Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og lider veldig av forstoppelse. Jeg har noen avføringstabletter hvor man skal ta et par før man legger seg om kvelden, og om morgenen så kommer man seg på do. (høres herlig ut akkurat nå). Det står på pakningen at det er trygt for gravide så lenge man ikke bruker det hele tiden. Er det noen av dere som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På apoteket får du kjøpt Dulphalac. Det er trygt for gravide å ta, og heller ikke vanedannende slik avføringstabletter kan være.

Personlig ville jeg vært skeptisk til å ta avføringstabletter. Jeg får knip av dem som ligner på rier.

Skrevet

Dulphalac er gull!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt avføringstabletter....

Er du veldig forstoppet ville jeg heller tatt Frukt og Fiber som du får kjøpt på helsekost. Ei vennine av meg var veldig plaget med hard mage og forstoppelse under svangerskal (selv om hun daglig tok dulphalac/lactulose), og hun brukte disse.

Nå vet jeg ikke hvor langt på vei du er, men ei skikkelig magebøye kan sette igang fødselen. Jeg har tatt avføringstabletter en gang i hele mitt liv (ikke gravid), og aldri mer.....trodde jeg skulle dø..!

Du kan prøve å spise endel svisker, evt lakris. Det setter fart på magen. Spis fiberrikt og drikk mye vann.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt avføringstabletter....

Er du veldig forstoppet ville jeg heller tatt Frukt og Fiber som du får kjøpt på helsekost. Ei vennine av meg var veldig plaget med hard mage og forstoppelse under svangerskal (selv om hun daglig tok dulphalac/lactulose), og hun brukte disse.

Nå vet jeg ikke hvor langt på vei du er, men ei skikkelig magebøye kan sette igang fødselen. Jeg har tatt avføringstabletter en gang i hele mitt liv (ikke gravid), og aldri mer.....trodde jeg skulle dø..!

Du kan prøve å spise endel svisker, evt lakris. Det setter fart på magen. Spis fiberrikt og drikk mye vann.

Kan anbefale Nycopro ved treg mage (probiotika)fra apoteket. Hjelper ikke akutt, men ved å ta kuren blir det bedre. Helt trygt å ta ved graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Drikk heller masse vann, spis linfrø, svisker og fiberrik mat. Det hjelper, er MYE sunnere! Har selv vært veldig plaget med forstoppelse i svangerskapet!

AnonymBruker
Skrevet

Om du trenger en rask løsning, er Microlax 100% trygt.

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Lactulose og duphulac er helt trygt. Jeg gikk på det store deler av forrige graviditet, og kan absolutt anbefale det.

Skrevet

Jeg sverger heller til "naturlig lakserende" mat og kan legge til modne plommer til lista over mat som jeg ser andre har nevnt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...