Niennas Skrevet 31. mars 2012 #1881 Del Skrevet 31. mars 2012 Ja, frøken am? Hvor lang tid tar det å tisse egentlig?! ____ Imorgen er det dåp, og vi har stått på i hele dag. Deilig å være ferdig med alle forberedelser, og nå gleder vi oss bare masse til imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 31. mars 2012 #1882 Del Skrevet 31. mars 2012 I morgen det er dåp ja! Joda...jeg prøvde å legge H, men hun våknet. Anyways, jeg holdt på å sprenge, og henter testen før jeg løp på bader! Here's the fun part: jeg tok av hetten og satte meg, tisset en elv. Og fant ut at jeg hadde glemt å tisse på pinnen... Så ser satt jeg med pinnen klar i hånden, ferdig tisset. JÆVLA AMMETÅKE!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 31. mars 2012 #1883 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) I morgen det er dåp ja! Joda...jeg prøvde å legge H, men hun våknet. Anyways, jeg holdt på å sprenge, og henter testen før jeg løp på bader! Here's the fun part: jeg tok av hetten og satte meg, tisset en elv. Og fant ut at jeg hadde glemt å tisse på pinnen... Så ser satt jeg med pinnen klar i hånden, ferdig tisset. JÆVLA AMMETÅKE!!!! Edit: Du vet at jeg er streng med deg just because I love you <3 Endret 31. mars 2012 av Niennas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 31. mars 2012 #1884 Del Skrevet 31. mars 2012 Oh well Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 31. mars 2012 #1885 Del Skrevet 31. mars 2012 Oh well Betyr det at du er gravid? (Og hva gjør brukeren EvigFrost og snoker i gruppa vår?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 31. mars 2012 #1886 Del Skrevet 31. mars 2012 Betyr det at du er gravid? (Og hva gjør brukeren EvigFrost og snoker i gruppa vår?) Herregud a kvinne, veit du alt om alle eller?! Den var negativ, men jeg tar igjen om noen dager. Og hvis den er negativ drar jeg til legen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 1. april 2012 #1887 Del Skrevet 1. april 2012 Herregud a kvinne, veit du alt om alle eller?! Den var negativ, men jeg tar igjen om noen dager. Og hvis den er negativ drar jeg til legen!! Det er du som kaller meg frøken jerngrep! ... Og det var ikke det du skrev på face Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 2. april 2012 Forfatter #1888 Del Skrevet 2. april 2012 Coop ble presentert som testens vinner Men de viste ikke hele testresultatet, måtte gå inn på nettsidene for å se. Og det har jeg ikke gjort..så vet ikke hvordan andre bleier ligger an. Her går det bare i morsmelk og tran enda, men planlegger å gi små smaksprøver fra 4 mnd. Ikke noe mettende måltid (med mindre han får behov for det), bare "stikke tunga borti" og venne seg til smaker og trappe sakte men sikkert opp så han får måltider når han er 6 mnd Da må jeg nesten prøve ut coop sine bleier også ja mini har bare fått noen smaksprøver og han elsker det. Gleder meg faktisk til å begynne å gi litt mat.. er litt spennende også En liten oppdatering etter jeg fikk hodet ut av ammetåken noen minutter: Søndag blir det graviditetstest. Ømme bryster, mister INGEN vekt, litt mindre melk, konstant sulten, kvalm mye, veldig sliten og blir ille berørt av de enkleste lukter Det blir verre og verre og først nå klarte jeg å legge sammen puslebrikkene :gjeiper: Jeg ber og håper om at testen er neg. Er den det venter jeg en uke eller to og tar en til. Hadde tatt seg ut å ha et års mellomrom og bursdag på samme dag! Jeg tror jeg dør om jeg er smelt på tjukka allerede... Huff da.. Godt for deg at den var negativ da hvis det var det du ønsket. Men Frøken am...... Prevensjon er jo lurt hvis du ikke vil ha en til med det første Oi, spennende frøken am! Jeg har laget pæremos og sviskemos som han har fått smake på. Frosset ned i isterninger. Ønsker å gi han hjemmelaget mat, så dette blir spennende. Har blir helt vill og strekker seg etter maten når han får sviske. Men skal fullamme til han blir seks måneder. Jeg har også gitt sviskemos, men ikke hjemmelaget. Hvordan laget du den? Har kjøpt inn pæremos og avokado også. Har laget mos av brokkoli, men han har ikke smakt den enda. Har bare smakt sviske og det elsket han Ønsker også å lage mye av maten hans. Skal amme så lenge som mulig jeg også, men skal til syden når han er litt over 6 mnd så helsesøster anbefalte meg å ha innført et grøt måltid før vi reiser slik at han er sikra å få