Gjest jaja Skrevet 4. april 2011 #1 Del Skrevet 4. april 2011 Leser ofte diverse tråder her om jenter som er så glad i mannen/typen sin, at de forsatt elsker han, at han er verdens snilleste og beste mann bla bla, men at de vill gjøre det slutt for at de har mistet de "romantiske" følelsen? Kan dette oversettes til; "jeg er ikke mere tiltrukket av han og vill finne meg en ny mann som jeg vill ha sex med"? Slitet litt med å forstå meg på disse trådene, for hvis alt annet er "perfekt", hvorfor har de mistet tenningen på mannen/kjæresten sin da? Kanskje det er en del kvinner der ute(og sikkert menn for den slags skyld) som ikke helt har forstått at det ikke er normalt å være forelsket i flere år og at forelskelse går over til kjærlighet? Og jeg har også lagt merke til at dette spesielt gjelder kvinner som er gift med eller er sammen med veldig snill menn(utifra hva de skriver)!? Kanskje et nytt bevis på at å være for snill som mann ikke lønner seg i lengden, hvis man skal holde på dama/kona si? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2011 #2 Del Skrevet 4. april 2011 Er sjeldent kvinner liker å innrømme at mannen og kjøresten i bunn og grunn er et sex-objekt også, og liker å kalle det "romantisk-følelser" osv, selv om det er ren kåthet det er snakk om. Kvinner har også antageligvis et behov for den evige kjærligheten og tror de må ut av et forhold så snart ting begynenr å bli litt hverdagslig og kjedelig der man ikke lenger har tid til å gjøre "romantiske" ting sammen i samme grad. Det går ikke ann å være forelsket i en person i evig tid. Jeg er ikke lenger forelsket i min kone. Betyr ikke at jeg kommer til å gå fra henne, hun er fortsatt mor til mine barn og min følgesvenn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edderkoppdame Skrevet 4. april 2011 #3 Del Skrevet 4. april 2011 vi mener vel det samme med det som når menn sier det samme. "Jeg er glad i deg mer som en venn enn som en kjæreste". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 4. april 2011 #4 Del Skrevet 4. april 2011 Det jeg mener da er at jeg ser på partneren som en venn og ikke lenger som en kjæreste. Dette skjer stort sett i forhold der den andre parten er passiv og ikke viser noen interesse eller engasjement over lang tid, der ejg må dra lasset. Det sliter mer ut og dreper mine romantiske følelser. Da dør sexlivet i takt med følelsene, og jeg har mest sannsynlig rettet nesen andre veier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 4. april 2011 #5 Del Skrevet 4. april 2011 - rett ut sagt er følelsene som får det til å krible i magen og pulsen til å stige umulig å oppdrive uansett hvor hart man prøver fordi andre ting kommer i veien - være seg hverdag eller irritasjon over noe man kanskje ikke orker ta tak i.... Personlig syns jeg det er en litt sånn "feig" ordvending på linje med "det er ikke deg, det er meg" fordi det både begrenser hva en evt partner kan "ta fatt i for å bedre seg" og fordi det sier for lite om hva som egentlig er problemet i forholdet.. Da kanskje mest fordi følelser ikke dør over natten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2011 #6 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg har troen på at forelskelsen kan vare i mange år. Er det ingen andre som kjenner kribling når de ser inn i øynene på partneren, selv om man har vært sammen i 10 eller 20 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miss jur Skrevet 4. april 2011 #7 Del Skrevet 4. april 2011 Det betyr at de har funnet en bedre hunk. Bedre kropp og mer penger med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia Skrevet 4. april 2011 #8 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg mener egentlig at de fleste gir opp ekteskap og forhold for fort, spesielt når det er barn inkludert. Selvfølgelig skal man gå dersom forhoødet har skrantet lenge, er dysfunksjonelt på mange plan, en av partene er voldelige eller mishandler fysisk eller psykisk, eller lignende. Men å forlate partneren sin fordi man ikke er forelsket lenger, men samtidig fungerer alt bra, det syns jeg ikke særlig om. Det går fint an å være i et forhold selv om man ikke er stormforelsket. Man kan elske en person, men ikke være forelsket. Man kan være lykkelig, men ikke forelsket. Å forlate partneren fordi man ikke er forelsket mer, mener jeg er en dårlig unnskyldning for at man har møtt en annen, er nysgjerrig på andre eller andre kjødelige lyster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2011 #9 Del Skrevet 4. april 2011 Og som jeg skulle ønske jeg innehav denne feminine egenskap det er å kunne "tilpasse sine følelser" etter behov og etter forgodebefinnende. Jeg klarer ikke å gi slipp på følelser av seg selv, for meg så ville det vært en uhyrlig tanke og så dårlig gjort overfor andre. Å si til en mann, jeg er mer glad i deg som en venn enn en kjæreste, - er det å være glad i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #10 Del Skrevet 4. april 2011 Det går fint å være i et forhold uten å være forelsket, men kriblingen i magen over tanken på partneren eller i det minste den skikkelig gode følelsen bør så absolutt være til stede... Den forsvinner ikke over natten og man merker at den forsvinner - da er hele poenget med et forhold å bidra til å holde liv i forholdet syns jeg... Noe annet er som skrevet over "å gi opp for lett" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 4. april 2011 #11 Del Skrevet 4. april 2011 Ja men, anonymbruker, ikke glem at mennesker er forbrukere idag. Det evige og varige er ikke tennbart. Og gjenbruke og bytte ut er ord vi vil høre mer av i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå