Gå til innhold

Snoker du i andres saker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg føler meg litt smårar som lager denne debatten, Men jeg har i det siste lurt på om det er jeg som er rar eller om det finnes flere der ute som meg :)

Jeg jobber som nattevakt bare så det er sagt.

Om natten kan jeg godt ta saft som står i skapet på personalbasen. Selv om det står personalnavn på den. Kan også finne på å låne en pute av noen eller ta litt håndkrem. Føler meg litt som en tyv føler jeg nå. Jeg har ikke til vane å ta av andres ting, Men jeg føler der og da at det ikke er så ille. Ingen merker det alikevell. Alle gjør det sikkert...Men gjør de det? Er det bare jeg som er en skikkelig idiot her?

hehe... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg føler meg litt smårar som lager denne debatten, Men jeg har i det siste lurt på om det er jeg som er rar eller om det finnes flere der ute som meg :)

Om natten kan jeg godt ta saft som står i skapet på personalbasen. Selv om det står personalnavn på den. Kan også finne på å låne en pute av noen eller ta litt håndkrem. Føler meg litt som en tyv føler jeg nå. Jeg har ikke til vane å ta av andres ting, Men jeg føler der og da at det ikke er så ille. Ingen merker det alikevell. Alle gjør det sikkert...Men gjør de det? Er det bare jeg som er en skikkelig idiot her?

Ser ikke noe galt i dette. Hadde gjort det samme selv:)

Skrevet (endret)

"Alle" gjør det ikke. Jeg synes ikke det er greit. Hadde ikke tatt noe uten å spørre om lov først.

Endret av ¤flicka¤
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har stjålet sjokolade, tyggis og drops :sjenert:

Har tilstått etterpå og blitt tilgitt. Som regel har de stjålet av meg også :lol:

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Hadde noen av mine kollegaer rotet rundt på kontoret mitt for å stjele ting hadde jeg blitt forbanna. Rører ikke mine kollegaers private ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner jeg er glad jeg ikke jobber ett sted der dette er helt vanlig. Vil tro at det er en grunn til at folk setter navnet sitt p ting i kjøleskapet og andre steder, og det er vel fordi de tenker at der de har kjøpt til seg selv er deres eget....

Hadde jeg kommet på jobb og noen hadde drukket av juicen min i kjøleskapet til stadighet, brukt av tingene mine på kontoret og generellt sett bare forsynt seg av mine personlige ting som jeg har kjøpt for egne penger.... så hadde jeg seriøst lurt på hva det var som feiler folk, har de ikke fått oppdragelse med seg hjemmefra? Hva har foreldrene dere drevet med?

Helt ærlig, synes jeg det er en uting å ta av andres ting, om du har lyst på saft når du jobber og dette ikke er noe firmaet sørger for, så kjøp med deg selv!!

Har du behov for håndkrem eller andre ting som jobben ikke sørger for, KJØP SELV!!

Ikke snok av andres ting, som de har kjøpt for at de skal ha på jobben selv.

Du kunne like gjerne gått i noen veske, tatt opp lommeboka og tatt penger ut av den, ville det også føltes helt naturlig? Det er jo det du gjør!! Om en i små omfang av gangen.

• Liker 6
Gjest nicola
Skrevet

Jeg kjenner jeg er glad jeg ikke jobber ett sted der dette er helt vanlig. Vil tro at det er en grunn til at folk setter navnet sitt p ting i kjøleskapet og andre steder, og det er vel fordi de tenker at der de har kjøpt til seg selv er deres eget....

Hadde jeg kommet på jobb og noen hadde drukket av juicen min i kjøleskapet til stadighet, brukt av tingene mine på kontoret og generellt sett bare forsynt seg av mine personlige ting som jeg har kjøpt for egne penger.... så hadde jeg seriøst lurt på hva det var som feiler folk, har de ikke fått oppdragelse med seg hjemmefra? Hva har foreldrene dere drevet med?

Helt ærlig, synes jeg det er en uting å ta av andres ting, om du har lyst på saft når du jobber og dette ikke er noe firmaet sørger for, så kjøp med deg selv!!

Har du behov for håndkrem eller andre ting som jobben ikke sørger for, KJØP SELV!!

Ikke snok av andres ting, som de har kjøpt for at de skal ha på jobben selv.

Du kunne like gjerne gått i noen veske, tatt opp lommeboka og tatt penger ut av den, ville det også føltes helt naturlig? Det er jo det du gjør!! Om en i små omfang av gangen.

Synes du overdriver litt og kansje er litt naiv hvis du tror ingen gjør dette på din arbeidsplass. Det er nok ganske vanlig å forsyne seg i små mengder av andres ting på en arbeidsplass. Selv om man ikke ser ut som den typen, Er det veldig mange som ER den typen. Skinnet bedrar.

Skrevet

Synes du overdriver litt og kansje er litt naiv hvis du tror ingen gjør dette på din arbeidsplass. Det er nok ganske vanlig å forsyne seg i små mengder av andres ting på en arbeidsplass. Selv om man ikke ser ut som den typen, Er det veldig mange som ER den typen. Skinnet bedrar.

Det er ikke vanlig her hvor jeg jobber iallefall, for jeg vet i det store og hele hva og hvor mye jeg har av ulike ting og hvor jeg plasserer det. Så jeg hadde lagt merke til det hvis noen stadig vekk forsynte seg av mine ting. Trodde ærlig talt ikke det var vanlig å stjele fra kolleger.

Skrevet

Da synes du det, jeg synes det er normal høflighet å ikke stjele fra kollegaer, som flicka sier, og synes det er trist at folk regner med at det skjer og at alle gjør det.

Jeg har stort sett kontroll på det jeg har på jobb av personlige ting, og om folk kommer og spør om de kan låne/få litt/ta litt, så ville de aldri fått nei, dermed er det ganske unødvendig å snoke det til seg uten å spør. Om folk gjør det, så pågår det i så liten grad at jeg ihvertfall ikke merker det, hadde det blitt gjort i særlig grad ville jeg merket det.

men det er klart, det er jo mulig de/dere som stjeler fra kollegaer gjør det så gjennomtenkt at dere bytter på hvilke kontor og hvems ting dere tar, sprer det utover slik at det merkes minst mulig....

fremdeles synes jeg det viser total mangel på respekt og høflighet for andre mennesker.

Skrevet

om det er andres krem er det jo ikke greit. Men på sykehuset her i byen har vi felles kremer. Kunne drikke litt juice fra kjøleskapet osv...

Men har respekt for andres eiendom, og rører det ikke selv om det ligger foran meg.

Heller ikke om det ligger noe å spise på om det ikke er til hele avdelingen.

• Liker 1
Gjest Pantherinae
Skrevet

Det her er IKKE normalt. Låne en penn, stiftemaskin eller annet som trengs for å gjøre jobben, ja. Men ikke private ting som folk har tatt med seg, det holder man seg unna!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en nysgjerrig fyr, men å snoke i andres saker klarer jeg å la være. Står det noe med navn på i et skap som ellers er felles, er det en grunn til det. (Jeg skulle gjerne hatt en prat med vedkommede som forsynte seg så grundig av min merkede smøreost, at jeg fikk tørre knekkebrød til lunsj :kjefte: )

Jeg har syndet også da. Jeg jobbet med renhold en periode og i det åpne kontorlandskapet hadde noen satt frem en skål med sjokkis. Skulle bare ta én når jeg moppet meg forbi. Også tok jeg én når jeg moppet meg tilbake. Så var det støvtørking, så.. Ja etter et par turer frem og tilbake skjemtes jeg. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Nei,alle gjør ikke det,men det er noen. Mange av de som ikke er på jobb har lagt merke til dette. De merker seg hva de har,hvordan de setter fra seg ting osv...slik blir du avslørt.

Å snoke i andre sine saker?.da har jeg villet følt meg som en tyv.

Skrevet

Man tar vel ikke av andres ting????

det kunne faktisk heller aldri falt meg inn å snoke i andres ting...

Skrevet

Dette har jeg ikke for vane , men jeg har sikkert gjort det noen ganger , ett glass saft eller litt hånd krem. Vet kolleger har lånt f eks solbrillene mine og jeg har manglet en tyggis eller to fra pakken, og det er helt i orden for meg , vi kjenner hverandre så godt att vi vet hvor grensen går , tror jeg!

Skrevet

Nei selvsagt gjør jeg ikke det! Så frekke folk kan være altså. Jeg verken snoker i jakke lommene, vesker osv til folk i garderoben på jobb og jeg stjeler hvert fall ikke! :nei: Ha respekt for andres ting!

Kan nevne at i kantinen på jobb har vi et kjøleskap i kan legge maten vår i. Jeg hadde langt en yoghurt og en liten boks med salat der som jeg skulle ha til lunch en gang. Hadde klistret en liten lapp på med mitt navn. Tror dere ikke noen hadde vært så frekke å tatt boksen med salat!!? :kjefte: Hva er det som får folk til å tro at de bare kan ta andres mat!? Makan til uhøflige folk. Har kun skjedd den ene gangen men allikavel utrolig kjipt når sånt skjer.

Skrevet

Det er ikke få ganger jeg har kommet til nesten tomme påleggspakker når jeg skal ha lunsj (som om det rettferdiggjør stjelingen å la det ligge igjen én stakkarslig osteskive når pakken var nesten full da jeg la den fra meg). Kan ikke sette noenting i kjøleskapet uten at folk stjeler. Det er akkurat samme grunnen som TS, de tar bare litt. Hvis mange nok tar bare litt så blir det jævla fort tomt, altså. En ketchup-flaske varer i en uke når nattevaktene skal ta "bare litt".

Jeg har pute på jobb, og jeg setter svært lite pris på at den blir lånt. Den ligger innelåst i skapet mitt, men det ligger også ekstranøkler til alle skap på kontoret, så folk låner uansett. Veldig fint å ta fram puta og kjenne at den er full av etterbarberingsvann og hår.

Så nei, slutt med det der. :kjefte:

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme jeg hadde blitt sur hvis jeg hadde sett noen drikke av min juice eller rotet i vesken min. Det gjør man da virkelig ikke. Har aldri snoket i andres vesker eller snoket i skuffene til folk osv. Såpass oppdragelse har jeg.

Hvis jeg vil ha en tyggis, så spør jeg vedkommede om jeg kan ta en :) Verre er det ikke.

Jeg synes det er litt rart at noen mener det er helt greit å bare forsyne seg av maten til andre eller å drikke av andres juice. " Jeg tar jo bare litt da"

Endret av Linda sofie
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har noen få ganger tatt en tyggis eller et drops av noen uten å spør :sjenert: Det er ikke ofte det har skjedd. Det er overhode ingen vane, men ja det har skjedd. Sikkert noen som har tatt tyggis fra meg å. Men jeg har kun tatt tyggis eller drops hvis det har lagt fremme liksom. Jeg grafser aldri i veskene til folk, i skuffer, i skapet f.eks.

Men jeg tar ikke maten til folk. Uansett om det er merket eller ikke. For jeg vet jo at det ikke er min mat. Jeg hadde ikke satt pris på om noen hadde stjelt min lunsj akkurat. Jeg har opplevd at noen hadde tatt vannflasken min for noen uker siden da :angry: Også tatt røyk fra meg så lå i vesken min. Jeg hadde vel 4-5 røyk i pakken også var det bare en igjen da jeg kom tilbake fra røykepausen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...