Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

syte syte!!!

Sover så dårlig om nettene, og i dag er jeg skikkelig svimmel og uvel i tillegg til altfor lite søvn hater at jeg må holde visninger alene når jeg ikke har satt meg inn i ting sånn som samboern. Hvorfor kan ikke folk respektere at det er i helgene han kan holde visninger og sånt, neida de må fortsette å prente inn i hodet på han at de kan best i ukedagene, og så sier samboern ja uten å snakke med meg om det først. Hadde 2 visninger i forrige uke helt alene, men de to som var å så på hadde spurt gubben om alt de trengte før de kom, og i forrige uke var jeg ikke så uvel heller

er det dumt av meg å få dårlig samvittighet for å sende samboern en sms og si at jeg faktisk ikke orker å ha noen visning denne uken?

Syting ferdig!

Eg syns du bør lytte til kroppen, og viss kroppen seier nei, så bør også du seie nei til sambuaren din :) Ikkje ha dårleg samvittighet for det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er alt av utsytr i boks! Både til meg og den lille! :hoppe: Eller mangler kanskje et lammeskinn, hvis jeg skal ha det også! :) Men er i alle fall deilig å være i mål med innkjøpene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha det er artig når mini har hikke :ler:

Det synes jeg er irriterende.. :gjeiper: Kjennes ut som leamus..Han her hikker flere ganger for dag, så kan jo være derfor jeg synes det er irriterende.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Det synes jeg er irriterende.. :gjeiper: Kjennes ut som leamus..Han her hikker flere ganger for dag, så kan jo være derfor jeg synes det er irriterende.. :gjeiper:

Haha jeg vet! Det holder på i evigheter :ler:

Vi begynner også å komme i hus! :hoppe:

Mangler ammeinnlegg, trekk til bleier og ulltøy og så er vi klare :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha det er artig når mini har hikke :ler:

Har hatt et par episoder med dobbelhikke her :fnise:

Det er helt ekstremt. I tillegg sparker og bokser de desperat samtidig. Ser for meg at hikken kan være ganske irriterende for de søte små også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er også det meste i boks nå. Skal bare vaske alt som skal vaskes, skru opp barneseng, sette sammen vogn, hente skinnpose på rens, kjøpe amme innlegg, pakke bag og kjøpe sånn krem til såne nipler :) Så er i grunn bare små små oppgaver igjen... Er deilig å ha kunne bruke tiden godt på alt sammen og ikke måtte stresse de siste ukene før termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også det meste i boks no. No gjenstår berre å vaske kleda, reie opp senga og sette stellekommoden inn på badet. Og så vil eg gjerne ha eit lite teppe, ein kommode og ein stol inn på barnerommet, men det er ikkje noko must å ha klart. Det er mest for mi skyld ;) Alt til guten er klart! :jepp:

Ja, og så må vi lære oss korleis vi knyt saman Voksiposen - det var eit samansurium utan like! :ler:

No er det julegåver som står for tur, tenkte å ha dei ferdig før ungen kjem.. Kjenner at det frister lite å stresse rundt i butikkane like før jul med liten baby og mjølkespreng :fnise: Netthandel, ja takk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk NAV-brev på onsdag :) Alt var godkjent, og ikke noe problem ang. foreldrepenger. :) Jeg har hørt masse skrekkhistorier om NAV, og foreldrepengene, men det tok faktisk 9 dager fra brevet ble sendt, til jeg fikk et brev tilbake om at alt var bra :) Jippi! Da trenger jeg ikke tenke på det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, Niennas! Her er vi max missfornøyde. Fått så mye forskjellig informasjon, fått feil beløp, må kanskje sende inn klage på vedtak osv. Menmen, sånn går nå dagene.. :gjeiper:

Jeg har mye nedpress for tiden. Kjennes ut som en strikkepinne som prøver å stikke seg gjennom livmorhalsen og ned i herligheten.. :gjeiper: Må stoppe opp når nedpresset kommer. Går heldigvis fort over, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Åh deilig!

Jeg får sende inn papirene neste uke. Da skal jeg HOPEFULLY aldri mer ha en så nær relasjon med den tragiske etaten... Er lei av NAV! :kjefte:

Kjenner at dagene blir tyngre og nå ruller jeg ut av sengen :ler:

Det er så mye sparking og slåing at jeg er helt øm i ribbena.

Nå gleder jeg meg til mini kommer :rodmer:

Synes det har gått forholdsvis fort altså! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at alt er ordnet med NAV! :jepp:

Har funnet ut at jeg ikke gidder å sende inn papirene før etter at barna er født. Da vet jeg mer hvor lang permisjon jeg får og hvordan fordelingen blir mellom meg og far. Får bare snylte litt på far i mellomtiden :lur:

Har passert grotesk stor nå og ser at strekkmerkene sprer seg som et edderkoppnett fra navlen og utover. Kjenner stikningene når underhuden revner. Er IKKE særlig festlig. Fremmede voksne folk glor så en skulle tro de aldri hadde sett en gravid dame så snart jeg går utenfor huset.

Frustrerende å ikke ha en termindato å forholde seg til på samme måte som vanlig. Gjennomsnittlig kommer tvillinger i uke 36. Er nå 35 + 1 og de kan derfor komme i natt, i morgen eller om nesten 5 uker.... :sukk:

MEN - gleder oss sånn til de kommer nå!!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mangler en del for å kunne kjøre dobbelt.

Har bestilt vogn i fra USA, med skrekkblandet fryd og forventing. Vognen koster ca 11 000 her uten ekstra utstyr, mens vi har bestilt til ca 7000 inklusiv mva og frakt og en mengde ekstrautstyr. (Kjølebag inkludert, ikke fordi jeg tror vi får bruk for det, men vi kan... :fnise: ) 1 måneds leveringstid, pluss minus...

Mamma har vasket trekket til babykurven som jeg brukte som liten. Men om denne babyen er lik sin storebror, kan den brukes i ca 6 uker før vi må ha sprinkelseng på plass.

Har funnet frem de første tøybleiene etter storebror, og de er så små...

Ellers så må jeg snart begynne å sortere litt klær. Uten at det blir helt åpenlyst at det er jente her. Ingen andre enn meg, Pappaen og småen (som ikke sladrer for han kan ikke snakke enda) som vet det.

Men har veldig god tid. Småen har akkurat begynt i barnehage og mitt vikariat går ut om 2 uker. Så jeg har masse tid fremover.

Og Rubie: I forhold til termin, så kommer ungen/e stort sett når den/de er klar. Alle trodde jeg skulle få før termin sist, fordi det er vanlig blant damene i familien vår, men jeg er første dame til å gå over og ventet 11 dager over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Rubie: I forhold til termin, så kommer ungen/e stort sett når den/de er klar. Alle trodde jeg skulle få før termin sist, fordi det er vanlig blant damene i familien vår, men jeg er første dame til å gå over og ventet 11 dager over...

Huff, ja. Vet at det er dumt å innstille seg på at de kommer snart, for det kommer til å bli veldig langdrygt å gå til termin. Men det er eneste måten jeg klarer å motivere meg for å ta en dag av gangen på nå.

Hvilken vogn har du kjøpt? Vi har en brukt TFK twinner twist duo, men har jo også siklet litt på den nye Bugaboo Donkey. Hadde den bare ikke vært så fryktelig dyr... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja. Vet at det er dumt å innstille seg på at de kommer snart, for det kommer til å bli veldig langdrygt å gå til termin. Men det er eneste måten jeg klarer å motivere meg for å ta en dag av gangen på nå.

Hvilken vogn har du kjøpt? Vi har en brukt TFK twinner twist duo, men har jo også siklet litt på den nye Bugaboo Donkey. Hadde den bare ikke vært så fryktelig dyr... :sjenert:

Ble en lang ventetid sist, det var hardt og tungt på slutten. Men i dag er jeg bare glad for det, fordi gutten var så ferdig når han kom. Og fortsatt ligger han ganske langt foran på motorisk utvikling i forhold til alder.

Vi har kjøpt Baby Jogger City Select, med søskensete, bagtilbehør og det som finnes av ekstrautstyr... denne

En plasserer ungene over hverandre og ikke ved siden av hverandre. Vi bor i gammelt hus og har smal inngangsdør, så en tvillingvogn hvor de sitter ved siden av hverandre blir så upraktisk for oss. Dessuten så kan en fint bruke denne vognen som single vogn, noe som er aktuelt for meg og den minste når småen er i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en lang ventetid sist, det var hardt og tungt på slutten. Men i dag er jeg bare glad for det, fordi gutten var så ferdig når han kom. Og fortsatt ligger han ganske langt foran på motorisk utvikling i forhold til alder.

Vi har kjøpt Baby Jogger City Select, med søskensete, bagtilbehør og det som finnes av ekstrautstyr... denne

En plasserer ungene over hverandre og ikke ved siden av hverandre. Vi bor i gammelt hus og har smal inngangsdør, så en tvillingvogn hvor de sitter ved siden av hverandre blir så upraktisk for oss. Dessuten så kan en fint bruke denne vognen som single vogn, noe som er aktuelt for meg og den minste når småen er i barnehagen.

Ja, det er jo bedre for barna jo lengre de er der inne. Vi mammaer klarer jo alltids holde ut på en eller annen måte. :sjenert:

Den vognen var veldig flott og så kjempepraktisk ut! Jeg syns vår er grei også, men skulle ønske barna kunne sitte mot meg når vi skal skifte til sportsvogn om et halvår. Så da får vi se om vi vil skifte ut vognen. Kommer jo litt an på velvilje fra mannen... Er jo bare glad for at han har gått med på tøybleier til tvillingene. Er vel nesten et galskapsprosjekt, men vi går på med positiv innstilling! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo bedre for barna jo lengre de er der inne. Vi mammaer klarer jo alltids holde ut på en eller annen måte. :sjenert:

Den vognen var veldig flott og så kjempepraktisk ut! Jeg syns vår er grei også, men skulle ønske barna kunne sitte mot meg når vi skal skifte til sportsvogn om et halvår. Så da får vi se om vi vil skifte ut vognen. Kommer jo litt an på velvilje fra mannen... Er jo bare glad for at han har gått med på tøybleier til tvillingene. Er vel nesten et galskapsprosjekt, men vi går på med positiv innstilling! :fnise:

Når ting går trått, pleier mannen å si at vi blir ikke utsatt for mer enn vi skal tåle... Må si at jeg av og til hater det når han kommer med den, men jeg har da overlevd til nå...

Den første vår, kunne vi velge retning. Men nå i det siste har vi kun brukt joggevogn og den er fremover. Jeg er litt som deg, at jeg savner å ha han mot meg, men han trives veldig godt med å få se hva som skjer.

Tøybleier! Så bra!Her i huset var det faktisk mannen som foreslo tøybleier. Og hans kommentar nå i etterkant er at det er mye mindre griseri enn han hadde trodd :fnise: Vi er i hvert fall kjempe fornøyd med tøybleiene våre. Og jeg har begynt å finne frem de minste igjen til neste mann.

Regner med at du også er inne på tøybleie forumet, da? Tenker jeg kjenner igjen nicket ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner det er skummelt å tenke på at vår tur kommer nå. I termingruppa på mammanett.no så har vi allerede begynt å føde :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner det er skummelt å tenke på at vår tur kommer nå. I termingruppa på mammanett.no så har vi allerede begynt å føde :O

Takk og pris :-) Regner med at det er flere enn meg som begynner å bli smålei nå, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris :-) Regner med at det er flere enn meg som begynner å bli smålei nå, hehe...

Kan skrive under på det, ja! Var ikke så lei da jeg var sånn 30 uker på vei, men sånn uke 33-34 begynte jeg å kjenne på det at nå kunne godt tiden gå litt fortere slik at jeg ble ferdig med å være gravid. Nå derimot er jeg faktisk litt roligere enn jeg var for en uke siden, men lei likevell!

Har mye modningssmerter og regelmessig nedpress, så jeg satser på å føde litt før termin. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...