Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Jeg synes selv at vi har vært flinke til det, men (og det er et ganske stort men) jeg tenker også at "Det er jeg som valgte å få barn, så det er jeg som skal ta byrden" når hun er lei seg og sånn. Og hun slet jo mye med kolikk og annet tull i begynnelsen. Jeg kunne sikkert vært flinkere til å låne henne bort :sjenert: Tror vi må få barnevakt først i 15 minutters tid, også utvide det derfra. Jeg vil gjerne kunne ha litt avlastning av og til, altså!

Selvfølgelig! Og det skal du IKKE ha dårlig samvittighet for å tenke! Barna har det best når foreldrene har det bra - og noen ganger betyr det litt "voksentid". Men som du sier, så er det kanskje bare en liten kneik dere må over. Hva med å trene ved at noen andre f.eks bader henne en gang? (eller noe annet hun liker, slik at hun ikke forbinder vedkommende med noe farlig?) du trenger jo ikke være langt unna, bare gå ut av rommet slik at fie ikke ser deg? Bare et forslag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På babysvømminga i går så¨skulle vi ha undervannsfotografering :) og i tillegg så var det en fotograf der som jobbet for foreldre og barn bladet. det kan hende at Liam kommer i bladet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går trilleturer hver dag, også jogger jeg i tilleg til trilleturene. Prøver å få det til to ganger i uken, men må passe meg for å ikke overbelaste knærne. Har gode løpesko, men de er nok egentlig klar for utskitgning, og foreløbig er det ikke abert nok til å kunne løpe i terreg, så det blir på asfalt.

I tillegg er jeg nøye med kostholdet i ukedagene. Holder meg for det meste unna brød, spiser knekkebrød i stedet. Passer på å ikke småspise, og prøver å velge sunne middager.

Men jeg savner skikkelig trening. Pleide å trene harde treningsøkter 4-5 ganger i uka før, så er et skikkelig savn der. Menmen. :)

__

Den beste måten å kurere seperasjonsangst, er å vise babyen at den alltid kan komme tilbake i trygge armer når den blir redd. Altså at man er tilstede hele tiden, kanskje går ut av rommet, så fort den gråter, komme inn igjen og trøste. Kan fort bli værre hvis man bare "kjører på" og tenker at dette skal venne dem på å være uten mamma og pappa. :)

Det varierer jo når de kommer i denne alderen. Fleste rundt seks måneder, men det kan skje tidligere også. Noen kommer heller aldri i denne alderen.

__

I dag skal jeg gi grøt på kveldstid for første gang. Har hatt tilvenning i noen dager nå, så får se om det gjør at det går lettere å legge han. Har vært nødt til å amme han helt inn i søvnen siste par dagene, noe som er frustrerende da han alltid har pleid å finne søvnen selv. I alle fall sånn halvveis. Men siden det har virket som at han ikke har blitt mett, så har jeg altså innført grøt. Hadde lyst å vente til seks måneder, menmen. Over fem måneder med fullamming er jo ikke dårlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 11+2 åhh Gud at tia går sakte for meg. Har hatt masse smerter i livmor og små blødninger i begynnelsen, men nå har det blitt bedre med smertene. Ekke lett å være førstegangs og 18 år =) Er kjempe kvalm hele dagen + sterk halsbrann som aldri forsvinner. Det har vært en lang prøve tid for oss men det klaffet til sist. Og nå venter vi et barn i november. Har hatt 2 ul allerede pga smerter og små blødninger 1. Ul i uke 5+6 da så jeg en liten hjerte som dunka-)) og andre ul var i uke 7. Og nå gleder jeg meg til at jeg skal gå over de 12 magiske ukene :-)

Her er nok tråden du leter etter, altså de som er gravide nå! :) Vi som er i denne har allerede fått baby. :) Lykke til.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=635009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper det er deg? :gjeiper:

Niks :) det er ikke meg. Altså - jeg er ikke 100% sikker på at det er vedkommende, men både barnets navn, bosted og "situasjon" stemmer veeeeldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks :) det er ikke meg. Altså - jeg er ikke 100% sikker på at det er vedkommende, men både barnets navn, bosted og "situasjon" stemmer veeeeldig bra!

Da tror jeg det er Niennas. For hun sa at lokalavisen kommer for å lage reportasje om hvordan det er for samboeren hennes å ha borreliose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det var meg, T og lille Fie. :) Nå følte jeg meg litt stalka, Trulte! :P

Edit: Men det er litt overdrevet da. T orker å skifte bleie på Fie. Det står jo at han skal prøve seg litt på jobb igjen neste måned, så da går ikke det akkurat hånd i hånd med at han ikke orker bleieskift :P

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du hva? Vi trodde Fie (Marie) var den eneste i Norge som het det, men så i avisa forrige uke at det var ei Fie Marie som ble 4 år, også i Tønsberg! Se det du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du hva? Vi trodde Fie (Marie) var den eneste i Norge som het det, men så i avisa forrige uke at det var ei Fie Marie som ble 4 år, også i Tønsberg! Se det du!

Oi jøss! Hva er oddsen for det liksom...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ja, som sagt, litt overdrevent. Men alt annet stemmer. :P Flott at alle kan se både etternavn og alt her inne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror trygt du kan fjerne linken, lolita - før en moderator gjør det :) er vel ikke lov å identifisere folk her inne med fullt navn etter det jeg har fått med meg.

Vi prøvde på gulrotpuré for første gang i dag! Må si det var et komisk syn :fnise: Han grøsset med hele kroppen og satte opp den grimasen. Så ut som det var like før han brakk seg. Likevel så gapet han opp igjen, og det samme skjedde naturligvis når han fikk smake gang nr 2: grøsset så hele kroppen ristet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt han er glad i mat da :) min liker ikke den kjøpte, for den er litt bisk. Men koker jeg selv så spiser han det.

Men det er generelt en prøvelse å få i han mat. Må hele tiden lure han for at han skal åpne munnen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...