Gå til innhold

Er det sånn at....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at de fleste russ som har kjæreste er utro i russetiden? Hvordan er inntrykket deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i min vennekrets i hvert fall. Jeg hadde kjæreste da han var russ. Han var 18, jeg var 17. Tilbød han faktisk en pause i forholdet mens han var russ slik at han kunne få kose seg slik han ville så han ikke tenkte at jeg ødelagte russetiden for han i tilfelle det ville bli brudd seinere. Vi var jo ganske unge begge to, og det ville han ikke. Han tok meg med på russefester og alt han :) Og han drakk seg ALDRI sanseløs dritings.

Ingen av de jeg kjenner har vært utro mot sine kjærester i russetiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert noen som er utro i russetiden, men jeg synes virkelig ikke det er noen god grunn for utroskap (finnes det egentlig gode grunner?). Er du i et forhold så bør du stå for det og la være å såre partneren din på denne måten. Det er like fælt å være utro i russetiden som alle andre tider. Jeg hadde heller aldri gitt kjæresten min en "pause" for å ha det "gøy" i russetiden. Det er bare tull i mine øyne. Dette er ikke ment frekt mot deg, HenLu. Vi er alle forskjellige.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva de "fleste" gjør, men de fleste JEG kjenner som hadde kjæreste som ikke var russ samtidig, oppførte seg ikke eksemplarisk bestandig nei... Men det hang definitivt sammen med alkoholinntak. Men de var tilbøyelige til utroskap utenom russetida også. De som er trofaste er gjerne trofaste. De som blir løse i fylla, blir det også når de er russ, bare ofte verre. Er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det gjelder de fleste, men kanskje mange. Det er jo mye alkohol i bildet og alkohol får frem det verste i folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke utro i russetiden og det var ikke kjæresten heller. Ikke som jeg vet om iallfall.

Et par jeg kjenner gikk også gjennom russetiden uten utroskap. De var russ med ett års mellomrom.

Kjenner ingen som jeg vet var utro heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke en tanke i hodet mitt å være utro med kjæresten min i russetida, heller ekstra kos å ha noen å komme hjem til når man kom hjem fra fest(L)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken jeg eller kjæresten min var russ, men hadde vi vært det, skjønner jeg ikke hvorfor det skulle være en grunn til å kunne være utro. Er man kjærester, er man kjærester, også hvis man er russ i 17 dager...

Kjenner ingen som var utro i russetida heller, til tross for at jeg kommer fra et sted med mye fyll, tull og utroskap å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. å bruke russetiden som en unnskyldning til å væreutro, er bare dumt. er du gal i kjæresten så er ikke utroskap aktuelt uansett.

mann kan ha det vel så gøy uten å måtte jokke rundt på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I samfunnet vi lever i dag så kan alt mulig skje før en er 26 år gammel. Etter 26 års alderen får menneske mulighet til å begynne å ta mer ansvar, pga hjernen og kroppen er utviklet. Det vil jo selvfølgelig ikke si at alle over 26 år tar ansvar for sitt liv og enda viktigere, vet hva de ønsker i livet sitt.

Her snakker vi om 18 åringer i russetiden, og da kommer det ekstremt mye mer ann på personligheten. Men alt er mye mer russisk rullett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russetid skal være livets artigste dager, som du skal huske og fortelle andre om i mange år framover.

De som er utro i russetiden ødelegger for seg selv. Det skjer ikke ofte, men det hender. Jeg tror ikke det at man er russ gjør at enkelte er utro, men bare at mulighetene er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle "knuller jo ikke rundt" hele russetiden heller da. Den handler da så vitterlig om mer enn som så. Da jeg var russ var jeg singel, og lå bare med en fyr, og det var natt til 17 mai. Kunne likesågodt klart meg gjennom hele russetiden uten å ha meg med noen, hadde det sinnsykt gøy sammen med vennene mine og klassen (hvor det ikke var noen "å pule på"), trodde det i hovedsak var dette russetid handler om?

Har ikke hørt om noen i min russetid, eller omgangskrets som har vært utro iløpet av de 3 ukene. Min kjære var russ da vi ble sammen 6.mai. Han var ikke utro :)

Endret av Envy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt. Jeg hadde to venninner med kjæreste under russetiden. Den ene var trofast som dagen er lang, mens den andre benyttet den første sjansen hun fikk til å være utro.

Kjente også en gutt som gjorde det slutt med kjæresten gjennom tre år, fordi han skulle "ta den helt ut". Uansett, man er vanligvis bare 18 år når man er russ, og de fleste 18 åringer er umodne og uansvarlige. Så man kan ikke forvente all verden.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sånn at de fleste russ som har kjæreste er utro i russetiden? Hvordan er inntrykket deres?

Generelt tror jeg ikke det. Noen er kanskje utro, men det er nok de færreste. :)

Jeg der i mot var singel og fri i russetiden, noe jeg er glad for. Fikk min siste tid med "hor og fyll" ;) Kortere tid etter møtte jeg min store kjærlighet, 110 prosent klar til å slå meg til ro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo litt definisjonsspørsmål også. Jeg tror at de som drikker seg sanseløst drita, og for å være ærlig, det er ganske mange i russetiden, kan godt få et kyss eller to av diverse folk, selv om de har kjæreste.

Det er iallefall mitt inntrykk, da mine venner var russ (Jeg derimot har hatt to kjærester som var russ (ved forskjellige anledninger, selvsagt), og de var utro begge gangene, så jeg har så "vonde minner" fra russe-konseptet at jeg lov vær å være russ.) så lå kanskje 70% av dem med noen, uansett om de hadde kjæreste hjemme eller ei. Den harde og vonde sannhet. (Litt som ungdommer på syden-tur?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samboer da jeg var russ, og jeg var ikke utro.. Det var vel kun en av de jeg var russ sammen med (liten skole, vi var vel ca 50 russ) som var utro, og hun var vel en smule "løs" i fylla ellers også...

Som flere andre her sier, så tror jeg det har en del med hvordan man er ellers også.. Men, om du er sammen med en som er russ nå, så hadde jeg gitt han litt frie tøyler i russetida, ikke for å være utro, men at du kanskje forbereder deg på å være litt uten han den tida.. Det er jo bare 2,5 uke, og jeg tror det er lettere for noen å være utro om de blir veldig holdt i tøylene, enn om de får litt frihet... Det er jo 19-åringer vi snakker om her, og en kjæreste som stadig maser på telefonen kan jo være noe irriterende...

Når det er sagt så er jo ikke akkurat russetida moralens høytid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen av mine venner var utro mot sine kjærester i russetiden. Jeg var det heller ikke, uansett hvor mye eller lite jeg drakk. Kjenner noen som tok pause fra forholdet i russetiden også, vet ikke hvor godt det fungerte. Jeg kjenner også folk som møtte sin nåværende kjæreste i russetiden. Jeg var forøvrig russ i fjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jeg var ikke det. Min kjæreste var ikke russ samtidig som meg.

Kan ikke huske jeg hørte om noen andre som var det heller. Det er vel de som uansett ville vært utro som "frå en gylden anledning" til å gjøre det i russetiden kanskje?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er russ i år og kommer helt klart ikke til å være utro. Vet om en del som har vært det når de har vært russ, men de er ikke i min vennekrets. Så det er helt klart at noen gjør det, mens mange ikke er utro i russetida. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...