i seg nok mat på tur også Så må vel begynne gradevis med grøt når han er 5,5 mnd eller no.. Imorgen er det dåp, og vi har stått på i hele dag. Deilig å være ferdig med alle forberedelser, og nå gleder vi oss bare masse til imorgen Håper dåpen gikk bra ___________________________________________________________________ Huff nå begynner jeg å kjenne litt på søvnmangelen.. I natt var han våken hver 2. time for å spise.. Han sover aldri lengre enn 3 timer om natten... sovnet kl 20, mat 22.30, mat 01.00, mat 03.00 og igjen kl 05.30... stod opp kl 07.30 Trøøøøøøøøttttt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 2. april 2012 #1889 Del Skrevet 2. april 2012 Lykke til, frøken am, uansett kva resultatet til slutt blir (Og så må eg ærleg innrømme at viss testen din viser positivt no snart, så blir eg skikkeleg misunnleg på deg.. ) Og eg også håper vi alle havner i samme terminklubb neste gong! Eg er heime hos familien min i påska, skikkeleg deilig å kunne "gi bort" M litt og kvile armane mine litt Håper dåpen gjekk fint, Niennas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 2. april 2012 Forfatter #1890 Del Skrevet 2. april 2012 Er nesten så jeg også blir misunnelig Ja hadde vært veldig koselig å vært i samme terminklubb igjen Er det mange av dere som har møttes privat? I dag sovnet ikke lillingen før kl 21.40 og vanligvis sovner han mellom 19-20!!! Måtte gi litt nan også.. begynner å lure veldig på om jeg har nok melk på kvelden altså. Han surrer og kaver skikkelig ved puppen og roer seg ikke.. Roer seg etter nan. Han fikk 100 ml eller å ta tømt begge puppene! Huff... jeg får skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg har lyst til å fullamme til 6 mnd, men får også dårlig samvittighet hvis han er sulten.. Ikke lett. Men han skreik ikke så mye, men skikkelig utolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 2. april 2012 #1891 Del Skrevet 2. april 2012 Er nesten så jeg også blir misunnelig Ja hadde vært veldig koselig å vært i samme terminklubb igjen Er det mange av dere som har møttes privat? I dag sovnet ikke lillingen før kl 21.40 og vanligvis sovner han mellom 19-20!!! Måtte gi litt nan også.. begynner å lure veldig på om jeg har nok melk på kvelden altså. Han surrer og kaver skikkelig ved puppen og roer seg ikke.. Roer seg etter nan. Han fikk 100 ml eller å ta tømt begge puppene! Huff... jeg får skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg har lyst til å fullamme til 6 mnd, men får også dårlig samvittighet hvis han er sulten.. Ikke lett. Men han skreik ikke så mye, men skikkelig utolig. vi har begynt med grøt om kvelden allerede nå, holdt på i en ukes tid ca! Det går fint med magen hennes, og hun storkoser seg. Forsto opplegget med å spise med skje fra første stund! Ellers så har jeg og frøken am god kontakt ellers, har møttes noen ganger, og har hatt store planer om å ta oss en tur til lolita90, men det har rett og slett ikke blitt sånn, enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. april 2012 #1892 Del Skrevet 3. april 2012 Synes overhode ikke du skal ha dårlig samvittighet. men skjønner likevel at du får det. Jeg føler meg absolutt ikke klar for å slutte amming, så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 3. april 2012 #1893 Del Skrevet 3. april 2012 Ikke jeg heller! Jeg ammer som en gal, men dessverre ser det ut til at det går mot slutten. Rett og slett ikke mye å hente nå :-( Hvordan sover barna deres nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 3. april 2012 Forfatter #1894 Del Skrevet 3. april 2012 Ikke jeg heller! Jeg ammer som en gal, men dessverre ser det ut til at det går mot slutten. Rett og slett ikke mye å hente nå :-( Hvordan sover barna deres nå da? Jeg har nok melk på dagen, men det er på kvelden der virker som at det er litt lite. Ammer hver gang har gir tegn til sult, men virker ikke som produksjonen har økt så mye heller. så jeg kommer til å amme først og så gi nan hvis han ikke roer seg.... Han sover så som så, men har enda ikke hatt lengre økt enn 3,5 time i strekk tror jeg.. Så håper det vi endre seg når vi begynner med grøt etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 3. april 2012 #1895 Del Skrevet 3. april 2012 Ikke jeg heller! Jeg ammer som en gal, men dessverre ser det ut til at det går mot slutten. Rett og slett ikke mye å hente nå :-( Hvordan sover barna deres nå da? Man skal ikke amme hvis man bare ser på det som stress og som noe tungt. Jeg tror både du og guttungen får det bedre hvis du begynner å gi flaske, han merker jo det at dette stresser deg. Fie har jo sovet natta igjennom kjempelenge, men for to ukers tid siden så begynte hun å våkne hver 2-3 time igjen. Herregud, jeg trodde jeg skulle dø, jeg var så trøtt Vi begynte å gi henne HiPP grøt med banan og fersken - først som velling, men det synes hun ikke var noe særlig, også som grøt. Vi begynte først med lite, og jobber oss opp mot en vanlig porsjon. Dette synes hun er veldig godt, og kjefter hvis vi ikke mater henne fort nok, eller at skåla blir tom. Nå, siden hun blir mett av grøt (jeg tror iallefall det er derfor) våkner hun bare 1 gang om natta. Altså: Vi legger henne klokken 20.30, hun sover til rundt 3-4, våkner opp rundt 08.30-09.00, får pupp og sover igjen til 10.00-11.00. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 4. april 2012 #1896 Del Skrevet 4. april 2012 Vi tok vaksine i går og hun SKREIK SOM ALDRI FØR!!! Det var grusomt og feber og superslapp i går og i dag. Men ellers er hun en solstråle, superblid og tålmodig Har endelig tatt et valg, og jeg forlater mannen. Han er ikke tilstede. Det er lang historie, men han klarer ikke sette meg og H likestilt med sønnen sin fra et tidligere forhold. Det har vært mye styr, vansker og lange tårer. Men jeg vil ikke mer. Han vil og ber meg vente. Men det er uaktuelt. Han må kunne stille opp selv om det er jævli vanskelig, for jeg hjelper han i huet og rævva, og gir han alle tips og forslag på et sølvfat, men han tar det ikke. Han har et valg, og velger å gjøre det sol kjennes godt, ikke det som krever og er ubehagelig. En sånn mann vil jeg ikke bo med. Jeg vil kose meg med babyen min og orke å lage mat og være sosial fremfor å bli helt apatisk og satt ut fordi krangler med han krever alt av meg... Kan hende han vil komme og prate og har masse nytt å si. Men det skal faanmæ mye til før jeg finner meg i å bli tråkka på eller nedprioritert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 4. april 2012 #1897 Del Skrevet 4. april 2012 Ååååh, frøken am! Så utruleg leit, samtidig som du er kjempetøff som kjemper for deg sjølv og babyen din og vil det beste for dykk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. april 2012 #1898 Del Skrevet 4. april 2012 Uff, så trist! Men jeg er enig med Silverdoe, du er kjempetøff! Nå har jeg endelig fått Beco butterfly 2 i posten. Den virker veldig bra, men er naturligvis litt knoting og usikkerhet om vi har festet den riktig og slikt. I morgen skal vi gå tur, så da får vi vel prøvd den mer ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 4. april 2012 #1899 Del Skrevet 4. april 2012 Dere er flotte! Mamma har passet frøkna mens jeg at løpt tre km med lillesøsteren min på 13. La oss si at jeg stivnet noget tidligere enn henne hjælp, er i dåååårlig form! Vi har mei tai og sjal, og det frister å kjøpe beco eller noe lignende! Si ifra hva du synes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 4. april 2012 #1900 Del Skrevet 4. april 2012 Vi tok vaksine i går og hun SKREIK SOM ALDRI FØR!!! Det var grusomt og feber og superslapp i går og i dag. Men ellers er hun en solstråle, superblid og tålmodig Har endelig tatt et valg, og jeg forlater mannen. Han er ikke tilstede. Det er lang historie, men han klarer ikke sette meg og H likestilt med sønnen sin fra et tidligere forhold. Det har vært mye styr, vansker og lange tårer. Men jeg vil ikke mer. Han vil og ber meg vente. Men det er uaktuelt. Han må kunne stille opp selv om det er jævli vanskelig, for jeg hjelper han i huet og rævva, og gir han alle tips og forslag på et sølvfat, men han tar det ikke. Han har et valg, og velger å gjøre det sol kjennes godt, ikke det som krever og er ubehagelig. En sånn mann vil jeg ikke bo med. Jeg vil kose meg med babyen min og orke å lage mat og være sosial fremfor å bli helt apatisk og satt ut fordi krangler med han krever alt av meg... Kan hende han vil komme og prate og har masse nytt å si. Men det skal faanmæ mye til før jeg finner meg i å bli tråkka på eller nedprioritert! Oi så tøff du er!! Må bare bøye meg i støvet for deg. Håper dette gjør at du og baby finner roen, og kan tenke fremover! Jeg heier på deg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå