ebitt Skrevet 22. august 2011 #461 Del Skrevet 22. august 2011 Mo i Rana her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 23. august 2011 #462 Del Skrevet 23. august 2011 Er ikke helt sikker enda. Men jeg har klart å opparbeide meg rett til foreldrepenger tror jeg. Går og venter på å få alle lønnslippene fra arbeidsgiver slik at jeg kan legge sammen. Mener det blir over 35 000. Har hatt jobb hele tiden, men har jobbet i en annen jobb fra juni av, enn jeg har gjort de andre månedene. Men at jeg er i en annen jobb skal vist ikke ha noe å si ifølge saksbehandler. Er fortsatt ansatt i den andre jobben, men de har brutt arbeidskontrakten, så jeg har nylig bedt om skriftlig begrunnelse, for så at jeg skal komme med krav om å få tilbake vaktene mine, hvis ikke går jeg videre med saken. Men nå derimot har jeg svært lite jobbing. Er snart to uker siden forrige vakt. Skal jobbe på torsdag og lørdag, og så er det i alle fall to uker til neste vakt. Men har jo uansett vært i arbeid seks av ti måneder, så mener det skal gå bra i forhold til foreldrepenger? Ellers så har jeg jo rett på penger fra lånekassen. Så jeg er i startfasen av å fikse alle permisjonssøknadene. Den som skal til skolen, den som skal til lånekassen og den som skal til NAV. Blir svimmel av tanken på det, så gleder meg til jeg har alt unnagjort, klappet og klart. Men er veldig nervøs for at jeg mister retten til foreldrepenger pga. arbeidsplassen min har brutt arbeidskontrakten og ikke gitt meg de vaktene jeg har i kontrakten.. For en tragisk jobb! Tror du at du får medhold? Noe annet ville vært merkelig.. Ang permpenger har jeg endelig fått oversikt: Jeg har termin 18. des. Så la oss ta utgangspunkt i den mnd. Desember og ti mnd tilbake vil si februar/mars. Innenfor dette tisdsrommet må jeg ha jobbet/hatt en form for inntekt i seks mnd. Skjønner? Det teller ti mnd tilbake/nedover fra terminen din og innenfor de ti mnd nå du ha hatt inntekt i hvertfall seks. Hvilke seks mnd det er spiller ingen rolle. Kan hende du vet dette, bare deler min "ekspertise" anyways haha! Ser at vi bor spredt. Veldig spredt! Gleder meg til vinteren kommer...slippe den forbaska varmen! Må bare kjøpe hundreogørten gode plagg til mini Har blitt enig med sambo at vi kjøper akkurat det vi trenger, og resten når vi får sett str på ungen? Ikke lett å vite det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 23. august 2011 #463 Del Skrevet 23. august 2011 fint å se at andre enn meg ikke liker denne varmen heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 23. august 2011 #464 Del Skrevet 23. august 2011 Smelter vekk. Aldri vært så ukomfortabel i hele mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 23. august 2011 #465 Del Skrevet 23. august 2011 samme her, så går ut bare når det er mest nødvendig når sola steker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 23. august 2011 #466 Del Skrevet 23. august 2011 Vi har bestemt oss for å la vær å kjøpe klær til babyen, vi har mye familie og venner som har masse jenteklær å gi bort, så så langt så har vi kjøpt bare 1 body selv, og det var mest bare for å feire at vi hadde kommet så langt i svangerskapet at vi kunne gjøre det Selvfølgelig, hvis jeg ser i midten av desember (termin 25 des her) at ungen har overraskende lite av et eller annet, så shopper jeg litt, men først så skal jeg få alle de andre klærne i hus Igår satte vi opp stellebordet, vi kjøpte det brukt i nabobyen, sparte litt penger på å ikke kjøre igjennom 2 bommer, og bensinpenger tur/retur. I tillegg kostet den jo mindre enn hva den hadde kostet ny. Så nå har jeg "pyntet" med gaskluter og litt håndklær, en bamse og stellepute Skal selvsagt vaske alle gaskluter og alt sånt før babyen kommer, men fram til nå så kan det bare ligge i hyllene, sånn at alt ser klart ut til umuligkråka vår kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 23. august 2011 #467 Del Skrevet 23. august 2011 Igår satte vi opp stellebordet, vi kjøpte det brukt i nabobyen, sparte litt penger på å ikke kjøre igjennom 2 bommer, og bensinpenger tur/retur. I tillegg kostet den jo mindre enn hva den hadde kostet ny. Så nå har jeg "pyntet" med gaskluter og litt håndklær, en bamse og stellepute Skal selvsagt vaske alle gaskluter og alt sånt før babyen kommer, men fram til nå så kan det bare ligge i hyllene, sånn at alt ser klart ut til umuligkråka vår kommer Så koselig Eg har vore i byen i dag saman med mamma, og ho gjekk som vanleg (og som forventa ) amok på Princess med 3 for 2-tilbod på barneting, og på H&M, så eg kom heim utan å ha brukt ei krone, men med eit nett fullt med sengesett, klutar og klede Snille mamma mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 24. august 2011 #468 Del Skrevet 24. august 2011 Det kan du Grunnen er en mengde med problematiske fødsler og krisersnitt i familien (både min mor og resten av morsiden). Så hvis jeg klarer en normal vaginal fødsel uten komplikasjoner, blir jeg isåfall den første i senere tid, i denne slekta som klarer det Jeg er også en liten/smal person, og samboer er en solid bygd kar. Han var dessuten en stor baby da han ble født. Jeg nevnte dette med min mors fødsler til jordmor og hun sperret opp øynene allerede da. Og da hun hørte resten av min morsides fødselserfaringer, mente hun at visse ting burde sjekkes opp før de lot meg føde. Litt sånn "bedre føre var, enn etter snar" rett og slett så det blir én av to: enten finner de ut at min fysikk og ungens størrelse gjør det risikabelt å prøve å presse ungen ut ----> planlagt keisersnitt. Eller: de ser ingen forhøyet risiko med å la meg føde vaginalt, men vil være litt ekstra obs på at det dette kanskje ikke går, om fødselen skulle vise seg å dryge ut. Så bra å få så god oppfølging da! Godt å høre noen solskinnshistorier fra helsevesenet vårt Dette var nyttig! Da tror jeg at jeg har nok bodyer, i alle fall i størelse 50. Tror faktisk ikke det er så mye som mangler. Men skal nok kjøpe noen plagg som er i butikkene nå, blant annet er jeg så forelsket i en tigergutt-nattdrakt, og en "I love daddy"-body Str 50 er veldig lite. Husker vi kom hjem fra klinikken og skulle putte lillegutt i en pyjamas mamma hadde kjøpt i str 50. Fikk den ikke på en gang, så måtte å hente den jeg hadde kjøpt i 62. Så koselig Eg har vore i byen i dag saman med mamma, og ho gjekk som vanleg (og som forventa ) amok på Princess med 3 for 2-tilbod på barneting, og på H&M, så eg kom heim utan å ha brukt ei krone, men med eit nett fullt med sengesett, klutar og klede Snille mamma mi Alltid kjekt å ha mamma med på handletur. Jeg har også en mamma som ordner og styrer og kjøper inn ting som jeg har nevnt kunne vært greit, men som jeg ikke har fått tid til å kjøpe. Jeg var til kontroll hos lege i dag. En veldig fornøyd med legen min etter dagens besøk (Ikke fullt så fornøyd med legesekretæren som glemte at jeg var kommet, men var innom labben med urinprøve og for å måle vekten, som da slapp neste mann inn før meg og han brukte 40 minutter!!! Da begynte småen i barnevogn å bli passe utålmodig. Må si jeg hadde litt lyst til å gå inn til henne og be henne passe han mens jeg var inne til legen...) Men det gikk heldigvis bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 25. august 2011 #469 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Dagene går litt sakte, må innrømme det. Noen ganger er det fullt opp - da rekker jeg så vidt å puste! Men ellers finnes jeg meg selv liksom liggende i sofaen og se på Dr. Phil og SATC om og om igjen Apropos klær og mammaer! Mamma vant et gavekort på et kjøpesenter like ved, på 2000,-! Kjempeartig! Og jeg skulle få 1000,- og lillesøsteren min skulle på 1000,-. Så nå skal vi ut neste uke og handle til den lille Tenkte dog også på det med størrelser. 50 kan jo fort bli kjempesmått hvis vi ikke får en knøttliten kropp... Planen blir vel å ha det viktigste klart, og heller hastekjøpe etter fødsel hvis ikke småen har klær å ha på seg Jeg lurer på åssen det hadde det vært hvis man stod der uten støtte... Jeg er så utrolig takknemlig for alle de gode menneskene jeg har rundt meg! I dag skal jeg bake og se om jeg får vasket babytøy! Hvordan er det med dere? fortsatt like stille dager for noen? Endret 25. august 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 25. august 2011 #470 Del Skrevet 25. august 2011 Vel... i dag skulle jeg både gjøre husarbeid og male litt. Det jeg har gjort i dag hittil er: *Stå opp kl 10.30 *Kræsje på sofaen med katta *Spise frokost. * Se God Morgen norge *Spise en halv sjokoladeplate (som jeg angrer på, for nå er jeg kvalm..) *Se Dr. Phil *Se Rachael Ray show *Se John & Kate + 8 *Se Judge Judy *Henge på pc'n ......og nå er klokka snart middagstid, gubben kommer hjem fra jobb og jeg (og katta) har enda ikke fått ræva ut av sofaen Så man kan vel trygt si at vi er flere om å ha slappe dager her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 25. august 2011 #471 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Hahaha kjenner meg igjen!! Har allerede fått vasket klær, hengt opp, ryddet i boden, oppvaskmaskin, ryddet i stuen. Støvsugd. Og nå er jeg helt ødelagt Har planlagt å dra på butikken i morgen og kjøpe laks. Sånt må altså planlegges! Og det er nok det mest aktive jeg kommer til å gjøre i hele morgen. Nå gjenstår det bare å kle på seg, og så skal jeg ligge rett ut. Tenk å bli så sliten av ingenting Hm, måtte bare legge til at jeg har begynt å lekke. For alvor! Så nå må visst bh'en stappes med innlegg. Endret 25. august 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 25. august 2011 #472 Del Skrevet 25. august 2011 Hahaha kjenner meg igjen!! Har allerede fått vasket klær, hengt opp, ryddet i boden, oppvaskmaskin, ryddet i stuen. Støvsugd. Og nå er jeg helt ødelagt Har planlagt å dra på butikken i morgen og kjøpe laks. Sånt må altså planlegges! Og det er nok det mest aktive jeg kommer til å gjøre i hele morgen. Nå gjenstår det bare å kle på seg, og så skal jeg ligge rett ut. Tenk å bli så sliten av ingenting Du har jo gjort så mye at du har rett til å være sliten, jente! Jeg kjenner dog at jeg begynner å bli litt sliten jeg også..i halebenet (av å sitte i soffan ) Tror jeg skal driste meg ut etter posten nå - dagens frisk-luft! Ps: I morgen skal jeg være flink jente å vaske badet, trappa og støvsuge 1.etg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 25. august 2011 #473 Del Skrevet 25. august 2011 God morgen (!!!). Nå har jeg akkurat stått opp idag, for andre gang. Sto først opp sånn at jeg fikk kjørt min kjære til legen, han har vært syk, og trengte sykemelding, for å kjøre han videre til jobb. Vi dro innom et bakeri på veien hjem og spise frokost. Så gikk jeg og la meg igjen, og sto opp nå. Lat kan man si! Har hatt mye dårlig samvittighet ved å ha 100% fri, og jeg vet at det er fire måneder igjen ( fire måneder igjen til termindato idag! ), men etter å ha snakket litt med min kjære om dette idag, så sa han noe veldig fornuftig "hadde jeg vært deg, så hadde jeg brukt denne tiden på å sove, og gjøre så lite som mulig. Du får aldri denne sjansen igjen, for om 4 måneder så blir vi foreldre". Ja, det er sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 25. august 2011 #474 Del Skrevet 25. august 2011 Jooo, men jeg tenker det er så lite i der store bildet (?). Samboer gjør som regel det meste for tiden Og jeg tenker at når småen kommer er det jo ikke tid til å gå på do engang! Har heller ikke vært ute av huset i dag . Men det blir middag hos svigers (drama drama drama) så da blir det luft på meg haha! Helt enig med kjæresten din, Niennas! Vi må spare det vi kan nå, så orker vi når bebisen er her Jeg tenkte masse i begynnelsen slik som deg, helt til mamma og sambo sa at hvis jeg sliter meg ut NÅ, har jeg jo ikke ork til mini kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 25. august 2011 #475 Del Skrevet 25. august 2011 får ikke gjort så mye om dagen jeg heller, sliten i kroppen, vondt i ryggen og jeg har en liten valp og passe på, så jeg kommer meg ut litt om dagen da hvertfall. Beste med å passe valp er jo at jeg sover når den sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 28. august 2011 #476 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Nå har jeg tatt steget og kjøpt inn første klesplagg til lillegullet! jeg måtte bare...fordi det var 50% på ulldress nå i helgen på sparkjop.no Løp og kjøp dere som vil ha, det er bare tilbud ut dagen Ulldress Ps.. Jeg bestilte str 60, tror dere det var lurt eller lite smart? Poden kommer jo i desember og vil sikkert komme til å svømme i str 60, men samtidig vil jeg jo gjerne at dressen skal vare litt lenger enn 4 uker liksom.. Str 50 ville jo blitt passe kun i starten ser jeg for meg. (og størrelsene var 50, 60, 70...osv) Endret 28. august 2011 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 28. august 2011 #477 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Nå har jeg tatt steget og kjøpt inn første klesplagg til lillegullet! jeg måtte bare...fordi det var 50% på ulldress nå i helgen på sparkjop.no Løp og kjøp dere som vil ha, det er bare tilbud ut dagen Ulldress Ps.. Jeg bestilte str 60, tror dere det var lurt eller lite smart? Poden kommer jo i desember og vil sikkert komme til å svømme i str 60, men samtidig vil jeg jo gjerne at dressen skal vare litt lenger enn 4 uker liksom.. Str 50 ville jo blitt passe kun i starten ser jeg for meg. (og størrelsene var 50, 60, 70...osv) Ææææhhh også sier du ifra såå sent? Er de like bra som de fra f.eks. nøstebarn og de dyre greiene der? i så fall løper jeg med mine 15 ekstra kilo til Sparkjøp i morgen!! Vår kommer også i des., og jeg kjøper helle for stort! Bare å brette den inn i huet og rævva (beklager språket ) og ha evnt. tykkere plagg under når det trengs Du kjøpte nok ikke for smått! Mye bedre med litt for stort enn for lite Endret 28. august 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 28. august 2011 #478 Del Skrevet 28. august 2011 Ææææhhh også sier du ifra såå sent? Er de like bra som de fra f.eks. nøstebarn og de dyre greiene der? i så fall løper jeg med mine 15 ekstra kilo til Sparkjøp i morgen!! Vår kommer også i des., og jeg kjøper helle for stort! Bare å brette den inn i huet og rævva (beklager språket ) og ha evnt. tykkere plagg under når det trengs Du kjøpte nok ikke for smått! Mye bedre med litt for stort enn for lite Jeg sa fra så fort jeg kunne Jeg oppdaget det ikke før i ettermiddag, hev meg rundt og bestilte- og slengte samtidig inn en link her Jeg hadde egentlig lyst på hvit, men størrelsen var utsolgt..så da ble det brun istedet søt er den jo uansett Jeg vet ikke om det tilbudet bare gjelder på nett eller om det er i butikk også? Og ikke har jeg peiling på om de er like bra som de dyre ulldressene.... men det står jo 100% ull, så jeg tok sjansen på at det duger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 28. august 2011 #479 Del Skrevet 28. august 2011 Min mor kjøpte ulldressen igår, hun kjøpte lilla! (Er deres mødre like gira på å bli bestemor også? Dette blir første barnebarn på begge sider, og mamma tar helt av. Hun gleder oss til "vi" får baby :gjeiper: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 28. august 2011 #480 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Åhh valgets kvaler! Har siklet på DENNE heeele tiden, og nå ble jeg usikker. Det var så billig på Sparkjøp! What to do! Og ja. Har en meget begeistret mor! I begynnelsen var det en rolig mottakelse osv. Ikke noe særlig big deal. Men nå gleder hun seg til å lukte på babyen, hun sier:" ÅÅÅÅÅWWWWWHHHH!!!!!!!!!!" hver gang jeg viser frem et nytt plagg. Så det er nok stas! Mammas første barnebarn, stefars tredje! Men like stas Endret 28. august 2011 av frøken am Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå