Gå til innhold

Vi begynner å prøve i JULI - ER VI FLER?!


Gjest LOGAN

Anbefalte innlegg

Takk for omtanke og gode råd Cleopatrah! :-) ja jeg har vært veldig bevisst på å ikke presse ham. Jeg gav uttrykk for at jeg var skuffet, men at jeg forstod at han var usikker og redd og at jeg ville vente til han var klar.. Så etter ett par dager kom han hjem fra jobb og sa han hadde fått tenkt, og han var klar for baby. Han måtte bare tørre å gi slipp på kontrollen og satse på at det kom til å gå bra. Så nå er vi igang igjen! :-)

Men pga tenkedagene hans tviler jeg på at det blir klaff denne gangen. Men vi har god tid! Har jo bare såvidt begynt ! :-) Masse lykke til til dere alle sammen! *drysser en haug med babystøv*

Så koselig å høre at han har fått tenkt seg godt om! Masse lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LOGAN

Jada, men det kan jo skje likevel Logan :)

Jeg har som sagt ett år igjen av utdannelsen min og jeg fikk en del ansvar på jobb i dag og det likte jeg godt, så tanken slo meg at hvis jeg ikke blir gravid nå så trenger jeg ikke stresse EGENTLIG, for da kan jeg fokusere med på karrieren min, og det føltes som en god tanke. Mindre stress= større sjangs å da tror jeg :)

Hvordan går det i den nye jobben din a?

Det er sant det med tanke på stress ja! Kan påvirke det meste det..

Ny jobb starter 1 september så er nå i morgen inne i siste mnd på nåværende jobb! Skal bli deilig å få alt på plass fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Testa akkurat nå, negativ. 12 dager cs. til min "annenhver mnd mens" burde komme. Kanskje ikke dumt å :sengekos: litt ekstra i disse dager.

Næh, se på den smilyen her da: :kgbaby: Har ikke sett den før jeg :P

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mange kommet igang, ser jeg!!

Vi starta vår aller første pp 29.juli - dvs eggløsning 12.aug...

Er så spent!! Skal saumfare nettet nå etter gode tips for hvilke dager det er best å klaffe på :fnise::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også ny her :)

Første prøveperiode nå, skulle hatt eggløsning i disse dager, men det ser ikke ut som jeg får det. Temperaturøkning, men negaitve el-tester. Jeg satser enn så lenge på at det bare er systemet som ikke er helt igang etter prevensjonsbruk (nuvaring) og at det går seg til. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kameline, du kjenner ikke på kroppen at du nærmer deg/har EL da?

Joda, er nokså sikker på at jeg har eggløsning 12.aug...! Ser og kjenner tegn :) Blir bare litt forvirra av at noen sier "sex annen hver dag" - andre "sex hver dag"...men har ikke blitt noe klokere av nett-søkingen... Vi går for "mye" - så får det være opp til egget å være fornøyd eller ikke...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er nokså sikker på at jeg har eggløsning 12.aug...! Ser og kjenner tegn :) Blir bare litt forvirra av at noen sier "sex annen hver dag" - andre "sex hver dag"...men har ikke blitt noe klokere av nett-søkingen... Vi går for "mye" - så får det være opp til egget å være fornøyd eller ikke...:fnise:

Tror ikke hver dag/annenhver dag har så mye å si, så lenge man :sengekos: litt ekstra rundt EL. Svømmerne overlever jo noen dager inne i skjeden og kan "ligge på vent" når egget kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hver dag/annenhver dag har så mye å si, så lenge man :sengekos: litt ekstra rundt EL. Svømmerne overlever jo noen dager inne i skjeden og kan "ligge på vent" når egget kommer.

Du har rett! Vi bør iallefall ha lagt inn nok aksjer denne gangen...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR på besøk! Første forsøk herved mislykket! ;) Ingen sure miner - det er straks ny mulighet her!

Men TR kliner til max nå - blir nesten bekymret, sliter aldri med smerter etc pga dette men nå klarer jeg knapt å stå oppreist! Merkelig eller normalt dere?? Som sagt et sjelden problem for meg dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test i går bare for gøy. Den var negativ. TR kom hos meg også i dag.. men det var egentlig ganske forventet. Ikke testet jeg for El eller kjente noe som helst tegn til den hele perioden og vi brukte glidemiddel (!) to av dagene før vi fant ut at det ikke var så bra for spermen, itilegg til at mannen min hadde en vil-ikke-bli-far-likevel-krise midt i det hele. Så det kom ikke som et sjokk, og er absolutt helt greit. Tenker positivt.

Så nå skal jeg inn på nett og bestille pre seed glid. Den skulle visst være spermvennlig har jeg hørt.

Lurer litt på om jeg skal teste EL eller ikke. Hva gjør dere? Mannen mener jeg kanskje bare stresser mer med å teste hver dag... mulig han har rett. Hvordan tester dere? har prøvd strimmel fra billige-tester. fant aldri noe El der. Mulig temping er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

TR på besøk! Første forsøk herved mislykket! ;) Ingen sure miner - det er straks ny mulighet her!

Men TR kliner til max nå - blir nesten bekymret, sliter aldri med smerter etc pga dette men nå klarer jeg knapt å stå oppreist! Merkelig eller normalt dere?? Som sagt et sjelden problem for meg dette...

Jeg har hatt mye sterkere menssmerter etter at jeg sluttet med p-plasteret. Ikke så gale at jeg ikke klarer å stå, men lever på smertestillende ett par dager...

Lurer litt på om jeg skal teste EL eller ikke. Hva gjør dere? Mannen mener jeg kanskje bare stresser mer med å teste hver dag... mulig han har rett. Hvordan tester dere? har prøvd strimmel fra billige-tester. fant aldri noe El der. Mulig temping er bedre?

Vi (jeg) har bestemt oss for å ikke teste enda, for jeg tror det blir mer stress. Men går det mer enn 6 mnd, så tenker jeg vi prøver det likevel..Blir litt utolmodig når det "aldri" klaffer!

Merker at jeg synes synd på de som prøver i lange perioder, for jeg er dritlei og frustrert etter 4? komt ut av tellingen også..

Nå skal jeg faktisk vaske ned soverommet og skifte på sengtøy, for jeg har EL ca i helgen eller begynnelsen av uka, veldig usikker denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min første PP bare, så noe EL-testing er ikke aktuelt ennå. Skulle det derimot gå mer enn et halvt år uten noen klaff, så tror jeg at jeg vil prøve en gang eller to for å se om det gir noe utslag eller ikke. Men enn så lenge koser vi oss bare med prøving uten å stresse for mye med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mp84 og Logan. Dere har begge fått besøk av tante rød. Så vi erklærer herved første PP for unsucsessfull. Jeg for min del har ikke hatt Tr på ett par mnd.(men det er vanlig) Så jeg er ihvertfall veldig spent. Tok test i dag= negativ as always.

I dag har vi vært ute å drikket vin og kost oss. Jeg har litt tanker ang det da, jeg "kan jo" være gravid i teorien, og tenker på at jeg kanskje ikke burde drikke. Men jeg er av den oppfatningen da at jeg kan jo ikke sette livet på vent heller da... Men man kan jo begrense inntaket! :))))

Hva gjør/mener dere andre?

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt på den tanken at man kanskje er gravid, men samtidig kan jeg ikke sette livet på vent. Så frem til jeg får en positiv test kommer jeg til å nyte både spekemat og vin, men drøyer kanskje den verste fyllekula akkurat mellom el og ikm.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har EL kommet og gått for min del. Vi har vært flinke og hatt oss både før og under, så nå får vi se om den satt :fnise:

Kjenner at jeg heldigvis ikke er en like stor symptomjeger som jeg var sist måned, for det er slitsomt! Men jeg synes brystene mine har blitt raskere ømme enn vanlig, men det er nok bare innbildning :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mp84 og Logan. Dere har begge fått besøk av tante rød. Så vi erklærer herved første PP for unsucsessfull. Jeg for min del har ikke hatt Tr på ett par mnd.(men det er vanlig) Så jeg er ihvertfall veldig spent. Tok test i dag= negativ as always.

I dag har vi vært ute å drikket vin og kost oss. Jeg har litt tanker ang det da, jeg "kan jo" være gravid i teorien, og tenker på at jeg kanskje ikke burde drikke. Men jeg er av den oppfatningen da at jeg kan jo ikke sette livet på vent heller da... Men man kan jo begrense inntaket! :))))

Hva gjør/mener dere andre?

Jeg drikker! Eller jeg begrenser mengden litt men jeg dropper ikke alkoholen nå! Jeg slutter ikke med det før jeg vet 100% at jeg er gravid.. hvem vet hvor lang tid det tar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg drikker! Eller jeg begrenser mengden litt men jeg dropper ikke alkoholen nå! Jeg slutter ikke med det før jeg vet 100% at jeg er gravid.. hvem vet hvor lang tid det tar!

Samme her. Jeg tok helt avstand første mnd eller to. Men nå er det sommer og jeg koser meg lett med et glass vin (eller to, eller en flaske..) på terassen :) Men jeg drikker heller det glasset før EL enn etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ser det ut som vi alle deler samme mentalitet rundt dette med alkohol. Jeg syns det er litt frusterende da og ikke ha normal syklus for jeg aner ikke når jeg har EL, så får liksom ikke justert etter det. I følge mine beregninger så skal jeg enten få TR eller positivt innen en uke, men hvem vet. *Max frustrert*

Kjære skaper gi meg ømme bryster og morgenkvalme. Jeg vil også ha uren hud og ryggsmerter, + hovne bein etterhvert. Gi meg humørsvingninger og strekkmerker. Vil ha! :P :p

Samboer er å SÅ klar å da. Han har å fått en ny venn og arbeidkollega, de venter barn om 6-7 mnd for første gang.

Jeg stresser ikke... jeg er bare vant til å få viljen min, hehe

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ser det ut som vi alle deler samme mentalitet rundt dette med alkohol. Jeg syns det er litt frusterende da og ikke ha normal syklus for jeg aner ikke når jeg har EL, så får liksom ikke justert etter det. I følge mine beregninger så skal jeg enten få TR eller positivt innen en uke, men hvem vet. *Max frustrert*

Kjære skaper gi meg ømme bryster og morgenkvalme. Jeg vil også ha uren hud og ryggsmerter, + hovne bein etterhvert. Gi meg humørsvingninger og strekkmerker. Vil ha! :P :p

:fnise:

Jeg vet heller ikke når jeg har EL - og skulle veldig gjerne visste det konkret, men etter første PP kan jeg ihvertfall konkludere med at syklusen er på 28 dager, så jeg satser på at EL er ca. dag 13-15. Noe annet kan man vel ikke gjøre før man evt. begynner å teste.

Vil gjerne ha full kontroll, men samtidig skal det jo være kos og ikke stress når man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...