Gå til innhold

Kviser etter røykeslutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle :goodbye:

slutta og røyke for drøyt en mnd siden. Har fått dårlig hud etter det. Kviser i annsiktet hvor jeg tidligere tidvis slet med utbrudd på haka, men nå er det i panna, under kjeven, på siden.. all over :sjenert:

Også på ryggen og skuldrene og brystet. Ikke særlig lekkert. Jeg har kanskje spist litt mer søtsaker siden jeg slutta, men ikke særlig mye. Spiser fortsatt fisk 3 dager i uka, drikker mye vann osv.

Kan det være pga. røykeslutt? Holdt røyken huden i sjakk på en eller annen måte? Eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope :) Mer godteri ja, men ikke mye, skjønner ikke hvorfor litt mer sjokolade skulle hatt så mye å si... men det er vel det da. Liker ikke brus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sjokolade bit, kan gi kviser. :)

Du verden. Kan du utdype? (hvilke stoffer det er i sjokoladen som fører til hvilke prosesser i kroppen etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker og fett. :)

Jeg spiser dessverre bøttevis av søtsaker, men har ingen kviser på grunn av det. Og hvorfor skal man få kviser av fett? Lyser nesten uvitenhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Åheligheten kvinne! Du får nok noen kviser om du gomler i deg flere kg med sukker og fett.

Er nok ikke meg som er uvitende her, merker jeg. :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har klart å slutte! Gratulerer.

For meg høres det ut som om kroppen din renser seg selv etter du har sluttet å røyke :sjenert: Det gjør den gjerne på alle mulige måter.

Godteri er ingen kviseutløser - det er en myte - heldigvis

B-vitaminer er veldig bra for huden + hiv i deg frukt og grønt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man virkelig få alvorlige kviseutbrudd av røykeslutt?? HALLELUJA, da har jeg en evt forklaring på hvorfor jeg har eksplodert i ansikt og nakke/rygg da. Er ca 7 mnd siden jeg slutta å røyke, og har aldri opplevd maken til kviseutbrudd på nevnte steder på kroppen. Men hvordan løser man det? Må jeg bare finne meg i at det, og forblir det slik? I så tilfelle kan jeg vurdere å begynne med røyken igjen, for jeg nekter å plages mer med store, ømme og vonde kviser i ansiktet og nakken mer. Det er utrolig sjenerende! :(

Eller vil det stabilisere seg og gå over!? Jeg som trodde det var prevensjonen min jeg reagerte på...Hva gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å røyke, i over 9 uker etterpå hadde jeg vulkaner i trynet, og resten av kroppen for den del. DET GÅR OVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åheligheten kvinne! Du får nok noen kviser om du gomler i deg flere kg med sukker og fett.

Er nok ikke meg som er uvitende her, merker jeg. :) :) :)

Okey, hvordan påvirker fettet man inntar på kvisene da? Selv om du kanskje er uheldig og reagerer betyr ikke det at det gjelder alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere av mine venninner er faktisk utrolig sensetive overfor godterier når det gjelder kviser. Det er noe de aller fleste jeg kjenner sliter med.

Men altså, om man spiser noe hver dag, så merkes det ikke. Vi spiser bare fra tid til annen og er plaget med kviser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Seniorita

Jeg og flere av mine venninner er faktisk utrolig sensetive overfor godterier når det gjelder kviser. Det er noe de aller fleste jeg kjenner sliter med.

Men altså, om man spiser noe hver dag, så merkes det ikke. Vi spiser bare fra tid til annen og er plaget med kviser da.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere av mine venninner er faktisk utrolig sensetive overfor godterier når det gjelder kviser. Det er noe de aller fleste jeg kjenner sliter med.

Men altså, om man spiser noe hver dag, så merkes det ikke. Vi spiser bare fra tid til annen og er plaget med kviser da.

Det sitter i hodet.Ingen forskere har sett sammenheng mellom kosthold og kviser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Nå har jeg begynnt å få vondt i halsen også :( Den er utrolig sår, det skjer ganske ofte. Er det flimmerhår som kommer tilbake? jeg trodde de kommer etter en ukes tid jeg... Er det normalt med sår hals?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vel i det hele tatt ikke normalt at man får kviser eller sår hals av røykeslutt. Finnes det noen dokumentasjon på det som du kan referere til? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...