Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!

Tusle

Anbefalte innlegg

T er syk for ørtende gang etter bhg-start. Kraftig ørebetennelse med sprekk i begge trommehinnene. Har så vondt av henne, vet hvor smertefullt det er. Var "ørebarn".

Litt sliten akkurat nuh;)

Åååå, stakkars T! :grine: Var ørebarn jeg også, husker det med gru. Håper dere er forbi det verste og at formen kommer seg raskt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørebarn her og... Stakkars lita! :sukk: Slitsomt for både små og store når de små er syke, selv om det selvfølgelig er verst for de små! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg får liksom ikke sparket i gang dagboka mi igjen... Kanskje det har noe med at mange av de gode, gamle har slutta her på KG? :klo:

I allefall så rusler og går livet sin vante gang her i heimen. Hu mor er fremdeles "mellom jobber", noe som er ufattelig kjedelig. Det føles ikke kult for en feminist som meg å omtrent bli forsørget av mannen sin, noe penger får jeg jo inn, men det er svært, svært lite... Så nå skal jeg snart begynne i praksis. Tjener antageligvis ikke noe særlig mer enn det jeg gjør nå, men da får jeg hvertfall arbeidserfaring :) Dessuten ønsker vi å finne oss en større plass å bo og det er jo uaktuelt slik min arbeidssituasjon (eller mangel på sådan...) er nå.

Så var det T da, fine, lille T som vi er så ufattelig glad i. Tenk at hun om bare 8 små uker er to år gammel, helt ubegripelig igrunn. Siden barnehagestarten i august har hun vært mye syk, mye feber, forkjølelse og ørebetennelse. Pokker altså, at hun måtte bli "ørebarn" slik som meg, det er så innmari vondt og jeg håpet at hun skulle slippe unna. Så når sykdommen herjer den vesle kroppen da er Ella smoothies og Timmy Tid gode å ha. Timmy er helten her i huset, han og Sauen Shaun, det er ikke Timmy på netflix, men der finnes Shaun og han er en god nummer to.

Når hun er frisk er det full fart. Hun er utrolig aktiv, er kjempeflink til å leke for seg selv, men å pusle eller trille ball med mamma og pappa er også veldig populært. Da setter hun seg på gulvet og klapper på plassen ved siden av seg "sett dæ mamma" :ler: Ellers tegner hun, dagen lang, de vakreste små fjes og kruseduller. Her om dagen spurte jeg hva hun hadde tegnet og hun så på meg og sa "båt", klart, det kunne man jo ikke se med det blotte øyet, men om jeg knep øynene sammen og stirret veldig hardt, så jo, der var det sannelig en båt ;)

Språkmessig mener de i barnehagen at hun er langt framme, hun setter sammen setninger på 3-4 ord nå, på sørlandsdialekt selvfølgelig, hehe. Hun har stor språkforståelse og begynner å bli enklere å kommunsiere med, hun skjønner mye av det vi sier, samtidig er det frustrerende for henne å forstå så mye, da vi ikke altid forstår hva hun mener og det resulterer i raserianfall og mye tårer. Som oftest finner vi ut av det sammen :)

Hun er veldig sosial, åpen og tillitsfull, men det har jeg inntrykk av at de fleste toåringer er? Hun sier hei til alle som går forbi henne og blir lei seg om de ikke sier hei tilbake. Hun kjenner igjen personer på bilder, "mamma, pappa, *sitt eget navn*, bess og babbe (bestemor og bestefar, hehe), banan som er favorittfrukten er "manna", men ballong er også manna, eller mannes, så de ordlydene er nok litt like. Hun kan telle, feilfritt til tre, men opp til 10 stokker det seg litt. Hun kan flere sanger, det er lett å høre hvilken sang hun synger, treffer på melodien, men man må nok legge godvilja til for å høre ordene, man kan høre en hatt, en bæ bæ og ja ja, og datt innimellom all bablinga, og tjo hei!! med to utropstegn, det er Hokus og Pokus, hehe, Lille Petter edderkopp og Bæ bæ lille lam.

Sånn, det var mye skryting om den fineste jeg vet, er bare så stolt av henne. Mammahjertet smelter når hun legger de små lubne hendene på kinnene mine ser på meg og sier "mamma, gla i dæ" :rodmer:

Sånn, jeg skal gi meg nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig oppdatering! T høres ut som ei skikkelig god jente! Gleder meg til vår lille tulle begynner å snakke og gi uttrykk for at hun er glad i oss :rodmer:

Om jobben ikke gir så mye inntekt, så er jo arbeidserfaring alltid positivt å få med seg :jepp:

God jul, og godt nytt år! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

• 3 uker senere...

Jeg er fremdeles av og på ser jeg :ler:

De siste ukene har jeg faktisk vært opptatt. Vil ikke brette for mye ut her, men det handler om praksisplass etc, slik at jeg kan få meg jobb etterhvert. Eller, jobb kunne jeg fått, men jeg ønsker meg jo jobb i tilknytning til utdannelsen min, så nå driver jeg å bygger på CVen min :jepp:

Ellers er det full rulle i denne heimen, pappaen i huset jobber mye på denne tiden av året, så lillemor og jeg er mye sammen bare vi to, det er jo også veldig koselig. Det merkes godt at hun blir eldre nå, det er mye egne meninger og oppfatninger om saker og ting. Her i huset er det kasting som er den store hiten, gi meg styrke sier jeg bare :ler: Samtidig er hun så vanvittig omsorgsfull og kjærlig. Om hun ser noen gråter så ser hun på meg med store øyne og skjelvende underleppe og sier: "å, æ lei sæ", hun sier det samme hvis det er hun som er lei seg, så da må vi alltid prate og trøste litt. Klemmer deler hun også mer enn gjerne ut. Hun er så innmari fin og jeg er så innmari glad i henne!

Vi har kommet til februar, måneden snuppa fyller 2 år, herrefred, 2 år! Jeg har lest meg tilbake i dagbøkene mine, både den jeg skrev her på KG og den jeg skrev for meg selv. Og jeg skriver at jeg ikke er lei, bare spent og at jeg lengter etter henne. Begynner å sippe bare å skrive dette nå, hehe. Vi var jo en hel gjeng som ventet barn cirka likt, mange har jo sluttet her, noen er fremdeles igjen, jeg husker det som veldig koselig å "henge" med så mange her inne, sykemeldt som jeg var. Innmari gode sjokoladekjeks, noen som husker den? Og Lillefot: Fine fruer hikker med rumpa, de fiser ikke? :skratte:

Ja, da skal jeg lalle meg ut av det emosjonelle hjørnet, svinge meg rundt og da helgevasken før troppene kommer hjem :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga overstått. T er i barnehagen, pappaen er på jobb. Jeg skal straks sette meg ned å begynne med å lage lister, jeg (hjerte) lister, vi skal ha bursdagsselskap her i helgen (familieselskap), og da kreves det planlegging. Jeg skal lage Timmy Tid-kake til T, hun er så glad i det lammet, så da prøver jeg. Planen er å lage sukkerbrød, fylle det med et lag sjokolademousse, og et lag bringebærkrem, trekke den med marsipan (jeg er ikke så glad i fondant), lage favorittfigurene hennes; Timmy og Yabba (anda), og barnehagen, figurene lager jeg i marsipan og barnehagen tenker jeg å lage i crispy treats, håper jeg får det til ;) Så lager jeg cupcakes tenker jeg, kaaanskje cake pops, svigermor lager ostekake og svigermormor lager eplekake, det bør holde :ler: Mamma og Pappa, samt søster kommer på fredag, da blir det pinnekjøtt :sikle:

Etter ukeshandlingen skal jeg trene, gleder meg faktisk ;) Har begynt å trene styrke med frivekter og det er så moro, kondisjonen trener jeg på tredemølle. Har mer eller mindre ombestemt meg hva operasjon angår, jeg tør ikke! Så da må jeg greie det selv.

T fikk stor seng til jul, denne og det er stor suksess. Vi trøblet litt med leggingen en måneds tid fram til vi ønsket henne denne til jul og etter det har leggingen gått som smurt. I det siste har hun skjønt at hun kan stå opp selv da, og kommer inn på vårt rom, heldigvis sover hun til 7.30 så det er jo ingen krise, men når man har vært bortskjemt med at hun sover til 8.30 så er det merkbar forskjell :ler: I dag tidlig kom hun inn til meg, jeg våknet i det hun kom inn, hun skrudde på lyset og krabbet oppi senga, så ser hun på meg og sier (mamma, æ lei dæ?), jeg hadde "søvntårer" i øyekroken, hun tørket de bort og ga meg en god klem, hallo, jeg smelter helt jeg, at det går an å være så fin :rodmer:

Nu; lister :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lagt igjen spor her :sjenert:

Vi har også akkurat byttet til stor seng,og det er stor stas,hun koser seg i prinsessesenga si :hjerte:

Blir så imponert over bake ferdighetene til flere her inne :daane:

Jeg har og begynt å trene (i dag) fått beskjed av lege at det må til :sjenert: så nå fikk jeg det sparket i ræva jeg trengte! Skjønner at du fenger ut mtp operasjon,synes det høres skummelt ut jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg synes det er deilig med et barn som kommer inn til meg om morgenen, men her i huset har vi en regel om at det ikke er lov å skru på lyset før vekkerklokken har ringt. :fnise:

Så flink du er som trener med frivekter, jeg prøver jeg også, men jeg føler jeg har veldig lite fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lagt igjen spor her :sjenert:

Vi har også akkurat byttet til stor seng,og det er stor stas,hun koser seg i prinsessesenga si :hjerte:

Blir så imponert over bake ferdighetene til flere her inne :daane:

Jeg har og begynt å trene (i dag) fått beskjed av lege at det må til :sjenert: så nå fikk jeg det sparket i ræva jeg trengte! Skjønner at du fenger ut mtp operasjon,synes det høres skummelt ut jeg altså.

Koselig å "se" deg :vinke:

Ja, sant det er greit med stor seng? Jeg sippa og grein selvfølgelig når mannen skrudde fra hverandre sprinkelsenga; har hun virkelig blitt så stor?

Hehe, mine bakeferdigheter er det så som så med, jeg klinker til med prosjekter jeg egentlig ikke klarer, men nå får vi se da ;)

Trene er herlig, men ikke overdriv i starten, mange knuser til med 4-5-6 økter i uka og blir drittlei etter en knapp måned eller så, start med 2, kanskje tre, og kanskje det er nok også? :)

Ja, jeg har lest så mange skrekkhistorier nå, det er mange av de, så nå skal jeg greie det selv!

Jeg må si jeg synes det er deilig med et barn som kommer inn til meg om morgenen, men her i huset har vi en regel om at det ikke er lov å skru på lyset før vekkerklokken har ringt. :fnise:

Så flink du er som trener med frivekter, jeg prøver jeg også, men jeg føler jeg har veldig lite fremgang.

Ja, det syns igrunn jeg også, og så har jeg nettbrettet på lur og finner fram netflix og sauen shaun eller frode klodehode (forferdelig syns jeg, hipp hurra syns T), så kan jeg slumre videre en episode eller tre :ler:

Har du fått god veiledning? For meg var det veldig viktig med god veiledning for teknikken sin del og for selvtilliten sin del. Og legg på nok vekter, ingen progresjon ingen resultater ;) Men, ikke øk på vektene før teknikken sitter. Jeg pingler i vei med 30kg på knebøy, men teknikken der sitter ikke, så da må jeg leve med det inntil videre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, fine T! :rodmer: Og fine, fine mamma'n hennes. :hjerte: Den morgenseansen var jo bare nydelig! Jeg er SÅ glad for at du skriver litt her igjen! Jeg er ikke så flink til å formidle det, men jeg tenker mye på deg og dine. :Nikke:

Mektig imponert over kakeplanene. :jepp: Det var ALT for mye kaker her i helgen, men det blir det jo ofte, og da spesielt når tre voksne ikke kom i familieselskapet likevel. Skal dere servere "saltmat" i selskapet? I tilfelle kan jeg slå et slag for suppa vi serverte på lørdag, det var en knallsuksess! Denne her, er det. Superenkel å lage og veldig god. :)

Og du, jeg skjønner deg godt ang operasjon. Og synes fortsatt du er knalltøff. Det er ikke bare-bare å gå på sånn som du gjør.

Fine, gode Tusle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine, fine T! :rodmer: Og fine, fine mamma'n hennes. :hjerte: Den morgenseansen var jo bare nydelig! Jeg er SÅ glad for at du skriver litt her igjen! Jeg er ikke så flink til å formidle det, men jeg tenker mye på deg og dine. :Nikke:

Mektig imponert over kakeplanene. :jepp: Det var ALT for mye kaker her i helgen, men det blir det jo ofte, og da spesielt når tre voksne ikke kom i familieselskapet likevel. Skal dere servere "saltmat" i selskapet? I tilfelle kan jeg slå et slag for suppa vi serverte på lørdag, det var en knallsuksess! Denne her, er det. Superenkel å lage og veldig god. :)

Og du, jeg skjønner deg godt ang operasjon. Og synes fortsatt du er knalltøff. Det er ikke bare-bare å gå på sånn som du gjør.

Fine, gode Tusle! :klemmer:

Fine, fine deg :hug: Det er ikke jeg heller, så; takk i like måte :klemmer:

Håhå, jeg er redd jeg har tatt meg vann over hodet denne gangen, men å har jeg skrytt til hvermansen at jeg skal bake timmy tid-kake, så jeg må bare få det til ;) Sløyfer cake pops denne gangen, det blir nok kake. Nei, vi skal ikke ha saltmat, vurderte det, men jeg sløyfer det, vi blir så mange, 19 stk i vår lille stue, da er det nok med kake, orker ikke all oppvasken, haha.

Tusen takk vennen, slike ord tar jeg med meg, Enkelte syns nemlig jeg er dustete som sier fra meg en slik fantastisk mulighet (kremt, vedkommende har ikke satt seg veldig mye inn i hva en GB går ut på)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var frøken strøken levert i barnehagen. Og vet dere hva, når jeg fant fram mei taien så ristet hun skikkelig på hodet etterfulgt av et "neia, ikkje sidde" og så pekte hun på vogna og gikk og satte seg i den*hulk* Er bærekarrieren vår over alt?

Nå sitter jeg og finpusser på en søknad jeg skal sende og den jobben har jeg så skrekkelig lyst på. Får jeg en fot innenfor der så er det mange, mange muligheter som ligger åpne. Får jeg den jobben må jeg til staden på opplæring, *Joyce*: lukter jeg en cafèdate eller fem da? :hug: Å, jeg kjenner allerede nå at jeg blir skuffet om jeg ikke får den jobben :sukk: Jeg vil! Jeg kan! Jeg klarer!

For dere tøybleieinteresserte, er det bare *Joyce*, eller er det fler? Haley? Bruker du TB på Frøken? I allefall så er lille T ikke liten lenger, hun er lang, men ikke veldig tung, hun veier rundt 13,5 kg og er rundt 94-96cm høy. Og er på full fart ut av bleiene sine. Charlie Banana-bleiene kan veldig straks avskrives, hun har mye å gå på i kneppingen, men risen blir for kort, samme med Bright Star Baby, og Fuzziene i one size, de eneste som faktisk funker 100% nå er Happy Heinys i L og OS. Jeg kjøpte et par Fuzzi Bunz i L her om dagen og det ser ut som de kan funke til bleieslutt, heldigvis ;) Ellers har vi brukt engangs på nettene en lang stund nå, jeg fant aldri en bleie som var tørst nok, Baby Beehind med ekstra booster var heller ikke nok, helt utrolig :ler: heldigvis og halleluja så går T for tøybleiebunken om hun får velge selv :hoppe:

Sitter fremdeles og "surmuler" over at hun ikke ville sitte på ryggen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant nettopp frem igjen manducaen etter 8 mnds opphold. Det var en stor suksess, og det var bra, for da slapp vi å ha med vogn på storbyweekend i Helsinki.. ;) Kanskje du skal rydde bort mei taien i et par uker, og så la T "finne" den selv heeelt tilfeldig? :lur:

Lykke til med jobben, krysser fingrene!! Vet hvordan det er å søke en jobb som oser "MIN!" lang vei.. :sjenert:

Forøvrig ville jeg bare si at jeg synes du er tøff! :nigo:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også helt slutt på bæring, "Ikke sitte jygge!" sier han bestemt. :tristbla: Men han vil ikke sitte i vogna heller, om han velge velger han ryggen, heldigvis.

Lykke til med jobbsøking! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant nettopp frem igjen manducaen etter 8 mnds opphold. Det var en stor suksess, og det var bra, for da slapp vi å ha med vogn på storbyweekend i Helsinki.. ;) Kanskje du skal rydde bort mei taien i et par uker, og så la T "finne" den selv heeelt tilfeldig? :lur:

Lykke til med jobben, krysser fingrene!! Vet hvordan det er å søke en jobb som oser "MIN!" lang vei.. :sjenert:

Forøvrig ville jeg bare si at jeg synes du er tøff! :nigo:

Ja, det er kanskje smart, tror jeg skal gi det et forsøk :lur: Hørtes veldig ok ut å slippe vogn på storbyweekend ;)

Tusen takk! Ja, det vet du jo alt om, krysser det jeg har for deg også :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også helt slutt på bæring, "Ikke sitte jygge!" sier han bestemt. :tristbla: Men han vil ikke sitte i vogna heller, om han velge velger han ryggen, heldigvis.

Lykke til med jobbsøking! :klem:

Ja, de blir jammen fort store disse babyene våre. T elsker vogna, har alltid gjort det, men å sitte på ryggen har også vært populært, får håpe trenden snur, men har mine tvil.

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer vilje blir det jo på dem etterhvert. :ler: Jeg tipper meitaien fortsatt vil være god å ha innimellom, jeg. :Nikke: En toåring er tross alt ikke SÅ utholdende, stort sett... Men Turnerose er muligens ikke representativ - nokså bedagelig anlagt, den jenta. Hun sitter gjerne på ryggen fortsatt, hun, hvis hun ser muligheten. :lol: (Dvs at meitai er tilgjengelig og mamma i rett hjørne. ;)) Men ringslynge, hadde det vært noe? Hvis du orker... Turnerose elsket slynga på den alderen, lett å komme opp og ned ettersom det var noe som fristet henne.

Åh, klart du må få den jobben! Jeg gleder meg alt til cafésliting! :hoppe: Krysser fingre og tær for deg!

Jeg sydde bleier, jeg, rundt barnehagestart da hun var 18 mnd, og de var diiiigre. Holdt til hun var nesten 3. Ellers er vel FB og HH blant de største. Sweet Peas funket også lenge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...