Gå til innhold

Årst kritisert for å velge fødsel foran fotball

Nala

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter
At Årst prioriterte en personlig opplevelse fremfor ikke bare laget' date=' men hele klubben, det er egoistisk. Det er nemlig ikke "bare fotball" det er snakk om, her er det arbeidsplasser som hadde gått tapt dersom TIL hadde rykket ned. En oppsigelse tærer på en familie, den kunne gått i oppløsning,[/quote']

Det ER "bare fotball", og dersom man skulle ta hensyn til alle andres familieliv foran sitt eget familieliv, da hadde det gått rett på dunken for alle familier tror nå jeg.

Det som er egoistisk er å tro at noen vil ofre familien sin (i ytterste konsekvens) for å holde andre i arbeid. Det er f### ikke hans ansvar. Det er faktisk jobben hans dette her, ikke livet hans. Tenk om dama skulle sagt: "Nei, jeg kan ikke føde i dag, for samboeren min skal spille en viktig kamp i dag. Hvis ikke jeg er der og støtter ham, så kan det hende de rykker ned, og da mister noen kanskje jobben. Det er bare samboeren min som har ansvaret for at hele laget beholder jobben sin skjønner du. Så det er best du teiper igjen eller noe sånt, for dette har jeg ikke tid til."

Og det er hans feil fordi han støttet samboeren sin på en utrolig viktig dag? Logisk... Hvis noen jeg en gang traff ute på byen og spanderte øl på, senere begynte å drikke fordi den øllen jeg kjøpte var så himla god, så er det jo selvsagt min feil det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

kjempeenig med deg Bjørnsdatter...

med unntak av en ting;

Den dagen samboeren min og jeg får barn, så håper jeg at han ikke velger å fylle hyllene på Ultra med øl framfor å holde meg i hånda.

dette er ikke noe jeg ville håpet på.. jeg ville forsikret meg om at det var slik før jeg ble gravid..

ville nemlig ikke finne på å få barn med en mann som ikke prioritert meg høyest av alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten opplysning på sidelinja:

Da Mini var proff i Sveits så droppa han en kamp hvor en speider fra Monaco skulle være tilstedet.

Hvorfor? Jo.... for og reise hjem til Norge for kona skulle føde deres barn.

Så kanskje var han bare "full of it?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så kanskje var han bare "full of it?"

who cares?

den slags steinalder kommentarer får man tåle kjeft for.. uansett om man åpenbart er dobbeltmoralsk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jo også på dette:

Hvis Årst hadde dratt til Trondheim i stedet for til sykehuset i Tromsø, hvis han hadde spilt fotball i stedet for å se på "blod og slim" (som en eller annen her oppe treffende uttrykte det" - tror dere tankene hans hadde vært på gressmatta på Lerkendal eller på fødestua i ishavsbyen? Tror dere han hadde spilt en god fotballkamp hvis han hadde reist?

Det tro'kke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tror dere han hadde spilt en god fotballkamp hvis han hadde reist?

Det tro'kke jeg!

ikke jeg heller..

og så er det jo etter vanlig norsk lov gyldig fravære fra arbeidet at kona føder.. eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bertine

jeg er fullstendig enig med bjørnsdatter, hva med samboeren til årst?

herregud, her ligger dama og skal føde deres barn og trenger samboeren sin, han stiller opp, så blir han hengt ut på fotball ekstra av to hensynsløse tullinger? hva er galt med verden? fotball er IKKE alt!!!!

og hele fotball laget kan vel ikke være helt avhengie av 1 mann!!??

samme hvor mye han kostet!!!

jeg syns mini og den andre tullingen burde be om unnskyldning offentlig!

å mene noe sånt er en ting, men å henge ut forlk på direktesendt tv er noe helt annet! for en gang skyld er jeg enig med likestillings ombudet!

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg være litt stygg...

...jeg syns ikke hun likestillingsdirektøren som møtte Ivar Hoff i Tabloid i går er noen god representant for likestillingssaken.

...i en slik debatt så må det kreves mer av en i hennes stilling enn at man lar en tullete herre som Ivar Hoff sette en ut av spill.. ...hun opptrådte veldig famlende i den debatten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har ikke sett debatten så jeg kan ikke uttale meg om likestillingsdirektørens fomling..

synes uansett at det er totalt irrelevant for debatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Nala! :enig:

Å i det hele tatt vurderer å ikke være tilstede på sykehuset, er absurd for meg! Men, på den annen side; hva hvis jeg ikke trengte ham der? Hvorfor skulle det ikke da være ok?

MEN - det at andre skal kritisere ham offentlig er idioti! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]og det er jo ikke for datterens del han skal være på fødestuen' date= da.. det er jo for moren..

Og for sin eigen del, såklart. Skal ikkje sjå vekk i frå at det var svært viktig for han å vera med på fødselen - trass alt, han prioriterte det føre ein utruleg viktig kamp... (I alle fall i følgje andre var det det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

at han vil være der for sin egen del er selvfølgelig noe jeg regner med gjelder for de fleste.. og det skulle bare mangle at han skulle få lov til det.. uten noe mukk fra noen..

men det at han bør være der.. er for moren sin del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, når skal dere feminister komme dere ut av denne såpeboblen dere lever i om at menn og kjerringer er like ? Vi er forskjellige, vi handler forskjellig, og vi tenker forskjellig.

Dere syntes tydeligvis det at en mann skal støtte dere gjennom et par timers smertehelvete, istedenfor å hjelpe , tja la oss si 25 personer hvis jobb avhenger av denne mannen. Som de stresset ræven av seg for å hente tilbake fra Belgia. Hadde dere likt å blitt arbeidsledig fordi en medarbeiders samboer skulle ha en unge ?

Og til deg som spurte hva som gjorde denne kampen viktigere enn de andre: Tja, bortsett fra at klubben skulle spille på bortebane mot et av Europas beste hjemmelag, og med tap ville det bety kroken på døren for dem, så ikke noe særlig.

Og det med Mini er noe helt annet, han droppet en betydningsløs kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Sukk, når skal dere feminister komme dere ut av denne såpeboblen dere lever i om at menn og kjerringer er like ? Vi er forskjellige, vi handler forskjellig, og vi tenker forskjellig.

.

jeg er av den oppfattning at alle individer tenker forskjellig..

og en person jeg skulle ville ha som min partner, skal definitivt ikke tenke slik du beskriver i ditt innlegg (tenke på en fotballklubb/arbeidsplass/kolleger framfor meg)

-barn eller ikke barn.. det er bare ikke en type man jeg vil ha

og ingen av mennene jeg har hatt i mitt liv (kjærester, venner og familie) tenker slik.. (men så er ingen av dem verken arbeidsnarkomane eller sprotsidioter da.. kanskje det er derfor?)

for meg har dette kun med mine egne høyst personlige krav til partnere å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom kjerringen min hadde bedt meg om å svikte kompiser og andre medarbeidere fordi hun trenger litt støtte under en fødsel, hadde jeg blitt utrolig skuffet over at hun er så egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her... Om de hadde rykket ned, hadde det vært fordi de var for dårlige gjennom sesongen, ikek fordi en spiller ikek var med på siste kampen....

Videre: Hva om det hadde skjedd noe under fødselen? ja, du vet det skjer Thomas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dersom kjerringen min hadde bedt meg om å svikte kompiser og andre medarbeidere fordi hun trenger litt støtte under en fødsel, hadde jeg blitt utrolig skuffet over at hun er så egoistisk.

tenk å sette sin kjære forann jobb og kamerater i en så spesiell situasjon.. nææ så egoistisk... :roll:

jeg synes det høres ut som en merkelig prioritering.. du er helt klart ikke en type for meg.. eller noen jeg er glad i..

i følge meg hører det med til et forhold å sette dette forann alt annet..

ikke i detaljer, men de viktige tingene.. og en fødsel må da i høyeste grad være en av de viktige tingene?

(fotball derimot.. vil aldri ha noe med de store spørsmål i livet å gjøre.. uansett hvor mye penger og ansatte osv som er inne i bildet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...