Gjest frøken am Skrevet 9. november 2011 #921 Del Skrevet 9. november 2011 Ja hun legen er noe for seg selv... Da jeg på første kontroll nevnte at jeg kanskje ville ha hjemmefødsel, ble hun helt perpleks og mente det var bare tull og tøys - "det er viktig å ha mulighet for keisersnitt nærliggende!!!!!!" Hjelpes... Skal finne helsestasjoner nå i kveld og ta kontakt med de i morgen! Jeg har også opplevelsen av at helsesøstre (de fleste, ingen regel uten unntak ) er bedre på det med oppfølging. Det er ikke bare prøver, blod, urin og et grønt skjem. Helsesøster tilbyr noe mer som regel og det kjenner jeg nå at jeg vil ha! Forresten silver, sambos sønn blir tre år nå 11.11.11 Han skulle blitt 11 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 9. november 2011 #922 Del Skrevet 9. november 2011 Termin i dag - og ingenting har skjedd :-( Var hos jordmor i morges og fikk massevis av nåler både her og der, i tillegg til at jeg ble "strippet". Får håpe det hjelper! Jordmor sa iallefall at det var "modent" og fint inni der, men det trenger jo ikke bety så veldig mye med tanke på fødsel... På en annen side, så er jeg fortsatt i rute med tanke på 11.11.11! Det hadde vært noe :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 9. november 2011 #923 Del Skrevet 9. november 2011 Hos oss så er det annenhver uke fra uke 30 (ca), og fra slutten av denne måneden, ca 36 uker, så er det hver eneste uke. Imorgen er det UL, og vekstestimering Får håpe det ordner seg, Frøkem am! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. november 2011 #924 Del Skrevet 9. november 2011 Termin i dag - og ingenting har skjedd :-( Var hos jordmor i morges og fikk massevis av nåler både her og der, i tillegg til at jeg ble "strippet". Får håpe det hjelper! Jordmor sa iallefall at det var "modent" og fint inni der, men det trenger jo ikke bety så veldig mye med tanke på fødsel... På en annen side, så er jeg fortsatt i rute med tanke på 11.11.11! Det hadde vært noe :-D Oppererer de med termin på 40+0 hos deg? Vi er like langt på vei, men jeg har termin 40+2, altså på fredag. Frøken am: Tøft at du vurderer (vurderte?) hjemmefødsel da! Det hadde aldri jeg turt.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 9. november 2011 #925 Del Skrevet 9. november 2011 T: skulle gjerne gjort det, men det er litt trangt her Så la det på hylla. Neste gang har vi hus, da vil jeg prøve! Men jeg kjenner også at det er deilig å kunne dra til ahus, kjennes trygt ettersom jeg ikke har gjort dette før Takk, Niennas! håper det. Sendte mail og får beskjed i morgen om de har tid. Krysser Fingrene! Og Trulte! Hva skjer når man blir strippet?? Aldri skjønt det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. november 2011 #926 Del Skrevet 9. november 2011 Hehe, ser den! Ja jeg synes også det er trygghet i å skulle føde på sykehuset. Hadde de hatt ABC-klinikk her i Bodø så skulle jeg gjerne prøvd meg på det, men det har de ikke. Er en miljøstue som de kaller det, som har en litt mer komfortabel seng, og som har badekar. Men badekaret er kun for åpningsfasen. Er ikke lov å føde i det. Menmen. Ang. stripping så er det for å tøye åpningen mer og som et forsøk i å stimulere kroppen til å sette i gang fødselen. Jordmor/lege fører fingrene inn til lovmorhalsen og løsner en hinne hvis den ikke har løsnet, også tøyes mormunnen. Tøyer de riktig godt kan de klare å tøye så mye som en hel cm. Men det er ikke alle som er like gode kandidater da. Er man heeelt umoden med lang livmortapp enda så tror jeg ikke man kan tøyes. Men jeg er ikke helt stødig på dette med stripping. Kanskje noen andre her bar bedre peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 10. november 2011 #927 Del Skrevet 10. november 2011 Hei alle! Så det var to spørsmål til "meg" her: Teriyaki; hmm.. ja altså jeg hadde termin 9. november, i går... Og det var vel 40+2 så vidt jeg vet? Når det gjelder stripping, så er det forklart ganske riktig over her. Jordmor prøver med to fingre å "tøye" det åpent. Det var litt ubehagelig, men ikke vondt. Men som sagt, det har ingenting for seg hvis det ikke er "modent". (noe jeg var.. men det er jo ingen garanti for fortgang i fødsel likevel..) Det var litt ømt etterpå, og i går/natt blødde jeg som en bitteliten mens. Dette var visst helt normalt, og sikkert et tegn på at noe er strukket inni der... I går kveld hadde jeg masse kynnere og stikkinger, så jeg håpet i det lengste at det skulle være starten på noe. Men neeeeeeeeida!!!! :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. november 2011 #928 Del Skrevet 10. november 2011 Ååja! Tickeren din sier nemlig 40+1 i dag, sånn som jeg er! Men da er jo du egentlig før meg i køen! Jeg trodde vi hadde termin samme dagen skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. november 2011 #929 Del Skrevet 10. november 2011 Eg syns framleis stripping høyres grusomt ut Tøye og strekke og to fingrar oppi.. huff.. Håper eg slepp det! Men håper det hadde virkning for deg da, Trulte Så slepp du å vente lenger Jordmora mi nevnte ikkje det til meg eingong, så eg trur ikkje ho gjer sånt.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 10. november 2011 #930 Del Skrevet 10. november 2011 Åhh håper jeg også slipper å strippe Satser på at mini kommer i uke 38 HAHA! As if... I stad dro mannen til England... Vi har sovet sammen hveeer kveld hele graviditeten, forsåvidt før den også, men må innrømme det var vanskelig å prøve å sove borte fra han etter jeg ble gravid Så han ser jeg igjen på mandag Men da blir det MASSE mamma og familietid! Og det er kos Dessuten fikk jeg jordmor time om en uke! Det var bra! Ang den strippingen igjen...jeg har ikke tøyd NOE jeg?! Med fingre og olje og alt man får beskjed om. Slik at det skal være litt føyelig og klart til mini kommer. Har dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. november 2011 #931 Del Skrevet 10. november 2011 Har ikke tøyd noe jeg heller. Kjøpte olje, men jeg synes ikke det var så behagelig med den oljen, og det ble egentlig bare stress. Gjorde det et par ganger, men..Det er ikke noe man MÅ. Det kan hjelpe litt for å unngå revning, men noe must er det ikke. Jeg har forøvrig ikke blitt fortalt at jeg må gjøre det. Var bare noe jeg plukket opp her på KG. __ I morgen har jeg endelig termin! Det er siste milepælen før det store målet, som da er fødsel. Tiden har jammen gått fort. Var jo nesten i går denne tråden ble opprettet, og det man så fram til var å nå uke 12. Forresten så gikk vannet til Pitteliten i går. Hun har jo ikke vært aktiv i denne tråden da, men hun er nå i terminklubben, så. Med andre ord er første (enlingen) på vei til å bli født/blitt født! Og resten av oss kommer vel etter snart også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. november 2011 #932 Del Skrevet 10. november 2011 Vi har tøyd litt med olje, men ikkje så mykje som eg planla vi skulle gjere..men litt no og då Håper alt står bra til med Pitteliten Tipper han kjem snart no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 10. november 2011 #933 Del Skrevet 10. november 2011 hvem var det som skulle ha bilsete med ku mønster?? http://www.ebay.com/itm/Baby-Cow-Onesie-Beanie-Summer-Costume-Set-000-00-0-/280643852849?pt=AU_Baby_Clothing&var=&hash=item870c4540c7#ht_3904wt_1037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 10. november 2011 #934 Del Skrevet 10. november 2011 hvem var det som skulle ha bilsete med ku mønster?? http://www.ebay.com/itm/Baby-Cow-Onesie-Beanie-Summer-Costume-Set-000-00-0-/280643852849?pt=AU_Baby_Clothing&var=&hash=item870c4540c7#ht_3904wt_1037 Ææhh så stilig!! Den skal jeg bestille! Da får vi en liten kalv i baksetet haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 10. november 2011 #935 Del Skrevet 10. november 2011 Du vet du må poste bilde da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. november 2011 #936 Del Skrevet 10. november 2011 Har nokon tenkt å kjøpe barselgåve til pappaen..? Eg er sånn i stuss om kva eg skal finne på.. Har tenkt litt på enten historiske dvd-ar eller bøker, helst om 2. verdskrig (han er veldig interessert i 2. verdskrig spesielt, sidan far hans var med og kjempa der). Men eg anar ikkje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 10. november 2011 #937 Del Skrevet 10. november 2011 Jaja, bilde av kua kommer! Silver, jeg har ikke tenkt på det engang Nei nå tenkte jeg feil! Tenkte farsgave. Blir nok ikke det i ÅR. Men neste år! Til jul får han alltid en liten kalender som han har i arbeidslommen, og man kan designe den slik man vil. I fjor fikk han en med bilde av sønnen sin. I år kommer den nok etter nyttår, men med bilde av søsknene sammen på forsiden Er det vanlig at vi mammaer gir pappaene barselgave? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. november 2011 #938 Del Skrevet 10. november 2011 Ja, farsdagsgåve blir det neppe i år på min mann heller Eg trur ikkje det er sånn kjempevanleg å gi mannen noko barselgåve, og mannen min har sagt at det treng ikkje han heller, for å få ein unge er gåve nok i seg sjølv Men samtidig så blir jo han PAPPA like mykje som eg blir MAMMA (sjølv om det er eg som gjer jobben.. ), så eg tenker at ei lita oppmerksomhet hadde gjort seg.. Men som sagt, eg anar ikkje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 10. november 2011 #939 Del Skrevet 10. november 2011 Kunne også tenke meg å gi noe til mannen! Men jeg aner ikke hva... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 10. november 2011 #940 Del Skrevet 10. november 2011 Nei, det er kjempevanskeleg å finne på noko.. Men kanskje eg bestiller nokre dokumentarar frå Platekompaniet, om 2. verdskrig. Eg har berre tenkt på bursdagsgåve (i desember) og julegåve til han, så no må eg vri hjerna mi ENDÅ ein gong.. Her er forresten ein artikkel til inspirasjon for oss alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå