Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Min første bytur gikk veldig fint. Hadde nok mm til alle måltid og far og sønn koste seg masse. Var godt for alle tre egentlig. Merkes det var deilig med litt jentetid og ikke minst litt vin:-)

Ang. Amming så har jeg også store puppe. Men du verden så avslappet jeg har blitt. Har ingen problemer med å amme forran venner/familie og svigerfamilie. Noen ganger skjuler jeg det veldig godt, mens andre ganger ikke så godt. Tar med pumpet melk de få gangene jeg har vært på kafé.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Jeg er vel en av de som ikke enda kjenner behov for å komme meg ut uten frøkna, føler ikke at det det er på tide enda, er ikke klar :fnise:

Ikke har jeg særlig skrupler når der gjelder amming heller - puppen kommer frem hvor det måtte være :)

Skal hun ha mat så skal hun få mat. Hvis andre ikke vil se en pupp er det bare å se en annen vei :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lucky you... jeg har diiigre pupper så de synes ente jeg vil eller ikke

Jeg har - i en alder av (snart) 28, endelig fått pupper hehe... Men ingen fordel at de er små heller, for man må liksom vrenge opp noe så innmari for at ungen skal få noe i munnen:-)

Hilsen 75b, som har vokst til 80c!!! Håper det forblir sånn!!! Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter? merker dere noen forandringer?

Vår er snart 13 uker og han er så god og snill :) snart er det vaksine, veiing og måling. Er veldig spendt på hva han veier nå. Skal oppdatere etter vi har vært der :)

Ellers så har han lært å snu seg fra mage til rygg og det syns han er utrolig morro. Prøver også å løfte seg opp når han ligger og han kommer faktisk ganske høyt.

Dere som har unger som legger seg kl 19-19.30: Hvor lenge sover de da før de skal ha mat igjen? Han har nå lagt seg rundt kl 19, men han våkner fremdeles opp hver 3. time for mat.. Han har liksom ikke den lange søvnen føler jeg. Men det kommer kanskje etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kar veier litt over 7 kg, og er 66 cm lang. :)

Det varierer når han vil ha mat. Som regel alt mellom ti og halv tolv, men noen dager er det anderledes. For to dager siden våknet han først kvart på ett, mens i går halv ni. :P sover enda nå, så får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke man kan forvente at babyer på den alderen sover så mye lenger av gangen. Noen sover jo hele natten, mens andre spiser annenhver time. Det er veldig variabelt, og alt er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke Fie noe fast leggetid, men vi prøver å få det til å bli rundt nitiden hver kveld. Da sover hun iallefall i 6 timer, noen ganger 8 og 9 timer før hun våknet for mat første gang. :) Får håpe vi fortsetter å være så heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke fast leggetid. Legger han når han er trøtt, men han har regulert det helt selv. Startet kl 23 og så har det gått nedover av seg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter? merker dere noen forandringer?

Vår er snart 13 uker og han er så god og snill :) snart er det vaksine, veiing og måling. Er veldig spendt på hva han veier nå. Skal oppdatere etter vi har vært der :)

Ellers så har han lært å snu seg fra mage til rygg og det syns han er utrolig morro. Prøver også å løfte seg opp når han ligger og han kommer faktisk ganske høyt.

Dere som har unger som legger seg kl 19-19.30: Hvor lenge sover de da før de skal ha mat igjen? Han har nå lagt seg rundt kl 19, men han våkner fremdeles opp hver 3. time for mat.. Han har liksom ikke den lange søvnen føler jeg. Men det kommer kanskje etterhvert?

Vår er litt over 10 uker og her har det plutselig blitt en del forandringer ja!

Fra å legge seg rundt midnatt og spise annenhver time natten igjennom, har han gått til å legge seg kl 21 og sove 6-7 timer før første amming. Dette begynte plutselig en natt, og jeg skjønte ingenting :lete: så var det litt av og på - før det nå, med noen unntak, har vært sånn i sikkert 2 uker.

Ellers så reiste han seg plutselig opp i fanget mitt her i går :hakeslepp: han satt på rompa, i mot meg. Jeg holdt hendene under armene på han. Kjente han prøvde å ta i med føttene, så jeg lente han litt fremover og... *poff!* der sto han med strake føtter, stiv som en påle! Og det fortsatte... opp-ned-opp-ned-opp-ned.. :fnise: skal si det var gøyalt, gitt! Så nå er det ikke bra nok å ligge i fanget mer...må holde han oppe. Og han vil helst øve på å komme seg opp i sittende og stående stilling heeeele tia... Men før det første er det tungt å holde han sånn og for det andre bør man vel ta det litt med ro med denne sittingen og ståingen til han bli litt sterkere...men det er ikke så enkelt når han vet akkurat hva han vil :sjenert:

Ellers har han rullet 2 ganger fra mage til rygg, men vet ikke om det er bevisst eller tilfeldig. Ser han prøvde på det, men vet ikke om han knekte koden eller bare hadde flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Her har mini begynt å få tenner :daane:

Det er en liten prikk oppe og en nede :gjeiper: alle klassiske symptomer og klør VELDIG i gommene.

Hun spiser LITE!!! Spiser rundt 22, sovner 02, mat 07, mat 11, mat 15/16. Så nå er det ikke mye fart i melken gitt. Hun er ellers pigg så det er vel ikke noe problem.

Ikke så mye annet spennende å melde ellers :fnise:

Hun er veldig flink til å løfte hodet når hun ligger på magen! Men det er visst ikke så artig å ligge sånn for lenge :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phu så varm man blir av å traske rundt med jakke i varmegrader og sol, men nå har jeg fått kjøpt inn telys, servietter, pyntestener og det jeg trenger til bordkortene. så nå har jeg nok å gjøre i helga :) har fått hentelapp fra posten så løperen jeg skal ha på bordet ligger klar til å bli hentet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mini begynt å få tenner :daane:

Det er en liten prikk oppe og en nede :gjeiper: alle klassiske symptomer og klør VELDIG i gommene.

Hun spiser LITE!!! Spiser rundt 22, sovner 02, mat 07, mat 11, mat 15/16. Så nå er det ikke mye fart i melken gitt. Hun er ellers pigg så det er vel ikke noe problem.

Ikke så mye annet spennende å melde ellers :fnise:

Hun er veldig flink til å løfte hodet når hun ligger på magen! Men det er visst ikke så artig å ligge sånn for lenge :sjenert:

Legger hun på seg som hun skal da? Spiser hun i 15/16 tiden og så ikke før i 22 tiden igjen?? Eller er dette bare nå når hun får tenner?

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt fikk sprøyter i dag... syns så synd på han. Var 61 cm og 5900g da han følger sin kurve helt perfekt. Han fikk også beskjed om at han var veldig sterk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

I dag har hun spist littegranne mer!

Hun spiste bare 16 og 22 ja, og så 07 igjen på morgenen!

Herregud så kjip og sutrete hun har vært :snurt: hun har ikke vært i form at all...

Men i dag har vært bedre ja. Tok kvelden tidlig og spist mer.

Allmenntilstanden hennes er veldig bra når hun først er våken da :jepp:

Åhh, det høres så deilig og spennende ut at de vokser! Men så er det jo ALLTID slik at man gjerne vil ha de litt større når de er små, og så når de først er blitt større vil vi ha de små igjen :fnise:

Gleder meg til hun blir litt mer levende og ikke bare "henger og slenger" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da spiste hun ikke mye. Godt hun er litt bedre nå da:) Jeg ville ihvertfall tilbydd puppen veldig ofte for at hun skal få i seg så mye veske som mulig.

Lillegutt hadde feber i natt.. var 38,5 på det høyeste. Men det er ikke noe feber når han våknet i dag. Så håper ettervirkningene av sprøyta er over nå!

Når dere triller tur i fint vær, lar dere dem ligge i vogna å kikke på himmelen hvis e er våkne eller har dere alltid kalæsja (staves kanskje ikke sånn) over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere triller tur i fint vær, lar dere dem ligge i vogna å kikke på himmelen hvis e er våkne eller har dere alltid kalæsja (staves kanskje ikke sånn) over?

Jeg har alltid på kalesjen, fordi hun sovner uansett av å bli trillet. Men når vi f.eks. er inne på et kjøpesenter, og hun er ferdig uthvilt, så tar jeg den ned. Der er det ikke så sterkt lys som sola, og masse spennende å følge med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest frøken am

Hun sover alltid i vognen ja :)

Hvis hun er våken og vil titte er det FULLSTENDIG uaktuelt og ligge NED. Da skal hun holdes og ha full utsikt.

Så her er det alltid med mei tai :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sovnar alltid når vi triller, og ute så har vi alltid oppe kalesja. Men inne på kjøpesenter, når han ikkje vil sove lenger, så har vi ned kalesja, og har over ei sånn rekke med leiker som han kan holde på med :) Nokre gongar er ikkje det nok, då vil han opp og sjå, så då må vi bere han :)

I morgon skal vi på helsestasjonen og M skal få vaksine. Er spent på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...