Gå til innhold

Samboer med sjømann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor sammen med en som er sjømann. Vi har det kjempefint sammen. Vi har ingen barn. vi er begge 36 år. Vi har bodd sammen i 4 år. Som sjømann er han borte 4 - 5 uker og hjemme 4 uker. Han er flink å ringer omtrent hver dag. Tingen er at han til tider jobber mye borte når han er hjemme også, så han blir tilsammen borte 6 - 7 uker, hjem en til to uker før han må ut til sjøs igjen til sine faste 4 uker. Da blir det lenge borte synes jeg. Er det jeg som er urimelig?

Jeg har mange venner og mine hobbyer når han er borte så det går fint. Trives med det. Har begynnt å venne meg til denne tilværelsen.

Det at han i tillegg skal jobbe så mye borte når han er hjemme derimot- kjenner jeg sliter litt på meg. Dette er ikke hver gang, men sånn opptil tre til fire av de gangene han kommer hjem (han er hjemme i hovedsak 6 mnd i året = 6 ganger - bortsett ifra at han jobber mye borte når han er hjemme, hvilket blir ENDA mindre tid hjemme sammen meg, vårt hus og vår hverdag)

Han bruker en liten uke på å slå om til hjemme modus i tillegg, så føler liksom at jeg ikke har han hjemme med engang, om dere skjønner.

Jeg er veldig glad i han og vil så gjerne at dette skal fungere, og hvordan skal jeg få han til å faktisk forstå at jeg savner han og er så redd for at han vil prioritere jobbene sine fremfor meg. Kunne ihvertfall prioritert bort den ene jobben litt mere..Føler liksom at jeg ikke kommer gjennom til han helt. Han er jo sjømann så har vel kanskje opparbeidet på en måte et 'skjold'. De som bor sammen med en sjømann forstår sikkert hva jeg mener her.

Flere her inne som bor sammen med en sjømann som er mye borte? Hvordan er deres erfaringer?

Hvordan tror dere at dere ville taklet min situasjon?

Måtte bare få ut litt frustrasjon...Takk for KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du må gjøre er å spørre deg om hvofor han jobber så mye? Er det på grunn av økonomien? Eller vil han ha noe å fylle tiden med når du er på jobb? Det kan jo bli lange dager for han å gå hjemme. Hvis det ikke er noe slik så ta en seriøs prat med han og fortell hva du skriver her, trenger han noe på dagene så forslå opppusing hvis det er mulighet for det eller en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Han driver et lite firma ved siden av sjømannslivet. Så det er ikke bare å stikke av fra det heller.. eller, kanskje burde han finne en som kan steppe litt mere inn for seg? Men det er jo ikke jeg som kan bestemme, eller kan jeg?

Om han er borte på dagene når jeg er på jobb er helt ok, skjønner han kan kjede seg, men å være helt borte ( 4 - 7 timer unna) når han er hjemme er vanskelig. Da er jo ikke han hjemme sammen meg på kveldene men i en helt annen by. Er jo glad i han også, så dette er vanskelig. Vi krangler sjeldent, og økonomien er veldig bra. Er jo ikke bare å stikke og tro at verden skal bli mye bedre tenker jeg. Er jo ikke nødvendigvis grønnere på andre siden, men ønsker mere kjærlighet og kos enn hva jeg får nå. Går i taket snart !! Han forstår tydeligvis ikke dette. Kjenner jeg går i små depresjonsperioder, og det går fortsatt ikke inn!

Flyttet inn i nytt hus for over ett år siden, så er alltids noe å pusle med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brura...

Er samme med ei brud...

Hun er ikke så mye borte som mannen din.

Og når hun er borte er hun aldri langt unna...

Ligger i skuffen ved siden av sengen...

Sjømannsbruden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...