Trulte:-) Skrevet 15. februar 2012 #1701 Del Skrevet 15. februar 2012 Idag har vi vært på 3 mnd-kontroll og fått vaksiner. Hehe jeg syntes det var minst like ille som mini. Måtte snu meg vekk når de stakk! (pysa meg...) men helsesøster sa at det var et helt normalt mamma-syndrom! (heldigvis! Følte meg passe teit hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. februar 2012 #1702 Del Skrevet 15. februar 2012 Flinke gutten! Her skal vi på mandag. Gruer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 15. februar 2012 #1703 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Åhh det blir spennende å vaksinere :gjeiper: Her er a mor heller ikke så glad i at frøkna skriker når hun mistrives Det går jo bra, sunt å skrike litt. Men jeg vil alltid trøste med en gang Her har det oppstått et lite sovehjerte! I går sovnet hun klokken 22, det var godt. Og sover godt i vognen, i hengekøyen og soveposen sin. Lett å roe ned og er generelt blid og fornøyd Kjedelig at O fortsatt sliter med søvnen, Teriyaki. Hvordan er det om dere sakte, men sikkert prøver å forskyve leggetiden med et kvarter senere om gangen? Så sover han kanskje litt lenger? Endret 15. februar 2012 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. februar 2012 #1704 Del Skrevet 15. februar 2012 Nei vi blir nok å holde oss til syvtiden. er jo det som er leggetiden han skal ha etter hvert også. Så vil det nok regulere seg etter hvert. Faktisk har han sovet litt lenger etter at jeg begynte å legge han halv syv i stedet for syv, for da unngår vi at han blir overtrøtt, noe som gir bedre søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 15. februar 2012 #1705 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Har vært å kjøpt en sånn kose med kaninhode på. I tillegg har den en del " vaskelapper" på, som veldig mange babyer liker å fikle med. Håper han blir glad i den, så vi kan bruke den når han skal sove. Endret 15. februar 2012 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #1706 Del Skrevet 15. februar 2012 Går litt opp og ned. I natt gikk det bedre. Han våknet ti over halv fem, lå og plundret lenge i senge, fikk mat..Også stod vi opp halv seks. Deretter sov han nesten en og en halv time fra klokken ti på halv syv. Så føler meg helt greit uthvilt nå. Vi bytter på å ha hver sin sovedag i helgene. Men sånn ellers så går det nå helt greit, i og med at jeg er flink til legge meg klokken ni, og at jeg sover når han sover. Men det har faktisk hjulpet litt å legge han en halvtime tidligere, altså halv syv. I går sloknet han kvart over seks, da. Så bra at du er flink til å sove han han sover. Skulle øsnke jeg også utnyttet det bedre.. Men har liksom sååååå mye jeg må gjøre: Se på tv, sitte med dataen, wordfeud, vaskeklær, spise frokost osv osv osv.... Hehe.. Ingen ting viktig med andre ord Idag har vi vært på 3 mnd-kontroll og fått vaksiner. Hehe jeg syntes det var minst like ille som mini. Måtte snu meg vekk når de stakk! (pysa meg...) men helsesøster sa at det var et helt normalt mamma-syndrom! (heldigvis! Følte meg passe teit hehe) det skal vi også neste uke... gruer meg! Har vært å kjøpt en sånn kose med kaninhode på. I tillegg har den en del " vaskelapper" på, som veldig mange babyer liker å fikle med. Håper han blir glad i den, så vi kan bruke den når han skal sove. Den har vi også.. hvis den har sånn silkeaktig stoff og i blå? (fås sikkert i flere farger da). Jeg har hatt min inni genseren slik at den skal lukte meg. Legger den alltid sammen med gutten og han har begynt å holde litt tak i den. Drar den gjerne over ansiktet da. Så jeg må ta den bort så fort han sovner. Jeg leste et sted at hvis man legger babyen før 3. gjesp så skal det ikke være noe problem å få dem til å sove uten en lyd. Og det funktet faktisk her Nå har han gått fra å legge seg kl 22 til nærmere 20.30 til 21.30 og det uten en lyd. Kanskje litt kaving og små ynking når han mister sutten eller akkurat i det han sovner, men ingen gråting/hyling ihvertfall. Jeg takler nesten ikke gråt så er glad jeg har en så blid og fornøyd gutt som sjelden gråter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 15. februar 2012 #1707 Del Skrevet 15. februar 2012 Så bra at du er flink til å sove han han sover. Skulle øsnke jeg også utnyttet det bedre.. Men har liksom sååååå mye jeg må gjøre: Se på tv, sitte med dataen, wordfeud, vaskeklær, spise frokost osv osv osv.... Hehe.. Ingen ting viktig med andre ord Kunne lett trodd det var meg du beskrev her Jeg leste et sted at hvis man legger babyen før 3. gjesp så skal det ikke være noe problem å få dem til å sove uten en lyd. Og det funktet faktisk her Nå har han gått fra å legge seg kl 22 til nærmere 20.30 til 21.30 og det uten en lyd. Kanskje litt kaving og små ynking når han mister sutten eller akkurat i det han sovner, men ingen gråting/hyling ihvertfall. Jeg takler nesten ikke gråt så er glad jeg har en så blid og fornøyd gutt som sjelden gråter.. Her sitter vi klar i pysjen fra 19-20 tiden, god og mett og tørr bleie til enhver tid, og med eeeeen gang jeg ser han er trett... *svosj!* Rett på soverommet! :gjeiper: Har brent meg så mange ganger på å få overtrett baby for å ha måttet skifte bleie eller ta av klær eller mate først før legging atte... Og han sovner somregel mellom 21.30 og 23.00 nå. Ellers har jeg vært fæl til å bare la han sovne på meg, for så å lirke han over i senga, for at jeg ikke orker å risikere baluba... Men jeg har klart å ta meg sammen og la han få "være med" på leggingen i det siste, og det går somregel bra hender han protesterer (jeg takler heller ikke gråt, så tar han jo opp tvert..mulig han hadde sovnet om jeg hadde ventet bittelitt), men etter et par runder med kos og/eller litt pupp slår han seg somregel til ro, flinke gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. februar 2012 #1708 Del Skrevet 16. februar 2012 Hehe, var sånn før jeg også, at jeg prioriterte andre ting enn å sove, men har vært flink i det siste Har også hørt dette med gjesp. Når han skal legge seg for natten, er det ikke noe problem. Går ned halv seks for å gjøre kveldsstell, ammer og legger han. Da er klokken halv syv, null gråt. Men på dagtid må det være vogn eller bil. Sjeldent han sover inne. Men skal prøve den gjespemetoden på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #1709 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg tar også stell i 19.00 tiden slik at han er klar for sengen så fort jeg merker at han er trøtt Tok også opp for fort i starten, men min gutt trenger å kave litt før han sovener inn. Men er ingen problem legge han nå, men må synge litt og stryke litt på han. På dagtid så må han også sove i vogna og helst ute. Vil ikke sove i vugga/soffaen o.l. nå. Så første økt i dag var fra kl 08.30 (står opp tidligere og tidligere merker jeg) og han sover ute enda Men på ettermiddag og før han skal legges for natta er det litt styr. Da vil han helst ikke sove noen steder. Men putter han i vogna og setter han ute dersom været tillater det eller så står vogna i gangen. Han styrer litt, men sovner tilslutt (lar han naturligvis ikke skrike, han bare kaver litt og jeg stryker på han) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #1710 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg måtte plutselig gi NAN fordi han ikke ble mett. Noen andre som må gjøre det innimellom? Han lå lenge ved begge puppene og kava og var ikke fornøyd..Er første gang det har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. februar 2012 #1711 Del Skrevet 16. februar 2012 Har gjort det et par ganger ja...men er lenge siden nå. Ikke nan da, vi bruker hipp sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 16. februar 2012 #1712 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg måtte plutselig gi NAN fordi han ikke ble mett. Noen andre som må gjøre det innimellom? Han lå lenge ved begge puppene og kava og var ikke fornøyd..Er første gang det har skjedd. Jeg diskuterte akkurat dt med helsesøster, for jeg har opplevd akkurat det samme! Helsesøster sa at det ikke er noe i veien med nan (gitt at han ikke får vondt i magen selvfølgelig) men at vi skulle være litt obs på egen produksjon... Disse økedagene der vi bare sitter ute med puppen, og baby tilsynelatende aldri blir fornøyd, er visst til for at vi skal produsere mer melk:-) og hvis man tyr til nan så kan man jo komme inn i en vond sirkel der vår produksjon til slutt ikke tilsvarer "etterspørselen"... Men som sagt, må man så må man :-) håper baby ble fornøyd til slutt! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 16. februar 2012 #1713 Del Skrevet 16. februar 2012 Forresten; flere og flere begynner jo nå å nærme seg 3 mnd.. Hva med å ta en liten oversikt over høyde/vekt på de små ved 3 mnd kontroll? Bare for moro skyld, for å se om det er veldig store forskjeller på gullungene nå:-) bør kanskje ta med hva som var utgangspunktet ved fødsel... (gullungene på iPad ble rettet til tullingene...hihi) Håper alle har det bra! Flere enn meg som føler at ting i det siste har blitt veldig mye lettere - og ikke minst morsommere?? :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 16. februar 2012 #1714 Del Skrevet 16. februar 2012 Tre måneder i dag, veide han for litt over en uke siden: Fødselsvekt: 4070 gram Vekt ved 12 uker: 6800 gram Lengde fødsel: 51 cm Lengde 12 uker: 64 cm Har blitt lettere i det siste, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 16. februar 2012 #1715 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg også føler jeg hat tørrammet i hele ettermiddag.... Han har suttet på puppen konstant. Ante det var noe i gjære siden han, etter flere netter med 4-5 timer mellom mat, plutselig skulle ha hver andre time i natt.... Får vel bare bite tenna sammen og tenke at det kommer mere melk snart! Han virker ikke så veldig sutrete, bare han får ligge ved puppen og smatte - så vi tyr nok ikke til nan enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 16. februar 2012 #1716 Del Skrevet 16. februar 2012 Tre måneder i dag, veide han for litt over en uke siden: Fødselsvekt: 4070 gram Vekt ved 12 uker: 6800 gram Lengde fødsel: 51 cm Lengde 12 uker: 64 cm Har blitt lettere i det siste, ja. Fødselsvekt: 3550 gram. 51 cm lang. 3 mnd-kontroll: 6150 gram, 63 cm. Så sammenliknet med gutten din er jo min en liten sprett, hehe :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. februar 2012 #1717 Del Skrevet 17. februar 2012 Fødselsvekt: 3550 gram. 51 cm lang. 3 mnd-kontroll: 6150 gram, 63 cm. Så sammenliknet med gutten din er jo min en liten sprett, hehe :-) Ja, det er veldig stor forskjell på togene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter #1718 Del Skrevet 17. februar 2012 Ja økedagene er noe styr, men det var ikke det vi hadde i går. Jeg ville heller ikke tydd til nan hvis det var økedøgn. Når vi har hatt det så har han ikke vært sutrete. Han har bare ligget å sutta og sutta Mens i går skreik han skikkelig noe han aldri gjør. Han ble heldigvis veldig fornøyd etter han fikk litt nan. Men fikk vondt i magen i natt og da har vi styra litt og vært mye våkne. Han fikk sånn ferdig blandet nan 1. Er det andre merker som har ferdig blandet mme? Vurderer å kjøpe inn malt slik at vi har det tilgjengelig hvis han må få mer. Noen som vet hvrdan man bruker dette? Jeg skal bort i morgen og det er jo ikke sikkert jeg har klart å pumpe opp nok til alle måltidene. Kommer ikke hjem før på natten og skal jo drikke så blir en stund til neste amming gruer meg skikkelig..... Noen som har vært ute på festlige lag? Syns også ting er mye lettere nå Gleder meg til å veie og måle til uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 17. februar 2012 #1719 Del Skrevet 17. februar 2012 Vi gir ferdigblanda Nan1 når vi er saman med folk (er på besøk/har besøk) fordi eg er så pysete og vil ikkje vise puppane mine.. (Og litt fordi han kava sånn med amminga ei stund, men det har blitt betre ) Han får ikkje vondt i magen av Nan, heldigvis Har hatt eit par netter no der han vil ha litt oftare mat utover natta, men det er ikkje plagsomt ofte enda M blir 3 månader den 24., og vi skal på kontroll (og få vaksine, huff!) den 28., så då kan eg skrive inn vekt og lengde då Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. februar 2012 #1720 Del Skrevet 17. februar 2012 Hipp har ferdigblandet. Men ikke alle butikker har det. gutten min får ikke vondt av den. Jeg var ute første gang da gutten var seks uker gammel. Gikk bare fint. da hadde jeg pumpet nok, for jeg hadde store mengder melk da. Så har faren hatt han med seg på overnatting to ganger hos sin søster. Da har han fått litt tillegg fordi jeg har ikke så mye overskuddsmelk lenger.samme blir det i dag, når han skal overnatte hos mormor. Har ca 400 ml, men er sikkert ikke nok. Han må nok ha en boks tenker jeg. Går bare bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå