Baby Skrevet 1. november 2003 #1 Del Skrevet 1. november 2003 Hvordan blir overgangsstønaden hvis du har ca 5500 utbetalt i mnd i fødselspenger? Blir den redusert da? Hvis du får engangsstønad påvirker denne overgangsstønaden? Leste et sted at ferien kan telle som en del av de 6 mnd man må ha jobbet. I min situasjon sluttet jeg i en jobb 1/5-03, men fikk utbetalt feriepenger i mai. Hadde ikke tatt ut ferien før jeg slutta, fikk ikke noe beskjed om at jeg måtte det heller, var ikke noen stor stillingsbrøk jeg hadde hvis det har noe å si. Tror dere da at mai blir regnet som en av disse 6 mnd? Mange sp.mål, håper noen kan svare. :klø: God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderveitja Skrevet 5. november 2003 #2 Del Skrevet 5. november 2003 Ta kontakt med trygdekontoret ditt..De hjelper deg med dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 5. november 2003 #3 Del Skrevet 5. november 2003 Hva mener du med fødselspenger? Overgangsstønaden blir ikke redusert av engangsbeløpet. All annen inntekt reduserer overgangsstønaden. Tjener du 4000, trekkes 6-700 kr. Ett småbarnstillegg trekkes også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby Skrevet 5. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 5. november 2003 Med fødselspenger mente jeg det du får utbetalt i permisjonstiden hvis du ikke har engangsstønaden. Som lønn altså. Ligger akkurat i grenseland når det gjelder de 6 mnd du må ha jobbet også prøver jeg å finne ut hvordan jeg og lille nurket vil komme best ut av det, med fødselspenger eller engangsstønad. Har bare halvstilling skjønner du. Et veldig komplisert regnestykke, og svaret du får på Trygdekontoret varierer fra person til person, så det er ikke så lett å finne ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå