Cinzia Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Jeg skulle gjerne hatt oppskrift på en god, hjemmelaget spaghettisaus, samt en god saus til kylling (hjemmelaget). Har en intensjon om å bli flinkere til å lage god mat fra grunnen av.....
Mixelite Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Hemmeligheten bak en god spagettisaus er koketiden. Jo lenger den koker, jo bedre smak blir det. La den gjerne stå og trekke i noen timer. Fres en stor løk gylden i rapsolje. Tilsett en-to gulrøtter i terninger, hakket soltørket tomat i olje(6 hele tomater f.eks, eller 5-6 ss hakket, eller litt tomatpure, to bokser hermetisk tomat(gjerne moset), salt, pepper, en liten klype kanel(eller annet krydder etter smak). Stekt kjøtteig(hvis det skal være kjøttsaus).
-Fisken- Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Flere tråder om det allerede. Se her, her, her, her og her for eksempel.
dobby Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 (endret) Eg synest denne tomatsausen er veldig god. Anis set ein svært god spiss på smaken. Og som Mixelite seier, jo lengre den kokar, jo betre blir den. Når det gjeld saus til kylling, synest eg denne urtesausen er super. Den passar nok godt til anna lyst kjøt også, og kanskje til laks. Lykke til med matlaginga! Endret 5. april 2011 av dobby
Mixelite Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Eg synest denne tomatsausen er veldig god. Anis set ein svært god spiss på smaken. Og som Mixelite seier, jo lengre den kokar, jo betre blir den. Den så ganske grei ut, den oppskriften, bortsett fra sukkeret. Hvis man lar sausen langkoke, er min erfaring at man ikke trenger sukker i den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå