Lady Stardust Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Helt ærlig, ja. Jeg syns det blir litt tungt, det flyter liksom ikke så lett som jeg syns det burde når man gir et barn to navn. Liker begge navnene, men sammen blir det veldig oppstykket, om du skjønner. 2
Gjest Consensio Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Ja, syns begge navnene er fine, men ikke sammen. Da blir det som du sier, for tungt. 1
¤flicka¤ Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Ja, jeg synes det blir for tungt. Hvorfor ikke bare Marie?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Jeg synes det var kjempefint jeg, men jeg liker sånne kort-litt lengre navn...
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Takk for tilbake meldinger:) Marie er et familie navn. Vi kommer ikke til å bruke begge navnene, blir matilda i hverdagen
Gjest Silvermist Skrevet 7. april 2011 #9 Skrevet 7. april 2011 Litt tungt sammen, men når Matilda blir brukt som daglignavn synes jeg det går greit
Vendie Skrevet 7. april 2011 #10 Skrevet 7. april 2011 Hvorfor ikke Matilda Marie, hvis det er Matilda som skal bli brukt til daglig? Egentlig synes jeg det klang litt bedre, faktisk. 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #11 Skrevet 7. april 2011 oh my god,det høres ut som tittelen på en barnebok i barnehagen. Maria Matilda,Milde Maria,Guri Malla osv
Gjest NozMonster Skrevet 7. april 2011 #12 Skrevet 7. april 2011 Mia Mathilde? eller hvis det var Marie som er viktig å ha med, hva med Tilde Marie? 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #13 Skrevet 7. april 2011 Takk for tilbake meldinger:) Marie er et familie navn. Vi kommer ikke til å bruke begge navnene, blir matilda i hverdagen Som en annen sa, om Matilda skal brukes til vanlig ville jeg kalt jenta Matilda Marie. Klinger litt bedre, og gjør det mye enklere at det som brukes som fornavn er første fornavn. Fint navn forresten, og kudos for at du skriver Matilda uten H 3
MilliVanilli Skrevet 7. april 2011 #15 Skrevet 7. april 2011 Flere som har meninger? Jeg synes både Marie og Matilda er to pene navn, men sammen ble det kanskje litt tungt? Som et par andre over her skrev, Matilda Marie klang bedre!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #16 Skrevet 7. april 2011 Fine navn, men ikke satt sammen på den måten. Det blir for tungt.
Gjest Eurodice Skrevet 7. april 2011 #17 Skrevet 7. april 2011 Jeg tenker "Waltzing Matilda", jeg. Unnskyld .
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #19 Skrevet 7. april 2011 Hvorfor ikke bare Matilda da? Siden det er det dere kommer til å bruke? Skjønner ikke greia med dobbeltnavn når man kun bruker ett av navnene 2
Gjesten Skrevet 7. april 2011 #20 Skrevet 7. april 2011 Jeg synes det var ganske pent, faktisk. Jeg sliter allikevel litt med tanken på navnet "Matilda" på et voksent menneske, men det er vel kanskje bare meg. Jeg er også enig i at hvis det er Matilda som skal brukes til daglig, burde kanskje det stå først, slik at det blir Matilda Marie? Jeg synes også det høres bedre ut Mia Mathilde? eller hvis det var Marie som er viktig å ha med, hva med Tilde Marie? Tilde er ikke et navn. Det er det småbarn sier før de klarer å uttale Matilde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå