Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

"Ha ha"...

Leste bare overskriften og trykket på tilbakeknappen.

Tror du er gal!? :bond:

Lurer jammen på å bestille det samme? Sambo elsker 2. verdenskrig, og mellom konsertene nå i helgen skal de på masse historiske museum.

Absolutt en tanke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nokon tenkt å kjøpe barselgåve til pappaen..? Eg er sånn i stuss om kva eg skal finne på.. Har tenkt litt på enten historiske dvd-ar eller bøker, helst om 2. verdskrig (han er veldig interessert i 2. verdskrig spesielt, sidan far hans var med og kjempa der). Men eg anar ikkje :vetikke:

Jeg tenkte kanskje jeg skulle stjele ideen til Teita her inne på KG, nemlig sølvmansjettknapper der det står på den ene "Verdens beste pappa" og på den andre "RMS" = Første bokstaven til far, mor og datter. :) Men har ikke tenkt noe veldig på det, har jo fortsatt litt tid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tøyd litt med olje, men ikkje så mykje som eg planla vi skulle gjere..men litt no og då :)

Håper alt står bra til med Pitteliten :jepp: Tipper han kjem snart no :strix:

Ja det blir nok spennende! Har ikke hørt noe på lenge nå, så hun er helt sikkert på sykehuset! :jepp:

_

Her blir det nok ikke farsgave nei. Har nettopp gitt han dyr bursdagsgave, også kommer jo julen også. Vi har ikke så god råd, så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang den strippingen igjen...jeg har ikke tøyd NOE jeg?! Med fingre og olje og alt man får beskjed om. Slik at det skal være litt føyelig og klart til mini kommer.

Har dere? :klo:

Jeg har ikke hørt noe om dette annet enn her på KG. Det er nok ikke så vanslig her jeg bor. Ingen venninner har blitt strippet etter tøyd heller. Så blir nok ikke å stresse med det jeg heller.

Har nokon tenkt å kjøpe barselgåve til pappaen..? Eg er sånn i stuss om kva eg skal finne på.. Har tenkt litt på enten historiske dvd-ar eller bøker, helst om 2. verdskrig (han er veldig interessert i 2. verdskrig spesielt, sidan far hans var med og kjempa der). Men eg anar ikkje :vetikke:

Jeg har tenkt litt på en fødselsgave/barselsgave til far, men er veldig usikker. I min vennekrets er det ikke vanlig med slikt verken fra far til mor eller omvendt.. Men hadde jo vært koselig da. Må se an økonomien og hva jeg eventuelt skal finne på..

Så er det jo jul og da får vi nok utgifter siden vi skal feire julen hjemme hos oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Æhh er spennende med alle disse fødende nå :fnise:

Ingen sladris for Pitteliten?

Kjenner at det modner seg som bare pokker - masse nedpress, kynnere, litt slimpropp i hytt og pine :ler:

Blitt VELDIG trangt etter mini festet hodet. Det går ikke lenger an å ta på sokker og sko i løpet av noen sekunder ... :sjenert:

--

Har heller ikke tøyet, ser ikke behovet helt ærlig. Skal sate på å slappe av og være litt forberedT :jepp:

Det var faktisk jordmor på ahus som nevnte dette. For å unngå revning.

Men med dagens ph-balanse tør jeg ikke gni meg med olje nedentil altså!

EDIT: tips til evnt. barselgave!

En personlig almanacka!

Ta et bilde av mini etter h*n er født og ha det som forside på kalenderen :)

Mannen fikk tårer i øynene her i fjor da han så sønnen sin på forsiden :fnise:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme tenker jeg, frøken am. Jeg har allerede hatt en runde med canesten-kur for noen uker siden. Tør ikke ta sjansen på å få en til infeksjon nå rett før fødsel slik at gutten får trøske før han i det hele tatt har fått sin første smak på pupp..Så da får jeg bare overleve dersom det skulle bli noen sting der nede.

Pitteliten har nok ikke sladdris nei. Så nå når hun ikke har oppdatert på mange mange timer så kan man vel være rimelig sikker på at fødsel er i full gang/ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sauset på jordnøttolje på mellomkjøttet noen kvelder nå, men oppi høna og tøyd har jeg ikke vært :sjenert: (tror heller ikke det er helt sunt for ph-verdien og skulle trøske olje opp der!) Men hvor mye skal man tøye da, liksom..? Har jo :sengekos: og da blir det jo tøyd litt. Tror tøying med fingrene og sex blir noe av det samme jeg (med mindre det er meningen at man skal rive og tøye mye da?? :overrasket: ) Tror ikke det har så mye for seg med denne smøringa, men jeg vet nå i det minste at jeg har gjort det.. :gjeiper:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal rive og røske litt ja. Hjelper ikke å bare smøre inn, men må tøye godt med fingrene, mulig det funker å ha sex i stedet for. :) Men at det har effekt har jeg ikke tvil om, det er jo også noe jordmødrene har sett en tendens til, så er nok derfor mange av dem anbefaler det. Men det er så klart ingen garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble "strippet" 8 dager over termin sist, hadde 2 cm åpning og småen ble født 11 dager over termin...

Pga at sykehuset jeg var hos sitt dataprogram, så tror jeg at min termindato ble satt ut i fra at svangerskap varer 40+3. Merkelige greier, for jordmor og fastlege regner alltid en dag lenger enn sykehuset. Men ungen kom :)

Jeg tøyde ikke sist. Hadde modningsakupunktur. Har vurdert denne , jordmor hadde ikke hørt om den før. Og er fortsatt usikker, da den skal brukes fra uke 37, og med fare for å føde for tidlig fordi vi får to tette osv.

Pappaen her fikk ikke noe barselgave av meg, men han fikk da en sønn sent på kvelden på farsdagen, så jeg tror han var godt fornøyd med det! Han kom med 3 kjempestore og nydelige roser til meg på klinikken dagen etterpå. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte eg kunne gi litt oppdatering om kjerringråda vi prøvde i går.. :fnise:

1. Det var fullmåne.

2. Eg gjekk ned/opp kjellertrappa 4 gongar (for å sette på maskin med klede..).

3. Eg åt havregrynsgraut med masse kanel på til lunsj.

4. Vi åt taco, med to pakkar hot tacokrydder på éi kjøttdeig, og med hakka chillipepper oppi, og med hot tacosaus.

5. :sengekos: 3 gongar på 2 timar.

Resultat: det funka ikkje :fnise:

Eg er akkurat sånn som i går, hehe :) Så her blir det ingen 11.11.-baby, men eg håper nokon andre her inne får æra av å ha den kule datoen ;) No gidd eg ikkje prøve meir, han får komme når han vil :jepp:

Men det var litt artig å prøve ut kjerringråda da, sånn i tilfelle dei hadde funka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitteliten fikk nesten 11.11 baby hun, men han kom nok i går :gjeiper:

Så gratulerer til henne!

Ingen tegn til fødsel hos meg, så da gjenstår det vel bare å se hvordan det går med Trulte!

20.11.2011 er jo også en artig dato!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Jeg bare lurte på om det er noen av dere som har begynt å svette om natta? Det gjør nemmelig jeg hver kveld og det er noe jeg aldri pleier å gjøre. Til og med ikke om sommeren og jeg bruker vinterdundyne hele året....

Er dette et forberedeleses tegn tro? :)

Ellers så er det endelig helg og det er deilig... Skal få ordnet det siste tingene og vaske huset godt. Så er det bare for lille gutt å komme snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Hahaha nå er målet å få den ut på en spennende dato :lur::ler:

Da håper jeg min kommer 12.12.2011 :jepp:

Selv om mini gjerne kan komme før ... :sjenert:

Er så mye modninger at jeg blir gal :bond:

Hurra for Pitteliten og babyen! :hoppendeglad:

Herregud syns det er helt rart å tenke på at dere kanskje får en liten en. Bare gå rundt og vente. Mens hverdagen fortsetter som normalt.

PLUTSELIG er babyen der :rodmer:

Jeg trodde alltid at man ble helt parkert når det nærmet seg slutten, men det stemmer jo ikke :ler:

Man er jo like levende som før :ler: dog ting gjerne er litt mer tungvint!

I dag vasker jeg kjøkkenet, fikser babysengen, storebrors klær, fikser en klesvask og lager noe mat.

HERREGUD DET ER SLITSOMT! Hepp hepp! :pisk:

På søndag er det ryddings og støvsuge. Da er det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smørblomst82: Eg har sove med sommardyne leeeenge no :) Eg sveittar ikkje så mykje, men er generelt varm, så eg stikk føtene utanfor.. Og eg liker eigentleg gode, tjukke dyner.. Men no er det november og eg søv framleis med sommardyne til 50 kr på Jysk :fnise:

Her er forresten terminlista som ^me^ laga til:

TERMINLISTEN:

Pitteliten 7. november

Trulte:-) 9. november

Emmicke 12.november

Silverdoe 14. november

Batinna 15. november

Rubie 19. november

Smørblomst82 29. november

Ebitt 3. desember

Dizzy 9. desember

Knøtteliten 12.desember

Frøken am 18. desember

^me^ 20. Desember

Redlady 20. desember

Smarties 22. desember

Niennas 25. desember

Lolita90 26. desember

Cacach 03. januar

Eg fjerna smileyane, for eg trur det hadde blitt for mange for innlegget.. Men kanskje vi kan fylle inn etterkvart som vi føder? Med dato for fødsel, og kjønn? Eller noko sånt..? :sjenert: Og dei som ikkje har skrive seg på endå, må gjere det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vist ikke jeg nei!

Så her er oppdatert liste:

TERMINLISTEN:

Pitteliten 7. november

Trulte:-) 9. november

Teriyaki 11 november

Emmicke 12.november

Silverdoe 14. november

Batinna 15. november

Rubie 19. november

Smørblomst82 29. november

Ebitt 3. desember

Dizzy 9. desember

Knøtteliten 12.desember

Frøken am 18. desember

^me^ 20. Desember

Redlady 20. desember

Smarties 22. desember

Niennas 25. desember

Lolita90 26. desember

Cacach 03. januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 veker for meg i dag forresten, så eg slenger med eit magebilete av 40+0 :) 40 veker unnagjort, 0,43 veker igjen til termin ;)

Håper alle får ei GOD helg, og at når eg les her neste gong (mandag) så har det komt MINST ein ny baby til verda :fnise:

post-21766-0-31975200-1321025381_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

DENNE i ku trekk.

Har den ved siden av meg på sofaen nå, ville undersøke den litt.

Vi har litt skrå bakseter i bilen, så det ser ut som babyen SITTER i setet - det står ganske rett opp og ned.

Vi kjøpte med en liten kloss som skal festes under basen, men den gjør ikke mye nytten ... :roll:

Tror vi leverer den inn og får igjen hundrelappen :tongue:

Liker ikke at setet står så rett opp, selv om damene på butikken mener at det er det sikreste, så er det ikkeno okei for en nyfødt å nærmest sitte i setet. Vi må derfor legge noe litt større under basen.

Dette går nok helt fint, basen er fortsatt sikker.

Ellers har jeg ikke fått sammenlignet med så mange andre seter.

Er veldig fornøyd med setet, vet at det er sikkert.

Det eneste som er kjedelig er at det ser ut til at ungen vil sitte (ligge) i nærmest 90 graders vinkel, og jeg vet ikke åssn det er for en så liten en? :vetikke:

Den virker liksom så spiss nederst hvor stumpen skal være. Tho - kan hende det ser helt annerledes ut når mini faktisk ligger oppi der :fnise:

Og h*n skal jo ligge ganske pakket inn de første mnd, det blir jo en liten vinterbebis.

ELLERS (herregud for et langt innlegg) er jeg fornøyd - lett å feste, KAN festes til Duo Edgen vår og innlegget kan lett reguleres opp og ned.

5 punkts sele, det var også viktig syntes vi.

Vi hadde aaaaaaldri kjøpt så mye nytt hvis vi ikke hadde planlagt flere unger. Penga flyr :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et Akta Graco sete med base. Er veldig fornøyd med det! En venninne som har Maxi Cosi og som prøvde vårt sete, sa at ungen lå mye bedre i Gracoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...