Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Ja du har jo rett i det. Han er jo to måneder nå, så forhåpentligvis ikke så lenge igjen.

Høres ut som et godt koldtbord!

Jeg har vist fått brystbetennelse, og hvorfor? Fordi jeg frøs på puppene i fem min i går..jeg som har både kunnet ligge på mage og ha bh med spiler uten at det har gjort noe..

Veldig vondt, og kjipt å ha feber og vondt i hode når man har en liten å ta seg av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du har jo rett i det. Han er jo to måneder nå, så forhåpentligvis ikke så lenge igjen.

Jeg har vist fått brystbetennelse, og hvorfor? Fordi jeg frøs på puppene i fem min i går..jeg som har både kunnet ligge på mage og ha bh med spiler uten at det har gjort noe..

Veldig vondt, og kjipt å ha feber og vondt i hode når man har en liten å ta seg av..

Å nei!!! god bedring!!! håper du blir fort frisk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. god bedring! Håper det retter seg fort. Høres ikke noe særlig ut med brystbetennelse :tristbla: jeg har hatt tilstoppede melkeganger et par ganger og det er ubehagelig nok, så kan tenke meg at betennelse er ille..

----------

Jeg lurer på renselsen jeg. Hvordan står det til med den hos dere andre? Det er 5 uker i dag siden jeg fødte og jeg blør fremdeles......liker ikke mensen og nå er det jo som å ha mensen på 5.uka :sukk: Redd det her aldri stopper jeg! Jeg trodde jeg var ferdig med å blø for noen dager siden, da det bare var lysebrun utflod - men så begynte det jaggu meg på igjen i går med mere friskt blod. Ikke store mengder altså, klarer seg med truseinnlegg, men det er nå blod. Lengter etter å bli ferdig med dette blodstyret og :sengekos: jeg nå! :sjenert:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Du må ha god bedring:-)

Stoppet å blø etter 5 uker. Var blødningsfri i en uke før jeg begynte å blø igjen. Varte en uke og det tror jeg var mensen egentlig.

Skjønner du er lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jenter. :) Samboeren min er så snill at han tok fri, så jeg har ikke måttet gjort så mye med lillegutt, annet enn å gi han mat. Nå sover han ute..

Jeg blødde litt av og på sånn som du. Var helt ferdig etter litt over seks uker.

I dag er O to måneder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten ikke så jeg tørr å si det, i frykt for at han skal slutte og gå tilbake til powernap-rutinen all day long :fnise: men nå har altså gullet sovet en 2t og 45min lang dupp i vogna si!! :danse:

Håper dette er tendensen fremover :jepp: slitsomt når han "hanglet" gjennom dagen med et lass av powernap'er på meg, og nektet å sove lengre perioder. Nå blir det jo sikkert mer kvalitet over våkentiden også, SAMTIDIG som jeg får gjort litt annet enn å baaare holde baby :Nikke:

...og der våkna han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Det er nesten ikke så jeg tørr å si det, i frykt for at han skal slutte og gå tilbake til powernap-rutinen all day long :fnise: men nå har altså gullet sovet en 2t og 45min lang dupp i vogna si!! :danse:

Håper dette er tendensen fremover :jepp: slitsomt når han "hanglet" gjennom dagen med et lass av powernap'er på meg, og nektet å sove lengre perioder. Nå blir det jo sikkert mer kvalitet over våkentiden også, SAMTIDIG som jeg får gjort litt annet enn å baaare holde baby :Nikke:

...og der våkna han ;)

Åhherregud ja... H sover bare på meg. Eller pappaen eller på tur i vognen. Men våken med en gang vognen går inn i gangen og stopper!

Og det er det ja, at de sover ikke så lenge i strekk når de er små. Hun er ikke tre uker engang, så det er vel bare å vente :fnise:

Og nå har hun endelig sovnet, og det er like før a mor tisser på seg :bond:

EDIT: fikk lagt henne fra meg i et halvt min og løpt på do. Hun sover fortsatt!!! Tommelopp.

Jeg blør fortsatt, men betydelig mindre. Holder nok på å gi seg. Dog det kommer en skyll hver gang jeg går tur. Som om det røsker litt i utstyret :fnise:

To timer tur i dag forresten!! Grisefornøyd :hoppendeglad:

Men det er FAANMEG et HEL..... styr å bare får spist! Hun BOR jo oppå meg :ler:

Er heldig om hun kan ligge ti min og bare titte litt!

______

God bedring, T!

Superflott mann du har :) er deilig når de stiller opp og bare kommer med ungen så man kan slenge ut puppen og legge seg igjen etterpå :rodmer:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte også å ha koldtbord, syns det er veldig godt, for då kan eg forsyne meg med maaaasse forskjellig ;)

Eg trudde forresten eg var ferdig å blø for ca 1 veke sidan, men så plutseleg kom det litt til no på fredag, og det held på endå. :( Eg frykter det er mensen, men håper det er siste rest av renselsen! Heldigvis er det nok med truseinnlegg. Syns det kan slutte no! :kjefte:

God betring, Teriyaki!

Endret av silverdoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har ikke vi begynt å planlegge dåpen enda, men jeg har lyst på rømmegrøt og spekemat jeg...... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på babysvømming. Det var gøy - og lillegutt elsket det! Noen andre som har vært/skal på det?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ønsker om god bedring! :)

Kjæresten min har vært veldig god og grei i dag ja. Tok til og med O med seg til svigermor slik at jeg kunne få slappe av. :) Nå er feberen på vei ned, men har enda vondt i brystet, så er spent på om feber kommer tilbake eller ikke.

__

Det er forresten helt normalt at blødningen gir seg, for så å starte igjen, uten at det nødvendigvis er mensen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Idag har vi vært på babysvømming. Det var gøy - og lillegutt elsket det! Noen andre som har vært/skal på det?

SPENNENDE!

Har nettopp meldt oss på, så det blir vel oppstart om noen uker. Gleder meg! :jepp:

Var pappaen med forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp pappaen var med! Det var mange pappaer der:-) veldig greit fordi han også fikk fin kontakt med babyen i vannet, men også veldig praktisk å ha en som hjelper med å holde når man skal opp og ned, ut og inn av garderobe etc :-)

Han syntes riktignok at sangene ble litt teite, så da holdt han seg litt på avstand. (tøff gutt vett hehe) men når det var tid for "fri lek" i bassenget, var han veldig med!! Var veldig gøy å se pappaen sammen med babyen i bassenget, de fikk en helt annen kontakt enn "på land".

Babysvømming anbefales!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal jeg få meldt meg på babysvømming :) men det kan jeg jo ikke bli med på før om 3 uker siden det er fra 8 uker og opp til 2 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere på babysvømming? I svømmehallen i byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest frøken am

Må forresten spørre - når kan man ha sex?

Merker jeg er så utålmodig at det klør i trusa (:ler:), er det slik at det mååå ha sluttet å blø? For at man kan slippe kondom?

Og så har sambo fått det for seg at jeg ikke kan ha sex mens stingene er der. Men det har jo grodd :)

___

Vi fant babysvømming kurs som vi meldte oss på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere på babysvømming? I svømmehallen i byen?

På sykehuset:-) men det er også kurs på nøtterøy og flere steder. Det er ekstra varmt vann på disse stedene, så tror ikke det er kurs i den vanlige svømmehallen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten spørre - når kan man ha sex?

Merker jeg er så utålmodig at det klør i trusa (:ler:), er det slik at det mååå ha sluttet å blø? For at man kan slippe kondom?

Og så har sambo fått det for seg at jeg ikke kan ha sex mens stingene er der. Men det har jo grodd :)

Du kan vel ha sex så fort det har grodd og du føler at du er klar for det ;)

her bruker vi kondom bare for å ikke bli gravide igjen, for fikk jo høre på sykehuset at fullamming ikke var et sikkert prevensjonsmiddel. skal snakke med legen om å få satt inn hormonspiral :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man blør så må man bruke kondom for å unngå infeksjon! At sårene som er sydd har grodd, har ikke noe å si. Det er likevell infeksjonsfare pga. såret etter morkaken, for eksempel.

Ikke noe det er verdt å ta sjansen på. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...