Smørblomst82 Skrevet 12. november 2011 Forfatter #961 Del Skrevet 12. november 2011 Hvordan går det jenter? I dag har vi vasket og styrt på her så nå ligger jeg rett ut med kynnere og diverse vonter...mens gutten i magen er veldig rolig om dagen.. Blir litt stressa av det, men regner bare med at han har litt liten plass og at han slapper av før den lange ferden ut Vi har forresten Be Safe sete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. november 2011 #962 Del Skrevet 12. november 2011 Går bare bra her. Venter nå på fødsel, men bortsett fra veeeeldig mye kynnere og menssmerter så er det ingenting som tilsier at noe blir å skje snart. Kynnerne har riktignok tatt seg kraftig opp i dag, men det trenger jo ikke å bety noe som helst i forhold til når fødselen setter i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 12. november 2011 #963 Del Skrevet 12. november 2011 Bare bra her og! Masse kynnere og vondt, blir spennende å se når mini melder sin ankomst... Magen faller lenger ned og står mer ut for hver dag som går, og har masse nedpress og kjenner hodet er godt plantet Sambo er i London Og det har vel slått meg hvor mye jeg elsker han og hvor tomt det er uten han Kunne ikke fått barn med en mer perfekt mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 13. november 2011 #964 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Jeg er "gress-enke" i helga, så jeg har slappet av alene med pusen i helga Dvs, i går så rydda jeg stue, kjøkken og gang og støvsuga, samt vasket 3 maskiner med klær. Det var mer enn nok til å holde sofaen resten av kvelden kjente jeg... med kyllingvinger og ingefærøl-brus i dag har vært den store bakedagen, brownies og knekkebrød Vi har forresten MaxiCosi Cabriofix. Tror vi skal bli god fornøyd med den Er det forresten noen som vet om dagsatsen med foreldrepenger (som står i vedtaket fra NAV) er netto eller brutto..? Er det det jeg får utbetalt er jeg fornøyd med resultatet, men skal det betales skatt av det beløpet er jeg nemlig mindre førnøyd............ Edit: altså jeg ser at det står "foreldrepengene er skattepliktig inntekt og vil bli utbetalt etter at skatten er trukket fra", men jeg forstår liksom ikke om den dagsatsen på x kr i avsnittet over allerede er fratrukket skatt eller om det skal skattes av den summen... Endret 13. november 2011 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #965 Del Skrevet 13. november 2011 Er det forresten noen som vet om dagsatsen med foreldrepenger (som står i vedtaket fra NAV) er netto eller brutto..? Er det det jeg får utbetalt er jeg fornøyd med resultatet, men skal det betales skatt av det beløpet er jeg nemlig mindre førnøyd............ Edit: altså jeg ser at det står "foreldrepengene er skattepliktig inntekt og vil bli utbetalt etter at skatten er trukket fra", men jeg forstår liksom ikke om den dagsatsen på x kr i avsnittet over allerede er fratrukket skatt eller om det skal skattes av den summen... Dette har jeg også lurt litt på, men jeg tror dette er før skatt desverre...Jeg er heller ikke så fornøyd. Ikke vet jeg hvor mye jeg får utbetalt siden det blir jo litt mindre skatt enn normalt da.. Så venter i spenning på første "lønn".. huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 13. november 2011 #966 Del Skrevet 13. november 2011 Det er nok før skatt ja. Her har jeg sendt inn klage pga. både jeg og saksbehandler mener jeg har rett på mer. Gjett hvor lang behnadlingstid det er på klagen? SEKS måneder!! Men for all del, hvis jeg får innvilget klagen, så blir det jo skikkelig bra etterbetaling. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 13. november 2011 #967 Del Skrevet 13. november 2011 Her har jeg fortsatt ikke fått noe svar. Men så måtte jeg utsette oppstart av permisjonen to uker også pga jobboppdrag. Hadde egentlig tenkt å begynne permisjon 3 uker før enn jeg må, fordi vikariatet mitt gikk ut og jeg anså det som svært lite sannsynlig at jeg ville få meg jobb etter det med så stor mage. Men det fikk jeg da altså. I hvert fall noen ekstra timer. Skal etter siste innsendte skjema da starte i permisjon på tirsdag, så får vel ringe de og høre. Angående bilstol, så har vi Maxi Cosi, som vi har brukt til førstemann. Er godt fornøyd med det. Passer til vognen vi hadde da og passer til vognen vi skal ha denne gangen. Så muligheten for å bare ta bilstolen med seg på understellet er til stedet om en skal en kort tur innom en butikk. Har nå kjøpt Besafe som neste stol til småen. Han virker til å mistrives med det når vi setter han inn i sete, men med en gang vi begynner å kjøre er han i kjempegodt humør fordi nå ser han så mye mer ut av vinduet. Begge disse med isofixbase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 13. november 2011 #968 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Det