Gå til innhold

Hysnes helsefort

Gjest trine

Anbefalte innlegg

Gjest trine

Legen min har søkt meg til Hysnes helsefort uten at jeg helt vet hva det innebærer. Har ME og er villig til å gjøre det meste som kan få meg frisk. MEN. Jeg har ikke noe lyst til å dra :(. Jeg visste ikke at oppholdet var på 4 uker, og tanken på å reise så langt hjemmenfra på et nytt sted, med bare ukjente mennesker er ikke noe jeg har lyst til. Nå skal det veldig lite til før jeg blir sliten og skjønner ikke hvordan jeg skal takle så mye inntrykk og i tillegg bli "friskere". Bare reisen stresser meg.

Etter hva jeg forstår går mye av opplegget ut på gruppeterapi timer noe jeg også har vanskeligheter med, ja jeg er en loner =)

Jeg hører sikkert veldig utakknemmelig ut og kanskje er jeg det, men har har bare ikke lyst. Jeg tenker at et opplegg med rette instanser her hadde vært det beste (har ikke vært i noe annet behandlingsopplegg). Jeg føler det har gått veldig bra sykdomsmessig det siste året og har ikke lyst til å rive meg løs fra det "trygge og vante", men heller å kunne fått et opplegg her hjemme.

Noen som har vært der og kan fortelle hvordan det var. Evt. hvilket opplegg dere har hjemme?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Dytter denne opp jeg. Har desverre ikke noe svar, men er selv intr i et opphold på Hysnes pga kronisk utmattelse, så hadde vært fint med erfaringer hvis noen har og vil dele.

Til ts: Har du fått noe svar på henvisningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Hopper på denne jeg og. Ingen som har erfaringer fra Hysnes fort? Skal sannsynligvis dit iløpet av året.. kanskje jeg treffer på en av dere to ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Hysnes fort blitt et helsefort? Jeg har "bodd" der i noen uker, men det er mange år siden. Veldig koselig og idyllisk sted med mye natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har visst det.. :) Men det står svært lite om det på nettet, hadde vært fint å få tilbakemelding fra noen som faktisk har vært på behandling der. Men det finnes det visst lite av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg ser dette er skrevet noen mnd tilbake, men det kan jo fortsatt være aktuelt. Jeg har ikke vært på Hysnes selv, men min kjære mor har vært der på behandling i 3 uker etter lang sykdomstid ifb med kyssesyke. Hun kom tilbake som et nytt menneske, er i dag 100% friskmeldt, i full jobb og trener aktivt. Før oppholdet var hun for syk til å kunne ta imot besøk av oss barna og barnebarn, kunne bare snakke i tlf noen få minutter, og ble utslått av den minste ting. Hadde problemer med hukommelse og konsentrasjon. dette sliter hun litt med enda, men det blir bedre og bedre. Hun har kjempegode erfaringer med Hysnes helsefort, skryter masse av opplegget og fagpersonellet der. Jeg har fått tilbake mammaen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Dytter denne opp igjen jeg.. Noen som har noen erfaringer i nyere tid med Hysnes Helsefort? Noen med ME kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Noen flere som har erfaringer fra Hysnes helsefort? Skal muligens på et opphold der til neste år….. utmattelse/ ME etc. 

Anonymkode: 7292f...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...