Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!

Tusle

Anbefalte innlegg

Takk dere :)

Ferdig nå, gikk greit tror jeg. Ble så utrolig kvalm når jeg satt der, svimlet og kaldsvetta, det er så typisk :sukk: men nå er jeg ferdig :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink hun er! Går hun uten støtte? :rodmer:

T løper(!) med gåflyet sitt, men det ble med de tre skrittene uten støtte ;)

Ja, Lille Lo går uten støtte, det har hun gjort i 3-4 uker nå. Fort går hun også, hun løper nesten av og til:) Kjempegøy er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har kjøpt meg symaskin, men hva gjør jeg nå da? Har aldri tatt i en symaskin før :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på 15 mnd-kontroll med vesla. Bare skryt og godord fra HS, kvikk, opplagt og framfor seg var ordene hun brukte. Det varmer mammahjertet :rodmer:

Hun veide 11,5 kg og var 81 cm lang. Det at hun ikke går skulle vi ikke tenke så mye på, men det gjør jeg egentlig ikke heller. HS var imponert over at hun har to-ordssetninger da. Jeg trodde ikke det var spesielt tidlig jeg? :klo:

Ellers har jeg gått ned 10 kg siden oppstart 10 april, godt fornøyd :Nikke:

Nuh har jeg en date med House :sikle::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår helsesøster sa at de "forventer" to-ordssetninger på toårskontrollen, så 15 mnd er nok ganske tidlig :jepp: Flinkingen! Og flink du også, 10 kilo er jo kjempemessig! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det? Nå ble jeg litt kry :)

Tusen takk, mange kilo igjen, men ned er ned :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på ny meitai. Bar nettopp T på ryggen og det var ikke behagelig. Dessuten begynner den å bli for smal for henne i panelet. Hun får ikke skikkelig støtte ut til knehasene. Og jeg har funnet en som er sååå fin, å, skal, skal ikke?

Og en ting til, Brio Go eller Bugaboo Bee? Den ene er jo sportsvogn og den andre ei trille, men Goen tar også veldig liten plass sammenlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått sydd noe? :) Du kan jo sy deg en ny meitai... ;) Jeg kan veilede, jeg!

Hurra for store, fine, flinke T! :rodmer: Og hurra for 10 kg ned - det er jo superbra! :jepp: Kjører du fortsatt egenkonstruert-med-supermat-varianten?

Hvilken meitai sikler du på? *nysgjerrig*

Fordelen med Go er vel kanskje at den i større grad enn Bee er en helårsvogn? De små hjulene på Bee funker ikke så bra på snøføre, liksom. Men det har dere vel uansett ikke allverdens av nede hos dere? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Brio Go. Den er super, super, superfin! Også blir den veldig liten sammenlagt, spesielt om du har sittedelen snudd fra deg. Trenger du å få den enda mindre, er det veldig lett å ta av hjulene. Det er også lettere og tar mindre tid å slå sammen og ta opp igjen Go enn Bee. Men spørsmålet er jo hva du skal med den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått sydd noe? :) Du kan jo sy deg en ny meitai... ;) Jeg kan veilede, jeg!

Hurra for store, fine, flinke T! :rodmer: Og hurra for 10 kg ned - det er jo superbra! :jepp: Kjører du fortsatt egenkonstruert-med-supermat-varianten?

Hvilken meitai sikler du på? *nysgjerrig*

Fordelen med Go er vel kanskje at den i større grad enn Bee er en helårsvogn? De små hjulene på Bee funker ikke så bra på snøføre, liksom. Men det har dere vel uansett ikke allverdens av nede hos dere? :ler:

Nei, jeghar bare maskinen, ikke noe annet. Noen tips til hvor jeg kan handle stoffer og andre nødvendigheter? Kunne tenke meg å sy meitai, men jeg må øve litt først :fnise:

Ja, hun er så fin så :hjerte: Det nye nå om dagen er følgende:

T: mammaaaaa?

Jeg: Ja *navnet*?

T: Tiiiiittei

:rodmer:

Egenkonstruert med supermat-varianten ja, fungerer kjempebra :Nikke:

Det blir en Bee. Mannen trumfet gjennom meningen sin, siden jeg trumfet gjennom ang. City crossen.

Brio Go. Den er super, super, superfin! Også blir den veldig liten sammenlagt, spesielt om du har sittedelen snudd fra deg. Trenger du å få den enda mindre, er det veldig lett å ta av hjulene. Det er også lettere og tar mindre tid å slå sammen og ta opp igjen Go enn Bee. Men spørsmålet er jo hva du skal med den da?

Det blir en Bee her i huset, vi har jo sportsvogn og det er litt forskjell på de når de er sammenlagt (fant et bilde).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Hvis dere skal beholde den andre sportsvogna er det helt riktig valg, ja. Jeg tror Bee er den fineste av alle triller jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt dyr, men for meg er det viktig å kunne ha T mot meg og da er det jammen ikke mange alternativer.

-----

I dag er det strålende vær her, så nå skal T og jeg straks ut i finværet :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:tommelopp: for å ha henne mot deg! :) På vei ut i finværet nå vi også, venter bare på at S skal spise opp havrefrasen sin. Tørre havrefras er nemlig en stor hit for tida! :spy::ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeghar bare maskinen, ikke noe annet. Noen tips til hvor jeg kan handle stoffer og andre nødvendigheter? Kunne tenke meg å sy meitai, men jeg må øve litt først :fnise:

Ja, hun er så fin så :hjerte: Det nye nå om dagen er følgende:

T: mammaaaaa?

Jeg: Ja *navnet*?

T: Tiiiiittei

:rodmer:

Egenkonstruert med supermat-varianten ja, fungerer kjempebra :Nikke:

Det blir en Bee. Mannen trumfet gjennom meningen sin, siden jeg trumfet gjennom ang. City crossen.

De har mønster på meitai på Stoff&Stil, kom jeg på, tegnet av en på TI. :) Der er det jo instruksjoner og sånt. Så kan du evt sy litt lengre stropper og sånt etter hva du liker - jeg liker lange stropper og syr dem vel stort sett på ca 2,20 m. Stoffer kan du også kjøpe der. Jeg foretrekker etterhvert linstropper (bruk i tilfelle , men de har (11 wales) som kan brukes også. Kord er dog litt mer knot å sy. Triste farger på den, også. Utenom stroppestoff trenger du pyntestoff til panel, jeg bruker gjerne å ha den ene panelsiden i stroppestoffet, og noe litt kraftig stoff å ha mellom for å gjøre den stødig og solid. Padding til stroppene om du vil ha det, jeg har brukt billige fleecetepper som jeg har klippet opp i passe brede strimler. Knapper til å feste sovehette om du skal ha avtakbar sådan. er det også instruksjoner, men ikke mønster som sådan. Dog vet jeg ikke om du trenger mønster, egentlig, du kan jo bare tegne av fasongen på Cinderellaen og gjøre det høyere/bredere så det passer til T. :) Jeg vet heller ikke hvor stor den S&S-meitaien er...

Haha, jeg har også funnet nøkkelen til vektnedgang - å spise melkefritt. ;) Cluet er jo at jeg ikke rekker å spise, for jeg har ikke funnet meg så mange kjappe alternativer uten melk enda, og er i tillegg litt matlei, så jeg har ikke lyst på brødskiver. Har gått ned en kilo på 3 dager... Men morgen-supermat-shaken min må jeg ha!

Hurra for Bee! Og hurra for lang tur i sola. Høres deilig ut! Her regner det i dag, så jeg holder meg inne...

Tørre frokostblandingting er en slager, ja. :ler: Havrefras er stadig pop her i huset, sammen med All-Bran. Hender hun slår til med litt yoghurt på, men som regel ikke. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer deg etterpå Joyce :)

Trøøøøøtt! Jeg var nemlig ute på livet i går sammen med Lillefot og en felles venninne:) Sånn som vi kosa oss :) Rota meg i seng rundt halv 2,hehe, og T vekte meg 7 og ikke nok med det, men hun er skikkelig sur i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...