står jo at "foreldrepengene dine er beregnet ut fra en inntekt på XXXX kroner pr. uke. De blir utbetalt etter en dagsats på XXX kroner ved 80% dekning" i brevet fra NAV (regner med denne setningen er standard i alle brevene, bare med forskjellige summer). Det jeg stusset litt på var om "XXXX kroner pr. uke" er før skatt og "etter en dagsats på XXX kroner" er ferdig fratrukket skatt...? For hvis man ganger dagsatsen på XXX kroner med 5 (altså dager utbetalt i uka) blir summen lavere enn "XXXX kroner pr. uke" som står nevnt ovenfor Edit: ah..jeg glemte å gjøre om til 80%.. da stemte inntekten pr. uke med dagsatsen ganger 5. Men synes fortsatt det er missvisende hvis man må betale skatt av den dagsatsen som er nevnt i brevet.. Ser jo virkelig ut som at det er den summen man får utbetalt! Filler'n..da blir det jo ikke igjen mye å rutte med Endret 13. november 2011 av Knøtteliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 14. november 2011 #969 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har fått en liten gutt! Ble satt i gang på selveste farsdagen, (4 dager over termin) hele fødselen -fra første rie til baby var ute - var unnagjort på 4 timer.skriver mer i morgen, har bare mobil her nå :-) hilsen trulte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 14. november 2011 #970 Del Skrevet 14. november 2011 Gratulerer så utrolig mye Trulte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebitt Skrevet 14. november 2011 #971 Del Skrevet 14. november 2011 Gratulerer Trulte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 14. november 2011 #972 Del Skrevet 14. november 2011 Tusen takk dere :-) dette er spennende og rart. Mon tro hvem som er nestemann ut? Deiilig å ha fødselen overstått. Lykke til, alle dere som går og venter :-D venter på oppdateringer på dere som nå er rett rundt hjørnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 14. november 2011 #973 Del Skrevet 14. november 2011 Gratulerer så masse Trulte! Godt jobba ...... Venter også i spenning på neste kvinne ut dette er rene julaften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 14. november 2011 #974 Del Skrevet 14. november 2011 Så kjedelig det er hos legen det alltid forsinkelse kunne egentlig vært hjemme å pakket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. november 2011 #975 Del Skrevet 14. november 2011 Gratulerer så mye Trulte! Håper virkelig jeg er nestemann ut!! Synes alle får før meg, til og med de som har termin to uker etter! :gjeiper: Så nå er det min tur! Men tipper Silverdoe får først, for her har jeg mistet trua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøtteliten Skrevet 14. november 2011 #976 Del Skrevet 14. november 2011 Ikke gi opp Teri, gutten er liiiiike rundt hjørnet - føler det på meg (Fant forresten tilfeldig ut at Teriyaki var en type saus her om dagen? trodde det bare var et kult navn fra "intet" jeg, så uviten er jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken am Skrevet 14. november 2011 #977 Del Skrevet 14. november 2011 Det er så grisepsennende å gå og vente på å lese om neste som har fått en liten! GRATULERER SÅ MASSE, Trulte! Fire timer var jaggu ikke dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trulte:-) Skrevet 14. november 2011 #978 Del Skrevet 14. november 2011 Gratulerer så mye Trulte! Håper virkelig jeg er nestemann ut!! Synes alle får før meg, til og med de som har termin to uker etter! :gjeiper: Så nå er det min tur! Men tipper Silverdoe får først, for her har jeg mistet trua Huff ja jeg forstår frustrasjonen!! Jeg ble som sagt satt i gang 4 dager over termin pga litt lite fostervann og bevegelse! Håper det er din tur snart nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 14. november 2011 #979 Del Skrevet 14. november 2011 Oooooh, gratulerer Trulte!! FOR ei fin farsdagsgåve Gler meg til å høyre meir om fødselen Eg trur eg med handa på hjartet kan seie at eg IKKJE blir neste kvinne ut Men eg håper han kjem i løpet av veka (eg sjølv har tippa 17. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 14. november 2011 #980 Del Skrevet 14. november 2011 Ikke gi opp Teri, gutten er liiiiike rundt hjørnet - føler det på meg (Fant forresten tilfeldig ut at Teriyaki var en type saus her om dagen? trodde det bare var et kult navn fra "intet" jeg, så uviten er jeg ) Håper du har rett Hehe, ja jeg var hektet på teriyaki da jeg ble medlem på KG for snart fire år siden, så da var teriyaki det første som falt meg inn Huff ja jeg forstår frustrasjonen!! Jeg ble som sagt satt i gang 4 dager over termin pga litt lite fostervann og bevegelse! Håper det er din tur snart nå!! Her at du fikk så rask og fin fødsel til tross for at du ble satt igang, da! Håper jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå