Gå til innhold

Ok - helt ærlig; hvor mye kniper du hver dag?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone

Jeg var flink første året etter siste fødsel og knep hver gang jeg ammet til det gikk helt rundt for meg. Nå kan det gå lang tid mellom hver gang, og jeg er ikke så veldig utholdende. Har blærekontroll og alt det der, men kjenner meg egentlig litt romslig der nede. Har trodd at slik må det vel være, blir aldri slik som før. Men så tar jeg kanskje feil?(Jfr. en annen tråd her) Kniper alle dere hver eneste dag, eller hvordan er det?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nuske77

Jeg har ikke fått unger enda, men kniper likevel. Det er egentlig den første "seriøse" kjæresten min som ba meg om å gjøre det. Han mente at en trenet bekkenmuskelatur var mye mye bedre og det klemte så godt...

Jeg synes jo det var rart og uvendt i starten, men som den uerfarne jenta jeg var hørte jeg på han... Hvem er det ikke som har forgudet den første store kjærligheten og "hoppet når han sa hopp" :oops: Som sagt jeg fikk beskjed om å knipe... Jeg begynte med det og dette er noen år siden nå, det forholdet er over, men knipeøvelsene er blitt en vane.

Det er jo en øvelse som ikke egentlig koster en noen ting :roll: Og ikke minst det kan jo gjøres over alt hvor en ferdes i løpet av dagen. I jobben min sitter jeg stort sett hele dagen, og det er ikke uvanlig at jeg plutselig tar meg i at jeg sitter å kniper... Kjører en bil fra A til Å, hvorfor ikke knipe litt på veien???? Gjør det til en del av det daglige. I starten tenker en jo og er veldig bevist på dette, men ettervert vil det bli en del av hverdagen og en tenker ikke over at en kniper i det hele tatt :D

Ps: Jeg har en skade i korsryggen og ble sendt til fysioterapeut. Han trykket litt her og der og fant ut at jeg hadde en skade på en virvel. En av øvelsene jeg fikk av han var kniping og styrking av bekkenmuskelaturen :D

Knip mine KG venner, det er godt for så mangt :hoho::hoho:

En knipende hilsen fra Nuske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ups, begynnte å knipe med en gang. Jeg føler meg litt i samme båt som du. Føler jeg har vært flink å knipe men det er nok litt romsligere der nede(har 2 barn).

Jeg fikk god hjelp hos fysioterapaut til å ta tak i de riktige musklene. Og hun anbefalte å ikke trene dem iforbindelse med dobesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg kniper feil eller noe :oops: - for jeg greier det bare ikke ! :o Det er en sånn eiendommelig følelse midt mellom motbydelig og ekkelt, og litt smårart og kilende .... :-? :roll::wink:

Skal det være sånn - og hvordan greier dere å knipe da? Blir nesten redd for å tisse på meg jeg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg kniper feil eller noe :oops: - for jeg greier det bare ikke ! :o Det er en sånn eiendommelig følelse midt mellom motbydelig og ekkelt, og litt smårart og kilende .... :-?

/quote]

Samme problemet har jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg har ikke barn, og ikke spesielt aktiv til å knipe heller.

Innimellom når noen minner meg på det, som dette, så gjør jeg det, men jeg har ekstremt liten utholdenhet i så måte (og, nei, jeg opplever det slett ikke som kvalmende eller ubehagelig)

Det var den der samvittigheta da.... Får prøve å bli flinkere (meeen, når jeg skal holde mer enn et halvt sekund (og det er jo vitterlig meninga så må jeg ansgtrenge meg slik at jeg føler "øynene popper ut av hodet". Jeg gjør det kanskje galt? For det sises jo at denne øvelsen gjør man uten at noen kan se det, men med mitt ansiktsutrykk, så kan det umulig være så diskret....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuske77

En annen ting er jo at når en kniper blir en bevist på den delen av kroppen og automatisk vil en og rette seg opp..... Inn med magen, inn med rumpa og vips har man en rakere og flottere holdning og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan gjør man dette da? Hva kniper man liksom? ......og hvordan føles det? ...*prøver ennå og det er like eiendommelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kniper sammen musklene "nedi der".. Prøv å forestill deg at du har en tampong eller noe inne der som du skal prøve å holde igjen slik at den ikke sklir ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniper hver gang jeg tisser :blunke:

Det anbefales at man ikke gjør det, da det kan føre til at blæren ikke tømmer seg fullstendig, og kan lettere gi urinveisinfeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips for å få "tak" i bekkenbunnsmuskl..

Sett dere på en krakk. Ha god avstand mellom bena(skulderhøgde ivertfall). Len dere litt frem slik at venus kjennes mot krakken. Prøv å vinke med halebeinet :) Ja dere hørte riktig.. Det høres kanskje helt sykt ut men sett dere ned å vink med halebeinet. Der har dere bekkenbunnsmusklaturen jenter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...