Gå til innhold

Hva får deg til å gråte?

Gjest puppie

Anbefalte innlegg

Gjest puppie

Hvilke ting er det som får deg til å gråte?

ting du ser på tv ? et samtale-emne? krangling ? noe noen sier til deg som sårer deg? savn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, en ting jeg aldri klarer å holde igjen tårene når jeg ser er fødsler. Med en gang barnet er ute så spretter tårene frem. Jeg er rett og slett allergisk mot programmer som "jordmødrene" :happy:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg gråter veldig lett (uheldigvis..). men ting som spesielt kan utløse gråt hos meg er dersom noen sier til meg ting som sårer meg, eller jeg får følelsen av å ikke være god nok, pen nok osv.. jeg er en følsom person og tar fort ting til meg. men det kan også hende at jeg kan kjenne tårene presse på dersom jeg ser noe på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig følsom, og griner av alt. Krangling, savn, nyheter, dokumentarer, tv-serier, you name it! Jeg strigråt to ganger av den nye disney-filmen "Tangled" :fnise: Og hvis jeg ser noe trist og skal fortelle dette videre, så gråter jeg som regel da også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengsel etter kjæresten min er en av tingene som får meg til å gråte. Vi bor 1,5 t. fra hverandre. Lå og felte flere tårer i går da jeg snakket med ham i telefonen, og våknet i dag med ansiktet hovent. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig ofte veldig rørt - og det blir verre og verre med årene! Trenger ikke være trist - som oftest noe som berører meg enten det er vakkert eller stemningsfullt. Kan f. eks lett bli rørt av å se barnetoget 17 mai.

Ble nok mer lettrørt etter at jeg fikk barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyr som har det vondt, det er det verste jeg ser... Da spretter tårene. :cry:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter ikke så lett. En av få ting som får meg til å gråte er krangling med de menneske som betyr aller, aller mest for meg - nær familie og et par venner. Da gråter, den ellers så hardbarka meg, som et lite barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite.

Om jeg har en alvorlig samtale med en jeg liker godt som ikke går så bra, så vil jeg sitte der apatisk og svare likegyldig.

Men igjen så gråter jeg av de gamle disneyfilmene. :sjenert:

Men generelt sett så gråter jeg utrolig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig følsom, og gråter av det meste. Spesielt dyr som har det vondt ligger utrolig nært hjertet mitt, og får meg til å hulkegråte hver gang.

Sårende kommentarar, følelser av å ikke være bra nok, klassiske Disney-filmer, urettferdighet osv. You name it. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter helt utrolig lett for tiden. Hadde en tung periode i høst, og etter det har tårene sittet løst. Jeg kunne ikke lese om tsunamien i Japan på jobb, for eksempel, for jeg gråt sånn. Når jeg blir sliten, frustert, eller skikkelig sint (noe som ofte fører til frustrasjon), eller selvfølgelig lei meg på egne eller andres vegne. Noe trist eller veldig fint jeg leser i et blad, eller bare et bilde som treffer meg er nok til at tårene triller. Har rett og slett blitt et skikkelig følelsesmenneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, en ting jeg aldri klarer å holde igjen tårene når jeg ser er fødsler. Med en gang barnet er ute så spretter tårene frem. Jeg er rett og slett allergisk mot programmer som "jordmødrene" :happy:

Akkurat sånn er jeg også! Da greier jeg aldri holde tårene tilbake. Jeg kan nettopp ha skrudd over på en kanal, hvor barnet akkurat har kommet ut, og jeg begynner å gråte. Det er noe helt spesielt med fødsler.

Jeg satt og så på Unge mødre i dag, hvor en av jentene fødte, og jeg felte selfølgelig noen tårer. Også når babyen skulle ammes. Syns det ser så koselig ut, og det må være en fantastisk følelse å holde sin egen i armene og gi den mat.

(Hørtes jeg ko-ko ut nå? Haha..)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mer og mer følsom. Så jeg kan gråte lett og ikke. Kan gråte av en trist film. Eller om en leser en trist historie i et blad/avis/bok. Gråter også veldig lett under bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hvilke ting er det som får deg til å gråte?

ting du ser på tv ? et samtale-emne? krangling ? noe noen sier til deg som sårer deg? savn?

Å ta farvel med kjæresten gir meg tårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter så og si aldri...

Men (flaut nok...)...korpsmusikk og barnesang på 17 mai får klumpen frem i halsen..

Og når mine to skjønne jenter opptrer med dans og musikk, da er mammahjertet svakt.

Pluss; jeg jobber på ei fødeavd, og hver gang jeg tar imot et barn er jeg så rørt...

Og såklart; da jeg fikk mine to søte små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir lett rørt, og noen ganger skal det ikke mer til enn en bra sang før jeg kjenner jeg må blunke litt ekstra. Men å tute så snørr og tårer renner, det gjør jeg sjelden.

Men hvis jeg ser andre gråter da greier jeg ikke å holde igjen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødeprogrammer når ungen kommer ut, da er jeg solgt også. I tillegg når dyr lider, greier nesten ikke se på tv hvis det er slike programmer på.

Romantiske filmer hvor det ender trist da gråter jeg som regel en skvett eller tre. I begravelser gråter jeg mye selv om personen ikke trenger å ha stått meg så nær, mulig fordi jeg ikke tror på Gud og vet at "this is the end".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også av dem som blir stadig mer lettrørt med årene.

Gråter når jeg lever meg inn i andres situasjon, i filmer, tv-programmer osv. Haha, jeg strigråt første gang jeg så Brokeback Mountain for eksempel :skratte: Men også av mer alvorlige ting, som når jeg ser dyr og mennesker som lider i ulike sammenhenger.

Fødsler er også en greie for meg. Det er bare så voldsomt og stort å se et barn komme til verden, det er som en knapp som skrus på, og så sitter jeg og strigråter ( og her snakker vi hulking ).

Jeg gråter derimot skjeldent på mine egne vegne, så vil ikke si at jeg er så følsom for kritikk osv. Det er vel kanskje mest sårt hvis jeg krangler med kjæresten, for da kan jeg fort føle meg litt alene. Ellers kan jeg gråte hvis det over tid har bygd seg opp mye småting, og jeg er veldig stresset, ikke føler meg tilstrekkelig osv. Da kan den utløsende årsaken være veldig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan begynne å gråte hvis noen er hyggelige mot meg. Jeg forventer liksom ikke at andre kan være gode mot meg, så blir helt overveldet. Begynner også å gråte dersom jeg skal si noe som er vanskelig å si, feks fortelle noen om problemer jeg har gått og bært på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...