Gå til innhold

Vi begynner å prøve i JULI - ER VI FLER?!


Gjest LOGAN

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, thanks for clearing that up Go`jenten :)

Vi er i PP e1 vi da. Og jeg må si det veldig spennende, men jeg er litt lei meg fordi jeg ikke hadde regelmessig mens før vi begynte, for nå har vi jo :sengekos: nesten hver dag, og det er over en mnd siden jeg fikk TR, men jeg aner ikke om jeg har hatt EL eller noe. Har tatt EL test hver dag i to uker nå, men alltid vært negativ, har tatt ett par Gr. tester også den siste uken, men negativ de også.

Blir litt smågal av å ikke vite :P Er vel fordi jeg er sykelig nyskjerrig av natur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Sånn er jeg også Cleopatrah, veldig nyskjerring, og spent. Har nesten hver periode tatt test dagen før mensen skal komme, fordi jeg ikke klarer å vente.

Ser ut til at det var bra vi "tyvstartet". Har EL igjen i slutten av uken, så det er bare å :sengekos: . Dårlig timing, jeg er trøtt og sliten om dagen. Og ikke i noe godt humør for å si det slik...

Hvordan går det med dere andre? Noen klaff enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,kan jeg joine dere her? Vi "starter" prøving på nummer to nå i juli (EL på kommende søndag tror jeg).

Vi har en litt humpete forhistorie med en MA i august i fjor hvor vi fant ut at jeg har en gentisk kromosom feil som gjør at våre sjanser for en suksessfull graviditet kun er rundt 20% hvis vi blir gravid. Sjansene for MA eller SA er veldig stor med andre ord. Men vi kommer til å få veldig god oppfølging hvis vi blir gravid.

Vi har allered en skjønn og frisk gutt på to år som vi ble gravide med på første forsøk (et lite mirakel i følge spesialistene). Men basert på at det er mulig så starter vi igjen med godt mot og hvis vi ikke er gravid i løpet av et halvt år så kommer vi nok til å starte IVF med PGD (hvor de tester eggene for kromosom feil før de blir satt inn).

Lykke til alle sammen. Håper det blir mange sommer\høst babyer i 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Syklusen min er jo åpenbart helt på tur, så nå, 11 dager etter første dag i forrige mens har jeg EL. Krysser fingrene for at dette klaffer. Har en god følelse, men det kan jo bare være ren ønsketenkning :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid!! Jeg kan ikke tro det! :rodmer: Nå har jeg tatt fire tester, og alle er positive. Det klaffa første gangen! Krysser fingrene for at dette går bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann,kan jeg joine dere her? Vi "starter" prøving på nummer to nå i juli (EL på kommende søndag tror jeg).

Vi har en litt humpete forhistorie med en MA i august i fjor hvor vi fant ut at jeg har en gentisk kromosom feil som gjør at våre sjanser for en suksessfull graviditet kun er rundt 20% hvis vi blir gravid. Sjansene for MA eller SA er veldig stor med andre ord. Men vi kommer til å få veldig god oppfølging hvis vi blir gravid.

Vi har allered en skjønn og frisk gutt på to år som vi ble gravide med på første forsøk (et lite mirakel i følge spesialistene). Men basert på at det er mulig så starter vi igjen med godt mot og hvis vi ikke er gravid i løpet av et halvt år så kommer vi nok til å starte IVF med PGD (hvor de tester eggene for kromosom feil før de blir satt inn).

Lykke til alle sammen. Håper det blir mange sommer\høst babyer i 2012.

Oi oi, ety lite mirakel du har da skjønner jeg. Selvfølgelig er det bare å joine. Håper på mange babyer jeg å, hihi :rodmer:

Syklusen min er jo åpenbart helt på tur, så nå, 11 dager etter første dag i forrige mens har jeg EL. Krysser fingrene for at dette klaffer. Har en god følelse, men det kan jo bare være ren ønsketenkning :sjenert:

Ja, men I TEORIEN, har du EL, og man koser litt i høyet så skal det jo bli resultat.. jeg har enda å få positivt resultat på EL test (har aldri fått det) bare litt strek og det telles jo ikke.

*krysser fingrene med deg* :)

Sambo og jeg diskuterte litt igjen i går, og han har plutselig funnet ut at han vil være gift før barn... :frown: Det er jo i og for seg hyggelig det, men vi hadde jo bestemt oss for å begynne å prøve til sommeren. Det føltes litt som en drøm som ble knust.. Ønsker alle her inne lykke til uansett! Håper det er ok at jeg ikke melder meg helt ut herfra enda. Jeg er spent på å høre hvordan det går med dere :)

Se her Lissom! Og nå er du gravid, jeg kjente jeg ble rørt og kjempeglad på dine vegne, et stort GRATULERER!!! :) Det var full klaff ja!!

Jeg for min del har gått til innkjøp av kosttilskudd, mor og barn for første trimester (på apoteket) ganske dyrt da for 30 doser, 225 kr. Tenkt skal man kjøpe alle disse tilskuddene i 9 mnd + det finns jo for ammende så blir det nesten 3000 etterhvert! Dere som tar tilskudd nå, kjøper dere bare folsyre og supplerer med "vanlig multivitamin og omega" eller kjøper dere denne også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare folsyre og multivitaminer nå.. Regner med jeg vil starte med tran til høsten evt. Er såpass mye ute og siden det er sommer tenker jeg at det ikke er noe hast.

Gratulerer Lissom! :D så utrolig koselig at det klaffet såpass fort for dere ;) lykke til framover, vil tro det blir en helt fantastisk tid

Endret av vanilje*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Lissom!! Utrolig gøy når det klaffer så fort! Heldiggrisen.. he he

Lykke til videre i graviditeten :)

Vi er endelig i gang med prøving igjen etter pause i 3 sykluser. Har gått på hormonkur (primolut) for å kickstarte systemet etter mye syklustull.

Fikk positiv el tidlig morgen den 10. juli, og masse el slim denne dagen og 3-4 dager i forkant. Ble hoppende glad for positiv el test siden jeg ikke har klart å finne den tidligere! :bolledeig:

Det eneste dumme er at den dagen jeg fikk positiv test, så hadde vi en lang slitsom flyreise foran oss. .(testet 10 min før vi skulle dra avgårde) Vi skulle hjem fra sommerferie, og jeg hadde selvfølgelig klart å dra på meg en kraftig forkjølelse..... Så det ble ikke sex innen døgnet + litt til var over.. Planen var å hoppe til køys når vi kom hjem, men vi var utslitt, og jeg hadde feber.. Utrolig kjipt!

Men! Vi hadde sex natt til 9. juli, så det er kanskje en bitte bitte liten mulighet for befruktning..??? Tviler på det siden el mest sannsynlig var 11 juli. Men lov å håpe! :jepp:

Krysser fingrene for oss alle!

Jeg tar forresten "Gravitamin" , omega 3 og jerntilskudd siden jeg er plaget med jernmangel stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men! Vi hadde sex natt til 9. juli, så det er kanskje en bitte bitte liten mulighet for befruktning..??? Tviler på det siden el mest sannsynlig var 11 juli. Men lov å håpe! :jepp:

Ikke usannsynlig det skjønner du. Er visst sånn at sex før el er litt mer sikkert så ogfordi cædcellene ligger og venter på egget når det slippes. To døgn er innenfor normalen av levetiden til svømmerne også. Størst sannsynlighet for jente da, for de lever visst lengst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen min er jo åpenbart helt på tur, så nå, 11 dager etter første dag i forrige mens har jeg EL. Krysser fingrene for at dette klaffer. Har en god følelse, men det kan jo bare være ren ønsketenkning :sjenert:

Syklusen din er ganske hjemme (ikke på tur :P) egentlig, normalt er å ha eggløsning 14 dager etter første dag av mens, så du var bare 3 dager tidlig ute.

Min derimot er på tur på den kinesiske mur elns, 44 dager ca forsinket sist gang. :filer:

Dde siste 3-4 dagene så har jeg hatt murringer nederst i magen, mest på venstre side av livmoren, og dette måtte jeg jo google, og da leste jeg om festesmerter og det kan jo være det :jepp:

Selvfølgelig kan det jo bare være luft i magen, knip, men det kjennes litt ulikt da. Tok test - negativ. Men festesmerter kommer gjerne like etter befruktning leste jeg, og da vil vil test bli negativ uansett siden det har gått så kort tid. Så hvis det er det så vil jeg få positiv test om 10 dager. Hvis det er det da, hvis ikke så må vel jeg gå til innkjøp av biola elns :fnise:

Lissom, har/hadde du festesmerter? Og dere andre som allerede har et lite under fra før, har dere noen erfaring med dette? :)

Endret av Cleopatrah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke usannsynlig det skjønner du. Er visst sånn at sex før el er litt mer sikkert så ogfordi cædcellene ligger og venter på egget når det slippes. To døgn er innenfor normalen av levetiden til svømmerne også. Størst sannsynlighet for jente da, for de lever visst lengst. ;)

Nå håper jeg bare enda mer! Har også hørt det. Tror allikevel at sjansen er størst hvis man treffer rett før, eller på selve el-dagen. Men selvfølgelig håper jeg virkelig at det har skjedd noe! :jepp:

Merker at jeg er litt ekstra spent denne perioden. Sikkert fordi jeg for første gang fikk positiv el test.

Dette med kjønn spiller ingen rolle for oss! Vi hadde bare blitt overlykkelige over å få et lite mirakel :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med optimale forhold kan sæd leve i 5 dager inni deg. Egget skal kunne befruktes i inntil 3 dager. Altså, har du eggløsning den 5., vil all sex mellom 1. og 8. være nok til å gjøre deg gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med optimale forhold kan sæd leve i 5 dager inni deg. Egget skal kunne befruktes i inntil 3 dager. Altså, har du eggløsning den 5., vil all sex mellom 1. og 8. være nok til å gjøre deg gravid :)

Men er det ikke sånn at egget lever i 12-24 timer da? Mener å ha lest at det faktisk kan være for sent å ha sex litt sent på el-døgnet pga levetiden på egget. Sæden bruker vel også noen timer på å komme seg opp i egglederen. Vanskelig dette her.. Men er som sagt litt ekstra spent ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette er litt utenfor tråden, men jeg har et problem og vet ikke helt hvem andre jeg skal prate med.. Jeg tok som sagt en hel haug positive tester i forrige uke, og er gravid. Det er kun samboeren min og jeg som vet om det, og enda han prater masse om hvor mye han gleder seg og ser frem til dette, så klarer jeg ikke helt å forstå at jeg er gravid? Jeg vet at sjansen for SA er relativt stor, og siden jeg bare er ca 4 uker på vei, så har jeg ikke andre symptomer enn veldig ømme bryster. Jeg klarer liksom ikke helt å glede meg over nyheten, fordi det ikke går helt opp for meg. Er det andre som har følt det sånn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet at dette er litt utenfor tråden, men jeg har et problem og vet ikke helt hvem andre jeg skal prate med.. Jeg tok som sagt en hel haug positive tester i forrige uke, og er gravid. Det er kun samboeren min og jeg som vet om det, og enda han prater masse om hvor mye han gleder seg og ser frem til dette, så klarer jeg ikke helt å forstå at jeg er gravid? Jeg vet at sjansen for SA er relativt stor, og siden jeg bare er ca 4 uker på vei, så har jeg ikke andre symptomer enn veldig ømme bryster. Jeg klarer liksom ikke helt å glede meg over nyheten, fordi det ikke går helt opp for meg. Er det andre som har følt det sånn før?

Det er jo ikke så utenfor tråden, vi gjør oss alle så mange tanker for dette er jo noe stort. Du sier at sjansen for SA er ganske stor, er den det? Har du hatt SA før? Ellers så er ikke sjansen for det bekymringsverdig stor, og du skal ihvertfall ikke gå å bekymre deg for det. :)

Og jeg kan garantere deg at det er MANGE som har følt slik før, mange! Du må huske på at hormoner i fri flyt i kroppen kan gi mange følelser. Jeg er ganske sikker på at om en mnd eller to så er saken en helt annen for deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weeeeheeee cleopatrah - vi har også endelig bestemt oss - JULI er mnd, vi setter igang!;) dette med jobb og alt må bare gå seg til - jeg setter ikke livet mitt på vent!! ;)

Hvordan går det med deg a? :):skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Ikke for å være helt gledesdreper, men jeg mener at sjansen for spontanabort faktisk er veldig stor. Men de fleste som spontanaborterer gjør det med en gang, så man tror bare at mensen kom. Men etter det så er vel % på rundt 10-20? Jeg er så utrolig dårlig til å huske tall, så ikke "hør" så godt etter på det jeg sier :)

Men få symptomer så tidlig er ikke uvanlig da Lissom, er jo mange som ikke har symptomer i det hele tatt! Men om du er kjempeusikker så går det jo an å ta en tidlig UL :) Det har jeg lyst til denne gangen tror jeg...

EL er sikkert over for denne mnd, så blir spennende å se om 2 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...