Gå til innhold

Vi begynner å prøve i JULI - ER VI FLER?!


Gjest LOGAN

Anbefalte innlegg

Ikke for å være helt gledesdreper, men jeg mener at sjansen for spontanabort faktisk er veldig stor. Men de fleste som spontanaborterer gjør det med en gang, så man tror bare at mensen kom.

Jo det er sant det.

Skal teste torsdag neste uke, det er leeeenge til :murvegg:

I know! Jeg har testet flere ganger sist uke og finn skjenn av bestevenninna mi i dag som sa: stress ned, og nå tester du ikke før lørdag..Det er jo en mnd siden sist mens, men jeg aner jo ikke om jeg har hatt EL elr noe da syklusen er i usyklus støtt :P Men span-ande, det e det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har så lyst til å teste!!

Egentlig rart fordi jeg har veldig liten tro på at ting kan ha klaffet denne gangen! Men i og med at jeg fant el for første gang! Vet jeg 100% når TR kommer, og da er det såååå fristende å teste!! :jepp:

Er 10 dager dpo i dag, så det er jo uansett litt tidlig. Har ingen symptomer heller, så burde bare slutte å tenke på det. Rart at man har så lyst til å teste, når man innerst inne ikke har trua.

Blir helt tussete av denne prøvingen! :fnise:

Noen flere som sliter med å la testen ligge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst til å teste!!

Egentlig rart fordi jeg har veldig liten tro på at ting kan ha klaffet denne gangen! Men i og med at jeg fant el for første gang! Vet jeg 100% når TR kommer, og da er det såååå fristende å teste!! :jepp:

Er 10 dager dpo i dag, så det er jo uansett litt tidlig. Har ingen symptomer heller, så burde bare slutte å tenke på det. Rart at man har så lyst til å teste, når man innerst inne ikke har trua.

Blir helt tussete av denne prøvingen! :fnise:

Noen flere som sliter med å la testen ligge??

Ja herregud! Som du kan lese i innlegget over så fikk jeg beskjed om å stresse ned med testinga, men i dag så "sprakk jeg". hehe. Jeg har konstant en øm følelse helt nederst i magen, og i dag har jeg kjent det veldig godt,på grensen til ubehagelig, og da måtte jeg jo.. :P Var negativ, men jeg har særiøst litt troen på at det kan være noe lite men veldig stort der nede, for jeg pleier ikke kjenne slik i magen min. Hvis ikke så har jeg fått en betennelse elr no ;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Noen flere som sliter med å la testen ligge??

:jepp:

Har tatt test ett par dager for mens hver mnd nå :tongue: Men den ene mnd var det jo bra, for blødningen som kom da var jo en SA..Hadde jeg ikke visst hadde jeg ikke tatt test!

Kjenner jeg er litt mer avslappet denne mnd, sikkert fordi vi har holdt på såpass "lenge". Prøver å ikke stresse, for vi har jo ikke dårlig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja herregud! Som du kan lese i innlegget over så fikk jeg beskjed om å stresse ned med testinga, men i dag så "sprakk jeg". hehe. Jeg har konstant en øm følelse helt nederst i magen, og i dag har jeg kjent det veldig godt,på grensen til ubehagelig, og da måtte jeg jo.. :P Var negativ, men jeg har særiøst litt troen på at det kan være noe lite men veldig stort der nede, for jeg pleier ikke kjenne slik i magen min. Hvis ikke så har jeg fått en betennelse elr no ;o

Så utrolig spennende! Gøy når man virkelig kjenner at det er noe som skjer! Da ville nok ikke jeg heller klart å latt være å teste!

For min del var det like greit at jeg lot den testen ligge i fred.. Begynte å spotte litt for et par timer siden.. Ikke gøy!! Hvertfall ikke når spotting har vært min største fiende det siste halve året! :angry:

Hadde håpet på bedring på den fronten etter 3 mnd med hormonkur, men ser ikke lyst ut akkurat nå nei...

Masse lykke til framover! Får håpe denne magefølelsen din (bostavelig talt) er starten på et lite mirakel! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Har tatt test ett par dager for mens hver mnd nå :tongue: Men den ene mnd var det jo bra, for blødningen som kom da var jo en SA..Hadde jeg ikke visst hadde jeg ikke tatt test!

Kjenner jeg er litt mer avslappet denne mnd, sikkert fordi vi har holdt på såpass "lenge". Prøver å ikke stresse, for vi har jo ikke dårlig tid!

Bra du fant ut av SA'en da.. Deilig å klare å være avslappet. Jeg begynner alltid syklusen med å ta det helt med ro, men så stresser jeg meg opp de siste dagene desverre. Håpet er uansett ute for oss denne perioden... Begynte å spotte i stad :forvirret: Veldig glad jeg ikke kastet bort en test i dag allikevel!

Vi føler at vi har litt dårlig tid. Og det gjør ikke akkurat ting noe mindre stressende. Får bare prøve å senke skuldra og ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke lett å la testen ligge... jeg testet TO ganger denne måned, begge ganger altfor tidlig, begge negative...

Tror det er egentlig i dag jeg burde teste, men prøver å holde litt til, for kanskje det er bare IKM... å det er så vanskelig å vente!!!

Jeg har et barn fra før, men han har ingen, så han er også veldig spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig juli og igang med prøvingen! :) Har eggløsning t fredag så da var alt på stell.. trodde jeg............ Helt til jeg kom hjem og min mann ville snakke med meg om noe... Han var blitt usikker på dette med barn og familieliv. Han var redd vi ikke hadde råd, redd for å ikke kunne ha penger til reise, utemiddager osv... Han hadde en slags uro i kroppen og visste ikke helt hva han ville. Kanskje vi burde vente noen år til vi hadde bedre økonomi.. Han var også usikker på om han egnet seg som far og familiemann, om han var en mann som man levde hele livet sammen med. Redd for at jeg ville få nok av ham... Vet ikke hva som foregår i hodet hans, og han er ikke så flink til å fortelle... Jeg holdt hode kaldt, og holdt tårene inne. Men middagen måtte han spise alene.. jeg mistet matlysten.. Nå er han dratt på jobb igjen og jeg har d vondt. Han har vært så klar hele tiden og gledet seg til vi skulle igang.. å så nå, etter første dag tilbake på jobb kommer han hjem og gir meg det "slaget i trynet".. Vet ikke hva jeg skal tenke eller føle.. Jeg gav utrykk for at jeg var lei meg over tankegangen hans og sa at d som regel ordner seg, og at d er snakk om prioriteringer. Man får til det man vil...Men at jeg selvfølgelig ikke skulle tvinge på ham noe barn om han ikke var klar... han sa at du har sikkert rett og han trengte sikkert bare litt tid til å få orden i tankene.... men han virket ganske så bekymret og nedfor....

Blir ganske frustert og lei meg da, når vi har snakket om dette i ca ett år, jeg har vært uten piller i 6 mnd, og NÅ skal han begynne å tvile??? Har bare lyst å gråte......

Endret av mp84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mp84 :klemmer:

Å få barn er en av de største tingene man gjør her i livet, og det er mye som ideelt sett bør være på stell. Men virkeligheten er ikke alltid slik at økonomien er på topp, at man eier bolig og har fast jobb osv. Tror det er veldig naturlig å bekymre seg for dette. Kanskje fikk mannen din en liten aha-opplevelse når datoen for prøving endelig begynte. At alvoret gikk veldig opp for han. Skjønner at det må være fryktelig fortvilende, men det er nok viktig å gi han litt betenkningstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mp84 :klemmer:

Å få barn er en av de største tingene man gjør her i livet, og det er mye som ideelt sett bør være på stell. Men virkeligheten er ikke alltid slik at økonomien er på topp, at man eier bolig og har fast jobb osv. Tror det er veldig naturlig å bekymre seg for dette. Kanskje fikk mannen din en liten aha-opplevelse når datoen for prøving endelig begynte. At alvoret gikk veldig opp for han. Skjønner at det må være fryktelig fortvilende, men det er nok viktig å gi han litt betenkningstid.

nei jeg vet d..Det er ikke en avgjørelse som man skal ta lett på.. det er også derfor vi har brukt ett år på å snakke om d før vi gikk i gang med prøving.. og vi eier leilighet, har to biler og begge er i fast lederstillinger med grei inntekt...så jeg skjønner liksom ikke helt hvor han får d fra... men jeg er fullt klar over at d kanskje ikke har gått opp for han før nå...

men d var elendig timing... hehe jeg gav beskjed at han fikk finne ut av hva han ville og så fikk han gi beskjed...

Endret av mp84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid så lett å skjønne seg på disse mannfolkene (og de synes helt sikkert det samme om oss) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid så lett å skjønne seg på disse mannfolkene (og de synes helt sikkert det samme om oss) :fnise:

nei d skal jammen være sikkert...! :)

ut ifra ansiktsuttrykket hans da han gikk så hadde han d ikke så greit han heller. Vet hvordan d føles å være usikker på noe.. ikke så greit..

Får bare håpe d ordner seg og at han tar "til fornuft".. Men d blir nok ikke klaff denne PP for å si d sånn...! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOGAN

Prøvingen er igang!! MORO;) og veldig spennende!

Nå er jo kroppen min fortsatt "ute å kjøre" så syklusen har jeg ikke kontroll over enda men... Vi har det heller ikke travelt så vi starter bare nå og tar ting som det kommer, skjer det ikke noe får jeg heller "undersøke" kroppen nærmere utover høsten!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig juli og igang med prøvingen! :) Har eggløsning t fredag så da var alt på stell.. trodde jeg............ Helt til jeg kom hjem og min mann ville snakke med meg om noe... Han var blitt usikker på dette med barn og familieliv. Han var redd vi ikke hadde råd, redd for å ikke kunne ha penger til reise, utemiddager osv... Han hadde en slags uro i kroppen og visste ikke helt hva han ville. Kanskje vi burde vente noen år til vi hadde bedre økonomi.. Han var også usikker på om han egnet seg som far og familiemann, om han var en mann som man levde hele livet sammen med. Redd for at jeg ville få nok av ham... Vet ikke hva som foregår i hodet hans, og han er ikke så flink til å fortelle... Jeg holdt hode kaldt, og holdt tårene inne. Men middagen måtte han spise alene.. jeg mistet matlysten.. Nå er han dratt på jobb igjen og jeg har d vondt. Han har vært så klar hele tiden og gledet seg til vi skulle igang.. å så nå, etter første dag tilbake på jobb kommer han hjem og gir meg det "slaget i trynet".. Vet ikke hva jeg skal tenke eller føle.. Jeg gav utrykk for at jeg var lei meg over tankegangen hans og sa at d som regel ordner seg, og at d er snakk om prioriteringer. Man får til det man vil...Men at jeg selvfølgelig ikke skulle tvinge på ham noe barn om han ikke var klar... han sa at du har sikkert rett og han trengte sikkert bare litt tid til å få orden i tankene.... men han virket ganske så bekymret og nedfor....

Blir ganske frustert og lei meg da, når vi har snakket om dette i ca ett år, jeg har vært uten piller i 6 mnd, og NÅ skal han begynne å tvile??? Har bare lyst å gråte......

Dette syns jeg var trist lesning egentlig..Planlagt så lenge og dere eier leilighet, og begga har lederstilling, moderat lønn og fast jobb? Da syns jeg argumentet med at dere ikke har råd eller at ting er tilrettelagt faktisk er løgn. Dere er mye mere etablert enn de fleste andre jeg kjenner som har/har fått barn. Men fakta er jo at mannan din er usikker. Jeg syns det høres ut som om han er redd for friheten sin, og DET er typisk mannfolk :P Jeg vet ikke om jeg skal gi deg noen råd egentlig, men jeg har litt lyst til å foreslå det klassiske omvendt psykologi (som du egentlig har gjort, men kanskje litt hardere) - si at nei, hvis du ikke er klar så venter vi. For så å ikke snakke noe om det og se an. Ikke vet jeg, uansett så håper jeg det går bra med deg, veldig kjedelig for deg uansett, det skjønner jeg godt. :klemmer:

Vi begynner å prøve til helga. :rodmer:

HIHI! :)

Prøvingen er igang!! MORO;) og veldig spennende!

Nå er jo kroppen min fortsatt "ute å kjøre" så syklusen har jeg ikke kontroll over enda men... Vi har det heller ikke travelt så vi starter bare nå og tar ting som det kommer, skjer det ikke noe får jeg heller "undersøke" kroppen nærmere utover høsten!!

Hei igjen frøken! Så artig! Min syklus og er ute å kjøre, men jeg har regnet ut at HVIS jeg har EL 8-10 dager før mens (som forøvrig kun har kommet annenhver mnd) Så har jeg det nå snart! Vi har jo begynt for en mnd siden vi da, men tester er alle negative.

Hur skal nu dette gå? :fnise::kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LOGAN

cleopatrah.. Ja det er helt utrolig at når jeg nærmer meg 30 år skal plutselig syklusen ut på tur! haha! hvem vet!?

Men dette går seg nok til - håper jeg! Jeg blir nok ikke stressa før om 2-3 mnd for DA vil jeg! Problemet nå er at sambo er så mye borte fremover med jobb - og det passer dårlig! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men det kan jo skje likevel Logan :)

Jeg har som sagt ett år igjen av utdannelsen min og jeg fikk en del ansvar på jobb i dag og det likte jeg godt, så tanken slo meg at hvis jeg ikke blir gravid nå så trenger jeg ikke stresse EGENTLIG, for da kan jeg fokusere med på karrieren min, og det føltes som en god tanke. Mindre stress= større sjangs å da tror jeg :)

Hvordan går det i den nye jobben din a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanke og gode råd Cleopatrah! :-) ja jeg har vært veldig bevisst på å ikke presse ham. Jeg gav uttrykk for at jeg var skuffet, men at jeg forstod at han var usikker og redd og at jeg ville vente til han var klar.. Så etter ett par dager kom han hjem fra jobb og sa han hadde fått tenkt, og han var klar for baby. Han måtte bare tørre å gi slipp på kontrollen og satse på at det kom til å gå bra. Så nå er vi igang igjen! :-)

Men pga tenkedagene hans tviler jeg på at det blir klaff denne gangen. Men vi har god tid! Har jo bare såvidt begynt ! :-) Masse lykke til til dere alle sammen! *drysser en haug med babystøv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D:D Ble så glad av å lese innlegget ditt. Herlig! :)

:klemmer:

Tenk hvor heldig mannen din er som har en kvinne som vil bære frem hans barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...