Gå til innhold

Å spise en boks vaniljekesam daglig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt min elsk på vaniljekesam, og spiser dette daglig, hvor jeg deler den opp i to mellommåltider. Jeg skal ned fem kilo til sommeren, og ja, jeg vet at forutsetningen for vektnedgang er kaloriunderskudd, MEN, er det greit, eller bør jeg sløyfe det? Jeg spiser det fordi jeg synes det smaker kjempegodt, og fordi jeg bruker vaniljekesamen til å kompensere for andre søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt min elsk på vaniljekesam, og spiser dette daglig, hvor jeg deler den opp i to mellommåltider. Jeg skal ned fem kilo til sommeren, og ja, jeg vet at forutsetningen for vektnedgang er kaloriunderskudd, MEN, er det greit, eller bør jeg sløyfe det? Jeg spiser det fordi jeg synes det smaker kjempegodt, og fordi jeg bruker vaniljekesamen til å kompensere for andre søtsaker.

Da bør du i tilfelle spise mager-varianten, som kun inneholder 5% sukker og 0,6% fett (i følge Tine 80% mindre fett enn vanlig Vanilje Kesam).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Jeg spiser den magre, og synes den er veldig god. En boks gir 225 kalorier, det er ikke så mye!

Om denne gjør at du blir kvitt søtsuget, og kutter godteriet, høres det lurt ut å fortsette å spise denne. Er ihvertfall mye bedre enn å stappe innpå med godteri hver dag. Prøv vaniljekesam på frukt, det er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser den magre, og synes den er veldig god. En boks gir 225 kalorier, det er ikke så mye!

Om denne gjør at du blir kvitt søtsuget, og kutter godteriet, høres det lurt ut å fortsette å spise denne. Er ihvertfall mye bedre enn å stappe innpå med godteri hver dag. Prøv vaniljekesam på frukt, det er kjempegodt!

Ja, jeg elsker vaniljekesam med jordbær! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg! Jeg spiser gjerne 2-3 stk om dagen :fnise:

Hahaha! Det forstår jeg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn godteri, men ville nok kuttet litt ned på inntaket av den når du er klar for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke blitt lei?? det ble jeg, og finner ingen god erstatter..haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Skyr med vaniljesmak blir ikke det samme, synes ikke skyr er noe særlig godt. Tror det er konsistensen og ettersmaken, ihvertfall ettersmaken på de som er søtet med kunstig søtning. Men elsker vaniljekesam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr med vaniljesmak blir ikke det samme, synes ikke skyr er noe særlig godt. Tror det er konsistensen og ettersmaken, ihvertfall ettersmaken på de som er søtet med kunstig søtning. Men elsker vaniljekesam!

Jeg liker kun Skyr med vaniljesmak. Den er uten kunstige søtningsstoffer. Synes den er kjempegod! Er også veldig glad i vaniljekesam, men bruker den mer som "saus" på frukt og bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pantherinae

Ok, da får jeg prøve Skyr med vanilje da. Prøvde bare de første som kom jeg, og de syntes jeg smakte voldsomt kunstig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får jeg prøve Skyr med vanilje da. Prøvde bare de første som kom jeg, og de syntes jeg smakte voldsomt kunstig. :)

Ja, gi den en sjanse i hvertfall. ;) Verdt å prøve - den er jo til og med nøkkelhullmerket. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som er så glad i vaniljekesam, har dere smakt Skyr med vaniljesmak da? :)

Ja, men den syntes jeg overhodet ikke var god. Det er et eller annet med syrligheten i Skyr generelt som ikke tiltaler meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Intet å bekymre seg for, du kan spise to beger også i så måte. Kalorifattig, er andre matvaner du heller trenger å bekymre deg for.

Spise gjerne hele boksen til et måltid, er jo ikke mye næring i bare et halvt beger for et måltid synes jeg.

Endret av made4u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...