Piper Skrevet 9. april 2011 #41 Del Skrevet 9. april 2011 Hvis jeg skulle vært borte fra min kjæreste i to uker hadde vi nok ikke hatt kjempe mye kontakt, to uker er for det første svært liten tid som man gjerne vil bruke til å oppleve og å se mest mulig. For det andre så er vel poenget med ferien at han skal være på ferie, ergo ikke sitte på pcen hele dagen og oppdatere facebook? Kan han ikke bare få kose seg på tur og sende deg et livstegn når han føler for det? Edit: Så nå at du hadde skrevet at han er på facebook flere ganger om dagen, men det betyr ikke nødvendigvis at han har tid til å skrive lange meldinger. Det virker som om du kanskje bruker litt mye tid på å se om han er på facebook, burde du ikke heller prøve å få tankene på noe annet og bruke tiden til noe som er litt mer gøy? Så kan eventuelle meldinger fra han heller være en bonus når du er innom facebook? Har man tid til å logge seg inn på fb, har man virkelig tid til å sende en melding til damen sin også. Eller er det slik at man må skrive lange meldinger, når man først skal sende en medling? Kunne det kanskje vært nok med "tenker på deg, snakkes snart igjen"? Da viser man at man er interessert, noe denne personen ikke viser i det hele tatt. Så lenge man har bestemt å holde kontakten via fb, så holder man kontakten også. Eller har du for vane at avtaler dere i mellom, er helt greit å bryte, med en gang man reiser fra hverandre? Til ts: Jeg hadde sagt i fra, for jeg er for gammel til å gidde å gå rundt grøten. Jeg hadde skrevet at jeg var forferdelig skuffet at han viser så liten interesse for deg nå som han er i USA, og at det sårer deg. Jeg hadde rett og slett ikke brydd meg om han mente jegda var en dramaqueen, for hadde han ment det hadde han ikke vært den rette for meg. Den rette for meg tåler at man er ærlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 9. april 2011 #42 Del Skrevet 9. april 2011 Du leser ting i innleggene mine som ikke er der. Blir ganske slitsomt å diskutere på den måten, men ok. Jeg har IKKE verken bagatellisert TS' følelser eller sagt hun skal skjerpe seg. Det var dine ord. Du har derimot hevdet at jeg sannsynligvis ikke har vært forelsket og ikke kan sette meg inn i TS' situasjon. Når jeg da korrigerer dette, mener du at jeg fremdeles ikke aner hva jeg snakker om fordi jeg valgte å gå inn i et avstandsforhold. Kjedelig å ta feil, skjønner jeg, men du trenger faktisk ikke å undervurdere verken mitt følelsesregister eller min intelligens av den grunn. Og det handler ikke om å ikke BRY seg om at kjæresten er på ferie uten å gi lyd fra seg (og her har han faktisk gjort det, han gir bare ikke nok lyd!) - det handler om at man faktisk ikke kan nekte kjæresten å reise på ferie med kompiser eller alene, og at man kanskje heller bør gjøre det beste utav ventetiden til han kommer tilbake. Trene litt på avstand, det er neppe siste gang de ferierer hver for seg. Fullt klar over at folk er forskjellige, men må man alltid gjøre det verste utav en kjedelig situasjon? Synes du virkelig det er bedre at TS sitter inne og har det trasig i to uker mens hun venter på svar fra en kjæreste som er opptatt på ferie med en kompis, enn at hun drar ut og møter venninner? Og at vi skal oppfordre henne til å være irritert på ham, istedet for å gjøre noe trivelig? Jeg nekter å tro at han tar henne for gitt, eller at han ikke savner henne bare fordi han ikke sender meldinger. Trolig har han det fint (og travelt) på tur, og vil vente til han kommer hjem med å fortelle alt. Eller kanskje er han som enkelte jeg kjenner: med en gang man sender en "savner deg"-melding blir man akutt klar over hvor mye man savner kjæresten, og dermed stuper humøret. Fint for dere at dere har hatt bra telefonkontakt, men menn er faktisk forskjellige de også, og det at han ikke har det samme kontaktbehovet betyr ikke at han ikke bryr seg og ikke savner henne. Det som forundrer meg mest er at du mener at hun må akseptere at han ikke kontakter henne når han er borte, mens det ikke skal være aksept for hennes reaksjon. Og hun har da ikke skrevet noe sted at hun sitter inne og sturer når han er borte - men til tross for at man har et liv å leve så kan man være såret over den manglende kontakten fra hans side. Det kan faktisk virke som om han er totalt uinteressert og jeg har full forståelse for at det må være sårende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 9. april 2011 #43 Del Skrevet 9. april 2011 Det som forundrer meg mest er at du mener at hun må akseptere at han ikke kontakter henne når han er borte, mens det ikke skal være aksept for hennes reaksjon. Og hun har da ikke skrevet noe sted at hun sitter inne og sturer når han er borte - men til tross for at man har et liv å leve så kan man være såret over den manglende kontakten fra hans side. Det kan faktisk virke som om han er totalt uinteressert og jeg har full forståelse for at det må være sårende. Hvor skrev jeg at jeg mente hun bare skulle akseptere at han ikke tar kontakt og at hun ikke har lov å være trist? Hun har ikke skrevet at hun sitter inne og sturer, men hun ser at han er mye på face, ergo tolker jeg det som at hun er mye der inne selv også. Og kanskje har jeg erfaring med å savne en kjæreste selv, og jeg råder andre til å prøve det som funker for meg, istedet for å insinuere at han kanskje ikke er interessert? Eksen min var kronisk dårlig på meldinger (og jeg er faktisk enda verre enn ham) men det betydde ikke at han ikke var interessert og savnet meg når han/jeg var bortreist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #44 Del Skrevet 9. april 2011 Oi, her var det kommet mange svar! Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger og støtte, det betyr veldig mye! Har nettopp kommet hjem fra en tur ute i det fine været, og har satt av kvelden til å grille med familien og gode venner! Ingen vits i å sitte inne en lørdag og sture over manglende respons fra kjæresten når sola skinner og alle er glade. Men er deilig å få litt forståelse for reaksjonen min også, får meg til å skjønne at jeg ikke er helt på bærtur i hvertfall. Jeg kommer ikke til å sende ham flere meldinger nå, men kommer nok til å nevne det for ham når han kommer hjem neste lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsZ Skrevet 9. april 2011 #45 Del Skrevet 9. april 2011 Oi, her var det kommet mange svar! Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger og støtte, det betyr veldig mye! Har nettopp kommet hjem fra en tur ute i det fine været, og har satt av kvelden til å grille med familien og gode venner! Ingen vits i å sitte inne en lørdag og sture over manglende respons fra kjæresten når sola skinner og alle er glade. Men er deilig å få litt forståelse for reaksjonen min også, får meg til å skjønne at jeg ikke er helt på bærtur i hvertfall. Jeg kommer ikke til å sende ham flere meldinger nå, men kommer nok til å nevne det for ham når han kommer hjem neste lørdag. Jeg forstår deg veldig godt, og jeg hadde både blitt lei meg, skuffet og sur over at jeg ikke hadde hørt noe fra kjæresten. Dette fordi jeg selv ville gitt lyd fra meg, og jeg tenker at om man er virkelig glad i en person så er det ikke "tidkrevende/stress/mas/bortkastet tid" ol og sende en mell eller bare si "jeg har det så travelt, derfor jeg svarer skjelden, gla i deg". For meg er det komplett uforståelig at man bare kan droppe og holde kontakten med noen man skal være glad i over to uker, med mindre dette er avtalt på forhånd. jeg har hatt kjæreste som ikke "brydde" seg når vi ikke var sammen og sorry mac, men han brydde seg hellet faktisk ikke. Han sa faktisk til og med ved en anledning at han ikke tenkte på meg da han var borte, og han syntes dette var deilig. (burde kanskje tatt et hint da) Poenget mitt er hvertfall at du må finne ut om du godtar at han ikke tar kontakt eller ikke. jeg personlig ville ikke godtatt det, fordi jeg da ville følt meg tatt for gitt. Og 4 mnd inn i et forhold skal man ikke føle seg tatt for gitt. Noen har sikkert ikke behov for mye kontakt, men jeg synes dette er mer snodig i begynnelsen av ett forholdt, kontra hva som er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 9. april 2011 #46 Del Skrevet 9. april 2011 Ja - hvorfor ikke skrive noe hyggelig der? Siden han oppdaterer status på Facebook så er det sikkert meningen at du også skal lese det. Enig, sånn hadde jeg tenkt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #47 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg forstår deg veldig godt, og jeg hadde både blitt lei meg, skuffet og sur over at jeg ikke hadde hørt noe fra kjæresten. Dette fordi jeg selv ville gitt lyd fra meg, og jeg tenker at om man er virkelig glad i en person så er det ikke "tidkrevende/stress/mas/bortkastet tid" ol og sende en mell eller bare si "jeg har det så travelt, derfor jeg svarer skjelden, gla i deg". For meg er det komplett uforståelig at man bare kan droppe og holde kontakten med noen man skal være glad i over to uker, med mindre dette er avtalt på forhånd. jeg har hatt kjæreste som ikke "brydde" seg når vi ikke var sammen og sorry mac, men han brydde seg hellet faktisk ikke. Han sa faktisk til og med ved en anledning at han ikke tenkte på meg da han var borte, og han syntes dette var deilig. (burde kanskje tatt et hint da) Poenget mitt er hvertfall at du må finne ut om du godtar at han ikke tar kontakt eller ikke. jeg personlig ville ikke godtatt det, fordi jeg da ville følt meg tatt for gitt. Og 4 mnd inn i et forhold skal man ikke føle seg tatt for gitt. Noen har sikkert ikke behov for mye kontakt, men jeg synes dette er mer snodig i begynnelsen av ett forholdt, kontra hva som er vanlig. Uff, det hørtes veldig utrivelig ut... Kjæresten min forteller meg hvertfall at han tenker på meg og savner meg til tider da. Skal faktisk gi han nok cred å si at jeg fikk en melding av ham dagen etter han hadde kommet frem hvor han skrev at han elsker meg og savner meg. Så jeg bør vel kanskje bare leve på det og godta at han ikke er en person som føler for å si sånt i tide og utide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 9. april 2011 #48 Del Skrevet 9. april 2011 Oi, her var det kommet mange svar! Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger og støtte, det betyr veldig mye! Har nettopp kommet hjem fra en tur ute i det fine været, og har satt av kvelden til å grille med familien og gode venner! Ingen vits i å sitte inne en lørdag og sture over manglende respons fra kjæresten når sola skinner og alle er glade. Men er deilig å få litt forståelse for reaksjonen min også, får meg til å skjønne at jeg ikke er helt på bærtur i hvertfall. Jeg kommer ikke til å sende ham flere meldinger nå, men kommer nok til å nevne det for ham når han kommer hjem neste lørdag. Så bra å høre at du har hatt en fin dag Jeg er enig med deg, vent til han kommer hjem. En ting jeg har erfart med mange gutter er at hvis de sier en ting, så gjelder det stort sett helt til de sier det motsatte Feks at han sier at han elsker deg - da har han sagt det, og trenger ikke å gjenta det (for sin egen del) for at det skal fortsette å gjelde Jenter er ofte annerledes laget sånn sett, men selvsagt finnes det mange unntak på begge sider, som med det meste. Kos deg med venner og familie til han kommer hjem, så kan du heller bare forklare ham på en litt søt måte at du savnet ham kjempemasse og hadde blitt veldig glad hvis han kunne sendt litt mer meldinger, sånn at du vet at han tenker på, og savner deg også. Det er mange områder av hverandre man skal bli kjent med, og mange overraskelser underveis. Jeg tenker at det tryggeste er å se positivt på det meste til det motsatte evt er bevist, så slipper man mange unødige bekymringer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #49 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg syns du skal sende han ei koslig melding på FB jeg. skrive litt om hva du bedriver med for tiden (ikke si jeg kjeder meg så fælt uten deg, men f. eks koser meg med film og litt snacks - kanskje han svarer noe i duren at han gleder seg til han kan joine deg) og ikke sende en kjefte melding på en måte, men sende en koselig melding, med håp om at han gjerne kan sende deg melding fordi du savner han osv : ) også får du si at du håper han stor koser seg for det er koselig å høre når man er på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #50 Del Skrevet 9. april 2011 Der fikk jeg svar da Han skrev at han savner meg og fortalte alt han har gjort de siste dagene og hva han skal finne på resten av dagen i dag. Så da er love-tanken fylt opp for en liten stund fremover i hvertfall :gjeiper: Takker alle sammen for masse fine innspill og støtte! Det varmer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulaboer Skrevet 9. april 2011 #51 Del Skrevet 9. april 2011 Du spurte om noe, er du ikke interessert i synspunkter da? Hvis ikke, er du på feil sted gitt. Hvis du skal dele dine sysnpunkter kan de jo være en fordel å ikke totalt ignorere hva vedkommende faktisk skriver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. april 2011 #52 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg skjønner deg godt ts, så flott at du fikk svar til slutt. Selv når jeg drar på korte helgeturer til London tar jeg meg tid til å holde kontakten. For meg er dette naturlig, og det betyr ikke at man er needy, men at man bryr seg om hverandre. Det ER forskjell på å sende hverandre 50 meldinger hver dag mens man er borte på to uker ferie, og én melding i ny og ned. Og jeg synes det er rart at man ikke kan forvente at den som reiser vekk gi noen livstegn fra seg, bare for å vise at man har det bra og koser seg. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. april 2011 #53 Del Skrevet 10. april 2011 Enig med Yvonne, har jeg noen som venter der hjemme så sender jeg gjerne en melding noen ganger i løpet av en uke i allfall. Eller ringer en gang eller to hvis det er innenlands. Eksen, som på ingen måte er noen kosemosemann, pleide faktisk ringe nesten hver kveld hvis han var langt vekk, og på helgeturer kom det gjerne en SMS i løpet av helga. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Personlig12 Skrevet 11. april 2011 #54 Del Skrevet 11. april 2011 Bare ikke gjør som denne jenta gjorde: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stine Marie Skrevet 11. april 2011 #55 Del Skrevet 11. april 2011 Syntes folk her inne er veldig "strenge" mot TS. Hadde jeg dratt på ferie til USA i 2 uker med jentene hadde jeg nok sikkert sendt en melding hver kveld før jeg la meg f eks, og fortalt litt hva vi har gjort den dagen og sagt f eks "god natt vennen min, savner deg" på slutten. Trengs kun én slik melding hver kveld. Syntes absolutt ikke det er "masete" ,"krevende" eller "slitsomt" på noen som helst måte. Hvor lenge er "regelen" for at man skal være borte fra hverandre før man sender en mlde e.l. da folkens, dere som er helt fra dere over at det "kun" er 2 uker og at det er jo "ingenting". Hva er grensen for hva som er grei lengde å være borte fra hverandre før man sender en melding? 5 uker? 2 måneder? 4 måneder? I'm confused. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 11. april 2011 #56 Del Skrevet 11. april 2011 Syntes folk her inne er veldig "strenge" mot TS. Hadde jeg dratt på ferie til USA i 2 uker med jentene hadde jeg nok sikkert sendt en melding hver kveld før jeg la meg f eks, og fortalt litt hva vi har gjort den dagen og sagt f eks "god natt vennen min, savner deg" på slutten. Trengs kun én slik melding hver kveld. Syntes absolutt ikke det er "masete" ,"krevende" eller "slitsomt" på noen som helst måte. Hvor lenge er "regelen" for at man skal være borte fra hverandre før man sender en mlde e.l. da folkens, dere som er helt fra dere over at det "kun" er 2 uker og at det er jo "ingenting". Hva er grensen for hva som er grei lengde å være borte fra hverandre før man sender en melding? 5 uker? 2 måneder? 4 måneder? I'm confused. Må det etableres en universell regel for dette? Kan det ikke være opp til hver enkelt hva som funker for dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stine Marie Skrevet 11. april 2011 #57 Del Skrevet 11. april 2011 Må det etableres en universell regel for dette? Kan det ikke være opp til hver enkelt hva som funker for dem? Jo altså, det var jo poenget mitt, ikke sant? Istedenfor at man sier til TS at det er spesielt at hun klager over at hun ikke får noe særlig meldinger på "bare 2 uker", så lurte jeg på hva disse som syntes det er spesielt mener er passende tid før man kan forvente en melding.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 12. april 2011 #58 Del Skrevet 12. april 2011 Jo altså, det var jo poenget mitt, ikke sant? Istedenfor at man sier til TS at det er spesielt at hun klager over at hun ikke får noe særlig meldinger på "bare 2 uker", så lurte jeg på hva disse som syntes det er spesielt mener er passende tid før man kan forvente en melding.. Tror det finnes like mange svar på det som det finnes italienske husmødre, hadde jeg nær sagt For mitt vedkommende hadde det ikke spilt noen rolle om jeg fikk én, femtitre, syv eller null meldinger ila en ferie - men postkort synes jeg er stas. Hadde det blitt forventet av meg at jeg skulle sende meldinger daglig på ferie ville jeg nok opplevd det som stress og mas. Det er sånn jeg fungerer, og jeg er kanskje (sammenlignet med den kompakte majoriteten ♥) litt "guttete" av meg. Kanskje litt lett å glemme når man koser seg på ferie at den som sitter hjemme har hverdag. Om man bor langt fra hverandre, blir det jo fort annerledes, siden det er hverdag på begge sider, samt at både telefon og nett og sånn gjerne er lettere tilgjengelig hjemme enn på ferie Tror det er viktig at man er ærlig om hva slags kontaktbehov man har i et forhold, og hvilke forventninger man har, så man unngår usikkerhet og sårede snuter dersom den andre skulle være uoppmerksom. Utfra antall tråder som ligner på denne på forumet her i det siste er det nok absolutt et hett tema for mange om dagen. Det er jo ikke noe som helst i veien med å være i det ene eller det andre ytterpunktet (eller et sted i mellom), så lenge man har aksept for både sine egne og kjærestens følelser rundt dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 12. april 2011 #59 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Så fint at du fikk svar Jeg tenker at 2 uker i USA, da må man nesten benytte hvert sekund til opplevelsene der. Da blir det litt mindre tid til å preike med de der hjemme - dere kan han jo snakke med hver dag når han kommer hjem. Det er nok ikke vondt ment, og betyr nok ikke at han er mindre glad i deg enn du er i han. Det betyr bare at for han, så er det ikke nødvendig å skrive mye hver dag. Jeg har hatt noen avstandsforhold. Og da hadde vi ikke kontakt hver dag generelt. Da snakkes vi gjerne et par ganger i uken. Jeg tenker at han ikke vet at du trenger at han skal skrive til deg hver gang han er inne på facebook (eller ihvertfall litt oftere), og at hvis han hadde visst at du var lei deg for at han ikke skrev til deg så mye, så hadde han sikkert skrevet mer. Moren hans ergrer seg også gjerne over manglende livstegn Og han skriver nok ikke til andre heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #60 Del Skrevet 13. april 2011 Hei! Så fint at du fikk svar Jeg tenker at 2 uker i USA, da må man nesten benytte hvert sekund til opplevelsene der. Da blir det litt mindre tid til å preike med de der hjemme - dere kan han jo snakke med hver dag når han kommer hjem. Det er nok ikke vondt ment, og betyr nok ikke at han er mindre glad i deg enn du er i han. Det betyr bare at for han, så er det ikke nødvendig å skrive mye hver dag. Jeg har hatt noen avstandsforhold. Og da hadde vi ikke kontakt hver dag generelt. Da snakkes vi gjerne et par ganger i uken. Jeg tenker at han ikke vet at du trenger at han skal skrive til deg hver gang han er inne på facebook (eller ihvertfall litt oftere), og at hvis han hadde visst at du var lei deg for at han ikke skrev til deg så mye, så hadde han sikkert skrevet mer. Moren hans ergrer seg også gjerne over manglende livstegn Og han skriver nok ikke til andre heller. Tusen takk for svar, dette hjalp meg faktisk veldig Hører fortsatt veldig lite, men nå har jeg slått meg til ro med at sånn er han bare. Det plager meg ikke så mye lenger, for de gangene jeg har fått svar så har det ikke vært mangel på gode ord. Men jeg vet hvertfall at det skal bli vanvittig deilig å få han hjem til helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå