykt. Så typisk uflaks og være så langt i hutaheiti akkurat når fødselen starter. Og helt utrolig at de kan gå et helt svangerskap uten å vite om det. Jeg har ikke noe plager eller sypmtomer, og hadde det ikke vært for en ekstra kul på magen pluss en turbo i magen så hadde jeg i grunn ikke vist det jeg heller. Men hallooo, utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kilo!! :hakeslepp: Heldiggris!

Gutten din er kjempeskjønn! :) Fine bilder!

Skikkelig kjekt å lese at du slipper planlagt ks :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er heldig som får deg som mamma, med så mye kjærlighet å gi han

1 kilo bare! Skjønner ikke hvordan det går ann jeg.. Her er det andre baner kan du si..

Jeg skjønner ikke helt hvordan det går an jeg heller :klo: Tenkte at jeg kom til å legge på meg ca 20 kg i svangerskapet - muligens mer, men jeg har vært litt flink med tanke på mosjon og kosthold (ikke de siste ukene). Jeg har enda 10 uker igjen, så det er godt mulig det kommer en del kilo på da. Har lyst å legge ut magebilde, spesielt nå siden jeg har fått nytt kamera, men da blir det med klær på siden jeg har fått strekkmerker :( Skal vurdere det :fnise:

Oi, et kg er jo jammen ikke mye!Skulle ønske jeg ikke hadde lagt på meg så mye, hehe. Er helt sikkert oppe i 11 kg nå jeg, og mer skal det vel bli

Så koselig å lese om alle dere som elsker babyene deres! :rodmer: Jeg er veldig glad i min egen, og verden hadde rast sammen om noe skulle skjedd, men kan ikke si jeg har en sånn ekstrem morskjærlighet enda. Tror nok den kommer først når lillegutt kommer på brystet mitt for første gang :rodmer: Og når man sitter på sykehuset og bare kikker på den lille, og lukter på han og bare koooser seg!

Vi har så mye fint i vente! :strix:

11 kg er ikke så mye synes jeg. Det er jo vanlig å legge på seg 12-16 kg i svangerskapet. Det er innenfor normalen :jepp:

Du kommer nok til å få en mer elske-følelse når lille skjønne Odin kommer ut i denne verden og du får tatt et skikkelig blikk på han og får kost og klemt på han :jepp:

Fine fine prinsen :D Halledussen, så søt :rodmer: blir nesten litt forelsket ;P hehe.

Jammen meg har vi mye fint i vente ja. Og jeg klarer knapt å vente lenger jeg heller. Kunne han ikke bare kommet nå med en gang!?!?!

Tror ikke det kan ha vært et bra mareritt nei. Sikkert mange i norgesland (og sikkert andre steder også) som har fått nattesøvnen ødelagt av han!

Haha, så på TLC på "Ops, jeg er gravid" jeg og. Helt sykt. Så typisk uflaks og være så langt i hutaheiti akkurat når fødselen starter. Og helt utrolig at de kan gå et helt svangerskap uten å vite om det. Jeg har ikke noe plager eller sypmtomer, og hadde det ikke vært for en ekstra kul på magen pluss en turbo i magen så hadde jeg i grunn ikke vist det jeg heller. Men hallooo, utrolig.

Jeg skjønner ikke at det er mulig å ikke vite at man er gravid :fnise: Sykt! Man får ikke de 9 mnd å forberede seg på heller. Jeg er glad jeg fant det ut såpass tidlig :jepp:

1 kilo!! Heldiggris!

Gutten din er kjempeskjønn! :) Fine bilder!

Skikkelig kjekt å lese at du slipper planlagt ks :hoppe:

Takk :klemmer:

_________

Har vært hos hu ene bestevenninna mi i 2 dager. Kjæresten jobber så mye, så da gidder ikke jeg å være hjemme. Har så og si funnet det meste jeg skal ha med i sykehusbaggen. Tenkte å shoppe inn toalettsaker i slutten av september :jepp:

Nå er jeg hjemme og er på badet :fnise: Hører på musikk og skal barbere hufsa og resten av meg + ta en god dusj. Så skal jeg lage lasagne til min elskede :rodmer:

Er det noen som vet hvordan man gjør det med permisjon og jobb? Altså, skriver jeg permisjonsbrevet selv? Eller har NAV egne papirer man fyller ut? Printer man disse ut fra nettet eller får man dem på mitt lokale NAV-kontor? Eller har jobben slike papirer? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er og glad for at jeg fant det ut såpass tidlig :) Men av og til skulle jeg bare ønsket han bare plutselig var her og :fnise:

Vist du tenker på papirene for å søke om permisjon så finner du de på nav sine sider :) Du kan printe dem ut der. Men du må ha et eller annet fra arbeidsgiver og- eller så sender han/hun inn det for deg. Det er informasjon om lønn og sånt. Syns det er innviklet alt dette med permisjonssøknad osv. Kunne det ikke bare gått av seg selv med en gang man fant ut at man var gravid? :fnise: og så må du ha bekreftelse av lege/jordmor at du er over 26 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn bekreftelse fra lege da jeg var over 26 uker på vei fordi jeg søkte om foreldrepenger da. Jeg skal ikke søke om permisjon til NAV eller penger eller noe, men jeg må gi beskjed til jobben på en måte :fnise: Også har jeg vært sykemeldt HELE svangerskapet pga ulykken jeg var i, så NAV har inntektsopplysningene mine siden det er de som utbetaler meg penger. Vanskelig dette :klo:

Kanskje jeg forklarte det litt dårlig, men jeg har jo permisjon fra 6.oktober (3 uker før termin) og da blir jo jeg borte fra jobben i ca ett år, så hvordan gir jeg beskjed om dette? Gir jeg en egenskrevet permisjonsmelding ala: "Jeg tar permisjon fra 6.oktober 2011 - "en eller annen dato i 2012" grunnet blablabla" eller skal jeg fylle ut noen papirer som enten man henter/printer ut på NAV eller får fra arbeidsgiver? :klo:

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte inn bekreftelse fra lege da jeg var over 26 uker på vei fordi jeg søkte om foreldrepenger da. Jeg skal ikke søke om permisjon til NAV eller penger eller noe, men jeg må gi beskjed til jobben på en måte :fnise: Også har jeg vært sykemeldt HELE svangerskapet pga ulykken jeg var i, så NAV har inntektsopplysningene mine siden det er de som utbetaler meg penger. Vanskelig dette :klo:

Kanskje jeg forklarte det litt dårlig, men jeg har jo permisjon fra 6.oktober (3 uker før termin) og da blir jo jeg borte fra jobben i ca ett år, så hvordan gir jeg beskjed om dette? Gir jeg en egenskrevet permisjonsmelding ala: "Jeg tar permisjon fra 6.oktober 2011 - "en eller annen dato i 2012" grunnet blablabla" eller skal jeg fylle ut noen papirer som enten man henter/printer ut på NAV eller får fra arbeidsgiver? :klo:

Aaah, sånn ja.. Hm, det har jeg faktisk ikke tenkt på en gang.. :klo: derfor koblet jeg ikke noe annet en at du mente permisjonssøknad til nav :P syns det er drit å fylle ut disse permisjonspapirene og jeg. Skulle sendt dem denne uka, men får ikke sendt dem pga virksomhetslederen hos oss har feri :sukk: og så har jeg gått i et vikariat frem til juli, så det er jo greit nok å føre opp.. Men jeg vet jo ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe fremover nå, så hva jeg skal skrive videre aner ikke jeg. Men men. Gjør vell ingenting om de kommer liiiitt senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, legg ut magebilde! :strix:

Uff, Nav og deres papirer. OPPGITT! At det går ann å gjøre alt så komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, sånn ja.. Hm, det har jeg faktisk ikke tenkt på en gang.. :klo: derfor koblet jeg ikke noe annet en at du mente permisjonssøknad til nav :P syns det er drit å fylle ut disse permisjonspapirene og jeg. Skulle sendt dem denne uka, men får ikke sendt dem pga virksomhetslederen hos oss har feri :sukk: og så har jeg gått i et vikariat frem til juli, så det er jo greit nok å føre opp.. Men jeg vet jo ikke hvor mye jeg kommer til å jobbe fremover nå, så hva jeg skal skrive videre aner ikke jeg. Men men. Gjør vell ingenting om de kommer liiiitt senere :)

Tja, hvis jeg var deg ville jeg sendt inn papirene helst så fort som mulig fordi NAV er SÅÅÅ treig! Jeg sendte inn papirene om foreldrepenger forrige måned en gang og har enda ikke fått noe svar :klo: Vet at behandlingstid er 3-4 uker, men det har da gått over 3 uker, så jeg begynner å bli litt oppgitt. Har jeg ikke fått svar innen 1.september så ringer jeg dem og purrer.

Jaa, legg ut magebilde! :strix:

Uff, Nav og deres papirer. OPPGITT! At det går ann å gjøre alt så komplisert.

Jeg får gjøre det en dag jeg føler meg litt freshere enn i dag :fnise: Føler meg som en pølse i dag :sjenert:

_______

Jeg føler alle sammen har vært så inmari flink med budjsett til de små. Vi har ikke det i det hele tatt. Eller..nå har jo min bestemor kjøpt det meste av klær og hun er et veldig kvalitetsmenneske så hun skal ikke kjøpe noe H&M, Cubus, Lindex o.l klær, men KUN klær fra Refleks/barebarn, Tommeliten, Nøstebarn, Benetton etc så klærne hun har kjøpt inn har jeg regnet sammen koster mangfoldige tusen kroner. Det jeg fikk regnet sammen kostet 7000 kroner - og det var ikke alt en gang. Jeg har selv kjøpt bittelitt klær og min mor har kjøpt litt, så nå har jeg mer enn nok føler jeg. Vognen vår kjøpte vi brukt så den kostet 3000, bilstolen kostet over 4000 kroner, sengen, overmadrass, undermadrass, sprinkelsengbeskytter + sengetøy kom på 2500/3000, dyner + litt sengetøy har mormor kjøpt så det kom på 1500 kroner, lammeskinnspose har mormor kjøpt (til 2500 kroner), vippestolen kostet 999 og babygymmen kostet 700 kroner. Også har jeg ikke vært flink å kjøpe bleier, salver, kremer, oljer, kluter, håndkler ammeinnlegg o.l på tilbud så dette og har blitt en del. Jeg ser at til sammen har vi brukt godt over 20 000 når jeg regner alt sammen (men med GOD hjelp av mormor :hjerte:). Og har fortsatt litt ting igjen :sukk: Jeg får prøve å finne det resterende på tilbud...Synes det var litt drøyt å bruke så mye penger når vi egentlig kunne spart dette til egenkapital.

Jeg lurer også på om jeg skal ta sparepengene som jeg har spart opp til lappen som egenkapital til hus i stedet for. Jeg har skrekken for å kjøre. Var i en bilulykkke for 2,5 år siden og er livredd for å sitte på i bilen med folk og å sitte på buss/bybane/tog osv. Jeg skvetter av ingenting så jeg er rett og slett en fare for trafikken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest - Dahlia -

Tja, hvis jeg var deg ville jeg sendt inn papirene helst så fort som mulig fordi NAV er SÅÅÅ treig! Jeg sendte inn papirene om foreldrepenger forrige måned en gang og har enda ikke fått noe svar :klo: Vet at behandlingstid er 3-4 uker, men det har da gått over 3 uker, så jeg begynner å bli litt oppgitt. Har jeg ikke fått svar innen 1.september så ringer jeg dem og purrer.

Jeg får gjøre det en dag jeg føler meg litt freshere enn i dag :fnise: Føler meg som en pølse i dag :sjenert:

_______

Jeg føler alle sammen har vært så inmari flink med budjsett til de små. Vi har ikke det i det hele tatt. Eller..nå har jo min bestemor kjøpt det meste av klær og hun er et veldig kvalitetsmenneske så hun skal ikke kjøpe noe H&M, Cubus, Lindex o.l klær, men KUN klær fra Refleks/barebarn, Tommeliten, Nøstebarn, Benetton etc så klærne hun har kjøpt inn har jeg regnet sammen koster mangfoldige tusen kroner. Det jeg fikk regnet sammen kostet 7000 kroner - og det var ikke alt en gang. Jeg har selv kjøpt bittelitt klær og min mor har kjøpt litt, så nå har jeg mer enn nok føler jeg. Vognen vår kjøpte vi brukt så den kostet 3000, bilstolen kostet over 4000 kroner, sengen, overmadrass, undermadrass, sprinkelsengbeskytter + sengetøy kom på 2500/3000, dyner + litt sengetøy har mormor kjøpt så det kom på 1500 kroner, lammeskinnspose har mormor kjøpt (til 2500 kroner), vippestolen kostet 999 og babygymmen kostet 700 kroner. Også har jeg ikke vært flink å kjøpe bleier, salver, kremer, oljer, kluter, håndkler ammeinnlegg o.l på tilbud så dette og har blitt en del. Jeg ser at til sammen har vi brukt godt over 20 000 når jeg regner alt sammen (men med GOD hjelp av mormor :hjerte:). Og har fortsatt litt ting igjen :sukk: Jeg får prøve å finne det resterende på tilbud...Synes det var litt drøyt å bruke så mye penger når vi egentlig kunne spart dette til egenkapital.

Jeg lurer også på om jeg skal ta sparepengene som jeg har spart opp til lappen som egenkapital til hus i stedet for. Jeg har skrekken for å kjøre. Var i en bilulykkke for 2,5 år siden og er livredd for å sitte på i bilen med folk og å sitte på buss/bybane/tog osv. Jeg skvetter av ingenting så jeg er rett og slett en fare for trafikken :(

guudameg for en kjempesnill mormor du har :hjertesmil:

Jeg har aldri hatt kontakt med min mormor og morfar noe spesielt, de var egentlig aldri interreserte . Passet på meg 1 eller 2 ganger da jeg var liten. Og nå har jeg ikke sett dem siden komfirmasjonen min :/ Det er godt din mormor tar vare på deg og bryr seg om deg. Kan tenke meg det varmer ditt hjerte :)

Det er sikkert veldig fristene til og bruke penger til hus istedet for lappen det skjønner jeg.

Da jeg var 20 år tvang jeg megselv til og ta lappen for samboer sin del så vi kunne kjøpe hus litt borte fra byen slik at jeg kunne kjøre til jobb. Jeg bruker ikke bilen annet enn frem og til bake til jobb og til besøk da selfølgelig men jeg er veldig glad for at jeg tok lappen og det er utrolig befriende og ha den. Jeg var veldig motivert akuratt i dette tidspunktet og fikk lappen på et halvt år.

Jeg tenker mange ganger det og ha lappen er et must i hverdagen. Når du får barn er det deilig at du kan sette dem i bilen og kjøre hvor du vil. du er ikke avhengig av buss-tog forbindelser (selv om det er godt og ha uansett ) hvis du er alene og noe skjer me barna ,samboer eller lignende er det godt og ha lappeen og bil selvfølgelig. Om du ikke bor i en veldig liten bygd ville jeg råde deg til og ta lappen . Det er trist hvis du skal gå rundt og være redd for og kjøre bil. Husk at det blir værre til eldre du blir, Så jeg synes du skal hoppe i det mens du er ung. Lappen har du resten av livet!

Bare kjør forsiktig så er jeg helt sikkert på at det skal gå bra i trafikken for deg :klemmer:

Håper du finne ut av det :)

Endret av - Dahlia -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hører det tar så veldig lang tid. Derfor jeg er så oppgitt over at hun må ha feri akkurat nå når det ikke passer :P Men hun er på plass igjen i morgen, skal vertfall være :)

Vi har heller ikke tenkt så mye over det vi har kjøpt. Vi har hovedsaklig kjøpt det fordi vi liker det, og har ikke sett på prisen, så kunne nok spart en del. Men vi er også heldige som har fått litt hjelp av familie. Og så tenker jeg litt sånn at senga, stellebordet osv er ting man kan pakke bort og ta frem igjen senere. Og senga til prinsen her i huset vokser i takt med han. Så jeg vet ikke.. Har i grunn ikke tenkt så mye over at vi kan spare, før nå. Ser jeg et kupp så går jeg for det, selvfølgelig :)

Må og legge til at jeg føler det likt angående å ta lappen.. Jeg er virkeligen livredd for å kjøre. Men jeg har lyst da. Bare tør ikke helt. Men så tenker jeg at det er jo veldig greit å ha. Spesielt for meg da, siden jeg har en som er borte halve året. Så blir jo litt tungvint om vinteren å få levert unger i barnehagen, komme seg på jobb og handle på sykkel eller med barnevogn.. Men finner likevell ikke motivasjonen, så lurer på hvor den er... Hm.

Endret av benni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill mormoren din er som har kjøpt så mye klær! :jepp: Jeg har fått en del nytt fra min "mor" (mormor) også, også har jeg fått en pose med brukte klær, men etter å ha gått gjennom dem så ser jeg at jeg må nok handle litt i alle fall. :)

Skjønner du er redd for dette med trafikk og lappen, men dersom du begynner med kjøretimer så får du hjelp til å bli trygg og komfortabel i bil. :) Det føles dessuten mye tryggere når man selv kjører bilen, for da har man bedre kontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi har vært forsiktige rett og slett fordi vi ikke har råd til alt for mye ekstra. I tillegg har vi fått mye klær og slikt, noe som har gjort det lettere for oss. Vognen vi kjøpte skulle egentlig fetteren til forloveden kjøpe, men de mistet barnet tidlig, så da så de sitt stikk til å gi oss informasjonen og kjøpe den. :sjenert: Ellers har det jo vært salg og slikt som har gjort at jeg har fått alt det jeg trenger. :sjenert:

Jeg har aldri egentlig spart penger til lappen, rett og slett fordi jeg tror jeg kommer til å være en svime bak rattet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...