Gå til innhold

Høye jenter


EmHa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 15 år og ca. 183 høy, og vi har vært hos legen og jeg kommer ikke til å bli mye høyere.

Men jeg rett og slett hater å være så høy! Jeg tenker på det hver eneste dag! Jeg prøver å være rett i ryggen- det er ikke pent å lute og man blir ikke lavere av det heller.. Men når jeg står bøyer jeg alltid hoften mye - sånn at jeg blir en god del lavere.

Det jeg syntes er verst er at gutter og manner som regel ikke er høyere enn meg. De fleste i klassen er lavere enn meg. Er kansje 4 gutter som er på høyde med meg... Men jeg blir skikkelig lei meg når folk sier det til meg, spesielt hvis de sier "vitser" som at "haha, da må han stå på en stige for å nå opp, osv". Ingen har sakt at jeg er stygg etc. men det motsatte! Jeg bor på en veldig liten plass og jeg har liksom stemplet "modellen". Jeg syntes jo det er kjempemorro det, men tenker litt sånn- "ja det er jo fordi jeg er høy" jeg er ikke tjukk heller, men kunne godt vert en smule tynnere. Men folk oppfatter meg nok som passe slank og tynn.

Noen dager føler jeg meg ganske bra hvis jeg har vert med noen høye gutter f.eks. Men noen dager kan det være så ille at jeg ligger i senga og gråter fordi jeg hater høyden min! :(

Det er INGEN jeg har fortalt dette til, men av og til har jeg bare så lyst å svare at jeg vet det og at du ikke trenger å nevne det når noen kommenterer det.

Jeg er ganske sjenert også.

Huff nå må jeg slutte å skrive, håper noen har tatt seg tid å lese dette, håper på tips fra høye jenter da (a).

En siste ting:

Dere lave/passe jenter IKKE PRØV DERE PÅ Å KLAGE PÅ AT DERE ER LAV, DERE KAN NÅR DERE VIL TA PÅ DERE ET PAR HØYE HELER OG VÆRE GANSKE MYE HØYERE NÅR DERE VIL. HØYE JENTER HAR ALDRI MULIGHETEN Å VÆRE LAV EN DAG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du femten vil nok guttene på din alder begynne å skyte i været sånn mellom nå og et år eller to.

Høye slanke jenter er grasiøse, om dere ikke luter. Og slenger lave jenter med leppa, er det ren misunnelse. Ikke det at lavere jenter er noe dårligere, men jenter finner jo alltid noe annerledes ved noen å hakke på.

:kaklehone:

Du får bare ta deg selv i nakkeskinnet, og lære deg å like deg selv.

I din alder går det gjerne sport i å overfokusere på særegenheter som noe negativt. Etterhvert vil du nok oppdage at det er dine særegenheter som gjør deg til deg, på godt og vondt.

Det finnes rundt to milliarder gutter i rett alder for deg. Du vil garantert ikke slite med å finne en som liker deg for akkurat den du er. Alle andre kan du bare drite i hva mener. For dem er det kun oppførselen din som teller. Ellers er de ikke verdt å omgakkes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 år og 185, and I'm loving it. Men det tok en del år før jeg klarte "godta" høyden min. Man må på en måte venne seg til det.. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. Ja tenker at det kanskje blir bedre om noen år..

Men enda et problem er jo klærne, bukser går som regel fint. Men når det gjelder ting med armer er det sjelden noe blir nok langt- jeg kjøper heller en størrelse som passer "kroppen" enn armene, da drar jeg dem bare opp.

Sko størrelse derimot er jeg ganske "heldig" med, har "bare" 39-40 men heldig det i forhold til høyden ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukkeklær er vel et problem generelt, inntil klesindustrien lager seg en felles standard for størrelser. Hva for type stil foretrekker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir Blir vel mest handling på de butikkene vi har; bik bok, h&m, cubus, lindex; vero moda ... ja

Hyggelig å høre det da ,, kunne godt ha bytta med deg!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen år kommer de fleste gutta til å være på høyde med deg, så det skal du ikke tenke så mye på :-) du kan ikke gjøre stort for å bli lavere, så jo fortere du blir venn med høyden din, dess flere år kan du nyte den! Fokuser på alt det positive ved høyden din; du får alltid sett masse på konsert, på utesteder vil du lettere få servering fordi du er lett å få øye på, du kan i teorien bli modell, ingen kan pille deg på nesen eller overse deg fordi du er lav. Det er mange andre positive sider ved å være høy, og det er viktig å fokusere på dem fremfor det negative!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjenner meg svært godt igjen i situasjonen din! Jeg er nå 19 år og 1.81, det har jeg vært siden u.skolen.

Da jeg gikk på barneskolen var jeg alltid høyest, jeg ble mobbet for det fordi alle andre lå under gjennomsnittet. På ungdomskolen begynte de andre å vokse og ta meg igjen på lengden. Nå på VGS er nesten alle like høye, de fleste ligger på 1.70-1.90 m.

Selv om jeg alltid har blitt mobbet, vil jeg aldri i verden byttet høyden min bort!! Selv om jeg ikke kan gå på 15 cm hæler har jeg godtatt 5 cm feks. Ikke vær flau over høyden din. Det peneste jeg kan se er jenter som liker høyden sin og er stolt over den. At jenter tør å stå oppreist og ikke henge på hofte feks.

Vær stolt over deg selv! Tenk om et par år kommer mange til å misunne deg for høyden din.

Det er da visse fordeler med å være høy: du kan spille håndball og bli modell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene :hjerte:

Har selv aldri blitt mobbet for høyden og det er jo kjempebra da ^^

Men til alle som leser dette; møter du en høy jente, ikke la høyden være det første du kommenterer- hun VET at hun er høy og trenger sansynligvis ikke høre det enda en gang; selv om det er positivt ment! :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg er også veldig høy og når jeg var på din alder så hadde jeg vanskeligheter med å godta høyden.Lutet ryggen og prøvde å skjule at jeg var høy,men det gjorde ingenting bedre så jeg rettet meg opp.

I dag har jeg ingen problemer med høyden,og trives bra her oppe :) Har fått mye dritt slengt på grunn av høyden opp igjennom årene,men det er ikke mye annet en kan gjøre enn å godta at sånn er jeg!

Tipper ting blir bedre for deg etterhvert som du godtar høyden din :)

Endret av stillness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også 1.80."vokste inn" i høyden min da gutta begynte å ta meg igjen i midten av tenårene. Lutet ofte på barneskolen, og kjære vene, det ser dumt ut på bilder!:roll:

Jeg lover deg, det kommer til å bli lettere!:) Ta vare på ryggen din, og vær stolt! Jeg gikk ofte med høye hæler også, og har aldri slitt med oppmerksomheten... Min mann er ikke så høy som jeg "skulle ha", men han -bryr- seg ikke om jeg vil ha litt hæl... Det ligger mest i hodet mitt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 høg, og hater at jeg ikke kan gå med høyhælte sko! Elsker alle de høyhælte skoene, men neida! Jeg kan ikke gå med de, fordi da blir jeg jo enda høyere enn det jeg er ifra før av -.- Jeg er 18 år, og ferdig utvokst (heldigvis). Jeg har scoliose også, så jeg har pukkelrygg! Er faen ikke fint. Sliter sykt med selvtilliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt småpussig å høre høye jenter klage på at de ikke kan gå med høyhælte sko, som faktisk er en oppfinnelse for å få lavere jenter til å se mer ut som dere...

:popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover på tro og ære at du ikke kommer til å "plages" med dette om noen år - brått møter du en HØY kjekkas og deler livet med!

Og som andre har sagt - gutta trenger noen år til før de vokser noen ekstra cm.

Jeg var også en av de høyeste på barneskolen etc..

Er 1.80 nå og har en kjæreste på 1.98! wuhu :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å skamme seg over.Skulle gjerne vært så høy selv jeg :) Er ikke lav,men har har siden puberteten hatt lyst til å bli rundt 1.80m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 176 og husker selv hvor kjipt dette var da jeg gikk på ung skolen, MEN så kom jeg på vgs og begynte og trives veldig med høyden min, og nå når jeg er voksen elsker jeg å være høy! Ja jeg har jo dager hvor jeg skulle ønske jeg var "liten og søt" men så har man fått det man har fått og må bare trives med det :jepp:

Jeg går ofte i høye heler selvom jeg er såpass høy, og får alltid bare komplimanger :) og som de andre over her sier, jeg kan også LOVE deg at om noen år vil du trives med høyden, og finne en høy kjekkas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva TS, du er bare 15 år. Det er helt vanlig å hate det som skiller deg ut fra mengden i den alderen. Slik er det alltid. Bare vent til du blir 20, du kommer til å være så glad for høyden din. Selv er jeg 181, og kunne aldri tenkt meg å vært lavere, jeg bruker i tillegg alltid høye hæler. Jeg elsker å være høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 høg, og hater at jeg ikke kan gå med høyhælte sko! Elsker alle de høyhælte skoene, men neida! Jeg kan ikke gå med de, fordi da blir jeg jo enda høyere enn det jeg er ifra før av -.-

Hvem sier at jenter på 180 ikke kan bruke hæler? Jeg er selv 180 høy, og bruker alltid hæler. Hvorfor skal vi ikke kunne gjøre det? Å være høy er noe man bør bruke for alt det er verdt, vær stolt over at du er så høy som du er. Du aner ikke hvor mange jenter som kunne dødd for de ekstra centimeterne dine. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier at jenter på 180 ikke kan bruke hæler? Jeg er selv 180 høy, og bruker alltid hæler. Hvorfor skal vi ikke kunne gjøre det? Å være høy er noe man bør bruke for alt det er verdt, vær stolt over at du er så høy som du er. Du aner ikke hvor mange jenter som kunne dødd for de ekstra centimeterne dine. :)

adde helt villig gitt de bort om det gikk an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...