Gå til innhold

Vi begynner å prøve i JULI - ER VI FLER?!


Gjest LOGAN

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Tyvstarter som jeg er, så fikk jeg akkurat en liten svak gravidstrek på testen :)

Er 4 (eller 5?) uker siden jeg slutta på p-plasteret og ingen TR, så tenkte jeg måtte sjekke, og jammen kom der to streker!

Slipper ikke jubelen helt løs før jeg ser gravid på displayet tror jeg, stikker en tur på apoteket i dag og kjøper en "skikkelig" :)

Hurra for meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyvstarter som jeg er, så fikk jeg akkurat en liten svak gravidstrek på testen :)

Er 4 (eller 5?) uker siden jeg slutta på p-plasteret og ingen TR, så tenkte jeg måtte sjekke, og jammen kom der to streker!

Slipper ikke jubelen helt løs før jeg ser gravid på displayet tror jeg, stikker en tur på apoteket i dag og kjøper en "skikkelig" :)

Hurra for meg :hoppe:

Ja hurra for deg!! Gratulerer så mye om dette viser seg å være rett!! Glad på dine vegne :) Hold oss oppdatert videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Tyvstarter som jeg er, så fikk jeg akkurat en liten svak gravidstrek på testen :)

Er 4 (eller 5?) uker siden jeg slutta på p-plasteret og ingen TR, så tenkte jeg måtte sjekke, og jammen kom der to streker!

Slipper ikke jubelen helt løs før jeg ser gravid på displayet tror jeg, stikker en tur på apoteket i dag og kjøper en "skikkelig" :)

Hurra for meg :hoppe:

Ser ut til at jeg heller joiner dere i juli. Går nok ikke så bra denne gangen. Håper på bedre lykke til neste gang! :)

Hvordan går det med dere? "bare" en mnd til juli nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd unknown, men håper på at vi alle får en positiv test iløpet av sommeren! Her venter jeg på IKM. Siden syklusen ikke er helt stabil enda vet jeg ikke helt når jeg kan forvente den, men alt ifra 10-15. juni tror jeg. Vi reiser til syden 12. juni, og jeg håper inderlig at vi kan få en fullkommen tur med positiv graviditest iløpet av uka vi er der nede :) ikke så koselig å få mensen når man for første gang skal på kjærestetur til syden akkurat. Men noe må man vel ofre når man har sluttet på pillen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd unknown, men håper på at vi alle får en positiv test iløpet av sommeren! Her venter jeg på IKM. Siden syklusen ikke er helt stabil enda vet jeg ikke helt når jeg kan forvente den, men alt ifra 10-15. juni tror jeg. Vi reiser til syden 12. juni, og jeg håper inderlig at vi kan få en fullkommen tur med positiv graviditest iløpet av uka vi er der nede :) ikke så koselig å få mensen når man for første gang skal på kjærestetur til syden akkurat. Men noe må man vel ofre når man har sluttet på pillen :)

Jeg og tror at TR kommer nå som jeg skal reise. Jeg reiser også til "syden" den 12. Skal til Spania :) Hvor skal du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og tror at TR kommer nå som jeg skal reise. Jeg reiser også til "syden" den 12. Skal til Spania :) Hvor skal du? :)

Får håpe vi slipper TR.. Litt kjedelig å ha den når man skal på en slik ferie! Vi skal til Kreta vi :) God tur til dere da Cleopatrah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få bli med her? Ser at dere har holdt denne tråden gående en stund, men hadde vært greit å ha noen å prate med nå når vi begynner å prøve. Jeg sluttet på p-pillen for 15 dager siden, og går nå og venter på første TR. Så da blir det vel første EL i juli, hvis kroppen kommer 'i lage' igjen.Vet ikke helt hvordan det pleier å fungere når en slutter på pillen?

Jeg er 32 og han er 44 og dette er vårt første barn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få bli med her? Ser at dere har holdt denne tråden gående en stund, men hadde vært greit å ha noen å prate med nå når vi begynner å prøve. Jeg sluttet på p-pillen for 15 dager siden, og går nå og venter på første TR. Så da blir det vel første EL i juli, hvis kroppen kommer 'i lage' igjen.Vet ikke helt hvordan det pleier å fungere når en slutter på pillen?

Jeg er 32 og han er 44 og dette er vårt første barn :rodmer:

Dette lurer jeg også på... Altså hvordan det funker når man slutter på p-pillen. Tok min siste pille 5.juni og blødde fra 8-10 juni.. Regnes dette som en mens, eller hvordan er det egentlig? Kan jeg da regne med EL allerede ca 14 dager etter 8.juni..? Hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på... Altså hvordan det funker når man slutter på p-pillen. Tok min siste pille 5.juni og blødde fra 8-10 juni.. Regnes dette som en mens, eller hvordan er det egentlig? Kan jeg da regne med EL allerede ca 14 dager etter 8.juni..? Hmmm..

Jeg er ikke sikker altså, men mener jeg har hørt at EL er 14 dager før du får mensen. Håper noen som er mer inni "gamet" kan svare deg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å lage litt mer liv i denne tråden! Hvor er alle sammen? :fnise: Kjekt med nye fjes iallefall:)

Kan komme med oppdatering for min del. Sluttet på pilla 15 mai og fikk tanta ganske kjappt etter det. Nå lurer jeg faktisk på om jeg har hatt eggløsning i helga? Har hatt vondt i området rundt venstre lysk. Smertene kommer og går, men blir verre om jeg tar/trykker på. Ellers har jeg kjennt på mange rare gravid symptomer (kvalme, ømme pupper, hyppig vannlating og halsbrann) Jeg rekner med at det bare er hormonene etter pilla som tuller litt. Har jo tross alt gått på dem i nesten 7 år :gjeiper:

Hvordan står det til hos dere andre da??? :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med :)

Vi begynner prøvingen i juli/august...

:rodmer:

Skulle så gjerne ha begynt IDAG - men vi skal på ferie til Asia i juli - og så leser en så klart om hvor farlig det er for fosteret om en skulle bli syk de første ukene av svangerskapet osv... Tar ingen sjanser :(

Vi er begge i midten av 20 årene - og har vært sammen leeenge :)

Begge har fast jobb - og føler oss klar for å begynne å prøve! ...om vi er klar til å få barn er en annen sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Her går de så det suser!

Har blitt så usikker på om jeg i det hele tatt var gravid jeg. Fikk jo fire positive (ett par litt svake) tester før jeg begynte å blø. Men blødninga var mer mens-liknende enn SA-liknende føler jeg. Kom ingen klumper ut og ingen vondter (sorry detaljene ;) )

Også ble testen negativ bare 5 dager senere, går desse hcg(?)-nivåene så fort ned?

Tror testene har ligget i skapet siden jul, hvor lenge kan de ligge?

Uansett, går ut i fra en mens jeg. Og da er det EL torsdag-fredag ca. Vi driver og varmer opp, hihi! :)

Og...etter jeg slutta med prevensjon, så ble syklusen tydligvis raskt normal igjen, men tipper det er veldig forskjellig fra person til person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi og skal prøve i juli!!! Jeg er 29 og dette blir mitt andre, men hans første barn (hvis det blir det). Jeg fikk tatt ut kobberspiral i går:)

Det jeg lurer litt på, hvordan er det når mannen drikker alkohol? Kan det påvirke fosteret? Skal man bli helt avholds i den perioden man prøver? Jeg drikker ikke, så det er bare mannen det gjelder! Håper noen vet noe om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at mannen drikker alkohol påvirker ikke forsteret, men det KAN påvirke svømmerene hans i den form av at de blir treigere eller får nedsatt kvalitet slik at dere bruker lengre tid på å bli gravid.

Personlig kommer jeg ikke til å nekte hverken min mann eller meg selv i prøveperioden, men alt i mengder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken tid har dere første IKM...?

Dersom alt går etter samme syklus så får jeg første prøve-IKM 24.august :)

Spennende :rodmer:

Endret av Kameline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg har IKM i slutten av juni/begynnelsen av juli, litt usikker på datoen.

Spennende nå som vi faktisk er midt oppi det :)

Her holder vi oss ikke helt borte fra alkohol. Men det er ikke ofte vi drikker. Kanskje en gang i mnd, og mannen tar seg gjerne ei øl til en god fotballkamp.

Jeg var ut sammen med gode venner på lørdag, tok den helt ut, i tilfelle det ble siste gang på lenge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest problemer med å huske å ta folat-tablettene :( Har alltid vært håpløs med sånnt!

Noen som har noen gode huske-triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var vi kommet hjem fra ferie :) gikk hele uka å ventet på at mensen skulle komme, men den har enda ikke dukket opp. Er i dag på dag 40 i syklusen.. tok to tester forrige uke men begge var negative. Lurer på om jeg skal ta en ny test eller bare la det være? Forrige syklus var på 36 dager. Ble litt alkohol siden vi var på vår første kjærestetur til syden, men drakk meg ikke full eller noe slik. Bare litt øl, vin og breezere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...