Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Såg bileta (dei som Frøken AM var tagga i) på Facebook - det såg kjempekjekt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig koselig, selv om det ble en litt over gjennomsnittet lang tur for Fie ( 50 minutter med tog + 10 minutter med gåing til frøken am + 1,45 timer med bilkjøring). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liam tok kvelden kl 17 han, og når han sovnet så sloknet jeg på sofaen :P jeg som hadde kjøpt inn godis og skulle kose meg ennå mer i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøstra var også veldig imponert over kor aktiv han er og sa han ligg langt over snittet motorisk.

Hvor langt har han kommet motorisk siden han ligger langt over gjennomsnittet?

Her får guttungen grøt på morgenen, så prøve å spise litt selv+melk neste måltid, så får han middagsglass neste måltid og så grøt til kvelds

Hva står på menyen når han skal prøve å spise selv egentlig?

Koselig at dere kan treffes da :) Hvor bor dere egentlig?

Amming har ikke jeg heller noen rutiner på. Ammer når han virker sulten eller sutrer... Får grøt i 17.30-18.00 tiden og en flaske mme før leggetid kl 19 siden melka begynner å minke litt :-( Men om noen uker så skal vi begynne med introduksjon til et måltid til. Regner med det blir middag.

Ellers så har den lille blir et drømm å legge om dagen :) Legger han når han er trøtt (mellom 19.00-19.30) og så sovner han av seg selv etter 5-10 min uten at jeg er i rommet. Håper at dette fortsetter for det er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt har han kommet motorisk siden han ligger langt over gjennomsnittet?

Eg syns ikkje han virker å vere noko særleg lengre komt enn mange andre inne her, så eg vart litt overraska då ho sa det :) Han gjer ikkje anna enn å åle seg i stadig meir oppreist stilling, står mykje i krypestilling. Og så ruller han både frå rygg til mage og mage til rygg. Og sit snart heilt åleine (han har ikkje balansen heilt i orden enda :) ). Eg syns han virker heilt normal, men ho sa at f.eks. mange ungar på den alderen ligg berre og "flyg" på magen og kjem ingen veg.

Men han er nok ingen superkid altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står på menyen når han skal prøve å spise selv egentlig?

Han fikk middagsglass :P siden han ikke vil holde biter selv

Vil du ha besøk? :sjarmor:

denne slenger jeg meg på hvis du vil ha Besøk smørblomst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vært koselig med besøk faktisk:-) men må bli litt seinere ute på sommeren. Er syk nå og så drar vi til syden om en uke:-)

Er nesten så han står på alle 4, men han ikke helt knekket koden enda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nokon vore hos fotograf/har tenkt på å ta bilete av den lille?

Kor tid har de tenkt at det er best? Vi tenkte å ta no ganske snart, men vi vil at han skal kunne sitje heilt sjølv først.. Men kanskje i løpet av juni..? Medan han framleis er litt baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok når hun var 7 uker. Veldig koselige bilder, men skjønner godt at du vil ta bilder når det er litt mer "liv" i babyen! ;)

___

I natt var det relativt kaldt her, det målte 16 grader på soverommet til Fie på det kaldeste. Det gikk veldig greit, da hun hadde på seg pysj, sovepose og dyne .... Men hendene var iskalde, og jeg tror at jeg kunne ha sluppet noen av de oppvåkningene i natt hvis hun hadde bare puttet de under dyna. Har noen et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har tenkt til å ta 1 års bilder hos fotograf... men en i barselgruppa mi vil begynne å ta bilder profesjonellt, så der tenkte jeg vi skal ta halvtårsbilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på henne tynne bomullsvotter.

Vi har et veldig dyrt speilreflekskamera, så vi har tatt mange flotte bilder selv. :) bare å være litt kreativ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ta bilder når han kan sitte selv. Tar også mange bilder selv med et godt kamera.

Angående kalde henne så har jeg ingen råd. Jeg syns ikke de bør sove med votter og lue og slikt inne. Ville lukket vinduet hvis det var åpent, eventuelt skudd på litt varme.

Vår sover aldri med dyne for den bare sparker han av. Hvor har dere kjøpt slike soveposer? Kanskje vi må prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ta bilder når han kan sitte selv. Tar også mange bilder selv med et godt kamera.

Angående kalde henne så har jeg ingen råd. Jeg syns ikke de bør sove med votter og lue og slikt inne. Ville lukket vinduet hvis det var åpent, eventuelt skudd på litt varme.

Vår sover aldri med dyne for den bare sparker han av. Hvor har dere kjøpt slike soveposer? Kanskje vi må prøve det.

Hvorfor ikke? Helt tynne bomullsvotter vil ikke plage dem dersom det er alt for kaldt. Men skal sies at jeg ville selv bare skrudd opp varmen på rommet. Det går vi gjort hvis det har blitt for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv dyneklyper :jepp: det har vi kjøpt. Synes det fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et veldig dyrt speilreflekskamera, så vi har tatt mange flotte bilder selv. :) bare å være litt kreativ. :)

Samme her. Fyrer man løs med serie-bilder, skal det godt gjøres at det ikke blir noen blinkskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...