silverdoe Skrevet 5. juli 2012 #2321 Del Skrevet 5. juli 2012 Det har ikke jeg lest, men på en måte bestemt meg for det selv. Tror sitrusfrukter kan være litt for tøft for magen.. (Og Imsdal barneflaske er rett og slett genial!) Google is my friend Googla litt og det virker ut som om ein skal vere forsiktig viss det allereie er allergi mot det i familien. Og så kan ungen få vondt i magen av det fordi det er så surt. Men er ungen allergisk, så er han det, uansett om ein venter til han er 7 mnd eller 1 år Men dei kan visst få sitrusfrukter frå dei begynner med fast føde Det var godt å vite, for appelsin er jo så godt Barneflaskene er supre! M ville ikkje drikke vatn frå tåteflaske, men med ein gong han fekk barneflaska så supa han i seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 5. juli 2012 #2322 Del Skrevet 5. juli 2012 anbelfaler klær herfra http://www.live-design.net/ en genial side, fikk nettopp 2 bodyer, 2 bukser og en genser fra henne, og det ser ut som om de er kjøpt i butikk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 5. juli 2012 #2323 Del Skrevet 5. juli 2012 anbelfaler klær herfra http://www.live-design.net/ en genial side, fikk nettopp 2 bodyer, 2 bukser og en genser fra henne, og det ser ut som om de er kjøpt i butikk :D Der var det mykje fint Eg har, i rein optimisme, kjøpt inn litt jerseystoff og håper å få testa ut symaskina mi snart.. Eg anar ikkje om eg klarer det, men håpet er å få sydd smikker, bodyar og bukser til gullet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juli 2012 #2324 Del Skrevet 5. juli 2012 anbelfaler klær herfra http://www.live-design.net/ en genial side, fikk nettopp 2 bodyer, 2 bukser og en genser fra henne, og det ser ut som om de er kjøpt i butikk :D 250-300 for en body? Det var jo svindyrt... :gjeiper: Nei da kjøper jeg heller på H&M o.l. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #2325 Del Skrevet 5. juli 2012 I dag satt lillegutt seg opp selv for første gang.. stolt mor:-) 250-300 for en body? Aldri i verden om jeg hadde giddi å brukt pengene på det. Hver sin smak:-) Ja vann er populært her også. Både fra flaske og kopp. Men gulper en del etter vann og det er slitsomt. Nei mat syns jeg er vanskelig. Hvor mye melk gir dere sammen med måltidet? Har nesten ikke melk så nå ammer jeg bare morgen og kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 5. juli 2012 #2326 Del Skrevet 5. juli 2012 synes det er verdt det jeg, når man kan velge mellom så mange kule stoffer og mønstere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 5. juli 2012 #2327 Del Skrevet 5. juli 2012 Eg kjøper nesten aldri klede til fullpris :gjeiper: Sunnmøring som eg er så går eg amok når det står "SALG" eller "TILBUD" ein plass Eg ammer morgon og kveld + før kvart måltid. Men eg syns det blir mindre mjølk, spesielt utover kvelden.. Dei siste kveldane har eg hatt nødt til å gi han ei flaske i tillegg.. Men for all del, eg er superfornøgd med å ha hittil amma i over 7 månader! Det hadde eg nesten ikkje trudd, for det var like før eg gav opp etter 1 månad, for eg følte vi knota sånn.. Heldigvis gav eg ikkje meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 5. juli 2012 #2328 Del Skrevet 5. juli 2012 Hehe, mamma sier at sånne klær som LiVeklær er "bestemorklær", altså sånne klær som mødre aldri gidder å kjøpe, men bestemødre eeelsker å kjøpe til barnabarna sine. Kjempeflotte klær, men vi har ikke økonomien til å kjøpe sånt (nå har vi arvet 60-70% av alle klærne hennes, og kanskje fått resten. Har ikke kjøpt mye til henne siden hun ble født, utenom sokker ). Gir dere melk sammen med måltidet? Hun får vann ved måltider, og pupp neste gang hun er sulten. Gjør jeg det feil? Så flink sønnen din er, Smørblomst!! Idag dro jeg fram den ELDGAMLE symaskinen til min mor, og sydde en wetbag (bag til å ha skitne tøybleier i) av et tisselaken. Jeg følte meg sååå stolt over at jeg klarte det, selv om det var sykt lett Bruker dere tisselaken? Vi har et som er ca 1 x 1 m, der det er PUL-stoff (plastikk, egentlig...) sydd sammen med ett bomullstoff. Jeg liker dette litt bedre enn sånne andre tisselaken. Det brukes kun når hun skal ligge naken på parketten. Hadde det i senga hennes før, men skjønte egentlig ikke helt hvorfor. Madrassen er fra IKEA, og kan vaskes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 5. juli 2012 #2329 Del Skrevet 5. juli 2012 Hehe, det er nok ikke bare sunnmøringer, for jeg tror nesten jeg har til gode å kjøpe klær som ikke er på "TILBUD", "SALG", "2 for 149,-" eller "3 for 2" Synes knøttet vokser så fort at man får jo knapt brukt det før man må hoppe på ny størrelse, så 250-300 for en body hadde nok ikke skjedd her heller. Har dog et par hjemmesydde bodyer og joggebukser har har fått i gaver, og de er veldig fine og gode - så det er ikke det det står på Her vil ikke knøttet drikke så mye vann.. Han tygger bare på tutkoppene (har 2 forskjellige i håp om at han skal ta en snart). Han er kjempeflink til å holde selv. Han har også prøvd å drikke rett fra vanlig kopp, og det gikk forbausende bra - tror han syntes det var kjempestas! Men han fant jo fort ut at det gikk ann å blåse ut nedi koppen da, sånn at det ble bobbler :gjeiper: Så det blir ikke de helt store mengdene vann der heller. Derfor blir jeg redd for å skulle miste melka, for det er jo eneste drikken (som er noe å snakke om i mengde) han får i seg Merker jeg har mindre melk (naturlig nok, for han spiser en posjon grøt nå + litt middagsmat og smoothie), men jeg ammer etter hvert måltid. Både fordi han drikker seg mett hvis jeg ammer han før maten og fordi han jo blir tørst etter å ha spist.. Har forresten prøvd imsdal (og trikset til niennas med sugerør). Han synes det er morro og smatter, men suger heller ikke der og får i seg noe "mengde" med vann... Men siden han synes det er så stas å få vann servert, så håper jeg at han snart kommer på at han skal suuuuuge og få vannet i seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2012 #2330 Del Skrevet 6. juli 2012 Nei her i hus hadde vi aldri kunnet brukt så mye penger på klær og slikt, med huslån, billån og diverse. Kunne ikke falt meg inn å prioritere å bruke så masse penger på en enkelt body bare fordi man fikk velge mønser selv.. :gjeiper: Er dessuten mange tøffe mønster på Lindex, dersom man ikke vil ha disse typiske body-mønstrene. Pluss at O er fortsatt gulpebaby, så vi må ha en hel del mer enn 6-7 bodyer til han i hver størrelse. Har en veldig hardfør liten gutt..Han detter jo en del i disse dager når han står på kne og klatrer på alt, men det skal en del til før han begynner å gråte. Holder å bare si oi sann, og smile, også smiler han tilbake. Mens andre babyer jeg kjenner/har sett har hylskreket for noe som tok to sekunder å trøste O for før han smilte igjen. Så det er jo flott. Ikke blir han så veldig sutrete når han blir trøtt heller. Herlig å ha en unge som ikke sutrer så mye, for jeg blir sliten etter bare noen timer sammen med unger som har litt lavere terskel for å sutre og gråte.. :gjeiper: Det er så deilig i disse dager når vi ofte har fint vær! I dag øsregner det da, men i går var vi ute store deler av dagen, og O lekte masse med en Jhon Deere gåtraktor som er fra ett år og oppover. Han syntes det var kjempegøy å sitte på den! Skikkelig stolt ble han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 6. juli 2012 #2331 Del Skrevet 6. juli 2012 ja da beklager jeg at jeg skrev det her da... og takk for at jeg liker "bestemorklær " da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 6. juli 2012 #2332 Del Skrevet 6. juli 2012 ja da beklager jeg at jeg skrev det her da... og takk for at jeg liker "bestemorklær " da!!! Eg trur ikkje Niennas meinte at dei var stygge sjølv om ho kalte dei "bestemorklær" altså. Ho skreiv jo kva ho meinte med det. Eg syns i alle fall dei var fine, og har jo lyst å klare å sy slikt sjølv Men dyrt var det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2012 #2333 Del Skrevet 6. juli 2012 ja da beklager jeg at jeg skrev det her da... og takk for at jeg liker "bestemorklær " da!!! Okei? Folk må da få si sin mening uten å få slike reaksjoner tilbake. Ikke alle har råd/velger å Ta seg råd til så dyre klær. Er da ikke noe å bli fornærmet for. Når vi snakker om klær, så har jeg akkurat kjøpt ei knallgrønn bukse til O på lindex salg, så kostet bare 39 kr. Den blir han nok tøff i. er det jeg liker med lindex, de har så masse fine farger og mønster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 6. juli 2012 #2334 Del Skrevet 6. juli 2012 ja da beklager jeg at jeg skrev det her da... og takk for at jeg liker "bestemorklær " da!!! Nå tror jeg du misforsto meg, lolita. Det jeg mente var det er sånne klær en typisk mamma tenker at de ikke gidder å bruke penger på, på grunn av gulp, bæsj og at de vokser ut av det nesten før du får fått den på babyen, mens bestemødre ser det som den største selvfølge at barnet skal få en body til 2-300 kr. Vi har dyre klær til Fie vi også, men det har ikke vi kjøpt selv, men fått i gaver fra både besteforeldre og oldeforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #2335 Del Skrevet 6. juli 2012 Hehe, mamma sier at sånne klær som LiVeklær er "bestemorklær", altså sånne klær som mødre aldri gidder å kjøpe, men bestemødre eeelsker å kjøpe til barnabarna sine. Kjempeflotte klær, men vi har ikke økonomien til å kjøpe sånt (nå har vi arvet 60-70% av alle klærne hennes, og kanskje fått resten. Har ikke kjøpt mye til henne siden hun ble født, utenom sokker ). Gir dere melk sammen med måltidet? Hun får vann ved måltider, og pupp neste gang hun er sulten. Gjør jeg det feil? Så flink sønnen din er, Smørblomst!! Idag dro jeg fram den ELDGAMLE symaskinen til min mor, og sydde en wetbag (bag til å ha skitne tøybleier i) av et tisselaken. Jeg følte meg sååå stolt over at jeg klarte det, selv om det var sykt lett Bruker dere tisselaken? Vi har et som er ca 1 x 1 m, der det er PUL-stoff (plastikk, egentlig...) sydd sammen med ett bomullstoff. Jeg liker dette litt bedre enn sånne andre tisselaken. Det brukes kun når hun skal ligge naken på parketten. Hadde det i senga hennes før, men skjønte egentlig ikke helt hvorfor. Madrassen er fra IKEA, og kan vaskes! Vi gir melk før hvert måltid. Han drikker da det han vil alt mellom 60-120 ml og så får han fylle opp med grøt og etter hvert middag. Mellom måltidene får han vann. Etter hvert vil vi da kutte mer og mer ned på melken slik at han tar mer fast føde. Aner ikke om det er riktig, men da holder han seg ihvertfall god og mett lenge og hvis han da sutrer eller lignende så vet jeg at det ikke er pga sult ihvertfall Så flink du er da. Skulle ønske jeg også kunne sy! ja da beklager jeg at jeg skrev det her da... og takk for at jeg liker "bestemorklær " da!!! Du kan særiøst ikke mene at du ble fornærma?? Hvor mye penger folk velger å bruke på slike forbruksvarer som body/pysj og andre klær det første året er jo veldig individuelt. det vokser jo så fort så jeg ser bare ikke poenget. Jeg personlig kommer til å invistere i ordentlige ytterklær og ullklær når han begynner i barnehagen, en bodyer o.l. kjekt å kjøpe fra HM, Lindez, cubus o.l. Ihvertfall for oss med gulpebabyer. ________________________________-- I natt gav jeg 180 ml mme kl 23.30 og da sov han til 05.30 Tydelig at min melk ikke lenger er bra nok for natte søvenen Men er også stolt over å ha amme i over 7 mnd da, så er ikke noe nederlag egentlig. Men han ville ikke sove etter 05.30...... trøøøøøøøøøt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 6. juli 2012 #2336 Del Skrevet 6. juli 2012 ja da beklager jeg at jeg skrev det her da... og takk for at jeg liker "bestemorklær " da!!! Men i all verden... Det var ikke sånn at jeg syntes det var tåpelig at du kjøpte så dyre bodyer. Dette er da noe alle har egne meninger om Jeg hadde f.eks ikke kunnet tenkt meg å bruke tøybleier heller jeg, men det betyr ikke at Niennas ikke har lov til å fortelle hvor fantastisk det er (som det jo helt sikkert er, det bare passer ikke meg) -------- I dag var vi i bassenget med knøttet for første gang det ble suksess og vi koste oss alle mann, så det blir nok gjentagelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 7. juli 2012 #2337 Del Skrevet 7. juli 2012 I dag var vi i bassenget med knøttet for første gang det ble suksess og vi koste oss alle mann, så det blir nok gjentagelse Var det i vanleg basseng eller sånn barnebasseng? Vi har ikkje vore i basseng med M enda, men går det an å dra i vanleg basseng med han? Eg tenker spesielt på temperaturen i vatnet.. Om det blir for kaldt med vanleg basseng, eller om det går bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. juli 2012 #2338 Del Skrevet 7. juli 2012 Var det i vanleg basseng eller sånn barnebasseng? Vi har ikkje vore i basseng med M enda, men går det an å dra i vanleg basseng med han? Eg tenker spesielt på temperaturen i vatnet.. Om det blir for kaldt med vanleg basseng, eller om det går bra.. De skal vel ikke være i "vanlig basseng" så veldig lenge iallefall, på grunn av at de kan bli så kalde. Vi gikk på på babysvømming, men Fie synes det var mer ålreit og bli holdt mens hun plasket litt i vannet med hånden sin, det ble fullt spetakkel hver gang vi skulle øve på å bli vant til vann i ansiktet. Og for to dager siden var det jo så vanvittig varmt, så vi fant fram et plaskebasseng for å ha på terassen, men det ble visst aldri varmt nok, uansett hvor mange liter med kokende vann vi helte oppi (etter å ha fyllt opp med hageslagen, selvfølgelig!!), hun bare ynket seg og det hørtes på lang avstand at vi var verdens verste foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. juli 2012 #2339 Del Skrevet 7. juli 2012 Vanlig basseng er jo ganske kjølig..da O var fire eller fem måneder så prøvde jeg å ha han i barnebasseng, men det ble for kjølig, så vi gikk tilbake til terapibassenget, som er der man bruker å ha babysvømming. Men det kommer jo an på det aktuelle bassenget. Noen basseng er jo varmere enn andre. Jeg lurer på hvor mye skive O må ha for å bli mett..skal prøve å bytte ut grøt med brød på kvelden for å se om natten blir bedre. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 7. juli 2012 #2340 Del Skrevet 7. juli 2012 (endret) Var det i vanleg basseng eller sånn barnebasseng? Vi har ikkje vore i basseng med M enda, men går det an å dra i vanleg basseng med han? Eg tenker spesielt på temperaturen i vatnet.. Om det blir for kaldt med vanleg basseng, eller om det går bra.. Det var i oppvarmet basseng ja De har 3 basseng der: ett vanlig stort "kaldt", ett forholdsvis stort oppvarmet og ett lite oppvarmet basseng som når oss voksne ca til knærne, med massse leker oppi slik at ungene kan sitte på rompa og leke. Også er det bobblebad da. Vi oppholdt oss kun i de 2 oppvarmede. Det var forholdsvis varmt i begge de 2 oppvarmede bassengene, nesten for hett for kjæresten - han var nødt til å reise seg opp flere ganger fordi han kokte over Men det var kjempefin temperatur for både meg og babyene iallefall :gjeiper: Det blir nok for kaldt i vanlig basseng ja.. Endret 7. juli 2012 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå