Gå til innhold

Wenche Foss er død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg husker henne kun fra Se & Hør reportasjer.

Men, har jo fått med meg at hun er en av våre største, så hvil i fred, Wenche!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så trist. Hun er definitivt Norges største diva gjennom tidene.

Hvil i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnakeOil

Litt trist...

...men om jeg hadde levd som en diva til jeg ble 93, hadde jeg ledd hele veien til krematoriet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker henne først og fremst for å tale de svakes sak.

Hun var et usedvanlig stort og flott menneske.

Like nydelig inni som utpå.

Hennes kamp for barn med Downs står det stor respekt av og ikke minst hennes åpenhet om kampen mot kreften.

Hun vil aldri bli glemt, verden ble et fattigere sted idag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Jeg husker henne først og fremst for å tale de svakes sak.

Hun var et usedvanlig stort og flott menneske.

Like nydelig inni som utpå.

Hennes kamp for barn med Downs står det stor respekt av og ikke minst hennes åpenhet om kampen mot kreften.

Hun vil aldri bli glemt, verden ble et fattigere sted idag.

Ikke ofte jeg reagerer når en eller annen såkalt kjendis legger inn årene. Sist jeg gjorde det var når Kong Olav gikk bort. Det var før dagen i dag. Jeg signerer gjest Anne sine betraktninger og føler at vi i dag har blitt litt fattigere som nasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

jeg vil huske hene som et varmt meneske som sto på for de svakeste og som var med i samfunsdebaten bestandig

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist. Først Elizabeth Tayler (vet ikke om jeg skrev navnet riktig) også Wenche Foss :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke bryr meg eller er lei meg for dette? Eller mangler jeg fullstendig empati? Merker alle synes det er så trist, men greier ikke kjenne på det selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke bryr meg eller er lei meg for dette? Eller mangler jeg fullstendig empati? Merker alle synes det er så trist, men greier ikke kjenne på det selv.

jeg er ikke lei meg, men synes jo det er trist når noen dør, også de som nesten er 100 år. ikke sånn at jeg sitter og griner, men jeg konstanterer det og tenker at jeg håper hun "hviler i fred".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så trist. Hun er definitivt Norges største diva gjennom tidene.

Hvil i fred.

Signerer denne! Hvil i fred Wenche Foss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så henne i et skuespill (husker ikke navnet for øyeblikket) for litt over 10 år siden i Kultursalen i Bø i Telemark. Hun var bare hushjelp, men det gikk et sus gjennom salen når hun kom inn på scenen. Hun var et stort menneste og en stor diva i ordets beste betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Er det bare jeg som ikke bryr meg eller er lei meg for dette? Eller mangler jeg fullstendig empati? Merker alle synes det er så trist, men greier ikke kjenne på det selv.

Det er sjeldent jeg gråter når såkalte "kjendiser" dør, men det måtte jeg da jeg leste om henne i formiddag. Kjente faktisk at tårene kom da jeg satt på jobb. Ikke fordi det er så trist at hun døde, for vi visste jo alle at hun var veldig syk og at døden var nær - ikke minst hadde hun forsont seg med dette selv.

Men mennesket, Wenche Foss var et så fantastisk menneske. En skuespillerinne av de sjeldne, men det er mennesket, Wenche som har satt spor hos så mange av oss. Hennes engasjement for de svake i samfunnet har vært enestående. Hun var en av de første som banet vei for barn med Downs Syndrom, bla. Leste en gang at hun uttalte at hun fikk Tommeliten for at hun skulle fronte saken og snakke om det.

Hun frontet saker som var belagt med stor tabu. Og for en kvinne født på livets solside så er det beundringsverdig at hun alltid har vist så stort engasjement for samfunnets svake.

Og hennes siste hilsen var å be folk gi blomster til noen som sjeldent får blomster - det vitner om hennes store hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg bryr meg sjelden om kjendiser, men jeg beundret virkelig henne! Så jeg ble litt lei meg da jeg leste nettavisene i dag. Hvil i fred!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg kommer aldri til å glemme Rødsethsaken. Det var Wenche Foss' engasjement i den saken som fikk meg til å forstå at hun brydde seg mer enn vanlig i saker der hun ikke var direkte involvert. Hennes engasjement førte til en lovendring som gjorde det lettere å få gjenopptatt saker. Det er mange som kan takke henne for dette!

Jeg husker hvor lei meg jeg ble da jeg leste at Wenche Foss ikke trodde hun fikk oppleve nyttårsaften. Vel, damen var 93 år, og har levd et godt og rikt liv. Men å forsone seg med at man skal gå bort og å vite mens man virker veldig klar at man skal dø snart - det ble veldig sterkt.

Hvil i fred, Wenche!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg kan huske - er at alle rundt meg, samme hvem de var - sa at likte henne.

Det gjorde at jeg fikk dårlig samvittighet. For jeg selv har aldri forstått hvorfor hun ble så godt likt. Jeg så aldri noe sjarmerende ved hennes vesen.

Jeg forstår det heller ikke. Hadde ikke noe imot henne så klart, jeg kjente henne jo ikke. Nettopp derfor er jeg ikke trist pga hennes død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnakeOil

Er det bare jeg som ikke bryr meg eller er lei meg for dette? Eller mangler jeg fullstendig empati? Merker alle synes det er så trist, men greier ikke kjenne på det selv.

Nei, det er selvfølgelig litt trist å miste et ikon og et godt menneske som hun jo var, men herregud hun har levd et laaaaaaaangt og svært rikt liv på beste vestkant.

Faktisk har hun selv sett frem til døden (iallefall fra det jeg kan skjønne av intervjuer gjort med henne), synes det er helt ok at hun nå til slutt får hvile.

For min del var det ventet, ble ikke så overrasket og iallefall ikke trist.

Men det er jo forskjell på folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Nei, det er selvfølgelig litt trist å miste et ikon og et godt menneske som hun jo var, men herregud hun har levd et laaaaaaaangt og svært rikt liv på beste vestkant.

Faktisk har hun selv sett frem til døden (iallefall fra det jeg kan skjønne av intervjuer gjort med henne), synes det er helt ok at hun nå til slutt får hvile.

For min del var det ventet, ble ikke så overrasket og iallefall ikke trist.

Men det er jo forskjell på folk :)

Hun var en helt spesiell kvinne - det finnes ikke hennes make i dette land. I tillegg til å være en fremragende skuespillerinne så var hun samfunnsengasjert i saker som var svært tabubelagt. Se alle prisene hun har mottatt for sitt engasjeng og les noen av kondolanseprotokollene som ligger ute i media. Da først forstår man hva hun har betydd for så mange.

Jeg tror hennes dødsfall omtrent kan sammenlignes med da Kong Olav døde - det er ikke så mange andre mennesker som har rørt ved det innerste hos oss.

Wenche Foss var en virkelig diva - alltid like elegant til fingerspissene, men alltid med hjertet på rette stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zizzi

Wenche Foss var en virkelig diva - alltid like elegant til fingerspissene, men alltid med hjertet på rette stedet.

Signerer denne.

Hvil i fred Wenche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...