Gå til innhold

Folk som bare snakker om seg og sitt!


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig god venninne som jeg skriver masse mail med + prater og treffes flere ganger i uken. Men veldig ofte blir jeg frustrert fordi hun er opptatt av å snakke om seg selv og sine problemer og gleder.

I dag sendte jeg henne feks en mail der jeg fortalte litt fra utenlandsturen jeg hadde i helgen (og som jeg selvfølgelig gjerne vil fortelle mer om!). I svaret hun sendte tilbake var det ikke et ord om turen min, kun om helt andre (og hennes) ting. Og slik er det som regel alltid når vi mailes, hun svarer som regel aldri på det jeg skriver om. Når jeg svarer på en mail fra venninner pleier jeg alltid og først skrive litt rundt det de har skrevet om, spør gjerne noen utfyllende spørsmål etc. Føler at jeg driver med enveiskommunikasjon, noe som til tider er kraftig irriterende og provoserende. I dag har jeg valgt å ikke sende noe svar tilbake, jeg gidder simpelthen ikke..

Og når vi er ute og går tur så snakker vi alltid først om henne, helt på slutten av turen (varer ca. 1 time) spør hun litt om hvordan jeg har det. :roll:

Er det jeg som er hårsår som blir irritert over sånt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe - kan du ikke bare gjøre som hun gjør? Overse totalt det hun forteller i sine mailer til deg, og bare pøs på med ditt eget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - kan du ikke bare gjøre som hun gjør? Overse totalt det hun forteller i sine mailer til deg' date=' og bare pøs på med ditt eget...[/quote']

Har prøvd uten særlig virkning. Har noen dager skikkelig prating "forbi hverandre" hele tiden. Føler meg skikkelig uhøflig, men går det inn på andre siden. Neeeei! Mulig jeg må prøve enda hardere. :ler: Eller finne meg nye mail-venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha - hvis hun ikke hører/leser at du ikke leser hva hun skriver, men bare turer på, så er hun så full av seg sjøl at det halve burde vært nok...... Og det er hun sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever noe lignende med en veninne jeg nylig har opprettet kontakt med igjen fordi hun har flyttet tilbake til byen. Det er veldig hyggelig å møtes igjen og vi skravler i veg - men det har BARE dreid seg om hennes liv. Først da vi møttes fjerde gang her hjemme hos meg fikk hun tilfeldig med seg noe stort som har skjedd i mitt liv i det siste. Da lot hun ikke som hun var overrasket en gang!! Det er egentlig litt vittig med slike folk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Har også en sånn venninne, desverre så er hun litt genial også, så å kutte henne ut blir ikke aktuelt enda iallfall.... b :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å halleluja, jeg har også en.....snakker og snakker bare om seg selv, jobben og hva de sa og hva jeg sa og hva de sa og hva jeg sa.....nå gidder jeg ikke møte henne mer...hun suger for mye energi av meg....spør aldri hvordan det går med meg........uff nei, bare en veis kommunikasjon gjør meg sliten :o :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånden*

Jeg har også en sånn en!

Da sønnen min hadde bursdag her om dagen spurte hun ikke hvordan det gikk med han en gang, bare snakk om seg selv, seg selv, seg selv.

'Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg og har/hadde et par sånne venner.

Tilslutt har jeg pleid å bli så lei at jeg ikke gidder ha mer kontakt med de. Bare latt vennskapet dø ut av seg selv.

Jeg gidder bare ikke sånne som bare klager og sutrer over sitt eget liv og ikke en gang gidder spørre hvordan jeg har det eller noengang kommenterer ting i mitt liv.

Siste dråpen fikk jeg her om dagen når jeg var så dum og fortelle henne at min mor kanskje har lungekreft og at jeg sliter mye med tanke på det.

Men tror du hun i det heletatt gadd kommentere det? Å neida, hun bare fortsatte med sitt eget og den knuste gjenstanden sin :x

Da ble jeg så skuffa at jeg ikke gadd svare på mailen hennes..og har ingen planer om å gjøre det heller. Hun har alltid vært veldig selvopptatt og kun snakker om seg selv, men jeg har funnet meg i det, helt til dette skjedde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra da vel! En gang det skjer. Uten å peke på at det alltid er slik.

Si at... "Nå har vi faktisk bare snakket om deg og ditt. Lurer du ikke på hvordan jeg har det. Jeg har noen ting jeg gjerne vil snakke med deg om også"

Et lite stikk som det kan gjøre underverker. Gjør det det ikke - stikk en gang til.

Om alternativet er å kutte ut venninna har man ingenting å tape.

Men når man forteller om alvorlige ting, som at man er redd fo at ens mor har kreft, så er det lov å si fra.

Da er det lov å si at: Erlig talt!! Når jeg skriver om noe som er så viktig for meg, så blir jeg lei meg når du tydeligvis ikke bryr deg nok til å svare på det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med Anna her. Er det ikke bare bedre å være ærlig da? Så vet man hvor man har hverandre. Hvorfor være så forbaska høflig da? Er man venner, riktige venner syns jeg det skal være rom for å kunne si alt til hverandre. Å fortelle at "hør nå her, stopp en halv. Er du ikke intressert i meg og mitt? Nå har vi snakket om kun deg og ditt i snart en hel time !!" Uten at vennen skal bli snurt eller fornærmet. Går det til dundas var det kansje like greit å miste denne vennen... Dette er hva jeg tenker da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg har også en slik venninne, men tar det egentlig ikke så tungt. Snakker med henne noen ganger i uken om hun har behov for det, men har lsuttet å snakke om meg og mitt. jeg har funnet ut at det er like bra, og tenkte samtidig jeg skulle se hvor lang tid hun tok før hun spurte meg om noe som gjaldt meg. Vel det har gått noen mnd nå, og spørsmålet er ikke kommet.

Her for noen måner siden ville jeg gjerne snakke med henne om noe. Begynte å fortelle, men før jeg hadde fått sagt andre setningen måtte hun gjøre noe annet. Slik har det vært mange ganger og derfor gidder jeg ikke mer. Forholdet vårt kaller jeg ganske overfladisk selv om hun ser på meg som en god venninne. Orker rett og slett ikke å bry meg lengre, og det tror jeg er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...