Gå til innhold

marie matilda

Fremhevede innlegg

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

For tungt!! Begge er fine navn, men sammen ble det ikke så bra :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Diamant
Skrevet

Fine navn hver for seg, men de klinger ikke så bra sammen!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg syns det var nydelig, faktisk. Enten du bruker Marie Matilda eller Matilda Marie, og jeg er ikke så glad i dobbeltnavn.

Til Gjesten: Matilda er de fullstendig passende på et barn, like mye som til voksne. Ikke så mye brukt i Norge, men temmelig vanlig i Sverige.

Tilde er forøvrig et godkjent navn, akkurat som f.eks Vilde. Begge er kortformer av andre navn.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Jeg synes det var ganske pent, faktisk. Jeg sliter allikevel litt med tanken på navnet "Matilda" på et voksent menneske, men det er vel kanskje bare meg. Jeg er også enig i at hvis det er Matilda som skal brukes til daglig, burde kanskje det stå først, slik at det blir Matilda Marie? Jeg synes også det høres bedre ut :)

Tilde er ikke et navn. Det er det småbarn sier før de klarer å uttale Matilde.

hm, ikke et navn? jeg har en god venninne som har en datter med dette "navnet" jeg men...

Endret av NozMonster
Skrevet

Det er helt OK, men litt tungt ja.

Skrevet

Tilde er ikke et navn. Det er det småbarn sier før de klarer å uttale Matilde.

Veldig mange av de navnene vi har er kortformer av lengre navn. Tilde har vært kjent siden tidlig 1900-tall, og bør vel ikke være så kontroversielt akkurat. (Mer enn 500 som heter det.)

Jeg synes Mari Matilde klinger bedre, synes generelt at dobbeltnavn bør ha ett veldig "lett" navn i starten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Matilde Marie hadde vært superfint.

Matilda Marie fungerer også bra.

Ta hvert fall Matilda som første fornavn, siden det er det hun skal bli kalt til daglig. Hvis ikke blir det veldig mye styr med "nei, det første fornavnet bruker vi ikke, vi bruker bare det andre fornavnet" osv. Mye mer naturlig å bruke bare første fornavn.

Skrevet

To heilt greie namn, men dårleg kombinasjon. Matilda Marie er i så fall hakket betre, og viss Marie ikkje skal brukas til dagleg blir det veldig rart å ha det foran.

Skrevet

Når det gjeld Tilde og lignande namn, så er det jo namn, men det er jo opprinneleg kallenamn. Eg tykkjer slike namn blir for ufullstendige og "barnslege".

Skrevet

Eg tykkjer slike namn blir for ufullstendige og "barnslege".

:jepp: Var i grunnen det jeg prøvde å uttrykke.

AnonymBruker
Skrevet

takk for tilbake meldinger. Kom gjerne med deres meninger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...