Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Her får Liam nan 1 når vi har besøk av svigerfamilien :P klarer ikke amme inærheten av de. Da blander jeg inn litt malt så han ikke får vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi er veldig avslappet når det gjelder MME. Jeg ser på meg selv som en mamma som fullammer, men om kvelden har jeg mindre melk, og hvis hun ikke er fornøyd etter noen runder med puppene så går hun mme, for at hun skal bli mett, sovne og ikke snu døgnet sitt (som vi slet mye med før).

Vi har pulverHiPP her hjemme, og hvis vi skal ha barnevakt, og jeg ikke pumpermeg, så får hun HiPP da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nok melk til å pumpe overhodet, så her går det i nan når jeg skal bort... F.eks i morgen når jeg skal gjøre ærender i byen, da er pappaen og baby hjemme med flasker og ferdigblandet nan, ikke noe problem :-) synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for det! Men - det er jo ikke så glamorøst å måtte gå på do på kjøpesenteret eller hos frisøren og pumpe seg bare fordi man nesten sprenger etter et par timer hehe... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det her også Niennas, orket bare ikke skrive det med mobilen istad :) og det funker bra. Det er samboern som pleier å mate Liam når vi gir mme, for da får de bygget bånd sammen de to sånn som jeg gjør med Liam når jeg ammer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la Liam til å sove 18.55 og kl 19 gikk jeg inn for å sjekke, og han sov :D skal begynne å legge han kl 19 hver dag nå tenkte jeg siden jeg har lagt merke til at han sovner på meg alle andre kvelder frem til vi skal legge oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er flere som gir NAN eller Hipp innimellom :) Hvor lenge holder tint mm seg i kjøleskap? varmer dere dette i mikroen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Er jeg den eneste som pumper og ikke gir mme? :gjeiper:

Her hender det frøkna får flaske (ikke alltid hun vil ha den...), og det funker helt fint :)

Jeg synes det er mer styr å fikse erstatning enn å pumpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hender det frøkna får flaske (ikke alltid hun vil ha den...), og det funker helt fint :)

er noen ganger jeg pumper også. men når jeg gir erstatning så gir jeg den som er ferdigblandet. bare å helle på flaske, varme og blande inn malt ekstrakt og så fore ungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pumper..Men i går når jeg måtte gi mme var det fordi jeg hadde punpet meg og fryst dette ned. Plutselig så våknet han og han ble ikke mett av bare en pupp slik han pleier. Han skreik og skreik så da måtte vi gi mme fordi mine bryst var tomme og all mm var fryst.

Vi har en del i fryseren, men vet ikke om dette dekker alle måltidene samboer må gi i morgen og frem til jeg kan amme igjen på søndagen. Derfor er vi nødt til å ha mme i bakhånd.

Skulle ønske jeg kunne pumpe masse og fryse, men her har melka stabilisert seg ut i fra guttens behov så har ikke så mye til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jeg gjøre fram til han var ca. To måneder, men nå så har jeg ikke overskuddsmelk. Så den melken som står i fryser er et resultat av at jeg pumper når noen passer han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke gutten smakt mme enda.. og det er ikke fordi jeg ikke vil gi han det (har en boks stående klar i skapet hvis han trenger det), men rett og slett fordi det ikke har vært behov enda.

Jeg har ikke vært lange turene borte fra gutten (kun 1-2 timer). Da har jeg matet før jeg dro og da klarer han seg jo fint.

Jeg pumper en del. Da lar jeg f.eks halvparten stå i kjøleskapet og fryser ned andre halvparten i isterningsposer (hvis jeg pumper så det monner litt, 150-200 ml), pumper jeg lite lar jeg somregel skvetten stå i kjøleskapet og gir den til kvelds før amming.

Når jeg kommer så langt at jeg f.eks skal på fest eller være borte lengre tid fra poden, har jeg ingen betenkeligheter med å gi han mme istedet for å styre med å pumpe ut mengder av melk dagesvis i forveien - det blir for mye styr. (såfremt han tåler mme da selvsagt...det vet man jo ikke før man har prøvd, men det går jeg ut fra at han gjør).

Edit: jeg er heller ikke komfertabel med å amme forran andre enn samboern og nære venninner.. Men har klart å stikke meg unna: går på soverommet om vi har besøk, og i et annet rom/andre enden av stua etc når vi er på besøk, så da går det greit. Men offentlige plasser ala kafé har jeg holdt meg unna, nettopp fordi jeg ikke vil amme slike plasser. (unntaket er på småbarnstreff. Selv om jeg ikke kjenner alle der, er vi "alle like" der - alle sitter med puppene ute og da føler man seg liksom ikke så i fokus om man flekker pupp :fnise: )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ser puppen min når jeg ammer. Så å amme offentlig har gått helt fint. :) Selv om jeg har store pupper, har jeg funnet en god måte å hindre blotting på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lucky you... jeg har diiigre pupper så de synes ente jeg vil eller ikke

Vises de også hvis du har en romslig singlet innerst, og en genser du kan dra opp over, slik at når ungen skal ha mat, så pakker du fram puppen under genseren, så legger du ungen til, også drar du genseren forsiktig opp, slik at kun brystvorten kommer ut, som da skjules av ungen? I tillegg går det an å bruke gulpekluter for å skjerme puppen.

Vet ikke jeg? Jeg har en stor E-cup. men blir kanskje vanskelig hvis man snakker om G-cuper.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller KK-cuper.. :sjenert:

M ammer i tvillingstilling, så han ligg bakover under armhula mi.. Så her viser heile puppen.

Bruker å stikke inn på soverommet viss vi har besøk av mamma og pappa eller svigermor, eller viss eg er på besøk hos mamma og pappa (og eg føler eg har god tid). Men viss det er fleire på besøk (eller vi er på besøk i kort tid) så finn eg fram flaska, for då vil eg jo gjerne vere sosial også. Men er eg heime hos foreldra mine eit par-tre dagar, så føler eg at eg kan stikke av ein liten halvtime :) Det vart dårleg forklart, les eg.. :fnise:

På bytur er det også greit å ha med flaske :) Har vi veldig god tid der også, så stikk vi ned i bilen slik eg kan få amme :)

Men det er veldig sjeldan han får flaske, det er berre i nødstilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det i I-cups. Men jeg har fått et veldig avslappet forhold til puppene mine. Det har nok mye med at kameraten til mannen min bor her. Først fikk han med seg at jeg slet med amminga, og at jeg pumpet meg mye. Jeg satt liksom med puppen ute hele tiden, og nå kan jeg faktisk sitte toppløs i stua mens jeg ammer Fie eller pumper meg, uten at det plager noen av oss. Men selvsagt, jeg sitter ikke toppløs ovenfor hvem som helst, men har ikke noe problem med at litt av puppen min synes offentlig. MEN FOR ANDRES DEL så kan jeg ta en gulpeklut over skuldra så mye skjules. Det kommer ann på hvor jeg er, og hvem jeg er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, niennas. Vi hadde en diskusjon i jula, der mormor synes jeg var så flink til å være diskret, at man ble liksom ikke forlegen, eller ikke helt viste hvor man kunne feste blikket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skal på besøk har jeg bestandig på meg amme-hettegenseren jeg fikk til jul, den er veldig enkel å være diskré i :) Jeg synes også det har blitt lettere nå som gutten har blitt større. Han er flink til å ta puppen, gaper himmelhøyt og momser i seg pupp, og slipper skjelden før han er forskynt. Da han var mindre kava han voldsomt, slapp puppen gang på gang, tok pauser... Da var det værre for en puppeskjenert mor, gitt.. :sjenert:

Edit: eneste "problemet" nå er at han begynner å bli så blid og smilende, at han ofte bare må stoppe opp, slippe puppen og smile til mamman sin midt under måltidet :fnise: men da blir jeg så sjarmert at jeg likevel glemmer både tid og sted :rodmer:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så sjarmerande :rodmer: M elsker at pappaen kjem og "forstyrrer", då pratar dei i veg og M gliser og gløymer heilt at han er midt i eit måltid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...