Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

jeg kan godt sladre for noen her jeg :) bare å sende meg PM ;)

Jeg kunne godt tenkt meg en sladris, men tror det passer dårlig at vi sladrer for hverandre, siden vi har termin så nært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne godt tenkt meg en sladris, men tror det passer dårlig at vi sladrer for hverandre, siden vi har termin så nært. :)

går bra for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør en sladris? :sjenert:

Eller, det forstår jeg.

Men hvordan fungerer det? :fnise:

Du bestemmer selv hvor aktiv du vil at et sladris skal være.

Jeg har vært sladris for Teita, som fødte i oktober. :) Hun oppdaterte selv via mobilen hvordan ting lå ann, at hun var på sykehuset og "så mange cm åpning" osv. Det eneste jeg gjorde som sladris var at jeg mottok en melding fra kjæresten hennes om at nå var datteren deres født, og hun var "så stor og så lang". :)

Du kan godt være min sladris, lolita90! :) Får håpe vi ikke føder samtidig :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg tror ikke jeg trenger en, har med meg iPhonen overalt. OVERALT.

Og her har jeg KG.

Så frykt ikke, damer! Dere skal tilogmed få bilde av meg i badekaret ;)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. gråter jo av gamle episoder Grays Anatomi :fnise: Litt hormonell om dagen...

Jeg har også med meg telefonen over alt så skal klare å oppdatere litt her inne underveis :)

Har ikke sovet noe i dag, så begynner å bli litt trøtt, men skal holde meg til kvelden nå..

I dag har mageskinnet være utrolig hard... Det er så slitsomt...kjenner også litt press i bunn av korsryggen/rett over rompa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken am

Nå er jeg litt forvirret :sjenert:

Fastlegen min fikk jeg opp i halsen sist da hun sparket meg på dør fordi jeg kom litt for sent (dette pleier jeg aldri og det kommer andre ETTER meg, som har time før meg og likevel slipper inn).

Hun er en heks og jeg er ferdig med henne.

Så jeg byttet. På torsdag som var.

Da jeg ringte det nye legekontoret mitt i stad sa resepsjonisten at dette byttet egentlig ikke trer (trær?) i kraft før den 1. Altså 1. desember! :haar:

What to do now...

Var jo på sykehuset forrige uke og da sjekket de babyen. Den hadde det fiiint :rodmer:

Jeg vet hodet er festet. Og ligger med hodet ned.

Men jeg vet jo også at på slutten skal man ha tettere oppfølging.

35 uker på vei i morgen, fikk legetime den 30., og da går jeg 4 uker mellom de kontrollene jeg skulle hatt... :sjenert:

Kan det være OK? Eller burde jeg få time neste uke?

Føler jo jeg burde, men er nå usikker på hvor jeg skal henvende meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min fikk jeg opp i halsen sist da hun sparket meg på dør fordi jeg kom litt for sent (dette pleier jeg aldri og det kommer andre ETTER meg, som har time før meg og likevel slipper inn).

Da jeg ringte det nye legekontoret mitt i stad sa resepsjonisten at dette byttet egentlig ikke trer (trær?) i kraft før den 1. Altså 1. desember! :haar:

What to do now...

Var jo på sykehuset forrige uke og da sjekket de babyen. Den hadde det fiiint :rodmer:

35 uker på vei i morgen, fikk legetime den 30., og da går jeg 4 uker mellom de kontrollene jeg skulle hatt... :sjenert:

Hmm.. så då får du ikkje legekontroll frå veke 33 til 37 ca? Med meg så var det fire veker mellom kvar kontroll fram til veke 36, og så var det annankvar veke. Og du er i veke 36 neste veke? Det kan ikkje vere eit alternativ å ringe jordmor da? Då slepp du heksedoktoren.. Og då kanskje du kan få deg ein kontroll før den 30. Viss ikkje, ville eg kanskje prøvd å få flytta timen til neste veke, om mogeleg med ein annan lege!

Ellers er det fullmåne i morgon.. Kanskje ein del av dei som nærmar seg fødsel her inne poppar ungen då?? ;):popcorn: For min del skal vi ha :sengekos: tre gongar på kortast mogeleg tid i morgon, og mellom slaga skal vi ete ekstra hot taco :fnise: Fleire gode kjerringråd? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Legen min har vært så dårlig på tilbud og den eneste oppfølgingen jeg har fått er tisseglass og blodprøver.

Altså, ikke prat om NOE!

Hun mente jordmor er teit unødvendig :overrasket:

Ikke spør hvorfor jeg ikke har byttet tidligere...

Har sendt mail til nærmeste helsestasjon og bedt om å få gå og prate med en jordmor der! :)

Det burde funke. Håper de har time!

Ha sex, silver. Masse!! Det er det eneste jeg kommer på.

Jeg har prøvd å hoppe. Ikke godt :ler:

Hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, håper du får time der da :) Eg syns i alle fall det har vore veldig greit å gå til jordmor :)

Var der forresten i dag, muligens min siste time! :O Men har fått time 15.11., viss eg treng den ;) Og då vil dei bestille time til overtidskontroll på sjukehuset til den 21.11., så det nærmar seg definitivt slutten her :)

Planen for i morgon er altså å ete graut med myyykje kanel på til frukost/lunsj, gå ned og opp i kjellartrappa mange gongar, masse :sengekos: og taco! :sikle: Den planen kan eg leve med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What to do now...

Vanlige kontroller er vel i uke 32, 36, 38 og 40 og eventuelt overtidskontroller.

Min fastlege var bortreist i min uke 36, så jeg har kontroll hos han i uke 37 og hos jordmor i uke 38.

Det må da være mulig å komme til hos en lege eller jordmor om du ønsker det. Dessverre er ofte jordmødrene veldig opptatt og har gjerne lange ventelister. Jeg ringte for å spørre om noe annet i uke 12 og fikk ikke time før i uke 28, det var første hun hadde tilgjengelig. Men det er ikke sikkert det er slik der du bor.

Ellers er det fullmåne i morgon.. Kanskje ein del av dei som nærmar seg fødsel her inne poppar ungen då?? ;):popcorn: For min del skal vi ha :sengekos: tre gongar på kortast mogeleg tid i morgon, og mellom slaga skal vi ete ekstra hot taco :fnise: Fleire gode kjerringråd? :gjeiper:

Høres ut som en slitsom plan! Men lykke til!

Jeg hadde trappeløp i gangene med mannen på føden sist. Om det var det som gjorde utslaget eller ei vites ikke, men det ble da fødsel til slutt. Bare husk å holde dere frisk og spis regelmessig. Om kroppen er syk eller sulten så vil den ikke sette i gang prosessen med fødselen fordi det kreves masse energi.

Jeg har hatt en god treningsøkt i dag. Og jeg har fått bestilt time til akupunktur om to uker. Så nå nærmer det seg litt mer føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg orker ikke alle disse kjerringrådene :fnise: Tror egentlig ikke de har noen effekt. For all del, tenkte jeg skulle spise grøt i helgen, men det er fordi jeg har lyst på det. :gjeiper: Orker ikke slite meg ut med trappegåing og slikt, vil heller spare energien min. Går turer med hunden da, så kanskje det hjelper litt på. Sengekos kunne jeg godt ha prøvd, men her er det nok tørke :ler:

Nå er det bare to dager til termin, så synes jammen at det skal skje ting snart. Håper på å kunne avbestille legetimen jeg har den 15.11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten ikke vært hos legen. Jeg ahr hatt alle mine kontroller hos jordmor fordi jeg mener hun er den beste å snakke med. Jeg har en mannlig ung lege som er veldig flik og hyggelig, men svangerskap er ikke hans spesialitet for å si det sånn :)

På vår helsestasjon er det vanlig med kontroller hver uke fra uke 36 :) Jeg har vært hos jordmor i dag og alt ser bra ut. Hodet festet, men hun kunne fremdeles bevege litt på det.

Jeg vil anbefale deg å få jordmor time og si at du har dårlig erfaring med legen din. Da burde de få deg inn ganske fort.. Lykke til :klemmer:

Ja fra og med neste uke skal vi også spise grøt med kanel, ha sex og kanskje spise litt sterk mat :) Håper det får litt fart på sakene.. Begynner å bli lei nå, selv om jeg enda har 3 uker til termin......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å gå endel i trappene og har tenkt å lage meg grøt til middag idag. Er snart villig til å prøve alt for å få ut ungen :fnise: Kjedelig å gå på overtid. Har størst tro på fullmånen jeg :)

frøken am; jeg vil anbefale deg å gå til jordmor. Jeg har nesten bare gått til jordmor hele svangerskapet og jeg syns hun har mye mer tid og kunnskap enn legen, selv om jeg har en fantastisk lege også :)

Hun legen din hørtes virkelig ubehagelig ut :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken am: Trur nok opplevinga med jordmor blir heilt annleis enn med legen. Dei har ofte tid til å prate om det som er relevant for svangerskapet, t.d. dette med amming, permisjon, forholdet med partner, smertelindring etc. No bur eg på ein relativt liten plass da, men her er det ikkje noko problem å få time hos jordmor, og ho sa sjølv at dei sjeldan har fulle dagar.

Ang. kjerringråda så er eg eigentleg ikkje så utålmodig, eg kunne gått gravid i mange veker til, sånn sett :) Det er berre fordi 11.11 er ein kul dato :fnise: Skjer det ikkje, så skjer det ikkje ;) Eg liker å ha han fyren her inne i magen, det er så koselig. Men det er sikkert enda koseligare å få han utanpå magen :rodmer:

Og kven takkar vel nei til ei god grunn til TACO midt i veka?! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...