Gå til innhold

Gutter som henger seg opp i fortiden

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har en potensiell kjæreste, problemet er bare at fortiden min gnager på han og han er usikker.

Jeg er 22år (23 i år), debuterte som 16åring med en jeg hadde vært forelsket i over ett år.

Jeg har hatt sex med 10stykker. 2 "one night stands" og 8 (inkludert han) som jeg har hatt følelser for og kunne tenkt meg et forhold med. Ene av de var et forhold på i et års tid, to av de av og på i ca et år, og resten 2-3 månder. Saken med de er at de har vært playere hele gjengen. Jeg har vært mye usikker på meg selv, og på gutter. Vært godtroende, dumsnill og naiv. Blitt lurt rundt lillefingeren gang på gang, og endten dumpet de eller blitt dumpet.

Fortiden min gnager på meg også, for det eneste jeg har ønsket er en snill gutt som skal like meg for den jeg er. Like personligheten min, og være glad i meg. Men jeg har hele tiden tenkt at jeg ikke kan gi opp. Siden jeg hr vært så usikker på meg selv, har jeg nok fallt for det å bli overlesset med komplimenter og oppmerksomhet, som jeg nå vet er akkurat hvordan en player går frem. Har nok lett etter en bekreftelse på at noen vil ha meg.

Det som er nå er at jeg har møtt verdensbeste gutt. Han har alle de kvalitetene og verdiene jeg ser i en mann. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri før har kunne vært meg selv så fullt og helt med noen før, og aldri likt noen på den måten som jeg liker han. Han er snill og viser at han bryr seg om meg. Han er 28år, har hatt to lange forhold på til sammen 8år. Hvor mange "one night stand" han har hatt er jeg usikker på, men i hvetrfall 20. "Skulle jeg ha levd i sølibat da eller?" sier han når jeg påpeker at han har hatt mange fler enn meg, tross sine lange forhold.

Han har hørt av to fremmede på fylla at jeg er laus, noe som ikke er realiteten. INGEN av de jeg har "holdt på med" har jeg hatt sex med før jeg har vært med de flere ganger, og trodd at det kunne blitt noe mer.

Han spør og graver, og er mest intressert i å vite om "one night standsene" mine. Jeg har fortalt han omtrent det jeg skriver her, prøvd å forklare hva som er greia. Men til slutt sa jeg at jeg ikke trodde han hadde bra av å høre noe mer detaljer rundt de enkelte.

Han sier han er usikker på meg på dette punktet, og sier han holder igjen. Han er også usikker på om han vil ha kjæreste eller ikke i forhold til det å miste friheten til å bare ha seg selv å ta stilling til, samtidig som at han vil ha meg. "I utgangspunktet ville jeg ikke ha noen kjæreste, men så dukket du opp" - sier han. Jeg vet han bryr seg om meg, men han er tydelig ganske sjalu (gjelder også når jeg får meldinger).

Det gjør vondt for meg at fortiden min skal ha så mye å si for han, når fortiden min egenetlig er noe jeg selv heller ikke har ønsket at skal være sånn.

Hva skal jeg gjøre? Trenger han bekreftelse på at det er bare han jeg vil ha? Jeg vet snart ikke hva mer jeg kan si for at han skal godta at jeg har en fortid. Han har jo det han også, og jeg vil helst ikke vite noe om den, for å slippe å tenke sånn som han gjør. Det er så jævla vanskelig!

Hva skal jeg gjøre? Noen som har vært i samme situasjon, fra endten den ene eller den andre siden? Hva er det som er så vanskelig med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg leste ikke alt, men er det rart han er skeptisk. 10partnere når en er 22år er mye. Ser det for meg hver gang jeg tenker på damas tidligere. En kysser, kliner og gengir seg fult til hverandre når man har sex. Når du har hatt så mange sier jo det seg selv at du er risky business som kjæreste. Finn deg heller en litt mer badboy som ser på sex som bare sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så lenge han bare er 5 år eldre og har hatt minst dobbelt så mange partnere, så er han da akkurat like "ille" selv... Vil du virkelig ha en fyr som ser ned på deg på denne måten?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du virkelig ha en fyr som ser ned på deg på denne måten?

Det samme spørsmålet stiller jeg meg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så lenge han bare er 5 år eldre og har hatt minst dobbelt så mange partnere, så er han da akkurat like "ille" selv... Vil du virkelig ha en fyr som ser ned på deg på denne måten?

Fordi om man har vært dum selv, så vil ikke det nødvendigvis at man ønske en partner som er like dum. La oss si at jeg f eks hadde rota til økonomien min noe veldig og hadde masse inkasso og dommer og ikke fikk lån, vil da det si at jeg vil ha en fyr som er like håpløs? Svaret er NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jeg som er gjest over. Nå når jeg har lest at han er verre selv så har han ingenting å syte for. Dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette er et ganske vanlig problem, både blant jenter og gutter. Bakgrunnen er vel sjalusi som kommer litt ut av kontroll. Og denne typen sjalusi bunner vel gjerne i generell (ubevisst) skepsis til tilliten fra andre, pga tidligere erfaringer, i nær eller fjern fotid.

Jeg mener nok at mange kjenner seg igjen i at man på den ene siden ønsker å spørre og grave om partnerens fortid, for så å takle svaret svært dårlig, fordi man har problemer med å akseptere at kjæresten skal ha vært så intim med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Fortid er fortid. Dette får han bare forstå. Enten så tar han deg og aksepterer deg for den du er og fortiden din, eller så får han la være. Det viktigste er vel at du bare har ham nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Jeg leste ikke alt, men er det rart han er skeptisk. 10partnere når en er 22år er mye. Ser det for meg hver gang jeg tenker på damas tidligere. En kysser, kliner og gengir seg fult til hverandre når man har sex. Når du har hatt så mange sier jo det seg selv at du er risky business som kjæreste. Finn deg heller en litt mer badboy som ser på sex som bare sex.

Utrolig tåpelig svar. Har selv hatt 26 partnere og er bare 20 år, og er ikke stolt av det. Det betyr ikke at jeg er "risky buisness" som kjæreste. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Har en potensiell kjæreste, problemet er bare at fortiden min gnager på han og han er usikker.

Jeg er 22år (23 i år), debuterte som 16åring med en jeg hadde vært forelsket i over ett år.

Jeg har hatt sex med 10stykker. 2 "one night stands" og 8 (inkludert han) som jeg har hatt følelser for og kunne tenkt meg et forhold med. Ene av de var et forhold på i et års tid, to av de av og på i ca et år, og resten 2-3 månder. Saken med de er at de har vært playere hele gjengen. Jeg har vært mye usikker på meg selv, og på gutter. Vært godtroende, dumsnill og naiv. Blitt lurt rundt lillefingeren gang på gang, og endten dumpet de eller blitt dumpet.

Kunne vært god nok grunn for meg til å være skeptisk, ikke antall partnere men ditt tankesett.

Det som er nå er at jeg har møtt verdensbeste gutt. Han har alle de kvalitetene og verdiene jeg ser i en mann. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri før har kunne vært meg selv så fullt og helt med noen før, og aldri likt noen på den måten som jeg liker han. Han er snill og viser at han bryr seg om meg. Han er 28år, har hatt to lange forhold på til sammen 8år. Hvor mange "one night stand" han har hatt er jeg usikker på, men i hvetrfall 20. "Skulle jeg ha levd i sølibat da eller?" sier han når jeg påpeker at han har hatt mange fler enn meg, tross sine lange forhold.

Nok en grunn til å tillate seg en viss reservasjon. Har du aldri kjent/følt/sagt det sånn før? Han er fremdeles en potensiell kjæreste sier du så dere har neppe vært veldig close lenge?

I forhold til antall partnere, i den grad dere gidder å konkurrere om dette, så bør han holde kjeft.

Han har hørt av to fremmede på fylla at jeg er laus, noe som ikke er realiteten. INGEN av de jeg har "holdt på med" har jeg hatt sex med før jeg har vært med de flere ganger, og trodd at det kunne blitt noe mer.

Han spør og graver, og er mest intressert i å vite om "one night standsene" mine. Jeg har fortalt han omtrent det jeg skriver her, prøvd å forklare hva som er greia. Men til slutt sa jeg at jeg ikke trodde han hadde bra av å høre noe mer detaljer rundt de enkelte.

Han sier han er usikker på meg på dette punktet, og sier han holder igjen. Han er også usikker på om han vil ha kjæreste eller ikke i forhold til det å miste friheten til å bare ha seg selv å ta stilling til, samtidig som at han vil ha meg. "I utgangspunktet ville jeg ikke ha noen kjæreste, men så dukket du opp" - sier han. Jeg vet han bryr seg om meg, men han er tydelig ganske sjalu (gjelder også når jeg får meldinger).

Hvis han velger å vektlegge snøvlemeldinger i fylla fra kreti og pleti så er han tåpelig.

Er han usikker på om han ønsker seg et forhold nå? Fair enough!

Er han usikker på deg på grunn av antall forhold/ONS? Da er han akkurat det - usikker! Det er aldri et bra utgangspunkt.

Tror dere skal trå både varsomt og langsomt her, virker som det er mye som lugger.

Gnaging, masing, beskyldninger og bebreidelser hva angår fortiden er drepen for et forhold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det skurrer litt når du sier at du har hatt følelser for 7partnere før, men aldri hatt en så sterk følelse som for han. Klarer du å måle styken på følelser? Hvorfor har du sterk følelse for en som er tilbakeholden? Tror du skal gå videre og finne en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Forstår godt det at jeg har vært så usikker, godtroende og dumsnill ikke er positiv. Det er noe jeg ikke er stolt over, og noe jeg prøver å jobbe med. Det er min svakhet.

Jeg har følt lykke, rus, forelskelse før. Men aldri blitt så godt kjent med noen at jeg føler jeg kan snakke om alt mellom himmel og jord, at jeg stoler på personen. Det er ikke mange jeg har sagt jeg er glad i, og jeg har aldri sagt til er person at jeg elsker den. Når jeg sier sånne ting så mener jeg det, og det synes jeg er viktig. Med andre har jeg gått med en konstant uro og bekymring om personen egentlig liker meg for den jeg er. Det blir litt feil å si at han her liker meg for den jeg er siden han har problemer med fortiden min, men som han sier så har han bare posetive ting å si om meg sånn han kjenner meg for den jeg er i dag.

Det er klart at dette må ta tid, og det er mye som må bygges opp og bli sikkert før det kan bli et ordentlig forhold. Vi har kjent hverandre i 6 månder, holdt på i 4-5 av de. Jobber også sammen, så vi begynner å kjenne hverandre veldig godt.

Takk for gode svar!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg ville ha holdt meg laaaangt unna ein fyr som har slike sjalu og kontrollerande tendensar. Viss han ikkje er innstilt på å jobbe seg ut av dei kjenslene på ein konstruktiv og positiv måte (for deg), kjem han berre til å styre livet ditt på ein ubehageleg måte. Slike menn er utruleg slitsomme å ha med å gjere, og dei bryt deg ned, sakte men sikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...