Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Ja, som sagt, jeg skal tisse i ett sett. Noen som har noen idè om hva det kan være? Jeg tisser vanligvis ikke mer enn 1-2 ganger per arbeidsdag maks, jeg skal ha mensen neste uke, det svir ikke når jeg tisser, og jeg er ikke unormalt tørst. Hjelp??
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Kanskje greit å få med at jeg har hatt UVI tidligere med MASSE smerter, som jeg ikke har nå, og at jeg for et par uker siden blødde en del midt i syklus. Blødde i ca. 10 dager. Vet ikke om det kan ha noe å si...?
Sushi Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Ja, kanskje du er gravid? Ellers går det an å ha UVI uten smerter, så det er verdt å sjekke ut. Ikke bra å gå for lenge med det.
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Du er ikke smelt på tjukka da? Jeg vet ikke Men trodde ikka at man pleide å merke det så tidlig i så fall.. Skal ha mensen om litt over en uke... Og med tanke på blødningen jeg har hatt også.. Forvirra!!
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Ja, kanskje du er gravid? Ellers går det an å ha UVI uten smerter, så det er verdt å sjekke ut. Ikke bra å gå for lenge med det. Er det ikke senere i et svangerskap at man skal tisse hele tiden? Fordi babyen presser mot blæra? Hvis jeg er gravid nå så er den vel ikke større enn en klinkekule :gjeiper:
Mischa Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Kan godt være en form for UVI, man trenger ikke nødvendigvis ha smerter eller svie for å ha det. Vil absolutt anbefale deg å levere en urinprøve til legen! Fort gjort og da får du i allefall bekreftet eller avkreftet om det er det det er!
Sushi Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 Er det ikke senere i et svangerskap at man skal tisse hele tiden? Fordi babyen presser mot blæra? Hvis jeg er gravid nå så er den vel ikke større enn en klinkekule :gjeiper: Det er mange som blir ekstremt tissatrengte i starten også. Så forsvinner det gjerne, før det kommer igjen på slutten (når babyen presser mot blæra, som du sier). Jeg ville sjekka for UVI med en gang, det er jo bare å stikke innom legekontoret med en urinprøve. Og så ville jeg tatt en graviditetstest hvis mensen ikke kommer når den skal
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Ja da er det vel enten eller. Hehe.. Problemet er bare at jeg er på jobb i dag til 4, og det er da legekontoret stenger. (Er alene i en salong) Men jeg får prøve å fikse det. Det er vel sånne hjemme-tester også?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #10 Skrevet 8. april 2011 Jeg har slitt en del med UVI, og en gang opplevde jeg å få det uten smerter.. Oppdaget det først når det var i ferd med å bli nyrebekkenbetennelse pga litt ubehag i siden og korsryggen. Hva m klamydia eller mycplasma? Da kan d forekomme blødninger mellom menstrasjonen, og andre tegn som minner om UVI.
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #11 Skrevet 8. april 2011 Jeg har slitt en del med UVI, og en gang opplevde jeg å få det uten smerter.. Oppdaget det først når det var i ferd med å bli nyrebekkenbetennelse pga litt ubehag i siden og korsryggen. Hva m klamydia eller mycplasma? Da kan d forekomme blødninger mellom menstrasjonen, og andre tegn som minner om UVI. Uffda.. Det hørtes ikke godt ut. Forrige gang jeg hadde UVI var det så ille at det var blod på testpinnen Klamydia har jeg ikke, siden jeg er gift og ikke har hatt sex med noen andre. Men jeg vet ikke hva mycplasma er. Hva med cyster på eggstokkene eller noe sånt? Noen erfaringer?
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #12 Skrevet 8. april 2011 Uffda.. Det hørtes ikke godt ut. Forrige gang jeg hadde UVI var det så ille at det var blod på testpinnen Klamydia har jeg ikke, siden jeg er gift og ikke har hatt sex med noen andre. Men jeg vet ikke hva mycplasma er. Hva med cyster på eggstokkene eller noe sånt? Noen erfaringer? Hehe. Han har ikke det heller.. Håper jeg..
Gjest Tora Skrevet 8. april 2011 #13 Skrevet 8. april 2011 Jeg tissa hele tiden når jeg var gravid, visste ikke at jeg var det, fordi jeg hadde hatt en blødning. Jeg tenker at den blødningen du hadde kan ha vært en festeblødning, og at du kanskje er gravid nå? jeg var ihvertfall det, og skjenner meg igjen i det du skriver. Ta en prøve, og lykke til!:)
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #14 Skrevet 8. april 2011 Du har ikke fått i deg noe vanndrivende da? Matvarer av et slag.
Wonders Skrevet 8. april 2011 #15 Skrevet 8. april 2011 kanskje du har overaktiv blære. Lær deg å holde deg litt lenger hver gang. Jeg drikker digre kopper med vann eller te. 15 min etterpå MÅ jeg på do, det renner rett igjennom. Når jeg er hjemme klarer jeg å holde meg mer, men på jobb tar jeg ikke sjansen. 1
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #16 Skrevet 8. april 2011 Jeg tissa hele tiden når jeg var gravid, visste ikke at jeg var det, fordi jeg hadde hatt en blødning. Jeg tenker at den blødningen du hadde kan ha vært en festeblødning, og at du kanskje er gravid nå? jeg var ihvertfall det, og skjenner meg igjen i det du skriver. Ta en prøve, og lykke til!:) Ja, tenkte på det jeg også.. Blødningen var nesten helt sort. Men den varte i nesten 10 dager?? Er det vanlig dà? Slår testen ut hvis jeg tar den nå?
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #17 Skrevet 8. april 2011 Du har ikke fått i deg noe vanndrivende da? Matvarer av et slag. Hmm.. Det vet jeg ikke.. Drikker litt kaffe, men det har jeg jo gjort lenge. Ikke noe uvanlig der. Ellers spiser jeg litt lavkarbo, men ikke noe sånn fanatisk. Hvilke matvarer kan det være da? kanskje du har overaktiv blære. Lær deg å holde deg litt lenger hver gang. Jeg drikker digre kopper med vann eller te. 15 min etterpå MÅ jeg på do, det renner rett igjennom. Når jeg er hjemme klarer jeg å holde meg mer, men på jobb tar jeg ikke sjansen. Ja, hvis ikke noe slår ut så er det vel det.. Synes bare ikke jeg har merket noe til det før.
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #18 Skrevet 8. april 2011 Løp over på apoteket og kjøpte noen tester, så nå får vi se :gjeiper:
Sushi Skrevet 8. april 2011 #19 Skrevet 8. april 2011 Har du spist mindre karbohydrater i det siste, i forhold til før, slik at du kan ha gått i ketose? Når man kutter på karbohydratene kan man begynne å tisse noe helt ekstremt - kanskje det bare er det? En graviditetstest slår som regel ut fra den dagen du skulle hatt mensen, men det er individuelt.
Gjest Elyssa Skrevet 8. april 2011 #20 Skrevet 8. april 2011 Har du spist mindre karbohydrater i det siste, i forhold til før, slik at du kan ha gått i ketose? Når man kutter på karbohydratene kan man begynne å tisse noe helt ekstremt - kanskje det bare er det? En graviditetstest slår som regel ut fra den dagen du skulle hatt mensen, men det er individuelt. Jaja, det var ingen baby her i hvert fall... Tror ikke jeg har gått i ketose, siden jeg jo faktisk spiser karbohydrater.. Men det kan jo selvfølgelig være det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå