Timseh Skrevet 3. august 2011 Forfatter #301 Del Skrevet 3. august 2011 Hehe, de der rare luktene har jeg og opplevd. Idag luktet det peppes pizza i bilen. Ble ganske sulten av det Godt det ikke bare er meg som har disse rare luktene _______________ Huff, meg og forloveden kom opp til bilen vår(hans) i sted (den stod oppi veien) Det er en 2011 modell Mercedes og koster nesten 1 mill. Noen hadde rett og slett kjørt i han og skrapet opp lakken og felgene hans og stukket av! Hva faen er det for noen folk?!! Kjæresten er jo veldig tålmodig og sa: "Jaja, det er ikke vits å bli sur når det ikke er noe vi kan gjøre med dette." Mens jeg virkelig klikket! At noen kan være så sjofel. Synes det er direkte simpelt, feigt og stygt gjort! Skulle vridd av nakken på dem. Greit nok at det "bare" er en bil, men han(vi) trengte virkelig ikke enda mer utlegg! Også på mandag fikk jeg brev fra KK (kvinneklinikken, fødeavdelingen i Bergen) hvor jeg ble innkalt til UL Jeg begynte virkelig på lure på hvorfor de skulle ha meg inn til kontroll (for det var det som stod i brevet) på ultralyd når jeg er i uke 30 og rett etterpå(1 time etter UL) skal jeg inn på Haukeland sykehus og prate med overlege og jordmødre (det stod i samme brev). Jeg tenkte at herregud, de fant noe på 3D UL som ikke var bra og jeg klarte ikke å holde tårene inne. Jeg var midt i sentrum da jeg fikk vite om brevet (det var mamma som hadde fått det hjem til seg og så at det var fra Helse Bergen, så da ba jeg hun åpne det!). Jeg prøvde å ringe til KK, men de hadde tatt lunsj. Den halvtimen var virkelig en lang time! Da jeg ringte opp der hulkende så LOVET hun damen meg at det overhode ikke var noe i veien med gutten min, MEN siden jeg skadet bl.a bekkenet i den akeulykken jeg var i så må jeg mest sannsynlig ta keisersnitt Har jo snakket med dem før om dette og jeg sa at jeg skal ha vanlig fødsel! Men de sa at jeg ikke hadde noe valg dersom dette ble bestemt(??????) De skal ta UL av gutten min og røntgen/UL av bekkenet mitt og må se om jeg klarer en vanlig fødsel. Det skal jeg for søren meg klare! Hvis gutten min blir litt stor så MÅ jeg ta KS (og gjerne før termin)! WHAT?! De har bare med å fikse opp i dette! Jeg skal ikke ta noe keisersnitt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsch Skrevet 3. august 2011 #302 Del Skrevet 3. august 2011 Enkelte folk er så frekke! Skikkelig dårlig gjort å stikke av! Huff, det var ikke koselig nyhet å få at du kanskje må ta ks Håper det viser seg at du kan føde vaginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 3. august 2011 #303 Del Skrevet 3. august 2011 Så utrolig kjipt det som skjedde med bilen til kjæresten din! Men får dere det ikke dekket av forsikringen? Eller må dere ut med en stor egenandel da? Skjønner at du ble redd av det brevet! Herlighet, stakkars deg Håper UL går bra og at du får føde slik du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 4. august 2011 #304 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg hadde klikket i vinkel jeg også. Gjorde nesten det da jeg ikke fikk den gravide ræven min inn i bilen fordi en inkompetent person hadde parkert alt for nær bilen til foreldrene til forloveden, over linja. 'Huff, skjønner det brevet var ubehagelig å få, og det at de bestemmer å sette deg opp på KS, men det er jo nesten forståelig egentlig, med tanke på den ulykken du var i. Dette er også for at du skal unngå komplikasjoner, men vi håper bekkenet ditt er i fin form, slik at det går normalt for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 4. august 2011 Forfatter #305 Del Skrevet 4. august 2011 Takk, jenter, dere er så snille Skal oppdatere etter jeg har vært på KK. Det er ikke før 15.august, men huff, blir stresset. Håper vi får dekket det av forsikringen Skjønner ikke hvorfor sånne ting skal ALLTID skje med oss. Stakkers kjæresten, etter han ble sammen med meg har han vært maks uheldig ____ Jeg føler meg så utrolig alene for tiden. Har så klart venner, men de vil jo heller gå ut i helgene enn å f.eks dra på restaurant, kino, være på filmkvelder/jentekvelder o.l. Jeg forstår de kjempegodt og de har spurt om jeg vil være med, men jeg synes det blir for dumt å dra på byen gravid. Det er unødvendig bruk av penger og tid. Synes heller ikke det er noe kjekt på byen - edru eller full. Har lagt den tiden fra meg. Jeg tenker at nå når jeg skal bli småbarnsmor så frister det heller å være hjemme med forloveden og gutten vår når han kommer. Det blir sikkert litt sprell når GODE venner har bursdag, men det er ikke noe som frister. Har flere venninner som skal føde i september - desember. De drar på Lost Weekend, ut på byen o.l, kanskje det bare er jeg som er kjedelig nå som jeg har blitt gravid (har fått høre det)? Og de aller aller fleste skal ut på nyttårsaften. Synes det er veldig tidlig å dra et par måneder etter fødsel og ut, men det er vel bare meg. Vil heller feire nyttårsaften sammen med min lille familie + mamma så hun ikke blir alene Lurer virkelig på hvor mange venner jeg kommer til å miste i løpet av det neste året. Har allerede mistet en god del. Det er nå når man er gravid man ser hvem som er der for deg. Kan telle de jeg har på en hånd. Har alltid vært utrolig sosial, men nå har det forandret seg. Vil heller ha gutten min enn 100 venner som ikke stiller opp for meg når jeg er i en annen livssituasjon 2 av mine bestevenner har flyttet til Oslo (i juni). Savner dem sånn. Hun ene skal til Australia om 1 mnd og være der et år. Han andre blir bosatt i Oslo i mangfoldige år til og har ikke planer om å komme tilbake til Bergen. De er der i hvert fall for meg over telefon men merker at savnet er enormt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. august 2011 #306 Del Skrevet 4. august 2011 Skjønner godt hva du mener, HenLu De få gangene jeg faktisk blir invitert med på noe nå, som å gå ut å spise osv, så føler jeg at jeg MÅ si ja, selvom jeg kanskje føler meg veldig dårlig eller ikke orker, kun for å prøve å ikke miste de.. Jeg er den eneste blant mine venner som er gravid. Ingen av vennene mine har barn heller, så jeg er liksom den første i rekken. Alle vennene mine drar ofte ut, og gjør mye gøy, men det frister lite å for eksempel dra på byen gravid. Helt ærlig, så føler jeg meg så jævlig at jeg vil minst mulig ut i offentligheten i det hele tatt.. Men det er jo meg da. Jeg har noen få venninner som er bestevenninnene mine, og jeg vet at de aldri vil snu ryggen til meg på grunn av dette, men likevel så drar de heller ut enn å sitte inne på en lørdagskveld med meg, så ja.. Jeg føler meg også veldig alene. Derfor er jeg så utrolig glad for at jeg har KG, og dere jentene her inne. Sånn at jeg alltid har noen å prate med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2011 #307 Del Skrevet 4. august 2011 Heihei! Skjønner godt du blir nervøs i forhold til dette med KS, og jeg hadde heller ikke ønsket det rett og slett fordi jeg ønsker å oppleve vaginal fødsel. Men KS er av og til til det beste, og hvis det er det nå, så går det nok bra. Planlagte KS går som regel veldig rolig for seg, ikke like kaotisk som hastesnitt. Så får du helt sikkert oppleve vaginal fødsel neste gang, når kroppen din har fått bedre tid på seg til å gro. Og dette med venner er alltids en kjip bivirkning av det å få barn. Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot å ta en liten tur ut på byen som gravid, dvs. at jeg er med på vorset, også bli en liten tur ut og ta ei brus eller to, men sånn generelt så er jeg jo ikke med på det lenger. Men nå har alle vennene mine flyttet fra byen, har bare to igjen, og heldigvis så er de bare glad og entusiastisk for at jeg er gravid. Men det er nå man ser hvem som er ens virkelige venner ja! Men hvis det er noe sånn barselklubber eller lignende, så kan du vel bli med på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 4. august 2011 #308 Del Skrevet 4. august 2011 Vi er alle forskjellige, ting frister ikke like mye når man er gravide. Jeg elsker å reise på kino med forloveden, noe vi gjør en gang i blant. Siden jeg også bor i Nederland er det ikke så mange jeg kjenner. Det blir litt ensomt, det er litt vanskelig å få seg et nettverk, men jeg får det vel etterhvert. Man vil i forskjellige sammenhenger se hvem som er ens virkelige venner og hvem som er ikke er fullt så gode venner som man trodde. Jeg har aldri vært en person med stor vennegjeng, men jeg er ikke typen som trenger mange å sosialisere meg med. Jeg elsker å sysle med mitt og det kan bli litt sært til tider, for andre. Vi er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 4. august 2011 Forfatter #309 Del Skrevet 4. august 2011 Dere er så gode Er glad jeg har KG så jeg kan lufte tankene mine Jeg er så vant til å ha mange å sosialisere meg med, så dette er ganske vanskelig, men jeg gleder meg utrolig mye til gutten min kommer Synes litt synd i kjæresten min. Han sier at han heller vil være med meg fremfor vennene sine, men jeg vet ikke helt om det stemmer. Jeg ser at han har det kjempekjekt med meg og trives i mitt selskap, men han og er vant til å være sosial. Men etter at jeg brakk låret så har livet mitt gått ganske nedover og jeg orker ikke så mye som før. I tillegg er jo jeg gravid, så jeg har mistet en del energi. Men men...er glad jeg har min elskede i hvert fall. Han er det beste som NOENGANG har skjedd meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 4. august 2011 #310 Del Skrevet 4. august 2011 Det viktigste er jo at vi har våre elskede Eller ihvertfall at vi alle har én person som står oss veldig nære, som vi har lov å glede oss sammen med, klage til og betro oss til. Om det er kjæresten eller en god venninne, spiller ikke så stor rolle. Er veldig glad jeg har kjæresten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 5. august 2011 Forfatter #311 Del Skrevet 5. august 2011 Vi er heldige som har noen å støtte oss til i hvert fall Jeg er så glad for at kjæresten er en så god støtteperson for meg. Han jobber en del og det er jo forståelig - han vil at lillegull skal ha en SIKKER fremtid _______ Merker at jeg blir mer og mer sliten og jeg tappes fortere for energi nå enn før. Må ta meg en ettermiddagshvil hver eneste dag Kjæresten sa at jeg lignet på en badeball Etterpå pistret han frem: "bare på magen altså". Og det håper da jeg. Har bare gått opp 2,5 kg (kan hende det er litt mer nå siden jeg veide meg for 1,5 uke siden) Merker at når jeg går turene mine så får jeg en del mensmurringer, så jeg får prøve og roe meg litt ned eller gå kortere turer. Kjæresten har kjøpt bursdagsgave til meg (jeg har bursdag på tirsdag). Det er en BITTELITEN mulighet for at jeg gikk inn i en gullsmedbutikk og valgte ut smykket selv og la det av og kjøpte det for kjæresten sine penger dagen etterpå så han ikke vet hvordan det ser ut Men den muligheten er jammen meg liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 5. august 2011 #312 Del Skrevet 5. august 2011 Haha! Så bra! Da blir du ihvertfall glad for gaven, om ikke annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 5. august 2011 Forfatter #313 Del Skrevet 5. august 2011 Ja, håper da jeg blir glad for gaven Neida, hehe Kjæresten har veldig god smak, men det var kun ET smykke igjen så jeg måtte nesten slå til. Og jeg har ikke råd til å kjøpe det til meg selv Neste uke får jeg lammeskinnspose av mormor. Det var det jeg ønsket meg i bursdagspresang av henne siden de koster en del tusen kroner. Noen som vet om disse må på rens eller går det an å ta de i vaskemaskinen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 6. august 2011 Forfatter #314 Del Skrevet 6. august 2011 (endret) Huff, jeg har ikke vært hormonell på lenge, men i dag merker jeg at hormonene styrer meg. Er sint for den minste ting og dette går så klart utover forloveden Får så utrolig dårlig samvittighet Og han blir jo aldri sint, men jeg ser at han ble litt lei seg..får prøve og prate med han når han kommer utav dusjen. I dag er det kino-, kafe- og restauranttur med ei av mine bestevenninner. Gleder meg, men føler meg ikke i tipptopp form i dag. Er gretten merker jeg. Endret 6. august 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 6. august 2011 #315 Del Skrevet 6. august 2011 Helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. august 2011 #316 Del Skrevet 6. august 2011 Er nok ikke unormalt å ha sånne dager. Jeg er ikke så hormonell selv, men det hender at jeg har en dag hvor det kjennes ut som om blodet bobler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 7. august 2011 Forfatter #317 Del Skrevet 7. august 2011 Det er litt synd at det er normalt å bli hormonell, men i dag er humøret mye bedre Så nå holder jeg på å steke brød til min kjære for å si "unnskyld for i går" Vi har enda ikke funnet navn til den lille Og jeg tenker sånn på det hver ENESTE dag; at vi må finne navn til han snart. Vi har jo det tyrkiske navnet klart, men det er ikke dette han skal bruke til vanlig Har også en del luftsmerter i magen i dag Au, det er vondt. Håper vi snart får en 3roms leilighet til bra pris og i et barnevennlig strøk. Det er så stress å flytte når man bærer på en del kilo ekstra, men enda verre å flytte når lillegull har kommet ut, så vi får bare raska på med å finne en leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 7. august 2011 #318 Del Skrevet 7. august 2011 Lykke til med leilighets - og navnjakt Er det du som skal velge det norske navnet da eller? (Hvis dere skulle ha et norsk og et tyrkisk på han?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Dahlia - Skrevet 7. august 2011 #319 Del Skrevet 7. august 2011 hei henlu! sniker meg innom og ser hvordan det går med deg Ser du fikk en ganske tung beskjed angående KS. Håper alt vil gå bra:) Håper for deg Angående dette med venner som stiller opp kjenner jeg meg veldig igjen . Jeg føler meg selv ferdig med dette ungdomslivet som mange fortsatt lever. Føler liksom jeg har kommet lenger. Ønsker ikke lenger og tilbringe tiden min med dette i og med at det er viktigere ting i livet. (en sjelden gang kan selfølgelig være kjekt ) Det og tilbringe tid sammen med kjæresten din og dine venner som du faktisk betyr noe for er det viktigste. Jeg merket selv at jeg mistet endel venner da jeg valgte og helle bruke tiden min uten alkohol og fest, jeg var liksom ikke lenger interresant ! Nå har jeg godtatt dette og er veldig glad for mine nærmeste. En dag vil de finne ut at det faktisk er andre ting som betyr noe selv om de kansje ikke ser dette helt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 7. august 2011 Forfatter #320 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Teita: Begge to må bli enige om det norske også Kjæresten har jo foreslått en del tyrkiske navn i begynnelsen av svangerskapet som jeg har avslått. Men det navnet han har valgt nå kaller han ungen vår for. Synes det er et greit navn og jeg gikk med på det Hadde jeg ikke gått med på det tyrkiske navnet vi har nå, så hadde han måtte finne et annet Jeg synes Elias/Ilyas er fint, men han vil ikke ha det Dahlia: Så kjekt at du ville titte innom dagboken min Og takk for at du håper at alt vil går bra Det var kjekt å høre Jeg er tydeligvis ikke så interessant lenger jeg heller Men heldigvis har jeg noen som stiller opp (de har barn selv, så det er jo bra) og de tidligere vennene mine kan GLEMME å komme krypende tilbake når lilleputt har kommet til denne verden. Sånne venner trenger jeg ikke og jeg er glad for at jeg fant det ut i en alder av 20 år i stedet for å kaste bort enda 10 år på dem _______________________ Edit: Glemte å si at da har jeg babygym, saueskinnspose, vippestol (med vibrering) og bilstol med base (0-13 kg)så og si i boks. Har funnet ut hvilket utstyr jeg skal ha så nå skal jeg ut og kjøpe det neste uke (for forloveden sine penger ) Ting begynner virkelig å komme på plass nå. Stresser ikke like mye nå. I dag har jeg vært flink og gått tur på 1 time. Ikke vært like flink med kostholdet denne uken. Spist litt daimiskake, snop og chips en del dager denne uken. Blir ikke noe bedre neste uke siden jeg har bursdag, så jeg går fra å bli fornøyd med en vektoppgang på 3kg til å gå opp til 5 kg Nå skal jeg rydde og vaske huset Også skal jeg fikse intimdusken min. Haha, neida, er ikke så ille, men pleier å barbere meg på tirsdager og lørdager og jeg husker ikke helt når jeg barberte meg, men mener det var på mandag Har blitt mer sløv med utseende etter jeg ble gravid. Fikser meg så klart når jeg skal ut og da er det på med sminke, bluser, ballerinas eller wedges, men utseende her hjemme når forloveden er hjemme er jeg ikke like flink med Endret 7. august 2011 av HenLu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå