AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #1 Del Skrevet 10. april 2011 hei har klart å forelske meg i en mann fra bangladesh. har rotet litt med han og sånn og tror han liker meg og. men....han sier at han kan ikke ha et offentlig forhold til meg pga. kulturen han er vokst opp med. familien ville ikke godtatt det. er dette reelt? noen som vet om det virkelig er sånn der? vet ikke om dette er en dum unnskyldning eller ikke....what to do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2011 #2 Del Skrevet 10. april 2011 Hvilken religion tilhører han og familien? Bangladesh er stort sett muslimsk og der er det litt strengt at en blir sammen med noen utenfor religionen, altså at eventuelle kjæreseter blir nødt til å konvertere. Det varierer jo der også hvor bokstavelig en tolker skriften men det er ikke usannsynlig at typen snakker sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #3 Del Skrevet 10. april 2011 Stor sannsynelighet for at han snakker sant. Mange unge fra den sør-østelige delen av verden holder kjæresteforhold skjult for familien , fordi dette er noe som ikke er akseptert. Dette gjelder uansett om de er sammen fra samme land som dem eller en fra Norge/annet vestlig land. Jeg er fra utlandet selv, og er sammen med en muslim - så jeg vet litt hvordan det er. Er ikke sikkert det er slik i Bangladesh, men det er som sagt stor sannsynlighet for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sissi Skrevet 10. april 2011 #4 Del Skrevet 10. april 2011 Det kan nok stemme det han sier. Men da spørs det jo om dette forholdet er noe å gå videre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 10. april 2011 #5 Del Skrevet 10. april 2011 Bor han i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #6 Del Skrevet 10. april 2011 ja han bor i norge og han er ikke muslim. han er hindu tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 10. april 2011 #7 Del Skrevet 10. april 2011 Det er helt klart reelt i mange tradisjoner at man ikke skal blande kulturer. Om denne fyren bruker det som en unnskyldning vet ikke jeg. Jeg bare lurer på hvorfor noen kommer til Norge og bosetter seg her, når de egentlig ikke godtar å blandes med den norske kulturen? Det plager meg litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xavi Skrevet 10. april 2011 #8 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Det er helt klart reelt i mange tradisjoner at man ikke skal blande kulturer. Om denne fyren bruker det som en unnskyldning vet ikke jeg. Jeg bare lurer på hvorfor noen kommer til Norge og bosetter seg her, når de egentlig ikke godtar å blandes med den norske kulturen? Det plager meg litt. Man må da få kunne bo i et land, men samtidig få ivareta sine preferanser når det kommer til hvem man velger som sin livspartner? Skjønte ikke helt hvordan dette var relevant... Endret 10. april 2011 av xavi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2011 #9 Del Skrevet 10. april 2011 signerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 10. april 2011 #10 Del Skrevet 10. april 2011 Man må da få kunne bo i et land, men samtidig få ivareta sine preferanser når det kommer til hvem man velger som sin livspartner? Skjønte ikke helt hvordan dette var relevant... Jeg skrev et innlegg litt fort. Jeg mener SELVSAGT at man skal få velge den livspartneren som man selv vil, og gjerne en fra samme land/region. Men jeg tenkte mer generelt på mennesker fra andre land som ikke ønsker kontakt med den norske kulturen i det hele tatt. Det vil si, også mennesker fra andre land som ikke ønsker venner fra Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2011 #11 Del Skrevet 10. april 2011 hei har klart å forelske meg i en mann fra bangladesh. har rotet litt med han og sånn og tror han liker meg og. men....han sier at han kan ikke ha et offentlig forhold til meg pga. kulturen han er vokst opp med. familien ville ikke godtatt det. er dette reelt? noen som vet om det virkelig er sånn der? vet ikke om dette er en dum unnskyldning eller ikke....what to do? Han har rett. Ikke ødelegg deg på dette.Han har åpent og ærlig advart deg om at dette ikke blir noen framtid. Gå mens du kan før noen får følelser for hverandre som bare vil lede til sorg. Ikke at jeg tror det vil føre til noe å si dette til deg, siden man selv må erfare all driten (og nedverdigelsen) , som ender med å bli sviktet, før man blir i stand til å høre etter og forstå hva dette faktisk handler om. Men svaret på spørsmålet du stiller er : Ja, han snakker sant. Dette er reelt og ingen dårlig unnskyldning. Og når han selv kommer med en slik holdning til å ha et forhold til deg, bør du spørre deg selv hvorfor han bruker tid på deg,siden han ikke er instilt på å innrømme at dere har noe forhold.Han gir nemlig uttrykk for å være inneforstått med rammene for sin utfoldelse i dette. Han vil med andre ord ha deg som leketøy uten konsekvenser for sin hverdag og framtid, som ikke skal være med deg. Spør deg selv om du virkelig er intressert i å la deg utnytte til hans forlystelse på den måten. Er du interessert i å være gratis leketøy og et eksperiment for han i nærkontakt med den norske kulturen som han kommer til å avslutte når det passer han? Vil du selge deg selv så billig, eller synes du at du er verdt mer? Jeg syns du er verdt mer og du bør ikke godta å være leketøy til han får rast fra seg og skal gifte seg med den familien har valgt ut/godtar. Han har allerede angitt at dette er situasjonen, og jeg syns ikke du bør finne deg i å brukes til tidsfordriv på den måten. Han er ikke innstilt på noe annet heller, når han legger det fram sånn som han har gjort. Hilsen en med egen erfaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2011 #12 Del Skrevet 10. april 2011 Han har rett. Ikke ødelegg deg på dette.Han har åpent og ærlig advart deg om at dette ikke blir noen framtid. Gå mens du kan før noen får følelser for hverandre som bare vil lede til sorg. Ikke at jeg tror det vil føre til noe å si dette til deg, siden man selv må erfare all driten (og nedverdigelsen) , som ender med å bli sviktet, før man blir i stand til å høre etter og forstå hva dette faktisk handler om. Men svaret på spørsmålet du stiller er : Ja, han snakker sant. Dette er reelt og ingen dårlig unnskyldning. Og når han selv kommer med en slik holdning til å ha et forhold til deg, bør du spørre deg selv hvorfor han bruker tid på deg,siden han ikke er instilt på å innrømme at dere har noe forhold.Han gir nemlig uttrykk for å være inneforstått med rammene for sin utfoldelse i dette. Han vil med andre ord ha deg som leketøy uten konsekvenser for sin hverdag og framtid, som ikke skal være med deg. Spør deg selv om du virkelig er intressert i å la deg utnytte til hans forlystelse på den måten. Er du interessert i å være gratis leketøy og et eksperiment for han i nærkontakt med den norske kulturen som han kommer til å avslutte når det passer han? Vil du selge deg selv så billig, eller synes du at du er verdt mer? Jeg syns du er verdt mer og du bør ikke godta å være leketøy til han får rast fra seg og skal gifte seg med den familien har valgt ut/godtar. Han har allerede angitt at dette er situasjonen, og jeg syns ikke du bør finne deg i å brukes til tidsfordriv på den måten. Han er ikke innstilt på noe annet heller, når han legger det fram sånn som han har gjort. Hilsen en med egen erfaring. Det du må forstå, (som jeg skjønte for sent) er at enkelte av disse mennene fra denne kulturen du nevner, ser på norske jenter som så flyktige og horete at man fint kan benytte seg av den og ha det moro en stund , før man gjør sin plikt og gifter seg med en jente familien aksepterer. Dette sier mannen selvsagt ikke til deg, siden det ville ødelegge for sjansen hans til å ha det gøy uten konsekvenser. Men realiteten er at norske jenter ikke er følelsesløse horer som puler rundt med alle og enhver, og at når mannen oppdager dette og forstår litt mer om at nordmenn faktisk har en hjerne og et hjerte , kobles samvittigheten deres inn og det blir gråt og tenners gnissel før det endelige bruddet. Eller så har du den varianten av disse mennene som ser på norske jenter med hore/madonna kompleks, og skal "redde deg" og "gi deg noen gode verdier" med på veien, før han forutsetter at du slår opp og foirsvinner. Nordmenn slår jo opp/skiller seg hele tida i følge disse mennene, så han forventer ikke å måtte dumpe deg i framtida, men at du blir borte av deg selv når han har lekt ferdig, uten besvær for ham... Jeg har også vært borti den varianten som beholder kontakten med den norske dama/elskerinnen men blir gift med den kvinne fanilien vil. Deretter fortsetter trekantdramaet og ingen er egentlig fornøyde untatt han som får i både pose og sekk... Jeg vil oppfordre deg til å tenke deg om før du går med på noe sånt, siden det er grovt urettferdig mot den stakkars kvinnen som må gifte seg med ham mens han puler deg... Men som sagt; han lyver ikke og det blir ikke dere to i framtiden når han helt tydelig er inneforstått med det utgangspunktet han forteller deg om. Det du bør spørre deg om i denne forbindelsen er i hvor stor grad du er villig til å la han leke seg på sine premisser, og på din bekostning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2011 #13 Del Skrevet 10. april 2011 .what to do? Finn på noe annet for din egen skyld.Fordi du fortjener bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xavi Skrevet 10. april 2011 #14 Del Skrevet 10. april 2011 Vel, jeg er for øyeblikket sammen med en jeg VET jeg ikke kan være sammen med for alltid og gifte meg med.Vi vet det begge to, og vi har også snakket sammen om det. Men han gjør meg lykkelig for øyeblikket, og jeg liker han kjempegodt. Jeg føler meg ikke brukt som hans "leketøy", bare fordi det ikke blir oss to "helt til slutten." Men nå skal det sies at vi er ganske unge begge to, det er kanskje litt annerledes når man begynner å nærme seg "giftealder" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #15 Del Skrevet 10. april 2011 Vell for det første må eg bare si at han e født i norge....men har utenlanske foreldre, så det er her problemet ligger. han sier han kan være åpen om det til venner og min familie men ikke til sin egen før han vet at dette er for life. og man må jo nesten prøve seg frem for å vite om det er den rette eller ikke. tror ikke egentlig han vil bruke meg på noen måte. vi har vært venner lenge før det ble noe romantisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tengla Skrevet 10. april 2011 #16 Del Skrevet 10. april 2011 Har vært i samme situasjon selv, og ja, det er dessverre slik det er. Familien hans hadde ikke godtatt det, og kommer aldri til å gjøre det heller. Du blir fort lei...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå