Gå til innhold

Gode, hjemmelagede sauser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt oppskrift på en god, hjemmelaget spaghettisaus, samt en god saus til kylling (hjemmelaget). Har en intensjon om å bli flinkere til å lage god mat fra grunnen av.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemmeligheten bak en god spagettisaus er koketiden. Jo lenger den koker, jo bedre smak blir det. La den gjerne stå og trekke i noen timer.

Fres en stor løk gylden i rapsolje. Tilsett en-to gulrøtter i terninger, hakket soltørket tomat i olje(6 hele tomater f.eks, eller 5-6 ss hakket, eller litt tomatpure, to bokser hermetisk tomat(gjerne moset), salt, pepper, en liten klype kanel(eller annet krydder etter smak). Stekt kjøtteig(hvis det skal være kjøttsaus).

Skrevet (endret)

Eg synest denne tomatsausen er veldig god. Anis set ein svært god spiss på smaken. Og som Mixelite seier, jo lengre den kokar, jo betre blir den.

Når det gjeld saus til kylling, synest eg denne urtesausen er super. Den passar nok godt til anna lyst kjøt også, og kanskje til laks.

Lykke til med matlaginga!

Endret av dobby
Skrevet

Eg synest denne tomatsausen er veldig god. Anis set ein svært god spiss på smaken. Og som Mixelite seier, jo lengre den kokar, jo betre blir den.

Den så ganske grei ut, den oppskriften, bortsett fra sukkeret. Hvis man lar sausen langkoke, er min erfaring at man ikke trenger sukker i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...