Gå til innhold

Vasking av sytoey


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pearl, ikke innlogget

Jeg er ferdig med julekalenderen etter 2 mnd intens jobbing, det eneste jeg har igjen er aa sy paa ringene og sy kantene og faa festet pynte opphenget.

Men tenkte jeg skulle vaske det foerst, hvordan annbefaler dere at jeg da skal gaa frem. Skylle det i vasken og saa pakke det inn i et haandkle, har jeg blitt anbefalt.

Hvordan syr jeg inn paa sidene uten at det synes????

Haaper noen kan hjelpe meg ganske fort slik at jeg kan faa det gjort, liker ikke aa ha ting liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pearl, ikke innlogget

Flytter denne opp, det er vel en eller annen her som har peiling paa hvordan man best vasker sytoey???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Tex, jeg regner med at vannet ikke skal vaere mer enn lunket. Og i tillegg boer jeg vel og vente med aa sy paa ringene til etter vask???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan syr jeg inn paa sidene uten at det synes????

Det er noe som heter "usynlighetssøm", som f.eks blir brukt når man syr opp kjoler/skjørt og gardiner. Det blir kanskje litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve.

Du syr fra baksiden på sytøyet, ved at du syr gjennom kanten du skal sy opp, men syr kun gjennom en tråd av tøyet på forsiden. Skjønner du??? elendig forklart kanskje. Men det syns nesten ikke i det hele tatt, og det behøver ikke å være i tykt stoff, jeg har sydd det slik i en silkekjole en gang, og det ble fint.

Si i fra om jeg skal forklare nermere. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om du vasker før eller etter du setter på ringene. Det som er viktig er at du syr ringene veldig godt fast, slik at de ikke ramler av når de får tunge pakker hengende i seg.

Og ja, vannet bør ikke ha mer enn 40 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pearl, ikke innlogget

Tusen takk Tex, jo jeg tror jeg forsto hva du mente, jeg skal proeve om jeg faar det til, foer jeg soeker hjelp av kyndige. Hvordan bretter jeg hjoernene for at det ikke skal bli for tykt??

Uff, det ble masser av spoersmaal dette, men jeg laerer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Tex, du har vaert til kjempe hjelp. Haaper jeg kan gjoere gjengjeld en gang.

:D  :P  :lol:  :ler:

Her er det hjelpende tastaturer i alle retninger alltid! :blunke:

Det er erfor jeg henger her også, massevis av tips fra kloke brukere, som fex Blå :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...