Gå til innhold

~ Pynte huset til jul ~


Livets datter

Anbefalte innlegg

Pynter du huset til jul? Og hvor mye? Hvor går grensen for hva som er for mye julepynt? Noen jeg kjenner har kun juletre, og ingenting annet, mens andre igjen ikke orker juletre, men pynter heller opp med noen nisser her og der. Hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, ja jeg pynter huset til jul ja. Det er vel nisser rundt omkring i hvert rom, unntatt soverommene da. Men ellers har jeg julepynt litt her og litt der. MEn jeg vil ikke si at jeg har for mye pynt, sånn akkurat passe igrunn.

Og juletreet hører med, iår gleder jeg meg veldig for min sønn som blir tre år første juledag skal være med og kjøpe tre og få være med og pynte det. Og det er jo en sjarm i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært opp til LD-mannen, så hadde det ikke blitt NOE julepynt i leiligheten! Han bryr seg heller ikke om juletre, og synes bare det er pes! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Vi pynter juletre, henger opp julegardiner og legger frem juleduker.

Jeg har ensfarvede røde gardiner i lin og ditto duker.

Sølvstaker settes frem med lange, håndryppede lys.

Vi har minimalt med nisser.

Har kun en nisse porselensansikt og hvite klær som står sammen med en engel i samme stil.

Jeg er utrolig glad i kranser.Har kjøpt en ny i år fra Black Design.

Den er laget av mørkegrønne blader og kvister med litt gullglitter på.

Liker dem enkle og har bare det.

Levende lys i massevis er jul for meg.

Og kongerøkelse.

Hos oss er det definitivt jul, men ikke for mye for å si det sånn.

Jeg har noen flotte ting jeg vil skal komme frem og ønker derfor ikke å dynge på med masse nips.

Må legge til at vi har noen naboer som har mere og mere nips for hvert år.Hjemme hos dem er det tradisjonen og det kunne ikke ha vært anderledes.

Det er alltid koselig å komme hjem til dem med nisser på alle bauger og kanter.

Vi er forskjellige, og takk og lov for det!

Klemmer fra La Guapa :nisse::hjerte::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har juletre, og så en syvarmet lysdings i vinduet. Rent bortsett fra det ser det nok ikke så fryktelig "julete" ut hos oss, men vi trives med det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har reinsdyr i hagen, nisser med røde selvlysende neser på trappen, juletre med fargede lys, plastnisser på do og selvsydde juleløpere på alle bord. Lys på alt utvendig listverk, og GOD JUL skrevet med lyspærer på taket. Blinkende lys i alle vinduer og røde sløyfer rundt utelampene.

NEI!!!

Jeg bare tuller.... Hos oss er det julepyntet, men jeg prøver å gjøre det litt stilig og diskret. Hvert år kjøper jeg meg en skikkelig julepynt - gjerne noe fint i Hadeland sin juleserie, for eksempel. Det er ting som kan tas frem hvert år og er like fine. Jeg har masse stearinlys rundt meg i julen, og de er naturligvis røde. Masse kubbelys gir julestemning, synes jeg! Har en koselig julekrybbe med figurer i keramikk som også gir rette stemningen. Har alltid røde håndklær på badet, samt røde såper. Har en samling med fire engler i gull som står/sitter/ligger. Nå husker jeg faktisk ikke all julepynten min (det er jo et år siden sist!) men jeg kjenner at jeg gleder meg til å ta den frem i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har reinsdyr i hagen' date=' nisser med røde selvlysende neser på trappen, juletre med fargede lys, plastnisser på do og selvsydde juleløpere på alle bord. Lys på alt utvendig listverk, og GOD JUL skrevet med lyspærer på taket. Blinkende lys i alle vinduer og røde sløyfer rundt utelampene.[/quote']

:o :o :o

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal pynte selv til jul for første gang i år (har bodd på hybel og reist hjem halve desember tidligere), og gleder meg veldig! :)

Kommer ikke til å ha juletre enda, så jeg må jo pynte leiligheten..

Det eneste jeg har av pynt er noen få nisser, så jeg må kjøpe noe nytt også..Blir tur på Ikea snart vet jeg! Vil prøve å begrense meg til levende lys og noen nisser, muligens noen røde bånd til de hvite/offwhite gardinene mine.

Vi får se hvordan det går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegardiner

Juletre

Julekrybbe

Adventsstjerner i vinduene

Nisselandsby

Juletelysholdere overalt

Adventskrans

Utelys

Små nisser og engler overalt

Legger julecd`er lett tilgjengelig

Juleduker

Nøtteskåler

Pepperkakefat

Juleslede i glass og glitter m Twist oppi

Juleheks i taklet

-og litt til faktisk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker i kjøkkenvinduene og juletre!

Har en flott nissefamilie på fire, når de er på plass trengs det i grunnen ikke så mye mer.

Halvparten av julepynten blir alltid liggende igjen i karongen....men et par dorullnisser og annen pynt laget av barna finner jeg alltid plass til!

Likte Philippas ide om røde håndklær - skal huske det neste gang jeg er på Ikea. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg har juletre, julestjerne i alle vinduer, hjemmelagde stjerner i vinduene og nisseby som er fordelt på tre hyller over datamaskinen. + nisser og ting som barna har laget rundt om i hele stuen, har så det holder :P men jeg liker å pynte til jul

Nissebyen blir større og større for hvert år som går :ler: men det er min egen lille tradisjon som jeg har hatt i 4 år nå. Kjøper noen nye nisser, trær eller lignende hvert år for å fornye den litt, og utvide :ler: . Mye arbeid å sette den opp, men for en fornøyelse det er å se på den når den er ferdig :P Med små lys som skinner mellom hus og trær :P Barna er også veldig glad i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter til jul med: juletre som ungene pynter lillejulaften, aarskuler i vinduene, nisser rundt peisen (kjoeper ny hvert aar), hjemmelaget krans ved ytterdoeren, litt syestaker med roede lys, julebrikker/duker paa bordene og litt koselig pynt utenom.

Av og til lurer jeg paa om jeg virkelig ikke har mer pynt naar jeg er ferdig, men naar jeg faar sett meg om er det akkurat nok.

Proever aa kjoepe kvalitets pynt, eller pynt som er haandlaget (syr noe jyletrepynt selv, noe er heklet, noe er laget av filt osv) slik at jeg faar byttet ut alt det der juggelet jeg kjoepte foerste aaret jeg bodde for meg selv. Derfor handler jeg kun 1 skikkelig nisse hvert aar, neste prosjekt er aa bytte ut lysestakene i vinduet (de 7 armet), for de irriterer meg like mye hvert aar, men jeg faar finne stilen jeg trivs med foerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt ant på om vi skal være her eller ikke i julen. Dersom vi reiser hjem til mine foreldre, så blir det litt pynt, sånn at det skal være koselig å komme hjem. Blir vi her...så er det full pakke...

Juletre (I år blir det falskt! gidder ikke de nålene mer!!)

Julestjerne

Engler i alle fasonger

Nisser i alle fasonger

Duker og julehåndklær.

Tar litt av, men kjæresten er særdeles arvelig belastet med pyntegener til jul! :ler:

Men INGEN lysende reinsdyr og nisser i hagen...Har ingen hage nemlig og det er sikkert det eneste som stopper kjæresten.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter ja, men ikke sånn at jeg overdriver. Har adventsstake i vinduet, juletre, ett par nisser og en jule-lysestake på bordet. Bruker gjerne rød duk- :D

Syntes det er nok jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å pynte til jul med juletre, julegardiner (kommer opp 1. des), juleduker, julelysestaker, masse julenisser i div. utgaver, juledekrasjoner ,julestjerner, nøtte og godteriskåler ++++ . Det blir julete i stort sett hele huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Embla s
Pynter du huset til jul? Og hvor mye? Hvor går grensen for hva som er for mye julepynt? Noen jeg kjenner har kun juletre' date= og ingenting annet, mens andre igjen ikke orker juletre, men pynter heller opp med noen nisser her og der. Hvordan gjør du det?

Jeg har definitivt juletre! Legger litt omtanke i pynting av dette.

Også er jeg veldig glad i dørkrans (på ytterdør).

Og julenek. :D

Har egentlig ikke hatt sans for utendørs-juletrær, men i fjor tok jeg meg i å synes at det er jo litt fint, så jeg vurderer å sette lys i et tre ute i år :oops: .

Bruker å ha julekortene i en farget snor (festes med klesklyper)

juleduker

Masse lys (lysestaker jeg tar fram til jul)

julekrybbe

engler og nisser her & der (men ikke for mange!!!)

Syns ikke selv at jeg overpynter, men har absolutt sans for at man skal se at det er jul, ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å ha julekortene i en farget snor (festes med klesklyper)

Me too! Har de hengende i et silkebånd (rødt), og fester med små klesklyper med marihøner og bier...! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Me too! Har de hengende i et silkebånd (rødt), og fester med små klesklyper med marihøner og bier...! :hoppe:

Jeg har også små marihøner og bier :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg har da juletre, størrelsen avhenger av om vi skal arrangere julaften eller ikke. I år skal vi bort, så da blir det et bittelite tre (13-åringen bestemmer akkurat det...)

Ellers pynter jeg ikke så mye, mindre og mindre for hvert år faktisk. Stjerne i tre i vinduet fra 1. søndag i advent og adventsstake med MØRKlilla lys.... Resten (noen glassfigurer og kuler) kommer frem lille-julaften. Alt pakkes bort 1. nyttårsdag, da er jeg forsynt med jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...