Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Liker også gravidmagen min..Men ikke så mye som jeg savner den flate fine magen min, muligheten til å ta seg en joggetur i høstregnet, å reise seg opp fra sofaen uten at det er et problem, å kunne sove uten en pute under bekkenet og en pute mellom beina, å kunne gå i et ordentlig tempo på tur med hunden osv. osv.

Men jeg har jo generelt lite plager som gravid, så skal vel egentlig ikke klage. Likevell er jeg veldig glad for at jeg nærmer meg slutten. Gleder meg til å føde og til å se sønnen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frøken am

Ja der skrev du det!!

Å bare kunne gå en lang tur, trene hardt, flat mage og gamle fine klær... De små tingene jeg ALDRI har tenkt på.

Det blir veeeldig deilig å få tilbake :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner veldig å trene ordentlig, ja. Ta seg en joggetur eller gå en tur på fjellet... :rodmer:

Har vært på ny kontroll i dag og småttisene feiter godt på seg. I morgen er jeg i uke 34. Den lille gutten ble estimert til 2380g og jenta (som tydeligvis trives enda bedre) til 2800 g. Så nå er jeg ikke så engstelig om de kommer, men med tanke på mating og evnen til å suge bryst er det fint om de venter et par uker til...

Forresten ligger de nå med hodet ned begge to, ryggene ut til siden og føtter og armer mot hverandre. Det kan føre til voldsomme bevegelser innimellom! :fnise: Trigger nok hverandre og sparker mot hverandre. Ser nesten for meg at de sloss litt. :krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som føler meg i fin form om dagen? Det er bare når jeg skal ta på meg sko at jeg faktisk føler meg gravid, ellers har jeg ingen plager eller vondter noen steder.

Forrige uke var jeg faktisk på fjellet 3 ganger i tillegg til andre gåturer. Håper den fine formen holder seg frem til termin.

Ellers har jeg begynt å småstresse litt med ting som ikke er kommet på plass enda. Har bestilt stellekommode, men den er fortsatt ikke kommet. Tenkte å begynne å vaske litt klær når jeg har fått på plass stellekommoden. Har også store planer om å få malt barnesengen hvit, så håper jeg kommer i gang med det i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som føler meg i fin form om dagen? Det er bare når jeg skal ta på meg sko at jeg faktisk føler meg gravid, ellers har jeg ingen plager eller vondter noen steder.

Forrige uke var jeg faktisk på fjellet 3 ganger i tillegg til andre gåturer. Håper den fine formen holder seg frem til termin.

Ellers har jeg begynt å småstresse litt med ting som ikke er kommet på plass enda. Har bestilt stellekommode, men den er fortsatt ikke kommet. Tenkte å begynne å vaske litt klær når jeg har fått på plass stellekommoden. Har også store planer om å få malt barnesengen hvit, så håper jeg kommer i gang med det i løpet av uken.

Åh, det høres heaven-like ut!

Jeg måtte kjøpe meg "gravid-sko" igår. DVS sko jeg kan ta på meg uten å måtte bøye meg noe særlig ned, som hadde god fjæring ( pga bekkenet) og som ikke så ut som "kjerringsko". Har gått i crocs fram til nå, for det er det eneste som funker. Men nå er jeg klar for høsten og vinteren, med ordentlig sko!

Fikk også hentet meg krykker, så nå er jeg ikke helt fastbundet hjemme :)

Jeg skulle virkelig ønske at jeg koste meg i dette svangerskapet, men når jeg har sovet tre timer i natt, våknet klokken tre, og fikk aldri sove igjen, så sier det seg selv at den positive innstillinga forsvinner litt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir lite nattesøvn osv er det jo klart at man ikke klarer å være så positiv.

Det skal sies at forrige svangerskap hadde jeg det på samme måten som nå, var i finfin form helt frem til fødsel. MEN etter å ha født en gutt på over 4 kg kom alle plagene. Er tynn og lang, og med smalt bekken og så stor unge ble det mange plager i ettertid. Kom meg ikke ut av sengen selv i lang tid etterpå og det ble mange mnd med korsett, krykker og trening. Så krysser fingrene for at denne babyen ikke er i nærheten av 4 kg en gang...litt over 3 kg hadde vært fint :fnise:

Håper at gode sko og krykker hjelper litt på, Niennas. Kjedelig å være fastbundet hjemme.

Endret av Dizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte kjøpe meg "gravid-sko" igår. DVS sko jeg kan ta på meg uten å måtte bøye meg noe særlig ned, som hadde god fjæring ( pga bekkenet) og som ikke så ut som "kjerringsko". Har gått i crocs fram til nå, for det er det eneste som funker. Men nå er jeg klar for høsten og vinteren, med ordentlig sko!

Har du prøvd bekkenbelte? Jeg har kjøpt det hos fysioterapeuten og hjelper veldig når jeg skal gå et stykke med bekkenløsningen min. Holder bekkenet litt sammen, på en måte. Ikke alle som syns det hjelper, men kan være verdt å prøve hvis du ikke har gjort det allerede :jupp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg skulle virkelig ønske at jeg koste meg i dette svangerskapet, men når jeg har sovet tre timer i natt, våknet klokken tre, og fikk aldri sove igjen, så sier det seg selv at den positive innstillinga forsvinner litt. :fnise:

Hahaha jeg er så enig! Hater kjerringsko :fnise:

Men akkurat nå måtte vi pokker meg prioritere å betale VOGNA til babyen, ble ingen nye sko på meg denne runden!!

:fnise:

Trenger nye joggesko med god fjæring som IKKE ser ut som kjerringsko. Da kan jeg jo aldri se fin ut.

De jeg har nå passer ikke til hva som helst og det er litt surt. For det er LITT okei å ikke føle meg som en stranda utsvetta hval i joggedress HVER gang jeg skal på butikken.... :sjenert:

Merker at det begynner å bli litt kjedelig å legge seg, er så forbannet lei av å måtte ligge på siden hele tiden...

Savner å kunne ligge flatt ut på ryggen eller rett på magen.

Men det er som noen sier: etter mini er ute vil alle de tingene være glemt og ganske så utbetydelige :rodmer:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke så betydelig disse småtingene når vi sitter der med verdens skjønneste nurk, nei. :) Men jeg er sikker på at jeg kommer til å være i ekstase over å endelig kunne sove på magen :fnise: Jeg er en magesover. Sovner egentlig alltid i den stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått i sånne ballerinasko frem til nå jeg, begynner å bli litt kaldt for det på kvelden og sånt, og med en valp hjemme så må den jo ofte ut :P

noen tips til hvor jeg kan finne sko som jeg bare trekker på meg, kanskje glidelås på siden er kjekt å ha? sko som ser litt finere ut og som ikke er så dyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Ladies, hva har dere og hva skal dere pakke i bagen?

Den berømte sykehusbagen...

Selv om det er 273949282 tråder her inne om andre damer som spør om det samme blir jeg ikke klokere på det :sjenert:

Lurer på å gå for 'heller for mye enn for lite'?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg hittil planlagt å pakke:

* To joggebukser (den ene er sånn "fin", altså at jeg kan ha tunika over uten at det ser teit ut)

* tre-fire singleter

* AmmeBH

* Ammeinnlegg

* Bind i fall jeg ikke liker de digre typene på sykehuset

* slippers

* tre-fire truser, men vi får jo nettingtruser, så

* En cardigan

* kamera, ladere

* litt kjeks/sjokolade og juice

* Hentesett, men det blir liggende i en egen bag i bilen fram til han skal hentes hjem

* et teppe vi kan tulle rundt babyen for så å ta det hjem til hunden så han får lukte

*toalettsaker

* drikkeflaske

Jepp, det er nok det jeg har tenkt å ha med. Gidder ikke å pakke masse klær til babyen. Greit nok at sykehusklærne ikke er så fine, men det spiller da ingen rolle. Vil heller unngå ekstra klesvask/at noen av klærne forsvinner på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt å tenke på sykehusbaggen riktig enda, men fikk vite at sykehuset i Vestfold sparer inn penger, så vi får bare en nettingtruse (rett etter fødsel), og må ta med klær til babyen selv (tror vi får en body eller noe.). Det er jo forsåvidt greit, men tenker likevel ikke at jeg skal pakke så veldig mye klær til babyen. vi er så heldig at det er 7 minutters kjøring fra sykehuset og hjem, så for min del så ser jeg ikke bort ifra at jeg sender mannen min hjem for å hente "den og den babyjakka". Men hvor stor bag bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bag er ikke så stor i alle fall. Bruker en Nike-bag jeg egentlig pleier å bruke til treningsklær. :jepp: Men skal ha stelleveska med også, som jeg skal ha tingene til O i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Da skal jeg skrive liste haha!

Blir nok bare et par bodyer til mini og reiseklær (dress og lue osv).

Tror vi pakker i stor bag sammen, skal føde på ahus og der får pappaene overnatte :rodmer:

Det er deilig :hjerte:

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede pakket og tar den med hvis vi skal et stykke bort fra hjemmet.

Husk helsekortet, blodtypeark og ultralydskjema!

Ellers har jeg:

- toalettsaker med litt sminke

- 5 truser (gjennomsnittlig liggetid tvillingfødende her er 5 dager)

- 2 par sokker

- slippers

- vannflaske

- hentesett x 2

- 2 bleier og 2 snappi (skal bruke tøybleier)

- bind

- ammeinnlegg

- 2 ammetopper

- 1 joggebukselignende bukse

- morgenkåpe

- 2 stk amme-BH

- litt mat til far (lefser og energibar til fødsel)

- pulver til favoritt energidrikk

- kamera

- mobiler og lader

Ammepute for tvillinger er også med, men den får ikke plass i bagen... :fnise:

Jeg har pakket alt i den enorme tvillingstellebagen.

Skulle vi mot formodning få familierom får heller far reise hjemmom og hente mer utstyr til seg selv.

Gleder meg nå... :rodmer:

Endret av rubie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest frøken am

Vi skal også bruke tøybleier :jepp:

Men jeg er meeeget usikker på om jeg skal ta de med? Og jeg skal jeg ta med brettebleiene eller formsydde i str xs? :klo:

Hvis babyen bæsjer må jeg jo ha med wetbag osv?

Åh det er vanskelig det der...

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syte syte!!!

Sover så dårlig om nettene, og i dag er jeg skikkelig svimmel og uvel i tillegg til altfor lite søvn hater at jeg må holde visninger alene når jeg ikke har satt meg inn i ting sånn som samboern. Hvorfor kan ikke folk respektere at det er i helgene han kan holde visninger og sånt, neida de må fortsette å prente inn i hodet på han at de kan best i ukedagene, og så sier samboern ja uten å snakke med meg om det først. Hadde 2 visninger i forrige uke helt alene, men de to som var å så på hadde spurt gubben om alt de trengte før de kom, og i forrige uke var jeg ikke så uvel heller

er det dumt av meg å få dårlig samvittighet for å sende samboern en sms og si at jeg faktisk ikke orker å ha noen visning denne uken?

Syting ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også bruke tøybleier :jepp:

Men jeg er meeeget usikker på om jeg skal ta de med? Og jeg skal jeg ta med brettebleiene eller formsydde i str xs? :klo:

Hvis babyen bæsjer må jeg jo ha med wetbag osv?

Åh det er vanskelig det der...

Jeg håper og tror at de har brettiser på sykehuset, så jeg tar bare med 2 snappier. Dropper sperrelag også siden sykehuset står for klær til babyen. Har ikke lyst på babybek i tøybleiene mine :sjenert: Og så tar jeg med 2 bleier til å bruke ved hjemreise. Orker ikke wetbag etc.

Tror de aller fleste sykehus stiller med brettiser?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg håper og tror at de har brettiser på sykehuset, så jeg tar bare med 2 snappier. Dropper sperrelag også siden sykehuset står for klær til babyen. Har ikke lyst på babybek i tøybleiene mine :sjenert: Og så tar jeg med 2 bleier til å bruke ved hjemreise. Orker ikke wetbag etc.

Tror de aller fleste sykehus stiller med brettiser?!?

Whaaa?? Gjør de?

Haha da skal jeg ringe dem og høre. Det ante jeg ikke.

Trodde at sykehusene ikke var så moderne av seg :fnise:

Muligens jeg skal bite litt i det sure eplet og bare ta med noen engangbleier vi har fått i posten. Og innføre tøybleier med en gang vi kommer hjem heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...