Gjest Marmot Skrevet 12. mai 2013 #521 Del Skrevet 12. mai 2013 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #522 Del Skrevet 12. mai 2013 Gratulerer så mye!!! Utrolig spennende ) Tusen takk! Ja, himmel, veldig spennende, det skjedde litt vel fort, men alt føles så rett med det huset Åh, alt dette positive som skjer om dagen er deg så vel forunt! Tusen takk for fine ord, kjære Joyce, de varmer virkelig Pm med finnlenke? Jess, jess, skal sende Gratulerer! Takk --------------------------------------- Jah, så da var vi huseiere og leilighetseiere, håper vi kan stryke det siste om kort tid Det eneste kjipe ved dette er at vi flytter ut av kommunen og må ta T ut av den barnehagen som vi er så inderlig glad i, men, vi håper vi treffer blink med den nye bhg også, og at T tilpasser seg fort og ikke tar det så tungt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. mai 2013 #523 Del Skrevet 12. mai 2013 Jeg vil også se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #524 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg vil også se PM sendt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. mai 2013 Forfatter #525 Del Skrevet 13. mai 2013 Hjemme med syk tulle i dag. Hun er pottetett og hoster nokså stygt. Håper vi slipper unna falsk krupp. Hun hadde det på natta her for noen uker siden og det var grusomt, aldri vært så redd før noensinne som jeg var da, visste jo ikke hva det var. Meeen, tilstanden ellers er fin, hehe, så hun har vært særdeles kreativ i dag; rødfarge på tven, bomullspads i sluket (stillhet er aldri, aldri bra!), banan i nesa og saft i kattedoen (yikes). Jeg må lære at det ikke nytter å snu ryggen til, selv for bare et par minutter. Hun er voldsomt festlig når hun kjeder seg Så, håper for hennes del (og min) at hun er frisk nok til å gå i bhg i morgen, eller i allefall sånn at vi kan gå utendørs. Jeg kjenner veldig på samvittigheten nå også, 2 uker til eksamen, og det går fort!! Men, hun kommer i første rekke, lesingen må vente. Ellers er jeg i husmodus for tiden. Tenker farger, smarte løsninger, etc. Mannen er uenig i alt da, kunne ikke jeg bare fått utdelt en mann som bryr seg filla om interiør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. mai 2013 #526 Del Skrevet 13. mai 2013 Trikset er å legge det frem som om det var hans idè Kjenner til det med at de er små luringer når de kjeder seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. mai 2013 #527 Del Skrevet 13. mai 2013 Gratulerer med huskjøp! Så stas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #528 Del Skrevet 15. mai 2013 Trikset er å legge det frem som om det var hans idè Kjenner til det med at de er små luringer når de kjeder seg Hehe, det fungerer neppe her Særdeles kreativ ja, må ha det fra faren i så fall Gratulerer med huskjøp! Så stas! Takk, takk ----------------------------------------------- *lesepause* Da har vi avtalt overtagelse medio august. Så, nå må vi bare få lagt ut leiligheten vår for salg. Rart egentlig, å skulle selge denne plassen. Vi har bodd her i 7 år og det er T sitt aller første hjem. Vi var på huset igjen i går og det føles veldig riktig Nå skal vi ta ut farger på belegg (til vaskerom og hovedbad), panelplater (på alle rom, minus baderom, stue og kjøkken) og fliseplater (til hovedbad), gjestebadet skal flislegges. Dette er så spennende, huset er jo helt nytt, så vi får bestemt mye nå, av farger og utførelser. Mannen er hvertfall med på å ha noen fargeklatter her og der. Her snakker vi azurblå vegg (bare en) på tvstua og limegrønt bak do på hovedbadet, yay, elsker farger Jeg er en av de som får mildt anfall av shabby chic og helhvitt, sort/hvit og de greiene der. Jeg blåser i hvordan andre har det altså, men slik får man ikke sett i vårt hjem, hehe. Sikkert noen som dåner av azurblå og limegrønne vegger også Jeg får vaskerom og tørketrommel (lykke på jord!), det har vært savnet. Vaskerommet har egen inngang (dobbel lykke på jord!!) Nå sitter jeg og handler litt klær til trollungen min. 86 er for lite for lengst, 92 er snaut, det går i 98/104, på LIndex må jeg faktisk kjøpe 110, og hun er ikke spesielt lang heller (bare jeg som trodde det ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. mai 2013 #529 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg tror jeg fant huset på Finn, men jeg tar gjerne link, jeg også! Åh, jeg er så på linje med deg ang. farger, altså. Men det vet du vel. Vi hadde et limegrønt felt i gangen i den gamle leiligheten, det var fint! Og kjøkkenet her er jo i to turkisnyanser. Hehe. Ser for meg at enkelte får kraftige anfall av det, ja. Men ja, folk må jo få ha det som de vil! Og LITT misunnelig på sånt vaskerom! Luksus! Det går unna med størrelsene! Men synes du Lindex er mindre i str enn f.eks. H&M? Her er nemlig erfaringen motsatt. Jeg har akkurat oppdaget at vi har hele tre bomullsbodyer i str 80 etter Turnerose, så jeg må nok ut og handle litt... Årstidsmessig er det ikke så rart, da, for i februar 2010 gikk det nok mest i ull! Og forresten oppdaget jeg at vi kan bruke den buksa vi fikk av dere til Snorkfrøken i år også, som en slags piratbukse. Passer fint i livet, litt snau på beina, men det gjør jo ingenting når (hvis) det blir varmt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 15. mai 2013 #530 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg synes også Lindex er større enn H&M. Her er vi over på 110 i gensere for lengst, men Murmel er ganske lang da, han er like lang som en gjennomsnitlig fireåring. Kan jeg få link til huset også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #531 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg tror jeg fant huset på Finn, men jeg tar gjerne link, jeg også! Åh, jeg er så på linje med deg ang. farger, altså. Men det vet du vel. Vi hadde et limegrønt felt i gangen i den gamle leiligheten, det var fint! Og kjøkkenet her er jo i to turkisnyanser. Hehe. Ser for meg at enkelte får kraftige anfall av det, ja. Men ja, folk må jo få ha det som de vil! Og LITT misunnelig på sånt vaskerom! Luksus! Det går unna med størrelsene! Men synes du Lindex er mindre i str enn f.eks. H&M? Her er nemlig erfaringen motsatt. Jeg har akkurat oppdaget at vi har hele tre bomullsbodyer i str 80 etter Turnerose, så jeg må nok ut og handle litt... Årstidsmessig er det ikke så rart, da, for i februar 2010 gikk det nok mest i ull! Og forresten oppdaget jeg at vi kan bruke den buksa vi fikk av dere til Snorkfrøken i år også, som en slags piratbukse. Passer fint i livet, litt snau på beina, men det gjør jo ingenting når (hvis) det blir varmt! Selger har fjernet det fra Finn, så jeg får ikke vist dere. Jepp, det vet jeg Jeg husker prospektet fra dere solgte, og jeg digga den gangen! På samme måte som jeg digger dørene dere har i 2.etg. nå Absolutt, bidrar til mangfold Vi var på visning i et hus en gang hvor alt var malt i hvit høyglans og gulvet var hvit epoxy, så ut som en skøytebane, jeg ble snøblind! Kunne ikke hatt den sånn Har sett en turkis sofa som jeg har veldig, veldig, veldig lyst på, men mannen er ikke med på moroa, det blir grå sofa, men masse puter i herlige farger Farger gjør en glad! Ja, gosj, gjett om jeg gleder meg til det vaskerommet! Og verandaen vår har masse sol og lys, har store planer om tomat, paprika og chiliplanter Varmt nok for agurkplanter, men tviler på at det blir fuktig nok, men hadde jo vært kult å få til Hehe, T har tre plagg fra HM, to tights i 98/104 og en kjole i 98/104, de er romslige i strl (nuvel, syns aldri tights blir romslig med tb-rumpe, men), men LIndex er snaut syns jeg. Hun har alt derifra i 98/104, men særlig i bukser kunne hun hatt 110/116 Koselig med den buksa da! Jeg syns det settet er så fint, T hadde det i rosa i fjor sommer Jeg synes også Lindex er større enn H&M. Her er vi over på 110 i gensere for lengst, men Murmel er ganske lang da, han er like lang som en gjennomsnitlig fireåring. Kan jeg få link til huset også? Så snodig, jeg syns Lindex er så pittelite i strl. Det er fjernet fra Finn, så jeg får ikke vist... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #532 Del Skrevet 16. mai 2013 I dag reiser vi oppover til foreldrene mine! Vi skal feire nasjonaldagen der. Hadde lyst til å dra til Oslo utelukkende for å se på politihestene (jeg jobbet i stallen der for mange år siden), men jeg ble så nedstemt Bunaden min passer jo ikke! Neste år, daaaa Jeg skal ta på meg mine dritkule turkise bukser og min cerisefargede silketopp (silke dere, for et materiale!) Kiloene går saaaakte av, men jeg har mistet mange centimeter da, faktisk så mye som 60 totalt (men ja, jeg er svær,mye å ta av), og jeg kan skimte muskler på rygg og skuldre (markert er vel å ta i, men jeg begynner å få lønn for strevet), jeg visste at jeg bygger raskere på overkropp enn underkropp, mister også fett raskere på toppen enn bunn (typisk for timeglassfasong, selv om jeg foreløpig ser ut som et omvendt timeglass ) Nå skal jeg ikke bli helt kroppsfiksert her, men må jo skryte litt. Jeg drar faktisk 85 kg i markløft nå *stolt* Målet er 100 før sommeren Knebøy er gull, slitsomt, helt jævlig, hater å trene ben og rumpe, men når rumpa mi plutselig har begynt å bevege seg nordover, ja, da er det håp for alle rumper, for min var særdeles langt nede i de sydligere strøk Okay, kroppsprat over og ut! Jeg går og tar meg en tekopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #533 Del Skrevet 16. mai 2013 Og ja, jeg har søkt bhgplass til T i vår nye kommune. Hun står jo uten rett siden hovedopptaket har vært, men jeg håper jo i det lengste! Gjerne i den med gangavstand til huset vårt Gigantisk barnehage da, 72 plasser, jeg er ikke vandt til sånne forhold, i T sin nåværende bhg er det plass til 35 barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 16. mai 2013 #534 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg synes det er morsomt at du kaller 72 barn for gigantisk. Jeg har fått plass i en barnehage med 69 barn til Murmel, og den regner jeg som liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #535 Del Skrevet 16. mai 2013 Haha, ja, der kan du se, Marmot, det er jammen forskjell rundt forbi i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 16. mai 2013 #536 Del Skrevet 16. mai 2013 Gratulerer med både jobb og hus Tusle Er nysgjerrig på hvilken kommune dere skal flytte til.. Bhg til J har 150 barn, så jeg syns også 72 var ganske lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. juli 2013 #537 Del Skrevet 14. juli 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 6. desember 2013 #538 Del Skrevet 6. desember 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #539 Del Skrevet 5. januar 2014 Hei, er det noen som husker meg? Riktig godt nyttår til de som måtte forville seg inn. Det var hyggelig å bli etterlyst, *Joyce* og Spatula Ja, hvor skal jeg begynne? Jeg startet i ny jobb i mai, kjempespennende, overveldende og utfordrende. Jobben er krevende, ingen dag er lik, men miljøet er fantastisk og det er stødige, dyktige ledere som virkelig har funnet balansen mellom det å være sjef og det å være kompis. Ble sykemeldt nå rett før jul, har hanglet lenge og ble aldri frisk. Fikk beskjed av legen å ta det med ro og slenge beina opp i sofaen. Juleforberedelser ble parkert. Disse dagene har gjort godt. Ser fram til å starte på jobb igjen. Huset vårt! Som vi trives her Vi har ikke blitt kjent med nærområdet enda, men når våren kommer snikende, tenker jeg det blir lettere. Det er ikke små barn i de nærmeste husene, men de er nok ikke voldsomt langt unna Det er nydelig med all plassen og jeg går og gleder meg til våren kommer og vi kan begynne på uteområdet. Uteområdet er jo det første inntrykket man får og nå er det nokså stusselig her, hehe. Leiligheten vår ble solgt rett før jul, under takst, men med dette markedet er vi bare glad for at den gikk nå. T! Min deilige, bestemte, omsorgsfulle snart treåring, fy, så fort tiden flyr! Hun fikk barnehageplass rett i nærheten her i høst, det var en lettelse. Hun stortrives der. Den pedagogiske lederen på hennes avdeling er et nydelig menneske; superflink! De har stort (da mener jeg stort) uteområde, de fokuserer på dyr og naturen og de er mye ute, akkurat slik jeg ønsker at det skal være i en barnehage. Kjenner veldig på at jeg ønsker meg søsken til henne. Vi starter prøvingen i april/mai Jeg har jo dette evinnelige vektproblemet, men jeg får gjøre en god innsats i disse månedene :is: Ellers har jeg det bra, kjente depresjonen kom snikende i høst, men den lå bare og "lurket" og forsvant igjen, takk og lov, for livet er egentlig innmari fint nå Januar blir litt "kjipemåneden" nå etter jul og alt med seg og før vi får pengene fra leilighetssalget, men etter det, i februar tenker jeg, skal jeg bruke litt penger på bare meg. Det har jeg nemlig ikke gjort på mange, mange, mange måneder. Så da blir det litt nytt tøy, nye sko, en tur til frisøren (Dèt behøves!), få fikset litt negler, osv, osv Litt usammenhengende, men, det er jo sånn jeg er skrudd sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. januar 2014 #540 Del Skrevet 5. januar 2014 Heeei! Så koselig med oppdatering fra deg! Ikke minst når alt går så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå